Manises exigeix a Aena una reunió urgent per abordar els perjudicis de l’aeroport

Manises porta més d’un any esperant per a reunir-se amb Aena, la propietària de l’aeroport de València, per discutir assumptes relatius als perjudicis mediambientals i els efectes sobre la salut de la ciutadania a causa de l’augment del nombre de vols. L’Ajuntament de Manises adverteix que la falta de resposta per part d’Aena està afectant la seguretat i el benestar dels veïns.

En un comunicat recent, el consistori ha expressat la seva frustració per la falta de comunicació amb la Direcció General d’Aviació Civil, que no ha contestat a les esmenes presentades al Pla d’Acció Associat al Mapa Estratègic de Soroll (fase IV) de l’aeroport, presentades al juliol del 2024. Aquestes esmenes incloïen propostes per eliminar la font de soroll, sol·licitant el tancament de l’aeroport de Manises durant la nit i la instal·lació de barreres acústiques.

L’equip de govern municipal, format pel PSPV, APM-Compromís i Podem, ha reclamat que Aena no interferisca en la planificació del sòl, respectant així la normativa vigent, i que indemnitze anualment la ciutat amb compensacions econòmiques. També demanen que s’insonoritzen i climatitzin els habitatges per minimitzar les molèsties ja generades per l’aeroport.

A més, l’Ajuntament ha instat Aena a millorar la seguretat de les instal·lacions amb la instal·lació de sistemes d’abalisament i senyalització, tal com s’ha fet en altres aeroports de més prestigi, per tal de beneficiar la comunitat local. A l’espera d’una reunió amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible sobre l’aeroport, Manises continua lluitant pels drets dels seus ciutadans.

Revisió del valor cadastral
Paral·lelament, l’Ajuntament de Manises ha anunciat que demanarà una revisió del valor cadastral de l’aeroport. Actualment, aquest immoble està classificat en segona categoria, malgrat suportar un trànsit d’avions elevat, incloent expedicions internacionals. Afigen que Aena ha obtingut un benefici net rècord d’1.934 milions d’euros el 2024 i destaca que, durant el març d’aquest any, l’aeroport va registrar gairebé un milió de passatgers, un 17,2% més que el mateix mes de l’any anterior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.

Emergències reconeix el treball del voluntariat en el Dia de la Protecció Civil

El conseller Juan Carlos Valderrama ha posat en valor el paper del voluntariat en la Comunitat Valenciana amb motiu del Dia Internacional de la Protecció Civil. La xarxa suma 185 agrupacions i les ajudes per a equips i assegurances han crescut enfront de 2024.

Pérez Llorca complix tres mesos amb 133 actes i el focus en la baixada d’impostos

El president ha tancat el seu primer trimestre amb 133 actes i una agenda centrada en la rebaixa fiscal, el diàleg institucional i mesures per a jóvens, vivenda, sanitat i agricultura.

Controlat l’incendi en una nau industrial abandonada de Biar

Els bombers han donat per controlat l'incendi declarat el dijous en una nau abandonada de Biar. Es va controlar a les 22.40 del dissabte i seguixen les labors d'extinció, sense ferits.

Les Corts constituiran la comissió per a investigar les VPP d’Alacant i debatran sobre els ‘privilegis’ dels expresidents

Les Corts constituiran el dijous la comissió que investigarà les adjudicacions de VPP a Alacant i debatran la proposta de Compromís per a suprimir privilegis als expresidents. El ple inclourà la segona sessió de control, noves comissions sol·licitades per l'oposició i votacions pendents en transparència.

L’extrem Tunde renova amb el Llevant fins a juny de 2029

El Llevant i Kareem Tunde seguiran vinculats fins a juny de 2029 després d'ampliar l'extrem el seu contracte per tres temporades més. El jove ja ha sumat deu partits amb el primer equip des del seu debut al desembre.

SISPYL, el sistema que fa més segurs els barandats d’algeps laminat en un terratrémol

La UPV ha patentat SISPYL, un aïllament sísmic per a barandats d'algeps laminat que ha sigut validat a escala real i reduïx danys en desacoblar-los de l'estructura. El sistema manté les prestacions enfront del foc i ha despertat l'interés de multinacionals.

La Comunitat Valenciana inicia març amb núvols, temperatures sense canvis i pluges febles

L'inici de març arriba amb intervals nuvolosos i possibles pluges febles en el sud de València, que poden aconseguir el nord d'Alacant, amb pols en suspensió en el sud. Demà la nuvolositat augmentarà de sud a nord i les precipitacions podrien ser més persistents en el sud de València i nord d'Alacant.