Manises exigeix a Aena una reunió urgent per abordar els perjudicis de l’aeroport

Manises porta més d’un any esperant per a reunir-se amb Aena, la propietària de l’aeroport de València, per discutir assumptes relatius als perjudicis mediambientals i els efectes sobre la salut de la ciutadania a causa de l’augment del nombre de vols. L’Ajuntament de Manises adverteix que la falta de resposta per part d’Aena està afectant la seguretat i el benestar dels veïns.

En un comunicat recent, el consistori ha expressat la seva frustració per la falta de comunicació amb la Direcció General d’Aviació Civil, que no ha contestat a les esmenes presentades al Pla d’Acció Associat al Mapa Estratègic de Soroll (fase IV) de l’aeroport, presentades al juliol del 2024. Aquestes esmenes incloïen propostes per eliminar la font de soroll, sol·licitant el tancament de l’aeroport de Manises durant la nit i la instal·lació de barreres acústiques.

L’equip de govern municipal, format pel PSPV, APM-Compromís i Podem, ha reclamat que Aena no interferisca en la planificació del sòl, respectant així la normativa vigent, i que indemnitze anualment la ciutat amb compensacions econòmiques. També demanen que s’insonoritzen i climatitzin els habitatges per minimitzar les molèsties ja generades per l’aeroport.

A més, l’Ajuntament ha instat Aena a millorar la seguretat de les instal·lacions amb la instal·lació de sistemes d’abalisament i senyalització, tal com s’ha fet en altres aeroports de més prestigi, per tal de beneficiar la comunitat local. A l’espera d’una reunió amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible sobre l’aeroport, Manises continua lluitant pels drets dels seus ciutadans.

Revisió del valor cadastral
Paral·lelament, l’Ajuntament de Manises ha anunciat que demanarà una revisió del valor cadastral de l’aeroport. Actualment, aquest immoble està classificat en segona categoria, malgrat suportar un trànsit d’avions elevat, incloent expedicions internacionals. Afigen que Aena ha obtingut un benefici net rècord d’1.934 milions d’euros el 2024 i destaca que, durant el març d’aquest any, l’aeroport va registrar gairebé un milió de passatgers, un 17,2% més que el mateix mes de l’any anterior.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La comunitat educativa manté la vaga i tatxa de burla el decàleg d’Educació

La comunitat educativa valenciana manté la vaga del 31 de març i considera una burla el decàleg remés per Educació als sindicats per a la Taula Sectorial.

La compravenda de vivendes baixa un 7,4% en la Comunitat Valenciana al gener, més que la mitjana estatal

La compravenda de vivendes va descendir al gener un 7,4% en la Comunitat Valenciana respecte a l'any anterior, un retrocés superior a la caiguda mitjana nacional del 5%, en un context d'escassetat d'oferta i preus a l'alça.

Detingut a Castelló un fugitiu condemnat per un homicidi a Colòmbia

La Policia Nacional ha detingut a Castelló a un fugitiu de 36 anys, considerat d'alta perillositat i condemnat a més de 17 anys de presó per un homicidi dolós comés a Colòmbia en 2009.

Sagunt demana a la confraria de la Puríssima Sang canvis per a incloure a les dones per Setmana Santa

L'Ajuntament de Sagunt manté el seu suport a la Setmana Santa de 2026 però exigix a la Confraria de la Puríssima Sang adaptar les seues normes per a permetre la participació de les dones i complir la legalitat.

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià