L’IVAM celebra la Nit dels Museus amb entrada gratuïta i activitats fins a mitjanit

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) se suma a les celebracions pel Dia i la Nit Dels Museus amb entrada gratuïta el dissabte 18 de maig i un ampli programa de visites, trobades i accions específiques fins a la mitjanit.

Aquesta acció permet, a més d’ampliar l’horari d’obertura en règim de gratuïtat, gaudir d’una experiència única i visitar els espais expositius en un horari especial, destaca el museu en un comunicat.

Aquest dissabte, 18 de maig, l’IVAM prepara una programació especial nocturna amb motiu de la Nit Europea dels museus que comptarà amb l’actuació de l’OtraDanza. En el marc de l’exposició ‘Sempere a París’, la companyia s’inspira en les obres de l’artista alacantí per a explorar la tridimensionalidad dels cossos en l’espai i l’ús de la llum. L’espectacle, que porta per títol ‘Sempere’, és d’accés lliure fins a completar aforament.

A partir de les 18.00 hores, els visitants podran gaudir de visites comentades a les exposicions. Entre les propostes previstes, el comissari d’exposicions, editor i docent Álvaro de los Ángeles oferirà una visita performativa a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ que es clausura aquest cap de setmana. Una última oportunitat de recórrer les set sales d’aquesta mostra amb obres de 33 artistes de la col·lecció de l’IVAM, com Cecilia Vicuña, Ignacio Pinazo, Henri Matisse, Andrea Canepa, Miquel Navarro, June Crespo, Pierre Soulages, Susana Solano o Asunción Molinos Gordo.

La programació nocturna també inclou recorreguts per l’exposició de Julio González i la mostra sobre Ignacio Pinazo. Així mateix, s’ha organitzat una visita comentada a l’exposició ‘Un contínuum comú indefinidament llis’ que es va inaugurar el 16 de maig amb més de 130 artistes de la col·lecció de l’IVAM.

Els Grans de l’IVAM, un grup estable de visitants sènior (majors de 55 anys) interessats a ampliar coneixements sobre història de l’art contemporani, realitzaran una mediació a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ el dissabte 18 de maig a les sis de la vesprada.

Últimes notícies

Alerta groga per ratxes de fins a 80 km/h a l’interior i litoral nord de Castelló

La Aemet manté actiu l'avís groc per vent del nord-oest en diverses zones de l'interior i litoral de Castelló, amb ratxes màximes d'entre 70 i 80 km/h i fenòmens costaners associats.

Detingut a València després de ser localitzat per la geolocalització d’uns auriculars robats

La Policia Local de València va detindre a un home acusat de robar l'equipatge complet d'uns turistes gràcies a la geolocalització activa d'uns auriculars sense fils sostrets de l'interior del vehicle.

Les màximes es recuperen en la Comunitat Valenciana i Llíria aconseguix 22,3 graus

Les temperatures màximes han repuntat este dilluns en la Comunitat Valenciana després d'un diumenge més fresc, amb pujades de fins a 7 graus i un màxim de 22,3 a Llíria.

Dos nous projectes empresarials opten a instal·lar-se en Parc Sagunt II

La Generalitat ha tancat el termini del concurs per a la compra de parcel·les en Parc Sagunt II amb dos noves propostes empresarials i obri ara la fase de valoració dels projectes presentats.

La Generalitat incorpora de manera immediata a 108 nous agricultors amb una ajuda de 4,4 milions

La Generalitat activa una ajuda directa de 4,4 milions d'euros que permet la incorporació immediata de 108 nous agricultors en la Comunitat Valenciana, amb majoria de dones i prioritat per a jóvens.

La Generalitat rep dos noves ofertes empresarials per a Parc Sagunt II després de tancar el termini del concurs

La Generalitat ha rebut dos noves propostes empresarials per a instal·lar-se en Parc Sagunt II i obri ara la fase de valoració dels projectes per a adjudicar i vendre les parcel·les industrials disponibles.

PP i Vox proposen a Román Ceballos per a presidir el Consell d’À Punt

PP i Vox registren en Les Corts la candidatura de Román Ceballos per a presidir el Consell d'Administració d'À Punt, mentres PSPV i Compromís renuncien a presentar alternatives i critiquen el procés.

125 associacions feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero

Un total de 125 associacions i dones feministes firmen un escrit de repulsa contra Susana Camarero per les seues paraules en Les Corts, que consideren un atac al feminisme i a la igualtat.