Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València

Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València.

Compromís insta al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a declarar sobre la gestió de la dana que afectà València i causà 228 morts. La diputada Verònica Ruiz critica la negativa del Partit Popular a assumir responsabilitats.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El grup polític Compromís ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a comparèixer de manera voluntària davant la jutgessa de Catarroja, que està investigant la gestió de la devastadora dana que va assolar la província de València el passat 29 d’octubre. La diputada de Compromís, Verònica Ruiz, ha expressat la seua preocupació en relació amb l’última interlocutòria emesa per la jutgessa, que ha rebutjat citar a declarar com a investigada a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, malgrat la sol·licitud d’una acusació popular.

La jutgessa fonamenta esta decisió en la normativa aplicable que estableix que el Consell és “l’òrgan superior de direcció i coordinació de la protecció civil” en l’àmbit de les seues competències a la Comunitat Valenciana. Ruiz ha afirmat que esta situació ‘torna a subratllar’ que la responsabilitat màxima de la gestió durant la dana recau en la Generalitat. “Això ho sap la jutgessa, el poble valencià i tothom”, ha declarat.

En este sentit, la diputada ha posat de manifest la seua incredulitat davant la postura del Partit Popular, assenyalant que si tenen tant clar que no són responsables, per què no va Mazón a declarar tal com l’hi ha demanat la jutgessa reiteradament?. “Que vaja i explique la veritat. Si estan tan convençuts de la seua innocència, que vaja i manifeste on va estar tot aquell dia”, va exigir Ruiz.

Aquesta petició està relacionada amb la seua intenció de presentar un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) contra la Generalitat, per la seua “reiterada negativa” a facilitar el registre de les trucades telefòniques de Mazón el dia de la desastre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.