18.1 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Més de 4,24 milions de persones compten amb la pauta completa de vacunació

Des que el 27 de desembre de 2020 comencés la campanya de vacunació contra la covid-19 en la Comunitat Valenciana s’ha administrat la pauta completa d’immunització a 4.242.773 persones i s’han inoculat un total de 9.433.334 dosis.

De les 4.242.773 persones amb pauta completa, 1.548.946 persones són de la província d’Alacant, 499.999 de Castelló i 2.193.828 de la província de València.

Així mateix, del total de 9.433.334 dosis, 3.462.071 dosis s’han administrat a la província d’Alacant, 1.115.540 a Castelló i 4.855.723 a València.

Quin dia és el que s’han inoculat més vacunes?

El dia en què s’han inoculat més vacunes de tota la campanya d’immunització és el 31 d’agost, amb 132.965 dosis (47.834 a la província d’Alacant, 14.724 a Castelló i 72.407 a València). Durant esta setmana, del 9 al 15 d’agost, es van administrar 369.297 dosis. Els dos següents dies en què més s’ha immunitzat són el 10 d’agost (124.127 dosis) i el 30 de juny (121.658).

Per setmanes, entre el 28 de juny i el 4 de juliol es va aconseguir el major nombre de dosis administrades amb 489.779 (168.165 a la província d’Alacant, 54.755 a Castelló i 266.859 a València); per davant de la setmana del 5 a l’11 de juliol (393.260) i del 7 al 13 de juny (386.086).

El mes amb major activitat en l’administració de vacunes

El mes amb major activitat en l’administració de vacunes va ser juny, amb un total d’1.652.994 (589.445 a Alacant, 187.502 a Castelló i 876.047 a València). Al juliol es van inocular 1.470.861 dosis i a l’agost 1.370.962. Destaca el mes de desembre, encara sense finalitzar, amb 836.474 dosis injectades, per davant de gener, febrer, març, setembre, octubre i novembre.

Primer aniversari de l’inici de la campanya de vacunació

En el primer aniversari de l’efemèride, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha destacat “l’èxit col·lectiu” que ha suposat la campanya de vacunació, el balanç de la qual és “positiu i esperançador”. La consellera ha recordat que la millor defensa enfront del virus és la vacuna, que “salva vides, redueix l’hospitalització i els ingressos en uci”.

Des que es va començar a vacunar, la consellera ha destacat que s’han aconseguit “diferents fites”. “El primer ha estat comptar amb una vacuna el mateix any de la pandèmia. En segon lloc, comptar amb uns equips de professionals extraordinaris que han mostrat una gran dedicació i obstinació al procés d’immunització per a poder protegir a tota la població. I, en tercer lloc, la responsabilitat dels ciutadans i ciutadanes, que han entés que el millor antídot enfront de la Covid-19 és la vacuna“.

Gràcies a la vacuna

Gràcies a tot això, “podem dir que la Comunitat Valenciana està per sobre de la mitjana de la resta d’Espanya en cobertura de població vacunada” ha afegit la consellera.

Moderna, AstraZeneca i Janssen

Per laboratoris, s’han administrat 6,6 milions de dosis de Pfizer-BioNTech (el 70,7% del total); 1,5 de Moderna-Lonza (16,3%); un milió de AstraZeneca (10,6%) i més de 221.000 dosis de la vacuna de Janssen (2,4%).

Més d’1,3 milions de dosis de reforç

Del total de vacunes administrades, 1.304.747 han estat dosi de reforç o record per a altres tantes persones; per províncies: 488.443 persones a Alacant, 172.886 a Castelló i 643.418 a València.

Grups de risc

Quant als grups de risc que han rebut la dosi de reforç, 42.807 són persones amb patologies de risc per a Covid-19, 25.095 són persones que viuen en residències, 623.178 són persones majors de 70 anys, 146.269 són persones que prèviament han estat immunitzades amb Janssen, 358.467 són persones d’edats entre 60 i 69 anys i 108.931 corresponen a personal sociosanitari.

A més, 105.898 xiquets i xiquetes de 9 a 11 anys ja han rebut entre el 15 i el 22 de desembre la primera dosi pediàtrica durant la primera fase de la campanya d’immunització infantil que desenvolupen conjuntament les conselleries de Sanitat i Educació.

El 70% dels menors estan vacunats

Això implica que s’ha vacunat al 70% dels menors, és a dir, tots els previstos excepte aquells que per qualsevol motiu no van acudir a classe este dia (per estar confinats o una altra raó), l’alumnat per a qui la vacuna no està indicada o aquells els progenitors dels quals o tutors no van formalitzar la corresponent autorització.

Esta primera etapa s’ha centrat en l’alumnat dels centres d’Educació Especial i dels Centres Rurals Agregats, així com els nens i nenes de 6è, 5è i 4t de Primària. A partir del 10 de gener serà el torn de la resta d’escolars fins als 5 anys.

Els nivells de protecció tan alts aconseguits a la Comunitat Valenciana són fruit del treball del personal sanitari que, tant en Atenció Primària com en l’àmbit hospitalari, està fent un esforç titànic. S’ha hagut de simultaniejar la campanya d’immunització amb els diferents embats de la pandèmia sense deixar de parar esment a la resta de patologies“, agraeix Barceló, qui reitera la crida a la prudència en estes dates tan assenyalades.

Tots, les persones vacunades i les que encara no ho estan, hem d’acostar l’espatlla per a remar en la mateixa direcció que els professionals sanitaris. S’estan deixant la pell per protegir-nos i atendre’ns en una conjuntura adversa i la resta, per ells, però també per nosaltres mateixos i pels nostres éssers estimats, estem obligats a respectar la distància social, a portar la màscara, mantenir la higiene de mans, ventilar els espais tancats i limitar les trobades socials. Només units sortirem d’esta“.

A més, durant este temps s’ha desenvolupat també la campanya enfront de la grip. Sanitat ha administrat gairebé un milió de dosi de la vacuna enfront de la grip, en concret 972.010 dosis.

Els punts de vacunació s’han anat adaptant a les necessitats

Ana Barceló ha destacat que “en la Comunitat Valenciana s’ha vacunat d’una manera planificada i àgil” i ha subratllat: “en tot moment seguim una estratègia que consistirà a prioritzar la protecció dels grups més vulnerables, i això vam fer en començar amb les persones majors i els grups de major risc, així com sempre respectar la vacunació per grups d’edat”.

D’aquí ve que, al principi, la vacunació se centrés en les residències de majors i persones dependents, col·lectius especialment vulnerables i, per això, prioritaris. Va seguir el personal sanitari de primera línia, el personal essencial i, en el moment en què l’arribada de vacunes a la Comunitat Valenciana es va fer de manera regular, la vacunació es va estendre a la resta de la ciutadania, de forma ordenada i començant per les franges de major edat, per la seua fragilitat enfront del coronavirus.

Va ser llavors quan es van obrir centres de vacunació massiva en les tres províncies valencianes, fins a arribar a establir-se 133 punts distribuïts per tota la Comunitat Valenciana (entre els quals van destacar per la seua activitat el situat en l’Auditori i Palau de Congressos de Castelló; la Ciutat de les Arts i les Ciències de València; la Ciutat de la Llum d’Alacant i la Institució Firal Alacantina d’Elx), a més de l’activitat dels centres de salut en les zones rurals. En total, en el moment de major activitat, va arribar a haver-hi 420 equips de vacunació immunitzant i durant esta fase es van enviar 7.609.227 SMS de citació.

Després de la finalització de la vacunació massiva, estos enclavaments van cedir el testimoni a les unitats de vacunació mòbil desplaçades a certàmens musicals, centres comercials, campus universitaris i a altres esdeveniments o espais amb afluència massiva de persones, així com als centres de salut.

Dos vies diferenciades per a dos poblacions dianes

Una vegada citada tota la població el principal objectiu en estos moments consisteix a administrar les dosis de reforç o record. Això sí, sense deixar d’oferir noves oportunitats de vacunació als qui, per qualsevol motiu, encara no han iniciat el procés o estan pendents de rebre alguna dosi.

Són dos procediments diferenciats que es desenvolupen en escenaris diferents.

Els qui encara no s’han vacunat o han de rebre la segona dosi poden acudir als punts de vacunació sense cita que cada setmana s’habiliten en enclavaments de gran afluència de públic repartits per tota la Comunitat Valenciana. En este sentit, Barceló ha destacat que la vacuna “ens protegeix enfront de la malaltia, enfront de l’ingrés i l’hospitalització, i per descomptat, respecte de les causes que pot tenir la malaltia greu. Per tant, la consellera ha animat a continuar vacunant-nos i protegint-nos enfront del virus,

Per a les dosis extres, Sanitat està enviant un SMS o cridant a les persones interessades perquè acudesquen a algun dels 42 punts estables de vacunació que s’han habilitat en les tres províncies valencianes secundades pels centres de salut dels departaments sanitaris.

Estes dosis addicionals s’estan administrant amb les vacunes d’ARN missatger (Pfizer o Moderna) als col·lectius que, fins al moment, han estat autoritzats per la Comissió de Salut Pública del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut. Es tracta de residents en centres de majors o sociosanitaris, persones en condicions de risc, persones de 70 o més anys, els qui van ser vacunats amb Janssen, persones de 69-60 anys i a personal sanitari i sociosanitari.

Recentment, s’ha incorporat com a nou grup a vacunar les persones menors de 60 anys que van rebre la doble pauta de AstraZeneca, en la seua majoria treballadors essencials com a cossos i forces de seguretat i professorat, que ja estan començant a ser citats. A ells se sumaran també les persones compreses entre els 59 i 50 anys, i entre 49 i 40 anys (començant per les cohorts de major edat).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.

Harbert Kibet firma la millor marca mundial de 2026 en el 10K de Castelló; Schrub i Keith, rècords d’Europa

Harbert Kibet es va imposar en el 10K Facsa Castelló amb 26:39, millor marca mundial de l'any. Yann Schrub (26:43) i Megan Keith (30:07) van batre els rècords d'Europa. Caroline Makandi va guanyar en dones amb 29:34.

Tres detinguts a Almoradí per robatoris amb violència i furts en vehicles

Guàrdia Civil i Policia Local han arrestat a tres hòmens d'entre 19 i 29 anys per una sèrie de robatoris amb violència, robatoris amb força i furts a la Vega Baixa. Els fets, vinculats mitjançant cambres i testimonis, van derivar en detencions el 7 i 8 de febrer; els sospitosos van quedar en llibertat amb mesures cautelars.