L’IVAM celebra la Nit dels Museus amb entrada gratuïta i activitats fins a mitjanit

VALÈNCIA, 17 (EUROPA PRESS)

L’Institut Valencià d’Art Modern (IVAM) se suma a les celebracions pel Dia i la Nit Dels Museus amb entrada gratuïta el dissabte 18 de maig i un ampli programa de visites, trobades i accions específiques fins a la mitjanit.

Aquesta acció permet, a més d’ampliar l’horari d’obertura en règim de gratuïtat, gaudir d’una experiència única i visitar els espais expositius en un horari especial, destaca el museu en un comunicat.

Aquest dissabte, 18 de maig, l’IVAM prepara una programació especial nocturna amb motiu de la Nit Europea dels museus que comptarà amb l’actuació de l’OtraDanza. En el marc de l’exposició ‘Sempere a París’, la companyia s’inspira en les obres de l’artista alacantí per a explorar la tridimensionalidad dels cossos en l’espai i l’ús de la llum. L’espectacle, que porta per títol ‘Sempere’, és d’accés lliure fins a completar aforament.

A partir de les 18.00 hores, els visitants podran gaudir de visites comentades a les exposicions. Entre les propostes previstes, el comissari d’exposicions, editor i docent Álvaro de los Ángeles oferirà una visita performativa a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ que es clausura aquest cap de setmana. Una última oportunitat de recórrer les set sales d’aquesta mostra amb obres de 33 artistes de la col·lecció de l’IVAM, com Cecilia Vicuña, Ignacio Pinazo, Henri Matisse, Andrea Canepa, Miquel Navarro, June Crespo, Pierre Soulages, Susana Solano o Asunción Molinos Gordo.

La programació nocturna també inclou recorreguts per l’exposició de Julio González i la mostra sobre Ignacio Pinazo. Així mateix, s’ha organitzat una visita comentada a l’exposició ‘Un contínuum comú indefinidament llis’ que es va inaugurar el 16 de maig amb més de 130 artistes de la col·lecció de l’IVAM.

Els Grans de l’IVAM, un grup estable de visitants sènior (majors de 55 anys) interessats a ampliar coneixements sobre història de l’art contemporani, realitzaran una mediació a l’exposició ‘Escena I. Fer paisatge’ el dissabte 18 de maig a les sis de la vesprada.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.