10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’esplanada de l’Avinguda d’Aragó portarà el nom de Plaça de les víctimes de la dana

La proposta tira endavant amb els vots de l’equip de govern i Compromís critica la “falta de consens” i de “sensibilitat”

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern municipal que integren el PP i Vox, denominar l’esplanada de l’avinguda d’Aragó on s’alça el Monument a les víctimes de les riuades ‘Plaza de les víctimes de la dana de 29 d’octubre del 2024’.

La proposta ha tirat endavant amb els vots a favor de l’equip de govern, mentre que els grups socialista i de Compromís s’han abstingut, ha informat el consistori en un comunicat.

Segons va avançar este dilluns el regidor de Cultura, José Luis Moreno, esta iniciativa partix de l’acord plenari del 20 de desembre del 2024 i s’emmarca dins del pla de treball de la Comissió No Permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana.

Així mateix, l’edil va explicar que esta actuació “no afectarà de cap manera als residents i comerciants de la zona, ja que només es modifica la denominació de l’esplanada, és a dir, del tram de mitjana enjardinada on es troba el monument esmentat, sense aconseguir les voreres de tots dos costats de la via, per la qual cosa els residents no modificaran les seues dades domiciliàries”.

Des de Compromís, la regidora Lucía Beamud ha criticat que es tracta d'”una mostra més de la falta de sensibilitat que està tenint l’alcaldessa del PP cap a les tres pedanies afectades per la catàstrofe on han mort 17 persones”.

“Rendir-los un homenatge en un espai de la ciutat mereix un consens amb els pobles afectats que també tenen alguna cosa que dir i aportar. Una oportunitat que podria haver aprofitat el govern de Catalá la setmana passada quan es van reunir en les associacions veïnals. Lluny d’això, decidixen unilateralment on dedicar una plaça a les víctimes, barrejant-ho amb altres víctimes que també mereixen el seu espai, i a més a cinc quilòmetres d’on ha passat tot”, ha retret la representant de la coalició.

“Segurament –prosseguix– ha de semblar-los una bona idea barrejar la riuada del 57 amb la barrancada del 2024, total és tot aigua. Però això no fa més que demostrar el poc respecte que tenen cap als pobles afectats, cap a les víctimes i els seus familiars. Al final i de rebot tracten d’embolicar una catàstrofe amb una altra, amb causes i conseqüències ben diferents, per a encobrir, de nou, al principal responsable que moltes persones hagen perdut la seua vida: el president de la Generalitat Carlos Mazón”.

Des de l’Ajuntament recorden que a l’octubre del 1982, als 25 anys de la riuada del 1957, l’Ajuntament de València va inaugurar el monument, de l’escultor Ramón de Soto Arándiga, que homenatjava a les persones que van perdre la vida en aquest tragèdia i altres riuades anteriors. El monument, de pedra artificial per encofrat i línies molt esquemàtiques en dos cossos rectilinis que s’eleven 16 metres en quasi vertical, es va realitzar en brevíssim temps i està situat en l’esplanada de l’antiga Estació d’Aragó.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.