13.8 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València

Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València.

Compromís insta al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a declarar sobre la gestió de la dana que afectà València i causà 228 morts. La diputada Verònica Ruiz critica la negativa del Partit Popular a assumir responsabilitats.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El grup polític Compromís ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a comparèixer de manera voluntària davant la jutgessa de Catarroja, que està investigant la gestió de la devastadora dana que va assolar la província de València el passat 29 d’octubre. La diputada de Compromís, Verònica Ruiz, ha expressat la seua preocupació en relació amb l’última interlocutòria emesa per la jutgessa, que ha rebutjat citar a declarar com a investigada a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, malgrat la sol·licitud d’una acusació popular.

La jutgessa fonamenta esta decisió en la normativa aplicable que estableix que el Consell és “l’òrgan superior de direcció i coordinació de la protecció civil” en l’àmbit de les seues competències a la Comunitat Valenciana. Ruiz ha afirmat que esta situació ‘torna a subratllar’ que la responsabilitat màxima de la gestió durant la dana recau en la Generalitat. “Això ho sap la jutgessa, el poble valencià i tothom”, ha declarat.

En este sentit, la diputada ha posat de manifest la seua incredulitat davant la postura del Partit Popular, assenyalant que si tenen tant clar que no són responsables, per què no va Mazón a declarar tal com l’hi ha demanat la jutgessa reiteradament?. “Que vaja i explique la veritat. Si estan tan convençuts de la seua innocència, que vaja i manifeste on va estar tot aquell dia”, va exigir Ruiz.

Aquesta petició està relacionada amb la seua intenció de presentar un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) contra la Generalitat, per la seua “reiterada negativa” a facilitar el registre de les trucades telefòniques de Mazón el dia de la desastre.

Últimes notícies

Morant acusa a Feijoo de mentir sobre la dana i sosté que continua fent-ho

La ministra Diana Morant ha carregat contra Alberto Núñez Feijoo per la gestió de la dana en la Comunitat i li ha acusat de mentir per a protegir a Carlos Mazón. Les seues crítiques coincidixen amb la compareixença del líder del PP en la comissió parlamentària.

Detinguda una treballadora d’una guarderia d’Algemesí per presumpte maltractament a menors

La Policia ha detingut a una dona de 55 anys que treballa en una guarderia d'Algemesí pel presumpte maltractament a menors. La denúncia va partir del personal i el centre està clausurat.

Morant acusa a Feijóo de mentir sobre la DANA i de donar cobertura a Mazón

Diana Morant ha retret a Alberto Núñez Feijóo que comparega per haver mentit sobre la gestió de la DANA a València i sosté que continua fent-ho. Afirma que va buscar donar una coartada a Carlos Mazón i denúncia una apagada informativa fins a la seua eixida del Ventorro.

Presó provisional per una onada de robatoris en vivendes de l’Alacantí

Un home de 31 anys ha sigut detingut i ha ingressat a la presó provisional per set robatoris amb força en vivendes rurals de l'Alacantí. Un altre detingut també ha entrat a la presó per dos assalts en El Moralet.

Compromís demana en Les Corts una comissió d’investigació per les VPO d’Alacant

Compromís ha registrat en Les Corts la petició de crear una comissió d'investigació sobre les VPO d'Alacant. La formació denúncia canvis del Pla Viu i possibles favoritismes.

Compromís insta el PP a tallar d’arrel i exigir l’acta a l’edil que va insultar a Sánchez

Joan Baldoví ha demanat al PP que actue de manera exemplar després de l'insult a Pedro Sánchez en un míting del PSOE i ha advertit que normalitzar estes conductes degrada el debat públic.

Criden a l’orde a Feijóo en la comissió de la DANA després d’un xoc amb Bildu per ETA

El lider del PP ha sigut cridat a l'orde en la comision de investigacion de la DANA després de respondre a Oskar Matute amb al·lusions a ETA i a Arnaldo Otegi. La presidència li ha reclamat cenyir-se a l'assumpte de la compareixença.

El Govern destina 23 milions per a la recuperació agrícola a Torrent després de la DANA

El Ministeri d'Agricultura ha destinat 23 milions a reparar explotacions, camins i regadiu a Torrent després de la DANA. Les obres s'han estés a Alaquàs i Chiva i ja han restablit l'accés i els regs.