L’excap de Gabinet de Zaplana i el testaferro Barceló acudixen al jutjat a per la sentència condemnatòria d»Erial’

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

Juan Francisco García, excap de Gabinet de l’ex-president de la Generalitat Valenciana i ex-ministre ‘popular’ Eduardo Zaplana, i Joaquín Miguel Barceló, testaferro, han acudit hui dijous a la Ciutat de la Justícia de València per a arreplegar la sentència del cas Erial.

En el procediment figuraven 15 acusats, set dels quals han sigut condemnats i altres huit, absolts. Després de fer-se pública la resolució dimarts passat, 15 d’octubre, se citava hui els afectats per a acudir al jutjat a rebre personalment la sentència –els seus advocats la van rebre via Lexnet dimarts–. En cas de no acudir, es donava per coneguda la sentència per als condemnats i absolts en la causa.

Les dos úniques persones en el procediment que s’han acostat a la Ciutat de la Justícia a per la sentència han sigut Juan Francisco García i Barceló. El primer ha acudit a les 11.05 hores en companyia del seu advocat. El segon s’ha presentat uns minuts més tard, cap a les 11.30 hores, també amb el seu lletrat, i ha declinat fer manifestacions.

En la sentència, dictada per la secció quarta de l’Audiència Provincial de València, es condemnava Zaplana a 10 anys i cinc mesos de presó, després de declarar provat que va percebre comissions per l’adjudicació entre 1997 i 2003 d’estacions d’ITV de la Comunitat Valenciana i les va canalitzar a través d’una complexa estructura societària tant a Espanya com a països com ara Panamà o Luxemburg i amb comptes a Andorra.

Últimes notícies

Quatre judicis a València per un intent d’homicidi entre germans, odi LGTBI, estafa i abusos policials

L’Audiència de València jutja la setmana que ve quatre casos greus: un intent d’homicidi entre germans per una herència, un delicte d’odi LGTBI, una presumpta estafa en un torneig de futbol i un cas d’abusos policials.

Pérez Llorca destaca el paper clau dels transportistes en el dia del seu patró

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha agraït als transportistes la seua aportació al 4 % del PIB valencià i als 56.000 llocs de treball que genera el sector, durant la festivitat de Sant Cristòfol organitzada per la FVET a València.

Confirmat a Alacant un cas de virus del Nil en un home de 53 anys ja donat d’alta

Sanitat ha confirmat un cas de virus del Nil en un home de 53 anys a la província d’Alacant, que ja ha rebut l’alta, i recorda les mesures per a evitar picadures de mosquit.

Milers de transportistes omplin València en honor a Sant Cristòfol

Uns mil transportistes amb tres-centes capçaleres tractors han recorregut València en la tradicional cabalgata de Sant Cristòfol, amb presència d’autoritats i de la Fallera Major.

Iniciativa-Compromís planta cara a qui criminalitza les baixes mèdiques i reivindica treball digne

Iniciativa-Compromís ha reivindicat el treball digne, la sanitat pública i els drets laborals davant de les paraules d’Alberto Núñez Feijóo sobre les baixes mèdiques, que qualifica de molt perilloses, i ha definit la seua estratègia política fins a les eleccions de 2027.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu sumar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes gràcies a nous plans urbanístics i a la reactivació de diversos PAI, que també impulsaran quasi 13.000 vivendes, 3.000 d’elles de protecció pública.

València guanyarà més de 700.000 m² de zones verdes amb els nous plans urbanístics

València preveu incorporar més de 700.000 metres quadrats de zones verdes amb nous plans urbanístics com el Delta Verd, el Parc Central o el PAI del Grau, alhora que impulsa quasi 13.000 vivendes, 3.000 de protecció pública.

Les exposicions de Miquel Navarro i ‘El Roto’ sacsegen la mirada a la Llotja del Peix d’Alacant

La Llotja del Peix d’Alacant acull fins al mes de novembre les exposicions ‘La ciudad de las torres’, de Miquel Navarro, i ‘Museo Imaginario’, d’Andrés Rábago ‘El Roto’, que conviden a una experiència profunda i reflexiva.