Mercadona prepara la campanya d’hivern de creïlla nacional, que arrencarà a principis del 2025

Els proveïdors de Mercadona han finalitzat la sembra de creïlla de verdet, un cultiu típic d’hivern a les regions de Múrcia i Andalusia que ha permés a la cadena de supermercats tindre creïlla nova d’origen nacional a totes les botigues durant els mesos de gener i febrer durant els darrers anys, període en què tradicionalment no es comercialitzava patata nacional.

Gràcies a la recuperació de la sembra de la creïlla verdet, que es preveu collir a finals d’este any, la companyia valenciana comercialitzarà patata nova d’origen nacional a totes les botigues de la cadena a principis de 2025, consolidant el seu “compromís amb la qualitat i la producció local”, informa en un comunicat.

Durant este any, Mercadona ha comercialitzat més de 100.000 tones de creïlla nacional procedent de totes les zones productores. Esta xifra representa un increment del 13% respecte a la campanya anterior, gràcies a l’augment de la demanda i a la bona qualitat de la creïlla, i suposa un important impuls al sector agrari espanyol, en un context en què es va reduint la superfície de producció de patata.

Per a l’última campanya, que acaba de finalitzar, la cadena ha comercialitzat patata cultivada a camps de la Regió de Múrcia (Cartagena, Llorca i Àguiles), Andalusia (Sevilla, Màlaga, Almeria), Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Euskadi (Araba/Àlaba), Canàries (Tenerife i Gran Canària) i Illes Balears (Mallorca i Eivissa), gràcies als acords estables que manté amb els proveïdors Patates Hijolusa, Patates Gómez, Patates Meléndez, Udapa, Cadimisa, Illacamp , Papacan, Mr. Chippy i Legufrut.

Tot i que ha culminat la campanya, Mercadona encara comercialitza patata d’origen nacional en el format especial de fregir de dos quilos, gràcies a la qualitat de varietats cultivades en camps de Castella i Lleó. Una vegada finalitze la producció en esta regió i quant a la resta dels formats, la creïlla serà d’importació d’origen França, on actualment té lloc la campanya de creïlla nova, a fi de cobrer les necessitats dels clients la resta de l’any.

El volum de compres de patata nacional aconseguit amb la campanya de 2024, que acaba de finalitzar, respon a la seua “aposta per la fruita i verdura de qualitat i proximitat“. Com cada any, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanen els clients, hi ha patata 100% espanyola procedent de diverses comunitats autònomes.

En 2023, les compres de la companyia a Espanya van assolir 27.142 milions d’euros, un 22% més que a l’any anterior. Com a resultat, més del 85% del seu assortiment és d’origen nacional, amb productes cultivats, peixos, elaborats o transformats a Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va afectar unes 14.000 persones.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.