María Cienfuegos va destacar la unitat del futbol com a exemple per a la societat en el torneig Tornem

La jugadora del Vila-real i entrenadora de l’equip femení sub-12, María Cienfuegos, va valorar este diumenge en l’estadi Vicente Moreno la presència dels principals equips de la Comunitat Valenciana durant la celebració del torneig ‘Tornem!’. Va vincular eixa imatge d’unió al tribut a les persones i pobles afectats per la DANA i la riuada, i va remarcar que el gest va transcendir l’esportiu en convertir-se en un missatge de cohesió social.

‘Després de la catàstrofe, poder portar a tots els equips i que puguen donar eixe tribut a les persones i pobles afectats és una gran manera de fer-ho. La unitat dels equips a través d’este gran esport hauria de donar-se en tota la societat i no sols en el futbol’, va afirmar Cienfuegos durant l’esdeveniment.

La futbolista va seguir en la mateixa línia en recordar que algunes de les xiquetes a les quals va entrenar el passat curs es van veure afectades per la riuada. ‘El futbol és un reflex de la societat i hem de ser conscients que un dia els pot passar a qualsevol i que les úniques persones que estarem sempre som les més pròximes’.

Unitat més enllà del futbol

Amb el seu doble paper de jugadora i tècnica de base, Cienfuegos va subratllar que la visibilitat de l’esport facilita la conscienciació i l’acompanyament als qui van patir el temporal. Va assenyalar que la reunió dels principals clubs en un mateix estadi va simbolitzar un esforç compartit i va enviar un senyal de suport a les famílies i municipis damnificats. Al seu juí, eixe exemple de col·laboració va oferir a les més xicotetes una referència directa sobre com actuar quan el seu entorn es veu colpejat per una emergència.

‘Això és el que hem de portar-nos com a adults i elles com a xiquetes, que tots ens hem d’ajudar i què millor que fer-ho amb el futbol, on tenim una gran visibilitat i on podem conscienciar als més xicotets’, va concloure.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.