Mercadona prepara la campanya d’hivern de creïlla nacional, que arrencarà a principis del 2025

Els proveïdors de Mercadona han finalitzat la sembra de creïlla de verdet, un cultiu típic d’hivern a les regions de Múrcia i Andalusia que ha permés a la cadena de supermercats tindre creïlla nova d’origen nacional a totes les botigues durant els mesos de gener i febrer durant els darrers anys, període en què tradicionalment no es comercialitzava patata nacional.

Gràcies a la recuperació de la sembra de la creïlla verdet, que es preveu collir a finals d’este any, la companyia valenciana comercialitzarà patata nova d’origen nacional a totes les botigues de la cadena a principis de 2025, consolidant el seu “compromís amb la qualitat i la producció local”, informa en un comunicat.

Durant este any, Mercadona ha comercialitzat més de 100.000 tones de creïlla nacional procedent de totes les zones productores. Esta xifra representa un increment del 13% respecte a la campanya anterior, gràcies a l’augment de la demanda i a la bona qualitat de la creïlla, i suposa un important impuls al sector agrari espanyol, en un context en què es va reduint la superfície de producció de patata.

Per a l’última campanya, que acaba de finalitzar, la cadena ha comercialitzat patata cultivada a camps de la Regió de Múrcia (Cartagena, Llorca i Àguiles), Andalusia (Sevilla, Màlaga, Almeria), Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Euskadi (Araba/Àlaba), Canàries (Tenerife i Gran Canària) i Illes Balears (Mallorca i Eivissa), gràcies als acords estables que manté amb els proveïdors Patates Hijolusa, Patates Gómez, Patates Meléndez, Udapa, Cadimisa, Illacamp , Papacan, Mr. Chippy i Legufrut.

Tot i que ha culminat la campanya, Mercadona encara comercialitza patata d’origen nacional en el format especial de fregir de dos quilos, gràcies a la qualitat de varietats cultivades en camps de Castella i Lleó. Una vegada finalitze la producció en esta regió i quant a la resta dels formats, la creïlla serà d’importació d’origen França, on actualment té lloc la campanya de creïlla nova, a fi de cobrer les necessitats dels clients la resta de l’any.

El volum de compres de patata nacional aconseguit amb la campanya de 2024, que acaba de finalitzar, respon a la seua “aposta per la fruita i verdura de qualitat i proximitat“. Com cada any, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanen els clients, hi ha patata 100% espanyola procedent de diverses comunitats autònomes.

En 2023, les compres de la companyia a Espanya van assolir 27.142 milions d’euros, un 22% més que a l’any anterior. Com a resultat, més del 85% del seu assortiment és d’origen nacional, amb productes cultivats, peixos, elaborats o transformats a Espanya.

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.