14.6 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

L’esplanada de l’Avinguda d’Aragó portarà el nom de Plaça de les víctimes de la dana

La proposta tira endavant amb els vots de l’equip de govern i Compromís critica la “falta de consens” i de “sensibilitat”

VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)

La Comissió de Cultura de l’Ajuntament de València ha aprovat, amb els vots a favor de l’equip de govern municipal que integren el PP i Vox, denominar l’esplanada de l’avinguda d’Aragó on s’alça el Monument a les víctimes de les riuades ‘Plaza de les víctimes de la dana de 29 d’octubre del 2024’.

La proposta ha tirat endavant amb els vots a favor de l’equip de govern, mentre que els grups socialista i de Compromís s’han abstingut, ha informat el consistori en un comunicat.

Segons va avançar este dilluns el regidor de Cultura, José Luis Moreno, esta iniciativa partix de l’acord plenari del 20 de desembre del 2024 i s’emmarca dins del pla de treball de la Comissió No Permanent per a la Recuperació de les zones afectades per la dana.

Així mateix, l’edil va explicar que esta actuació “no afectarà de cap manera als residents i comerciants de la zona, ja que només es modifica la denominació de l’esplanada, és a dir, del tram de mitjana enjardinada on es troba el monument esmentat, sense aconseguir les voreres de tots dos costats de la via, per la qual cosa els residents no modificaran les seues dades domiciliàries”.

Des de Compromís, la regidora Lucía Beamud ha criticat que es tracta d'”una mostra més de la falta de sensibilitat que està tenint l’alcaldessa del PP cap a les tres pedanies afectades per la catàstrofe on han mort 17 persones”.

“Rendir-los un homenatge en un espai de la ciutat mereix un consens amb els pobles afectats que també tenen alguna cosa que dir i aportar. Una oportunitat que podria haver aprofitat el govern de Catalá la setmana passada quan es van reunir en les associacions veïnals. Lluny d’això, decidixen unilateralment on dedicar una plaça a les víctimes, barrejant-ho amb altres víctimes que també mereixen el seu espai, i a més a cinc quilòmetres d’on ha passat tot”, ha retret la representant de la coalició.

“Segurament –prosseguix– ha de semblar-los una bona idea barrejar la riuada del 57 amb la barrancada del 2024, total és tot aigua. Però això no fa més que demostrar el poc respecte que tenen cap als pobles afectats, cap a les víctimes i els seus familiars. Al final i de rebot tracten d’embolicar una catàstrofe amb una altra, amb causes i conseqüències ben diferents, per a encobrir, de nou, al principal responsable que moltes persones hagen perdut la seua vida: el president de la Generalitat Carlos Mazón”.

Des de l’Ajuntament recorden que a l’octubre del 1982, als 25 anys de la riuada del 1957, l’Ajuntament de València va inaugurar el monument, de l’escultor Ramón de Soto Arándiga, que homenatjava a les persones que van perdre la vida en aquest tragèdia i altres riuades anteriors. El monument, de pedra artificial per encofrat i línies molt esquemàtiques en dos cossos rectilinis que s’eleven 16 metres en quasi vertical, es va realitzar en brevíssim temps i està situat en l’esplanada de l’antiga Estació d’Aragó.

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.