Manises exigeix a Aena una reunió urgent per abordar els perjudicis de l’aeroport

Manises porta més d’un any esperant per a reunir-se amb Aena, la propietària de l’aeroport de València, per discutir assumptes relatius als perjudicis mediambientals i els efectes sobre la salut de la ciutadania a causa de l’augment del nombre de vols. L’Ajuntament de Manises adverteix que la falta de resposta per part d’Aena està afectant la seguretat i el benestar dels veïns.

En un comunicat recent, el consistori ha expressat la seva frustració per la falta de comunicació amb la Direcció General d’Aviació Civil, que no ha contestat a les esmenes presentades al Pla d’Acció Associat al Mapa Estratègic de Soroll (fase IV) de l’aeroport, presentades al juliol del 2024. Aquestes esmenes incloïen propostes per eliminar la font de soroll, sol·licitant el tancament de l’aeroport de Manises durant la nit i la instal·lació de barreres acústiques.

L’equip de govern municipal, format pel PSPV, APM-Compromís i Podem, ha reclamat que Aena no interferisca en la planificació del sòl, respectant així la normativa vigent, i que indemnitze anualment la ciutat amb compensacions econòmiques. També demanen que s’insonoritzen i climatitzin els habitatges per minimitzar les molèsties ja generades per l’aeroport.

A més, l’Ajuntament ha instat Aena a millorar la seguretat de les instal·lacions amb la instal·lació de sistemes d’abalisament i senyalització, tal com s’ha fet en altres aeroports de més prestigi, per tal de beneficiar la comunitat local. A l’espera d’una reunió amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible sobre l’aeroport, Manises continua lluitant pels drets dels seus ciutadans.

Revisió del valor cadastral
Paral·lelament, l’Ajuntament de Manises ha anunciat que demanarà una revisió del valor cadastral de l’aeroport. Actualment, aquest immoble està classificat en segona categoria, malgrat suportar un trànsit d’avions elevat, incloent expedicions internacionals. Afigen que Aena ha obtingut un benefici net rècord d’1.934 milions d’euros el 2024 i destaca que, durant el març d’aquest any, l’aeroport va registrar gairebé un milió de passatgers, un 17,2% més que el mateix mes de l’any anterior.

Últimes notícies

Presó per a tres hòmens que van intentar assaltar un caixer a Benifairó de la Valldigna

Tres hòmens han ingressat a la presó després de ser sorpresos per la Guàrdia Civil quan manipulaven la part posterior d'un caixer automàtic a Benifairó de la Valldigna. Estan acusats de robatori en grau de temptativa, falsedat documental, furt i pertinença a grup criminal.

El Consell aprovarà el divendres els Pressupostos de 2026 després de tancar un nou acord amb Vox

El Govern valencià aprovarà este divendres el projecte de Pressupostos de la Generalitat per a 2026, els primers de Juanfran Pérez Llorca, gràcies al suport de Vox i a un calendari parlamentari ampliat fins a juliol.

Entra a la presó per estafar 30.000 euros amb una falsa empresa de tendals a Santa Pola

Un home de 45 anys ha ingressat a la presó acusat d'estafar 30.000 euros a sis clients a Santa Pola mitjançant una empresa de muntatge de tendals els treballs dels quals mai arribava a realitzar.

Rafa Mir i Pablo Jara se senten en la banqueta a València per presumpta agressió sexual a dos dones

Rafa Mir i Pablo Jara compareixen en l'Audiència Provincial de València acusats d'agredir sexualment i lesionar a dos dones a Bétera en 2024, amb la Fiscalia demanant fins a 10,5 anys de presó.

Detingut a Vinaròs per robar patinets elèctrics i revendre’ls de segona mà

La Guàrdia Civil ha detingut a Vinaròs a un home de 44 anys pel presumpte robatori de diversos patinets elèctrics i ha investigat a una dona per receptació després de localitzar un dels vehicles i retornar-lo al seu amo.

La vaga docent encadena 14 dies a l’espera d’una octava negociació decisiva

La vaga indefinida del professorat públic no universitari en la Comunitat Valenciana complix 14 dies mentres la Conselleria d'Educació intenta tancar un acord en l'octava taula de negociació.

Cel buidat i temps estable en la Comunitat Valenciana abans de la calor del divendres

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels poc nuvolosos o buidats i temperatures sense grans canvis abans de l'augment tèrmic previst per al divendres, quan s'esperen màximes significativament altes en el prelitoral.

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.