María José Catalá, primera alcaldessa de València a vestir de fallera a l’Ofrena

María José Catalá s’ha convertit en la primera alcaldessa de València a vestir de fallera per a l’Ofrena. Per a participar en l’homenatge floral a la Mare de Déu, ha utilitzat el mateix vestit que ja va lluir l’any 2022 quan ja va desfilar, com a regidora en l’oposició. En aquella ocasió, segons informen fonts d’Alcaldia de l’Ajuntament, “va estrenar un gipó negre confeccionat per Amparo Fabra amb un domàs de seda de Compañía de la Seda”.

Per a desfilar en l’Ofrena de 2025 com a presidenta nata de la Junta Central Fallera, Catalá ha portat una peça amb “un gran valor sentimental per a ella”: una mantellina chantilly negra brodada, que va ser un regal de la seua iaia.

L’adreç que va lluir és “un ram amb pedra verda oliva de Swarovski de Santamaría que va ser restaurat per Carmen i Elena, abans del tancament de la tenda d’esta històrica saga d’orfebres valencians, ja que va ser creat pel seu pare fa més de 50 anys. Este conjunt ha sigut completat amb un collaret de perles de set voltes d’Art Antic”, afigen les mateixes fonts municipals.

Les pintes de Flor d’Aigua són un regal de tots els seus companys en l’Ajuntament de València pel seu últim aniversari este mateix mes de març i porten l’escut de la ciutat. Tot este conjunt s’ha completat amb unes sabates de solepiell amb tela de la falda. El pentinat va ser realitzat per Carles Ruiz i el maquillatge a càrrec d’Àlex Jordán.

Abans que Catalá han sigut alcaldesses de València Clementina Ródenas (PSPV-PSOE, 1989-1991) i Rita Barberá (PP, 1991-2015).

Últimes notícies

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.

Localitzen mort un home dins dun cotxe en un centre comercial de Xàtiva

La Policia Nacional ha obert una investigació després de trobar el cadàver dun home de 52 anys, sense signes aparents de violència, dins dun cotxe estacionat en un centre comercial de Xàtiva.

Bernabé retreu la corrupció del PP valencià en plena polèmica pel cas Ábalos

Pilar Bernabé ha recordat que en la Comunitat Valenciana hi ha 185 condemnats per corrupció del PP i ha criticat que molts continuen ocupant càrrecs, en resposta a preguntes sobre la sentència contra José Luis Ábalos.

Nous vols directes d’estiu entre Castelló i Palma amb Air Nostrum

Air Nostrum recupera des del 17 de juliol la connexió directa d’estiu entre Castelló i Palma amb dos vols setmanals i preus a partir de 37 euros per trajecte.

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.