María José Catalá, primera alcaldessa de València a vestir de fallera a l’Ofrena

María José Catalá s’ha convertit en la primera alcaldessa de València a vestir de fallera per a l’Ofrena. Per a participar en l’homenatge floral a la Mare de Déu, ha utilitzat el mateix vestit que ja va lluir l’any 2022 quan ja va desfilar, com a regidora en l’oposició. En aquella ocasió, segons informen fonts d’Alcaldia de l’Ajuntament, “va estrenar un gipó negre confeccionat per Amparo Fabra amb un domàs de seda de Compañía de la Seda”.

Per a desfilar en l’Ofrena de 2025 com a presidenta nata de la Junta Central Fallera, Catalá ha portat una peça amb “un gran valor sentimental per a ella”: una mantellina chantilly negra brodada, que va ser un regal de la seua iaia.

L’adreç que va lluir és “un ram amb pedra verda oliva de Swarovski de Santamaría que va ser restaurat per Carmen i Elena, abans del tancament de la tenda d’esta històrica saga d’orfebres valencians, ja que va ser creat pel seu pare fa més de 50 anys. Este conjunt ha sigut completat amb un collaret de perles de set voltes d’Art Antic”, afigen les mateixes fonts municipals.

Les pintes de Flor d’Aigua són un regal de tots els seus companys en l’Ajuntament de València pel seu últim aniversari este mateix mes de març i porten l’escut de la ciutat. Tot este conjunt s’ha completat amb unes sabates de solepiell amb tela de la falda. El pentinat va ser realitzat per Carles Ruiz i el maquillatge a càrrec d’Àlex Jordán.

Abans que Catalá han sigut alcaldesses de València Clementina Ródenas (PSPV-PSOE, 1989-1991) i Rita Barberá (PP, 1991-2015).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.