17.3 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Mercadona prepara la campanya d’hivern de creïlla nacional, que arrencarà a principis del 2025

Els proveïdors de Mercadona han finalitzat la sembra de creïlla de verdet, un cultiu típic d’hivern a les regions de Múrcia i Andalusia que ha permés a la cadena de supermercats tindre creïlla nova d’origen nacional a totes les botigues durant els mesos de gener i febrer durant els darrers anys, període en què tradicionalment no es comercialitzava patata nacional.

Gràcies a la recuperació de la sembra de la creïlla verdet, que es preveu collir a finals d’este any, la companyia valenciana comercialitzarà patata nova d’origen nacional a totes les botigues de la cadena a principis de 2025, consolidant el seu “compromís amb la qualitat i la producció local”, informa en un comunicat.

Durant este any, Mercadona ha comercialitzat més de 100.000 tones de creïlla nacional procedent de totes les zones productores. Esta xifra representa un increment del 13% respecte a la campanya anterior, gràcies a l’augment de la demanda i a la bona qualitat de la creïlla, i suposa un important impuls al sector agrari espanyol, en un context en què es va reduint la superfície de producció de patata.

Per a l’última campanya, que acaba de finalitzar, la cadena ha comercialitzat patata cultivada a camps de la Regió de Múrcia (Cartagena, Llorca i Àguiles), Andalusia (Sevilla, Màlaga, Almeria), Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Euskadi (Araba/Àlaba), Canàries (Tenerife i Gran Canària) i Illes Balears (Mallorca i Eivissa), gràcies als acords estables que manté amb els proveïdors Patates Hijolusa, Patates Gómez, Patates Meléndez, Udapa, Cadimisa, Illacamp , Papacan, Mr. Chippy i Legufrut.

Tot i que ha culminat la campanya, Mercadona encara comercialitza patata d’origen nacional en el format especial de fregir de dos quilos, gràcies a la qualitat de varietats cultivades en camps de Castella i Lleó. Una vegada finalitze la producció en esta regió i quant a la resta dels formats, la creïlla serà d’importació d’origen França, on actualment té lloc la campanya de creïlla nova, a fi de cobrer les necessitats dels clients la resta de l’any.

El volum de compres de patata nacional aconseguit amb la campanya de 2024, que acaba de finalitzar, respon a la seua “aposta per la fruita i verdura de qualitat i proximitat“. Com cada any, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanen els clients, hi ha patata 100% espanyola procedent de diverses comunitats autònomes.

En 2023, les compres de la companyia a Espanya van assolir 27.142 milions d’euros, un 22% més que a l’any anterior. Com a resultat, més del 85% del seu assortiment és d’origen nacional, amb productes cultivats, peixos, elaborats o transformats a Espanya.

Últimes notícies

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.

Baldoví diu sentir la mateixa vergonya amb Camarero en el Congrés que amb Mazón

Baldoví ha dit que sent la mateixa vergonya en escoltar a Susana Camarero en la comissió de la DANA que la que va sentir amb Carlos Mazón. Li retrau falta de lideratge, coordinació i alertes durant l'emergència.

La gigafactoria de PowerCo acaba el primer bloc i començarà a produir en 2026

La planta de cel·les de Sagunt finalitzarà l'obra civil del primer bloc abans de tancar l'any i instal·larà les sales blanques per a iniciar la producció al setembre de 2026. La logística per tren i carretera quedarà preparada i el segon bloc avança cap a 2027.

Valenciaport obri el Port de Gandia a la ciutat amb una reurbanització de 6,8 milions

Valenciaport i l'Ajuntament de Gandia impulsen una reurbanització de 24.987 m² i 6,8 milions per a obrir el port a la ciutat amb passejos, zones verdes i ombra. La licitació arrancarà en breu i la comissió municipal abordarà abans de cap d'any l'ús dels embulls.

La grip puja un 144% i la covid cau un 80% en la Comunitat Valenciana

La vigilància de la setmana 46 mostra un fort repunt de la grip i un descens acusat de la COVID-19, amb el VRS també a l'alça. La incidència total d'IRA ha augmentat.

Vox supedita el seu suport a Pérez Llorca al discurs d’investidura en Les Corts

Vox va deixar en l'aire el seu suport al candidat del PP, Juanfran Pérez Llorca, i el va condicionar al que expose en el debat d'investidura d'este dijous en Les Corts.