Mazón defén en el Congrés que ningú sabia que la gent s’estava ofegant durant la dana

Carlos Mazón, president de la Generalitat en funcions, ha assegurat en la seua compareixença en el Congrés que ‘ningú sabia que la gent s’estava ofegant’ ni ‘del que anava a ocórrer’ durant la vesprada de la dana en la qual va passar diverses hores menjant amb una periodista.

La intervenció s’ha produït davant la comissió d’investigació de la dana en la Cambra Baixa, a preguntes del diputat de Compromís Alberto Ibáñez. El debat s’ha centrat en la cronologia del 29 d’octubre a la vesprada i en la disponibilitat del president durant l’episodi, així com en el grau d’informació del qual es disposava en temps real.

Xoc amb Compromís

Ibáñez li ha acusat de desaparéixer de ‘la faç de la terra’ entre les 18.30 i les 19.43 hores i li ha interpel·lat amb ironia: ‘es va ficar dins de la motxilla amb el jersei i el mòbil?’. També li ha recriminat que estiguera parlant de futbol amb la periodista amb la qual va menjar eixe dia en el restaurant El Ventorro, ‘mentres la gent s’ofegava’.

Mazón li ha respost insistint: ‘És que ningú sabia que la gent s’estava ofegant, és que ningú ho sabia’, i s’ha mostrat convençut que ‘ningú era conscient de la magnitud del que anava a ocórrer’. Ha afegit que ha assumit la ‘màxima responsabilitat política possible’ amb la seua dimissió, motiu pel qual continua en funcions.

El diputat de Compromís li ha retret, a més, no haver atés les ‘preemergències‘ que, segons ha dit, es van emetre dies abans de la tragèdia. En este punt, la comissió investiga la gestió de les alertes, la coordinació institucional i la comunicació en temps real durant l’episodi, aspectes que condicionen la resposta pública davant fenòmens d’este tipus.

La compareixença ha deixat clar que el focus polític seguix en els temps de reacció i en la presència del màxim responsable autonòmic durant les hores crítiques del 29 d’octubre. Mentres la defensa de Mazón pivota sobre la imprevisibilitat i la falta d’informació precisa, l’oposició interpreta les seues hores d’absència com un dèficit de diligència i d’acompanyament institucional en plena emergència.

Últimes notícies

Els residents valencians podran tindre abonament del transport de Madrid sense estar empadronats

La Comunitat Valenciana ha mostrat interés en firmar un conveni amb la Comunitat de Madrid perquè els seus residents puguen accedir als abonos del transport públic madrileny sense necessitat d’estar empadronats allí, en un model similar al que ja funciona amb Castilla-La Mancha.

Un mediocentre del Villarreal 2026-27 eixirà de la seua pedrera

El Villarreal ha decidit que un dels mediocentres de la plantilla 2026-27 serà un futbolista format en la seua pedrera. Tres migcampistes del filial faran la pretemporada a les ordres d'Iñigo Pérez per a guanyar-se un lloc.

Les Corts fixen tres sessions en juliol per a investigar les vivendes protegides de Les Naus dAlacant

La comissio de les Corts sobre les possibles irregularitats en les vivendes de proteccio publica de Les Naus dAlacant ha programat tres sessions de compareixences els dies 2, 8 i 23 de juliol, amb un total de 80 cites previstes en el seu pla de treball.

Estiu de molta calor a la Comunitat Valenciana amb nits tropicals i més tempestes

La Comunitat Valenciana afronta un estiu molt caloros, amb temperatures per damunt del normal, moltes nits tropicals i pluges en forma de tempestes, després d’una primavera molt càlida i humida.

València Basket busca rematar la Lliga Endesa al Palau per la via ràpida

València Basket visita este dimecres el Palau Blaugrana amb un 2-1 a favor en la final de la Lliga Endesa i una primera bola de títol per a firmar el seu segon campionat de l'ACB.

Reuvers confia en rematar la Lliga Endesa en el quart partit al Palau

L’ala-pivot del Valencia Basket Nate Reuvers assegura que l’equip arriba al quart partit de la final de la Lliga Endesa amb bones sensacions i amb la intenció de sentenciar el títol al Palau Blaugrana, sense esperar un cinqué duel al Roig Arena.

Dos menors rescatats d’una vivenda en flames a Borriana

Dos menors han sigut rescatats hui d’una vivenda unifamiliar de tres plantes a Borriana després que s’haja declarat un incendi al forat de l’escala. Han eixit il·lesos gràcies a la intervenció de la Guàrdia Civil, la Policia Local i els Bombers de Castelló.

Nit de Sant Joan 2026 a la Comunitat: una de les més càlides des que hi ha registres

La Nit de Sant Joan de 2026 a la Comunitat Valenciana serà la segona més càlida registrada, amb calor nocturn excepcional, mínimes de fins a 24 graus i sense pluja prevista.