Alacant suspén les activitats a l’aire lliure pel fort temporal de vent

Imatge de palmeres mogudes pel vent

El vent serà el protagonista este dilluns | Arxiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, davant la situació de Preemergència per vents nivell taronja i la previsió de fortes ratxes de fins a 90 km/h, i segons el Pla Territorial d’Emergències d’Alacant –PTEMA— ha decretat com a mesura preventiva la suspensió de totes les activitats autoritzades a l’aire lliure a partir de les 00.00 hores del dilluns dia 2 de març fins a un altre avís i en funció de l’evolució. 

 

L’Ajuntament suspén l’accés als parcs, jardins i zones amb arbres, i demana als ciutadans que paren atenció a l’afecció que este episodi puga tindre sobre la via pública, a demés de prohibir el bany davant el pronòstic de condicions meteorològiques adverses.

 

Estes restriccions es mantindran fins a un altre avís i en funció de l’evolució de les condicions climatològiques. El primer edil demana a la població precaució, que evite tots els desplaçaments innecessaris i que estiga atenta a la informació sobre l’evolució de les condicions meteorològiques que s’anirà facilitat des de l’Ajuntament d’Alacant.

 

En estes situacions meteorològiques, a causa de la dificultat de combatre estos fenòmens, el seguiment dels consells i l’actitud de la població, a través de l’adopció de mesures preventives i d’autoprotecció, resulta essencial en la reducció del número potencial de successos.

 

 

Prevenció en casa

  • Revisar les cases per a que no hi haja cornises, balcons i façanes en mal estat que puguen produir caigudes i afonaments.
  • Tancar portes i finestres per a evitar corrents d’aire que puguen portar al trencament i caiguda de vidres.
  • Assegurar elements com els tendals, persianes i antenes.
  • Retirar tests, gàbies i qualsevol objecte que puga caure al carrer.

 

No isques si no és necessari

  • Allunya’t de cases velles o en mal estat.
  • Evita els murs i les tanques publicitàries.
  • Els arbres oferixen el perill de caiguda i trencament de grans branques. No transites per parcs o avingudes amb arbres.
  • No passes per davall d’andamis o edificis en construcció.
  • Els pals de llum i torres d’alta tensió són molt perillosos. Allunya’t i en cas de caiguda avisa al 112.

 

Precaució en la carretera

  • Si és possible evita circular. Usa preferentment el transport públic i en cas d’haver d’eixir, informa’t de la predicció meteorològica.
  • Reduïx la velocitat a límits de seguretat. Un colp de vent pot desviar-te de la trajectòria.
  • Les motos i els vehicles de grans dimensions que oferixen una gran superfície de contacte amb el vent (camions, furgonetes, vehicles amb remolc o caravanes) corren el perill de bolcar davant vents transversals.
  • En cas de necessitat, para’t en una zona segura i espera a que amaine el vent.

 

El temporal en zones marítimes

  • Protegeix ta casa davant la possible invasió de l’aigua de la mar.
  • Si estàs en un càmping estigues atent a la possibilitat d’evacuació.
  • No t’arrimes a passejos marítims, espigons o penya-segats. La força de l’aigua et pot arrossegar.
  • No circules amb vehicles per carreteres pròximes a la línia de platja.
  • Evita practicar qualsevol deport nàutic. Si disposes d’embarcació procura assegurar el seu amarrament en un lloc resguardat.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic s'ha convertit en el primer artista faller estranger a guanyar el ninot indultat infantil i a portar a Esparter-Gran Via Ramón y Cajal al primer premi infantil de la Secció Especial 2026. El seu projecte destaca per la coordinació amb Ramón Pla, el suport de la comissió i l'ús de materials més sostenibles.

Mor en caure per un penya-segat a Orihuela en intentar recuperar unes ulleres

Un home de 28 anys ha mort després de precipitar-se per un penya-segat d'Orihuela quan intentava recuperar unes ulleres. El GEAS de la Guàrdia Civil va recuperar el cos de la mar.

El exasesor de Mazón es nega a respondre davant la comissió de la DANA en el Congrés

Josep Lanuza s'ha negat a contestar en la comissió que investiga la DANA i ha remés les seues explicacions al jutjat, entre retrets de diversos grups.

Identificats cinc jóvens per un incendi en El Saler després de llançar un artefacte pirotècnic

La Policia Local de València ha identificat a cinc jóvens després d'un incendi en la zona protegida del Saler, originat per un artefacte pirotècnic. El foc va afectar 200 m² i un d'ells va quedar investigat per presumpte delicte d'incendi forestal.

Tres anys de presó per a un agressor sexual reincident a la Vila Joiosa

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a tres anys de presó a un home per agredir sexualment a una dona que dormia a la seua casa a la Vila Joiosa. La pena inclou atenuants de reparació i embriaguesa i l'agreujant de reincidència, a més d'allunyament i llibertat vigilada.

El port d’Alacant estrenarà una línia regular de mercaderies amb Algèria

Algèria Express connectarà Alacant amb Orà i Bejaia amb freqüència quinzenal. El servici, operat per Sidra Line, combinarà càrrega contenerizada i convencional.