L’IVAM celebra la Nit dels Museus amb entrada gratuïta i activitats fins a mitjanit

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) se suma a les celebracions pel Dia i la Nit Dels Museus amb entrada gratuïta el dissabte 18 de maig i un ampli programa de visites, trobades i accions específiques fins a la mitjanit.

Aquesta acció permet, a més d’ampliar l’horari d’obertura en règim de gratuïtat, gaudir d’una experiència única i visitar els espais expositius en un horari especial, destaca el museu en un comunicat.

Aquest dissabte, 18 de maig, l’IVAM prepara una programació especial nocturna amb motiu de la Nit Europea dels museus que comptarà amb l’actuació de l’OtraDanza. En el marc de l’exposició ‘Sempere a París’, la companyia s’inspira en les obres de l’artista alacantí per a explorar la tridimensionalidad dels cossos en l’espai i l’ús de la llum. L’espectacle, que porta per títol ‘Sempere’, és d’accés lliure fins a completar aforament.

A partir de les 18.00 hores, els visitants podran gaudir de visites comentades a les exposicions. Entre les propostes previstes, el comissari d’exposicions, editor i docent Álvaro de los Ángeles oferirà una visita performativa a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ que es clausura aquest cap de setmana. Una última oportunitat de recórrer les set sales d’aquesta mostra amb obres de 33 artistes de la col·lecció de l’IVAM, com Cecilia Vicuña, Ignacio Pinazo, Henri Matisse, Andrea Canepa, Miquel Navarro, June Crespo, Pierre Soulages, Susana Solano o Asunción Molinos Gordo.

La programació nocturna també inclou recorreguts per l’exposició de Julio González i la mostra sobre Ignacio Pinazo. Així mateix, s’ha organitzat una visita comentada a l’exposició ‘Un contínuum comú indefinidament llis’ que es va inaugurar el 16 de maig amb més de 130 artistes de la col·lecció de l’IVAM.

Els Grans de l’IVAM, un grup estable de visitants sènior (majors de 55 anys) interessats a ampliar coneixements sobre història de l’art contemporani, realitzaran una mediació a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ el dissabte 18 de maig a les sis de la vesprada.

Últimes notícies

La investigació per la DANA a València incorpora l’alcalde pedani de la Torre com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA ha citat com a testimoni l’alcalde pedani de la Torre, ha demanat la factura del mòbil de María José Catalá i més documentació a l’Ajuntament de València.

El PSPV planteja uns comptes per a 2027 que incorporen els 3.699 milions de la nova finançació

El PSPV ha registrat un pressupost alternatiu per a 2026 que reorienta 753 milions a sanitat, educació, vivenda i serveis socials, i que fixa les bases per a incorporar en 2027 els 3.699 milions previstos en el nou model de finançament autonòmic proposat pel Govern central.

Les màximes freguen els 41 graus en el quart dia d’ona de calor a la Comunitat

L’ona de calor continua a la Comunitat Valenciana amb 40,8 graus a Orihuela i valors pròxims als 40 en comarques de València, Alacant i Castelló, segons Avamet i Aemet.

La calor extrema es dona una treva en la Comunitat Valenciana este divendres

L’ola de calor que ha deixat més de 45 graus en la Comunitat Valenciana acaba este divendres, amb una baixada generalitzada de temperatures, especialment al sud i a l’interior de València.

L’alcalde de Xest denuncia que no va rebre cap avís de la Generalitat durant la DANA

José Morell ha declarat com a testimoni que ni ell ni l’Ajuntament de Xest van rebre cap comunicació del Consell durant la DANA del 29 d’octubre, tot i els nombrosos rescats al municipi.

La vaga ferroviària del 15 de juliol deixarà sense servei 328 trens de mitjana i llarga distància

La vaga convocada pel Sindicat Ferroviari per al 15 de juliol obligarà a cancel·lar 328 trens de mitjana, alta i llarga distància, amb serveis mínims del 73 % en alta velocitat i del 66 % en mitjana distància.

Les exportacions espanyoles de components per al calcer pugen quasi un 3 % en 2025 i retallen a la mitat el dèficit

Les vendes exteriors espanyoles de components per al calcer han arribat als 1.695,3 milions d’euros en 2025, un 2,9 % més que en 2024, mentres el dèficit comercial del sector s’ha reduït un 54 %, fins als 67,5 milions.

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.