Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València

Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València.

Compromís insta al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a declarar sobre la gestió de la dana que afectà València i causà 228 morts. La diputada Verònica Ruiz critica la negativa del Partit Popular a assumir responsabilitats.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El grup polític Compromís ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a comparèixer de manera voluntària davant la jutgessa de Catarroja, que està investigant la gestió de la devastadora dana que va assolar la província de València el passat 29 d’octubre. La diputada de Compromís, Verònica Ruiz, ha expressat la seua preocupació en relació amb l’última interlocutòria emesa per la jutgessa, que ha rebutjat citar a declarar com a investigada a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, malgrat la sol·licitud d’una acusació popular.

La jutgessa fonamenta esta decisió en la normativa aplicable que estableix que el Consell és «l’òrgan superior de direcció i coordinació de la protecció civil» en l’àmbit de les seues competències a la Comunitat Valenciana. Ruiz ha afirmat que esta situació ‘torna a subratllar’ que la responsabilitat màxima de la gestió durant la dana recau en la Generalitat. «Això ho sap la jutgessa, el poble valencià i tothom», ha declarat.

En este sentit, la diputada ha posat de manifest la seua incredulitat davant la postura del Partit Popular, assenyalant que si tenen tant clar que no són responsables, per què no va Mazón a declarar tal com l’hi ha demanat la jutgessa reiteradament?. «Que vaja i explique la veritat. Si estan tan convençuts de la seua innocència, que vaja i manifeste on va estar tot aquell dia», va exigir Ruiz.

Aquesta petició està relacionada amb la seua intenció de presentar un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) contra la Generalitat, per la seua «reiterada negativa» a facilitar el registre de les trucades telefòniques de Mazón el dia de la desastre.

Últimes notícies

L’incendi de Tírig continua actiu però la nit es preveu favorable

L’incendi forestal de Tírig seguix actiu i ha obligat a evacuar Catí, però la previsió per a esta nit és bona i 250 efectius terrestres continuaran treballant per frenar el foc i protegir vivendes i més de 60 granges.

El vent afluixa en l’incendi de Tírig i dona un respir a l’extinció

Aemet preveu que el vent vaja perdent força esta nit en la zona de l’incendi de Tírig, fet que pot facilitar els treballs d’extinció, centrats sobretot en la protecció de Catí i de les explotacions ramaderes pròximes.

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.