L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos va tancar 2024 amb quasi 1.500 declaracions presentades

VALÈNCIA, 11 (EUROPA PRESS)

L’Oficina de Control de Conflicte d’Interessos (OCCI), adscrita a Presidència de la Generalitat, ha presentat al ple del Consell el seu informe anual corresponent a l’exercici 2024, relatiu al compliment de les obligacions establides quant a incompatibilitats i conflicte d’interessos de persones amb càrrecs públics no electes.

D’acord a este informe, les persones obligades a presentar les declaracions d’activitats i béns, drets i obligacions patrimonials van ascendir a 525. En total es van formular 1.494 declaracions.

A data de tancament de l’informe, 17 persones no havien realitzat el tràmit i es trobaven dins del termini previst per la normativa per a realitzar les declaracions a les quals estan obligades.

Per la seua banda, les resolucions dictades reconeixent la compatibilitat de l’activitat pública amb altres activitats van ascendir a 231. Es va dictar una única resolució declarant la incompatibilitat i no es trobava cap en tramitació al tancament de l’informe anual.

No obstant això, respecte a la incompatibilitat, des de l’administració autonòmica matisen que cap alt càrrec nomenat es troba en l’actualitat en els supòsits de l’article 14.2 i 3 de la Llei 8/2016 d’Incompatibilitats i Conflictes d’Interessos de Persones amb Càrrecs Públics no Electes.

L’OCCI ha d’emetre resolució de compatibilitat després del nomenament, en el moment del cessament i durant els tres anys posteriors, si es produïx alguna modificació en les declaracions presentades al cessament.

UNA INFRACCIÓ LLEU

En relació al règim sancionador, es van iniciar els tràmits de 13 expedients, dels quals nou es van resoldre per al seu arxiu i un altre amb infracció lleu, mentre tres estaven en tramitació al tancament de l’informe. Estos expedients corresponen a càrrecs cessats i pertanyents a l’anterior govern del Botànic.

Quant als expedients de verificació, es van practicar en un total de 55 persones: 50 de forma aleatòria en compliment del pla de control i verificació de l’oficina, quatre a iniciativa pròpia i un per denúncia. Tots van finalitzar amb arxiu i en cap cas es va obrir expedient sancionador.

Al seu torn, l’informe arreplega que durant el passat exercici es van comunicar cinc abstencions per part de les persones que exercixen un càrrec públic en els casos legalment establits.

Pel que fa a les declaracions tributàries anuals de renda, patrimoni i societats, un total de 542 persones estaven obligades a presentar anualment la informació o a autoritzar la consulta de les dades necessàries. La situació de la presentació d’aquestes declaracions, a data de tancament de l’informe, era de 15 que no havien formalitzat aquest tràmit i que es trobaven en procés de presentació a 31 de desembre.

Quant a les obligacions al nomenament, tant de nous nomenaments com de successius, les persones obligades van ser 120, de les quals nou no havien formalitzat este tràmit i estaven en termini de presentació al tancament de l’informe.

I respecte a les obligacions al cessament, un total de 83 persones estaven subjectes a presentació, de les quals dues es trobaven no havien realitzat aquest tràmit i es trobaven en termini a 31 de desembre.

Últimes notícies

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar paralitzades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ adverteix que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot deixar sense resoldre 12.470 assumptes en mig any, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl poden quedar aturades a la Comunitat Valenciana

El CGPJ alerta que la negativa de Justícia a reforçar els jutjats de clàusules sòl pot paralitzar quasi 12.500 expedients a Espanya, més de 5.500 a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

Més de 5.500 demandes per clàusules sòl es poden quedar paralitzades a la Comunitat

El CGPJ ha advertit que, si Justícia no reforça els jutjats de clàusules sòl, es paralitzaran fins a 12.470 casos en Espanya, més de 5.500 d’ells a la Comunitat Valenciana, el territori més afectat.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta dels òrgans consultius de l’Estat, i el 60 % són reclamacions per responsabilitat patrimonial, sobretot en l’àmbit sanitari i municipal.

El Consell Jurídic Consultiu bat rècord amb 900 dictàmens en 2025, sis de cada deu per responsabilitat patrimonial

El Consell Jurídic Consultiu ha aprovat 900 dictàmens en 2025, la xifra més alta entre els òrgans consultius de l’Estat, amb un 60 % relacionats amb reclamacions de responsabilitat patrimonial, sobretot en sanitat i ajuntaments.

Ajudes de la Diputació de Castelló per a Soneja i Azuébar després de l’incendi forestal

La Diputació de Castelló ha activat la línia de catàstrofes del pla Diputació Respon per a ajudar Soneja i Azuébar a fer front als danys causats per l’incendi forestal originat diumenge passat.

Fins a 58 nous jutges en la Comunitat Valenciana amb les 500 places aprovades pel Govern

El Consell de Ministres ha aprovat la creació de 500 places de jutges, 58 d’elles en la Comunitat Valenciana, i 200 de fiscals, amb una ampliació rècord de la planta judicial i fiscal gràcies al nou model de tribunals d’instància.

Onze morts atribuïbles a la calor en només sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat onze morts atribuïbles a la calor en els primers sis dies de juliol a la Comunitat Valenciana, una xifra molt inferior a les 54 defuncions del mateix període de 2025.