L’esplanada de l’Avinguda d’Aragó portarà el nom de Plaça de les víctimes de la dana

La proposta tira endavant amb els vots de l’equip de govern i Compromís critica la «falta de consens» i de «sensibilitat»

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern municipal que integren el PP i Vox, denominar l’esplanada de l’avinguda d’Aragó on s’alça el Monument a les víctimes de les riuades ‘Plaza de les víctimes de la dana de 29 d’octubre del 2024’.

La proposta ha tirat endavant amb els vots a favor de l’equip de govern, mentre que els grups socialista i de Compromís s’han abstingut, ha informat el consistori en un comunicat.

Segons va avançar este dilluns el regidor de Cultura, José Luis Moreno, esta iniciativa partix de l’acord plenari del 20 de desembre del 2024 i s’emmarca dins del pla de treball de la Comissió No Permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana.

Així mateix, l’edil va explicar que esta actuació «no afectarà de cap manera als residents i comerciants de la zona, ja que només es modifica la denominació de l’esplanada, és a dir, del tram de mitjana enjardinada on es troba el monument esmentat, sense aconseguir les voreres de tots dos costats de la via, per la qual cosa els residents no modificaran les seues dades domiciliàries».

Des de Compromís, la regidora Lucía Beamud ha criticat que es tracta d'»una mostra més de la falta de sensibilitat que està tenint l’alcaldessa del PP cap a les tres pedanies afectades per la catàstrofe on han mort 17 persones».

«Rendir-los un homenatge en un espai de la ciutat mereix un consens amb els pobles afectats que també tenen alguna cosa que dir i aportar. Una oportunitat que podria haver aprofitat el govern de Catalá la setmana passada quan es van reunir en les associacions veïnals. Lluny d’això, decidixen unilateralment on dedicar una plaça a les víctimes, barrejant-ho amb altres víctimes que també mereixen el seu espai, i a més a cinc quilòmetres d’on ha passat tot», ha retret la representant de la coalició.

«Segurament –prosseguix– ha de semblar-los una bona idea barrejar la riuada del 57 amb la barrancada del 2024, total és tot aigua. Però això no fa més que demostrar el poc respecte que tenen cap als pobles afectats, cap a les víctimes i els seus familiars. Al final i de rebot tracten d’embolicar una catàstrofe amb una altra, amb causes i conseqüències ben diferents, per a encobrir, de nou, al principal responsable que moltes persones hagen perdut la seua vida: el president de la Generalitat Carlos Mazón».

Des de l’Ajuntament recorden que a l’octubre del 1982, als 25 anys de la riuada del 1957, l’Ajuntament de València va inaugurar el monument, de l’escultor Ramón de Soto Arándiga, que homenatjava a les persones que van perdre la vida en aquest tragèdia i altres riuades anteriors. El monument, de pedra artificial per encofrat i línies molt esquemàtiques en dos cossos rectilinis que s’eleven 16 metres en quasi vertical, es va realitzar en brevíssim temps i està situat en l’esplanada de l’antiga Estació d’Aragó.

Últimes notícies

Baldoví dona per fet que serà candidat de Compromís a la Generalitat

Joan Baldoví dona per fet que serà el candidat de Compromís a la presidència de la Generalitat com a síndic del grup a Les Corts, i preveu una ratificació interna prompte. El dirigent critica Juanfran Pérez Llorca i rebutja unes primàries obertes amb Podem perquè defensa que la realitat valenciana és distinta.

La Universitat de València inicia el curs amb 50.000 estudiants i quasi totes les places cobertes

La Universitat de València ha arrancat el curs 2026-2027 amb quasi totes les 9.019 places de nou ingrés cobertes i una previsió global de 50.000 estudiants, inclosa la mobilitat internacional.

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.