Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València

Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València.

Compromís insta al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a declarar sobre la gestió de la dana que afectà València i causà 228 morts. La diputada Verònica Ruiz critica la negativa del Partit Popular a assumir responsabilitats.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El grup polític Compromís ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a comparèixer de manera voluntària davant la jutgessa de Catarroja, que està investigant la gestió de la devastadora dana que va assolar la província de València el passat 29 d’octubre. La diputada de Compromís, Verònica Ruiz, ha expressat la seua preocupació en relació amb l’última interlocutòria emesa per la jutgessa, que ha rebutjat citar a declarar com a investigada a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, malgrat la sol·licitud d’una acusació popular.

La jutgessa fonamenta esta decisió en la normativa aplicable que estableix que el Consell és «l’òrgan superior de direcció i coordinació de la protecció civil» en l’àmbit de les seues competències a la Comunitat Valenciana. Ruiz ha afirmat que esta situació ‘torna a subratllar’ que la responsabilitat màxima de la gestió durant la dana recau en la Generalitat. «Això ho sap la jutgessa, el poble valencià i tothom», ha declarat.

En este sentit, la diputada ha posat de manifest la seua incredulitat davant la postura del Partit Popular, assenyalant que si tenen tant clar que no són responsables, per què no va Mazón a declarar tal com l’hi ha demanat la jutgessa reiteradament?. «Que vaja i explique la veritat. Si estan tan convençuts de la seua innocència, que vaja i manifeste on va estar tot aquell dia», va exigir Ruiz.

Aquesta petició està relacionada amb la seua intenció de presentar un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) contra la Generalitat, per la seua «reiterada negativa» a facilitar el registre de les trucades telefòniques de Mazón el dia de la desastre.

Últimes notícies

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.