L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos va tancar 2024 amb quasi 1.500 declaracions presentades

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos (OCCI), adscrita a Presidència de la Generalitat, ha presentat al ple del Consell el seu informe anual corresponent a l’exercici 2024, relatiu al compliment de les obligacions establides quant a incompatibilitats i conflicte d’interessos de persones amb càrrecs públics no electes.

D’acord a este informe, les persones obligades a presentar les declaracions d’activitats i béns, drets i obligacions patrimonials van ascendir a 525. En total es van formular 1.494 declaracions.

A data de tancament de l’informe, 17 persones no havien realitzat el tràmit i es trobaven dins del termini previst per la normativa per a realitzar les declaracions a les quals estan obligades.

Per la seua banda, les resolucions dictades reconeixent la compatibilitat de l’activitat pública amb altres activitats van ascendir a 231. Es va dictar una única resolució declarant la incompatibilitat i no es trobava cap en tramitació al tancament de l’informe anual.

No obstant això, respecte a la incompatibilitat, des de l’administració autonòmica matisen que cap alt càrrec nomenat es troba en l’actualitat en els supòsits de l’article 14.2 i 3 de la Llei 8/2016 d’Incompatibilitats i Conflictes d’Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes.

L’OCCI ha d’emetre resolució de compatibilitat després del nomenament, en el moment del cessament i durant els tres anys posteriors, si es produïx alguna modificació en les declaracions presentades al cessament.

UNA INFRACCIÓ LLEU

En relació al règim sancionador, es van iniciar els tràmits de 13 expedients, dels quals nou es van resoldre per al seu arxiu i un altre amb infracció lleu, mentre tres estaven en tramitació al tancament de l’informe. Estos expedients corresponen a càrrecs cessats i pertanyents a l’anterior govern del Botànic.

Quant als expedients de verificació, es van practicar en un total de 55 persones: 50 de forma aleatòria en compliment del pla de control i verificació de l’oficina, quatre a iniciativa pròpia i un per denúncia. Tots van finalitzar amb arxiu i en cap cas es va obrir expedient sancionador.

Al seu torn, l’informe arreplega que durant el passat exercici es van comunicar cinc abstencions per part de les persones que exercixen un càrrec públic en els casos legalment establits.

Pel que fa a les declaracions tributàries anuals de renda, patrimoni i societats, un total de 542 persones estaven obligades a presentar anualment la informació o a autoritzar la consulta de les dades necessàries. La situació de la presentació d’aquestes declaracions, a data de tancament de l’informe, era de 15 que no havien formalitzat aquest tràmit i que es trobaven en procés de presentació a 31 de desembre.

Quant a les obligacions al nomenament, tant de nous nomenaments com de successius, les persones obligades van ser 120, de les quals nou no havien formalitzat este tràmit i estaven en termini de presentació al tancament de l’informe.

I respecte a les obligacions al cessament, un total de 83 persones estaven subjectes a presentació, de les quals dues es trobaven no havien realitzat aquest tràmit i es trobaven en termini a 31 de desembre.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.