Manises exigeix a Aena una reunió urgent per abordar els perjudicis de l’aeroport

Manises porta més d’un any esperant per a reunir-se amb Aena, la propietària de l’aeroport de València, per discutir assumptes relatius als perjudicis mediambientals i els efectes sobre la salut de la ciutadania a causa de l’augment del nombre de vols. L’Ajuntament de Manises adverteix que la falta de resposta per part d’Aena està afectant la seguretat i el benestar dels veïns.

En un comunicat recent, el consistori ha expressat la seva frustració per la falta de comunicació amb la Direcció General d’Aviació Civil, que no ha contestat a les esmenes presentades al Pla d’Acció Associat al Mapa Estratègic de Soroll (fase IV) de l’aeroport, presentades al juliol del 2024. Aquestes esmenes incloïen propostes per eliminar la font de soroll, sol·licitant el tancament de l’aeroport de Manises durant la nit i la instal·lació de barreres acústiques.

L’equip de govern municipal, format pel PSPV, APM-Compromís i Podem, ha reclamat que Aena no interferisca en la planificació del sòl, respectant així la normativa vigent, i que indemnitze anualment la ciutat amb compensacions econòmiques. També demanen que s’insonoritzen i climatitzin els habitatges per minimitzar les molèsties ja generades per l’aeroport.

A més, l’Ajuntament ha instat Aena a millorar la seguretat de les instal·lacions amb la instal·lació de sistemes d’abalisament i senyalització, tal com s’ha fet en altres aeroports de més prestigi, per tal de beneficiar la comunitat local. A l’espera d’una reunió amb el Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible sobre l’aeroport, Manises continua lluitant pels drets dels seus ciutadans.

Revisió del valor cadastral
Paral·lelament, l’Ajuntament de Manises ha anunciat que demanarà una revisió del valor cadastral de l’aeroport. Actualment, aquest immoble està classificat en segona categoria, malgrat suportar un trànsit d’avions elevat, incloent expedicions internacionals. Afigen que Aena ha obtingut un benefici net rècord d’1.934 milions d’euros el 2024 i destaca que, durant el març d’aquest any, l’aeroport va registrar gairebé un milió de passatgers, un 17,2% més que el mateix mes de l’any anterior.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.

Detinguda a València una cuidadora per robar 40.000 euros a l’anciana a la qual atenia

La Guàrdia Civil deté a València a una dona de 43 anys acusada d'aprofitar el seu treball com a cuidadora per a traure de forma continuada uns 40.000 euros del compte bancari d'una anciana dependent.

Isaac, de l’aula i Google al somni de crear una startup d’impacte social

Isaac Tormo, jove valencià amb expedient excel·lent, experiència internacional i treball en Google, vol llançar una startup d'impacte social dins de l'ecosistema de Llançadora.

Dos de cada tres valencians fa exercici de forma regular en el seu temps lliure

Quasi el 67% dels habitants de València practica activitat física saludable en el seu temps lliure, mentres que un terç seguix sense fer exercici, segons el Baròmetre Municipal.

La UPV restaura el mural de Dons de Ciència vandalitzat amb una pintada contra Oltra

La UPV ha restaurat el mural dedicat a la biofísica Eva Nogales en l'IES El Cabanyal després de ser vandalitzat amb una pintada contra Oltra, utilitzant tècniques específiques per a eliminar la inscripció sense danyar l'obra.

Cap de setmana de cels buidats i pujada de temperatures en la Comunitat Valenciana

El cap de setmana es presenta estable en la Comunitat Valenciana, amb cels buidats, pujada de temperatures i vent fluix després de les ratxes fortes en el nord de Castelló.