9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos va tancar 2024 amb quasi 1.500 declaracions presentades

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos (OCCI), adscrita a Presidència de la Generalitat, ha presentat al ple del Consell el seu informe anual corresponent a l’exercici 2024, relatiu al compliment de les obligacions establides quant a incompatibilitats i conflicte d’interessos de persones amb càrrecs públics no electes.

D’acord a este informe, les persones obligades a presentar les declaracions d’activitats i béns, drets i obligacions patrimonials van ascendir a 525. En total es van formular 1.494 declaracions.

A data de tancament de l’informe, 17 persones no havien realitzat el tràmit i es trobaven dins del termini previst per la normativa per a realitzar les declaracions a les quals estan obligades.

Per la seua banda, les resolucions dictades reconeixent la compatibilitat de l’activitat pública amb altres activitats van ascendir a 231. Es va dictar una única resolució declarant la incompatibilitat i no es trobava cap en tramitació al tancament de l’informe anual.

No obstant això, respecte a la incompatibilitat, des de l’administració autonòmica matisen que cap alt càrrec nomenat es troba en l’actualitat en els supòsits de l’article 14.2 i 3 de la Llei 8/2016 d’Incompatibilitats i Conflictes d’Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes.

L’OCCI ha d’emetre resolució de compatibilitat després del nomenament, en el moment del cessament i durant els tres anys posteriors, si es produïx alguna modificació en les declaracions presentades al cessament.

UNA INFRACCIÓ LLEU

En relació al règim sancionador, es van iniciar els tràmits de 13 expedients, dels quals nou es van resoldre per al seu arxiu i un altre amb infracció lleu, mentre tres estaven en tramitació al tancament de l’informe. Estos expedients corresponen a càrrecs cessats i pertanyents a l’anterior govern del Botànic.

Quant als expedients de verificació, es van practicar en un total de 55 persones: 50 de forma aleatòria en compliment del pla de control i verificació de l’oficina, quatre a iniciativa pròpia i un per denúncia. Tots van finalitzar amb arxiu i en cap cas es va obrir expedient sancionador.

Al seu torn, l’informe arreplega que durant el passat exercici es van comunicar cinc abstencions per part de les persones que exercixen un càrrec públic en els casos legalment establits.

Pel que fa a les declaracions tributàries anuals de renda, patrimoni i societats, un total de 542 persones estaven obligades a presentar anualment la informació o a autoritzar la consulta de les dades necessàries. La situació de la presentació d’aquestes declaracions, a data de tancament de l’informe, era de 15 que no havien formalitzat aquest tràmit i que es trobaven en procés de presentació a 31 de desembre.

Quant a les obligacions al nomenament, tant de nous nomenaments com de successius, les persones obligades van ser 120, de les quals nou no havien formalitzat este tràmit i estaven en termini de presentació al tancament de l’informe.

I respecte a les obligacions al cessament, un total de 83 persones estaven subjectes a presentació, de les quals dues es trobaven no havien realitzat aquest tràmit i es trobaven en termini a 31 de desembre.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.