Manises exigeix a Aena una reunió urgent per abordar els perjudicis de l’aeroport

Manises porta més d’un any esperant per a reunir-se amb Aena, la propietària de l’aeroport de València, per discutir assumptes relatius als perjudicis mediambientals i els efectes sobre la salut de la ciutadania a causa de l’augment del nombre de vols. L’Ajuntament de Manises adverteix que la falta de resposta per part d’Aena està afectant la seguretat i el benestar dels veïns.

En un comunicat recent, el consistori ha expressat la seva frustració per la falta de comunicació amb la Direcció General d’Aviació Civil, que no ha contestat a les esmenes presentades al Pla d’Acció Associat al Mapa Estratègic de Soroll (fase IV) de l’aeroport, presentades al juliol del 2024. Aquestes esmenes incloïen propostes per eliminar la font de soroll, sol·licitant el tancament de l’aeroport de Manises durant la nit i la instal·lació de barreres acústiques.

L’equip de govern municipal, format pel PSPV, APM-Compromís i Podem, ha reclamat que Aena no interferisca en la planificació del sòl, respectant així la normativa vigent, i que indemnitze anualment la ciutat amb compensacions econòmiques. També demanen que s’insonoritzen i climatitzin els habitatges per minimitzar les molèsties ja generades per l’aeroport.

A més, l’Ajuntament ha instat Aena a millorar la seguretat de les instal·lacions amb la instal·lació de sistemes d’abalisament i senyalització, tal com s’ha fet en altres aeroports de més prestigi, per tal de beneficiar la comunitat local. A l’espera d’una reunió amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible sobre l’aeroport, Manises continua lluitant pels drets dels seus ciutadans.

Revisió del valor cadastral
Paral·lelament, l’Ajuntament de Manises ha anunciat que demanarà una revisió del valor cadastral de l’aeroport. Actualment, aquest immoble està classificat en segona categoria, malgrat suportar un trànsit d’avions elevat, incloent expedicions internacionals. Afigen que Aena ha obtingut un benefici net rècord d’1.934 milions d’euros el 2024 i destaca que, durant el març d’aquest any, l’aeroport va registrar gairebé un milió de passatgers, un 17,2% més que el mateix mes de l’any anterior.

Últimes notícies

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.

Educació xifra en un 25,42% el seguiment al tancament de la segona setmana de vaga docent

La Conselleria d'Educació situa en un 25,42% el seguiment del desé dia de vaga indefinida del professorat valencià, en una jornada amb una manifestació d'unes 7.000 persones a València.

Marcelino busca posar el fermall d’or davant l’Atlètic en La Ceràmica

Marcelino García Toral confia que el Vila-real supere a l'Atlètic en La Ceràmica per a tancar una temporada que considera extraordinària, encara que admet que el repte serà molt exigent.

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.