8.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Mercadona prepara la campanya d’hivern de creïlla nacional, que arrencarà a principis del 2025

Els proveïdors de Mercadona han finalitzat la sembra de creïlla de verdet, un cultiu típic d’hivern a les regions de Múrcia i Andalusia que ha permés a la cadena de supermercats tindre creïlla nova d’origen nacional a totes les botigues durant els mesos de gener i febrer durant els darrers anys, període en què tradicionalment no es comercialitzava patata nacional.

Gràcies a la recuperació de la sembra de la creïlla verdet, que es preveu collir a finals d’este any, la companyia valenciana comercialitzarà patata nova d’origen nacional a totes les botigues de la cadena a principis de 2025, consolidant el seu “compromís amb la qualitat i la producció local”, informa en un comunicat.

Durant este any, Mercadona ha comercialitzat més de 100.000 tones de creïlla nacional procedent de totes les zones productores. Esta xifra representa un increment del 13% respecte a la campanya anterior, gràcies a l’augment de la demanda i a la bona qualitat de la creïlla, i suposa un important impuls al sector agrari espanyol, en un context en què es va reduint la superfície de producció de patata.

Per a l’última campanya, que acaba de finalitzar, la cadena ha comercialitzat patata cultivada a camps de la Regió de Múrcia (Cartagena, Llorca i Àguiles), Andalusia (Sevilla, Màlaga, Almeria), Madrid, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Galícia, Euskadi (Araba/Àlaba), Canàries (Tenerife i Gran Canària) i Illes Balears (Mallorca i Eivissa), gràcies als acords estables que manté amb els proveïdors Patates Hijolusa, Patates Gómez, Patates Meléndez, Udapa, Cadimisa, Illacamp , Papacan, Mr. Chippy i Legufrut.

Tot i que ha culminat la campanya, Mercadona encara comercialitza patata d’origen nacional en el format especial de fregir de dos quilos, gràcies a la qualitat de varietats cultivades en camps de Castella i Lleó. Una vegada finalitze la producció en esta regió i quant a la resta dels formats, la creïlla serà d’importació d’origen França, on actualment té lloc la campanya de creïlla nova, a fi de cobrer les necessitats dels clients la resta de l’any.

El volum de compres de patata nacional aconseguit amb la campanya de 2024, que acaba de finalitzar, respon a la seua “aposta per la fruita i verdura de qualitat i proximitat“. Com cada any, durant la campanya espanyola i quan el producte compta amb la qualitat que demanen els clients, hi ha patata 100% espanyola procedent de diverses comunitats autònomes.

En 2023, les compres de la companyia a Espanya van assolir 27.142 milions d’euros, un 22% més que a l’any anterior. Com a resultat, més del 85% del seu assortiment és d’origen nacional, amb productes cultivats, peixos, elaborats o transformats a Espanya.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Situat Alonso: Ens exigim el màxim, els quasi no valen de res

El tècnic del UCAM Murcia es va mostrar orgullós del nivell oferit davant el Barcelona, però va recalcar que el quasi no prou i que l'equip ha d'aprendre a tancar els finals.

Laprovittola avisa: per a guanyar al UCAM cal fer dobles i triples esforços

El base del Barcelona va subratllar l'exigència per a doblegar al UCAM Murcia en els quarts de final de la Copa del Rei a València i va destacar l'aportació de tot l'equip.

91-85: Kevin Punter reapareix i guia al Barcelona a semifinals davant un UCAM Murcia que va fregar la sorpresa

Kevin Punter va reaparéixer amb 20 punts en 20 minutos i va canviar un partit que el UCAM Murcia tenia encarrilat. El Barcelona va guanyar 91-85 i es mesurarà al Baskonia.

L’Athletic pren impuls amb un 2-1 a l’Elx i un doblet de Guruzeta

L'Athletic ha vençut 2-1 a l'Elx en San Mamés amb dos gols de Guruzeta, el segon de penal en el 89 després de revisió del VAR. És la tercera victòria seguida de l'equip bilbaí i l'Elx seguix sense guanyar en 2026.

Baskonia es fica en semifinals amb un Kurucs recuperat i un Howard decisiu

Baskonia va eliminar a Tenerife en quarts amb un Kurucs clau malgrat el seu esquinç i un esclat final d'Howard. L'equip va destacar el caràcter i el suport de la seua afició

Troben mort a un pacient en una zona en obres d’un hospital de Benidorm quatre dies després de desaparéixer

Un britànic de 54 anys ha sigut trobat sense vida en una zona en obres de l'hospital de Benidorm del qual va desaparéixer quatre dies abans. La investigació policial apunta a una asfíxia accidental després de quedar atrapat en un buit.

Vidorreta lamenta que al Tenerife li va faltar aire per a tancar la remuntada davant Baskonia

El Tenerife va caure en quarts de Copa davant Baskonia després de fregar la remuntada. Vidorreta, Scrubb i Van Beck coincidixen que la reacció no va bastar per detalls.

El PP exigix la dimissió de Marlaska per ‘incompetent’

Carmen Fúnez ha demanat l'eixida de Grande-Marlaska pel cas del DAO i per falta de control en el seu Ministeri. També ha criticat immigració i sanitat.