L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos va tancar 2024 amb quasi 1.500 declaracions presentades

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos (OCCI), adscrita a Presidència de la Generalitat, ha presentat al ple del Consell el seu informe anual corresponent a l’exercici 2024, relatiu al compliment de les obligacions establides quant a incompatibilitats i conflicte d’interessos de persones amb càrrecs públics no electes.

D’acord a este informe, les persones obligades a presentar les declaracions d’activitats i béns, drets i obligacions patrimonials van ascendir a 525. En total es van formular 1.494 declaracions.

A data de tancament de l’informe, 17 persones no havien realitzat el tràmit i es trobaven dins del termini previst per la normativa per a realitzar les declaracions a les quals estan obligades.

Per la seua banda, les resolucions dictades reconeixent la compatibilitat de l’activitat pública amb altres activitats van ascendir a 231. Es va dictar una única resolució declarant la incompatibilitat i no es trobava cap en tramitació al tancament de l’informe anual.

No obstant això, respecte a la incompatibilitat, des de l’administració autonòmica matisen que cap alt càrrec nomenat es troba en l’actualitat en els supòsits de l’article 14.2 i 3 de la Llei 8/2016 d’Incompatibilitats i Conflictes d’Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes.

L’OCCI ha d’emetre resolució de compatibilitat després del nomenament, en el moment del cessament i durant els tres anys posteriors, si es produïx alguna modificació en les declaracions presentades al cessament.

UNA INFRACCIÓ LLEU

En relació al règim sancionador, es van iniciar els tràmits de 13 expedients, dels quals nou es van resoldre per al seu arxiu i un altre amb infracció lleu, mentre tres estaven en tramitació al tancament de l’informe. Estos expedients corresponen a càrrecs cessats i pertanyents a l’anterior govern del Botànic.

Quant als expedients de verificació, es van practicar en un total de 55 persones: 50 de forma aleatòria en compliment del pla de control i verificació de l’oficina, quatre a iniciativa pròpia i un per denúncia. Tots van finalitzar amb arxiu i en cap cas es va obrir expedient sancionador.

Al seu torn, l’informe arreplega que durant el passat exercici es van comunicar cinc abstencions per part de les persones que exercixen un càrrec públic en els casos legalment establits.

Pel que fa a les declaracions tributàries anuals de renda, patrimoni i societats, un total de 542 persones estaven obligades a presentar anualment la informació o a autoritzar la consulta de les dades necessàries. La situació de la presentació d’aquestes declaracions, a data de tancament de l’informe, era de 15 que no havien formalitzat aquest tràmit i que es trobaven en procés de presentació a 31 de desembre.

Quant a les obligacions al nomenament, tant de nous nomenaments com de successius, les persones obligades van ser 120, de les quals nou no havien formalitzat este tràmit i estaven en termini de presentació al tancament de l’informe.

I respecte a les obligacions al cessament, un total de 83 persones estaven subjectes a presentació, de les quals dues es trobaven no havien realitzat aquest tràmit i es trobaven en termini a 31 de desembre.

Últimes notícies

56,4 milions per a recuperar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana

El Consell ha autoritzat una inversió de 56,4 milions en 48 mesos per a renaturalitzar les conques del Túria, Magre, Poyo i Picassent afectades per la dana. Els treballs arribaran a 52 municipis valencians i se centraran en previndre danys futurs i millorar la biodiversitat.

Alicant activa un ampli dispositiu de seguretat pel pròxim eclipsi solar

L’Ajuntament d’Alacant ha organitzat un operatiu especial de seguretat als principals punts d’observació de la ciutat per l’eclipsi solar del 12 d’agost, que arribarà a tapar el 99,14 % del sol. El dispositiu es reforçarà en castells i miradors, i inclou recomanacions per a una observació segura.

Quatre detinguts en desmantellar dos laboratoris de marihuana a la Marina Alta

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens i ha desmantellat dos laboratoris interiors de marihuana a la Marina Alta, amb registres a Oliva, Adsubia i la Vall de la Gallinera. Els arrestats, de 21 a 44 anys, estan investigats per pertinença a grup criminal, delicte contra la salut pública i altres càrrecs.

Sagunt a Escena programa ‘Original Greek’ i la proposta participativa ‘Bailarina a la carta’

El festival Sagunt a Escena acollirà este dijous 6 d’agost la comèdia ‘Original Greek’ i l’espectacle participatiu de dansa ‘Bailarina a la carta’ a Sagunt.

El Levante es mesura al Vila-real en el amistós més exigent de l’estiu

El Levante visitarà este dimecres la ciutat esportiva del Vila-real per disputar el seu amistós més exigent de l’estiu, l’únic davant un rival de Primera i penúltim test abans de LaLiga EA Sports.

Luis Rioja es perd l’entrenament del València i Foulquier ja treballa amb el grup

Luis Rioja no s’ha entrenat este dimarts a Paterna per unes molèsties i és baixa per al Trofeu Taronja, mentres que Foulquier ha completat per primera vegada una part de la sessió amb el grup.

Disset detinguts i 36 delictes al festival Arenal Sound de Borriana

La Guàrdia Civil ha detingut disset persones i ha comptabilitzat 36 delictes durant el festival Arenal Sound de Borriana, celebrat del 30 de juliol al 2 d’agost, a més de 70 denúncies administratives.

El Villarreal estrena la plantilla al complet en un amistós contra el Levante

El Villarreal CF rep este dimecres el Levante en la Ciutat Esportiva José Manuel Llaneza, en el penúltim amistós de pretemporada, amb tota la plantilla ja disponible.
FILMOTECA D'ESTIU