L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos va tancar 2024 amb quasi 1.500 declaracions presentades

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos (OCCI), adscrita a Presidència de la Generalitat, ha presentat al ple del Consell el seu informe anual corresponent a l’exercici 2024, relatiu al compliment de les obligacions establides quant a incompatibilitats i conflicte d’interessos de persones amb càrrecs públics no electes.

D’acord a este informe, les persones obligades a presentar les declaracions d’activitats i béns, drets i obligacions patrimonials van ascendir a 525. En total es van formular 1.494 declaracions.

A data de tancament de l’informe, 17 persones no havien realitzat el tràmit i es trobaven dins del termini previst per la normativa per a realitzar les declaracions a les quals estan obligades.

Per la seua banda, les resolucions dictades reconeixent la compatibilitat de l’activitat pública amb altres activitats van ascendir a 231. Es va dictar una única resolució declarant la incompatibilitat i no es trobava cap en tramitació al tancament de l’informe anual.

No obstant això, respecte a la incompatibilitat, des de l’administració autonòmica matisen que cap alt càrrec nomenat es troba en l’actualitat en els supòsits de l’article 14.2 i 3 de la Llei 8/2016 d’Incompatibilitats i Conflictes d’Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes.

L’OCCI ha d’emetre resolució de compatibilitat després del nomenament, en el moment del cessament i durant els tres anys posteriors, si es produïx alguna modificació en les declaracions presentades al cessament.

UNA INFRACCIÓ LLEU

En relació al règim sancionador, es van iniciar els tràmits de 13 expedients, dels quals nou es van resoldre per al seu arxiu i un altre amb infracció lleu, mentre tres estaven en tramitació al tancament de l’informe. Estos expedients corresponen a càrrecs cessats i pertanyents a l’anterior govern del Botànic.

Quant als expedients de verificació, es van practicar en un total de 55 persones: 50 de forma aleatòria en compliment del pla de control i verificació de l’oficina, quatre a iniciativa pròpia i un per denúncia. Tots van finalitzar amb arxiu i en cap cas es va obrir expedient sancionador.

Al seu torn, l’informe arreplega que durant el passat exercici es van comunicar cinc abstencions per part de les persones que exercixen un càrrec públic en els casos legalment establits.

Pel que fa a les declaracions tributàries anuals de renda, patrimoni i societats, un total de 542 persones estaven obligades a presentar anualment la informació o a autoritzar la consulta de les dades necessàries. La situació de la presentació d’aquestes declaracions, a data de tancament de l’informe, era de 15 que no havien formalitzat aquest tràmit i que es trobaven en procés de presentació a 31 de desembre.

Quant a les obligacions al nomenament, tant de nous nomenaments com de successius, les persones obligades van ser 120, de les quals nou no havien formalitzat este tràmit i estaven en termini de presentació al tancament de l’informe.

I respecte a les obligacions al cessament, un total de 83 persones estaven subjectes a presentació, de les quals dues es trobaven no havien realitzat aquest tràmit i es trobaven en termini a 31 de desembre.

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.