16.2 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

L’IVAM celebra la Nit dels Museus amb entrada gratuïta i activitats fins a mitjanit

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) se suma a les celebracions pel Dia i la Nit Dels Museus amb entrada gratuïta el dissabte 18 de maig i un ampli programa de visites, trobades i accions específiques fins a la mitjanit.

Aquesta acció permet, a més d’ampliar l’horari d’obertura en règim de gratuïtat, gaudir d’una experiència única i visitar els espais expositius en un horari especial, destaca el museu en un comunicat.

Aquest dissabte, 18 de maig, l’IVAM prepara una programació especial nocturna amb motiu de la Nit Europea dels museus que comptarà amb l’actuació de l’OtraDanza. En el marc de l’exposició ‘Sempere a París’, la companyia s’inspira en les obres de l’artista alacantí per a explorar la tridimensionalidad dels cossos en l’espai i l’ús de la llum. L’espectacle, que porta per títol ‘Sempere’, és d’accés lliure fins a completar aforament.

A partir de les 18.00 hores, els visitants podran gaudir de visites comentades a les exposicions. Entre les propostes previstes, el comissari d’exposicions, editor i docent Álvaro de los Ángeles oferirà una visita performativa a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ que es clausura aquest cap de setmana. Una última oportunitat de recórrer les set sales d’aquesta mostra amb obres de 33 artistes de la col·lecció de l’IVAM, com Cecilia Vicuña, Ignacio Pinazo, Henri Matisse, Andrea Canepa, Miquel Navarro, June Crespo, Pierre Soulages, Susana Solano o Asunción Molinos Gordo.

La programació nocturna també inclou recorreguts per l’exposició de Julio González i la mostra sobre Ignacio Pinazo. Així mateix, s’ha organitzat una visita comentada a l’exposició ‘Un contínuum comú indefinidament llis’ que es va inaugurar el 16 de maig amb més de 130 artistes de la col·lecció de l’IVAM.

Els Grans de l’IVAM, un grup estable de visitants sènior (majors de 55 anys) interessats a ampliar coneixements sobre història de l’art contemporani, realitzaran una mediació a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ el dissabte 18 de maig a les sis de la vesprada.

Últimes notícies

Gerard Moreno veu a Pamplona un punt d’inflexió

El davanter del Vila-real va valorar el 2-2 davant Osasuna com un punt d'inflexió després de dos derrotes fora. Va reclamar autocrítica pels gols encaixats i va mirar a l'Espanyol.

Matías Moreno ja està a casa després de passar la nit a l’hospital per un xoc amb Sorloth

El central del Llevant va rebre l'alta este diumenge després de passar la nit en observació pel colp al cap patit en el minut 23 davant l'Atlètic. El club va actuar per prevenció i va seguir el protocol.

L’Elx frena al gener i perd solidesa a casa i avantatge sobre el descens

L'Elx ha sumat només 2 de 15 punts al gener, va perdre la imbatibilidad a casa i ha vist retallat el seu matalàs amb el descens. L'eliminació copera accentua el sot mentres l'equip seguix sense guanyar a domicili

La Generalitat inicia la revisió del Catàleg de Platges de la Comunitat amb consulta pública

La Generalitat ha iniciat la consulta pública prèvia per a revisar el Catàleg de Platges de la Comunitat Valenciana. El procés busca incorporar aportacions ciutadanes i municipals abans del nou text.

Juan Romero, nou alcalde de Marines després d’un relleu pactat

El ple extraordinari ha triat a Juan Romero (Compromis per Marines) com a nou alcalde amb els vots de PSPV-PSOE i Compromis; el relleu complix el pacte de 2023.

Fernando Esteso, icona del destape que va fer ombra a Star Wars

L'actor ha mort este diumenge a València. Figura clau del destape en els 70 i 80, va triomfar al costat d'Andrés Pajares amb comèdies que van trencar la taquilla.

Fernando Esteso, mite de l’humor dels setanta i huitanta, mor als 80 a València

L'actor i humorista va morir este diumenge a València als 80 anys. Icona del cinema popular, va triomfar amb Pallers en les comèdies de Ozores i va mantindre una llarga carrera en teatre i televisió.

Mor l’actor i humorista Fernando Esteso als 80 anys

El comediant va morir de matinada a l'Hospital La Fe després de diversos dies ingressat. Va ser mitat del cèlebre tàndem amb Andrés Pajares i rostre clau del cinema popular.