Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València

Mazón rep l’emplaçament de Compromís per declarar sobre la gestió de la dana que va devastar València.

Compromís insta al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a declarar sobre la gestió de la dana que afectà València i causà 228 morts. La diputada Verònica Ruiz critica la negativa del Partit Popular a assumir responsabilitats.

VALÈNCIA, 23 (EUROPA PRESS)

El grup polític Compromís ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a comparèixer de manera voluntària davant la jutgessa de Catarroja, que està investigant la gestió de la devastadora dana que va assolar la província de València el passat 29 d’octubre. La diputada de Compromís, Verònica Ruiz, ha expressat la seua preocupació en relació amb l’última interlocutòria emesa per la jutgessa, que ha rebutjat citar a declarar com a investigada a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, malgrat la sol·licitud d’una acusació popular.

La jutgessa fonamenta esta decisió en la normativa aplicable que estableix que el Consell és «l’òrgan superior de direcció i coordinació de la protecció civil» en l’àmbit de les seues competències a la Comunitat Valenciana. Ruiz ha afirmat que esta situació ‘torna a subratllar’ que la responsabilitat màxima de la gestió durant la dana recau en la Generalitat. «Això ho sap la jutgessa, el poble valencià i tothom», ha declarat.

En este sentit, la diputada ha posat de manifest la seua incredulitat davant la postura del Partit Popular, assenyalant que si tenen tant clar que no són responsables, per què no va Mazón a declarar tal com l’hi ha demanat la jutgessa reiteradament?. «Que vaja i explique la veritat. Si estan tan convençuts de la seua innocència, que vaja i manifeste on va estar tot aquell dia», va exigir Ruiz.

Aquesta petició està relacionada amb la seua intenció de presentar un recurs davant del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) contra la Generalitat, per la seua «reiterada negativa» a facilitar el registre de les trucades telefòniques de Mazón el dia de la desastre.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.