Mercadona prepara la campanya d’hivern de creïlla nacional, que arrencarà a principis del 2025

Els proveïdors de Mercadona han finalitzat la sembra de creïlla de verdet, un cultiu típic d’hivern a les regions de Múrcia i Andalusia que ha permés a la cadena de supermercats tindre creïlla nova d’origen nacional a totes les botigues durant els mesos de gener i febrer durant els darrers anys, període en què tradicionalment no es comercialitzava patata nacional.

Gràcies a la recuperació de la sembra de la creïlla verdet, que es preveu collir a finals d’este any, la companyia valenciana comercialitzarà patata nova d’origen nacional a totes les botigues de la cadena a principis de 2025, consolidant el seu “compromís amb la qualitat i la producció local”, informa en un comunicat.

Durant este any, Mercadona ha comercialitzat més de 100.000 tones de creïlla nacional procedent de totes les zones productores. Esta xifra representa un increment del 13% respecte a la campanya anterior, gràcies a l’augment de la demanda i a la bona qualitat de la creïlla, i suposa un important impuls al sector agrari espanyol, en un context en què es va reduint la superfície de producció de patata.

Per a l’última campanya, que acaba de finalitzar, la cadena ha comercialitzat patata cultivada a camps de la Regió de Múrcia (Cartagena, Llorca i Àguiles), Andalusia (Sevilla, Màlaga, Almeria), Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Euskadi (Araba/Àlaba), Canàries (Tenerife i Gran Canària) i Illes Balears (Mallorca i Eivissa), gràcies als acords estables que manté amb els proveïdors Patates Hijolusa, Patates Gómez, Patates Meléndez, Udapa, Cadimisa, Illacamp , Papacan, Mr. Chippy i Legufrut.

Tot i que ha culminat la campanya, Mercadona encara comercialitza patata d’origen nacional en el format especial de fregir de dos quilos, gràcies a la qualitat de varietats cultivades en camps de Castella i Lleó. Una vegada finalitze la producció en esta regió i quant a la resta dels formats, la creïlla serà d’importació d’origen França, on actualment té lloc la campanya de creïlla nova, a fi de cobrer les necessitats dels clients la resta de l’any.

El volum de compres de patata nacional aconseguit amb la campanya de 2024, que acaba de finalitzar, respon a la seua “aposta per la fruita i verdura de qualitat i proximitat“. Com cada any, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanen els clients, hi ha patata 100% espanyola procedent de diverses comunitats autònomes.

En 2023, les compres de la companyia a Espanya van assolir 27.142 milions d’euros, un 22% més que a l’any anterior. Com a resultat, més del 85% del seu assortiment és d’origen nacional, amb productes cultivats, peixos, elaborats o transformats a Espanya.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Troben un catxalot mort i en avançat estat de descomposició en una platja d’Oliva

Un catxalot ha aparegut mort a la platja de Pau Pi, a Oliva, en avançat estat de descomposició, la qual cosa ha activat un ampli dispositiu per a la seua retirada segura.

Les màximes s’acosten als 30 graus en la Comunitat Valenciana amb 29,2 a Xàtiva

Les màximes d'este dissabte han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva i ascensos generalitzats en les capitals de província.

Les màximes en la Comunitat Valenciana es queden a les portes dels 30 graus amb 29,2 a Xàtiva

Les temperatures màximes han fregat els 30 graus en diversos municipis valencians, amb 29,2 a Xàtiva, en una jornada poc nuvolosa i de lleuger ascens tèrmic.

La XI Mostra Parcs Naturals impulsa el producte local i sostenible a Castelló de la Plana

La XI Mostra de la marca Parcs Naturals reunix a Castelló de la Plana a una vintena d'empreses certificades per a promocionar productes locals i sostenibles i reforçar l'economia rural vinculada als parcs naturals de la Comunitat Valenciana.

Camarero destaca el compromís social de Tyrius i el seu defensa dels drets en la Comunitat

Susana Camarero ressalta la labor de l'associació Tyrius en la Comunitat Valenciana, amb més de 50 anys de trajectòria, més de 100.000 afiliades i presència en més de 220 municipis.

Dansa València tanca la seua edició amb una reflexió sobre el temps i el llegat de Mal Pèl

Dansa València conclou amb la peça de Mal Pèl inspirada en John Berger i una jornada final que explora el temps, el llegat i la identitat amb propostes en diversos teatres i espais públics.

Pérez Llorca reclama que Hisenda retorne als afectats per la dana el pagat en la renda de 2024

Juanfran Pérez Llorca reclama a Hisenda que els afectats per la dana recuperen el pagat en la renda 2024 i critica el retard a aplicar deduccions autonòmiques en la Comunitat Valenciana.

El Sevilla domina les seues visites de lliga al Llevant en el Ciutat de València

El Sevilla acumula el doble de triomfs que el Llevant en els seus enfrontaments de Lliga en el Ciutat de València i no cau allí des de 2018. En les seues quatre últimes visites va sumar tres victòries i un empat.