Alacant suspén les activitats a l’aire lliure pel fort temporal de vent

Imatge de palmeres mogudes pel vent

El vent serà el protagonista este dilluns | Arxiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, davant la situació de Preemergència per vents nivell taronja i la previsió de fortes ratxes de fins a 90 km/h, i segons el Pla Territorial d’Emergències d’Alacant –PTEMA— ha decretat com a mesura preventiva la suspensió de totes les activitats autoritzades a l’aire lliure a partir de les 00.00 hores del dilluns dia 2 de març fins a un altre avís i en funció de l’evolució. 

 

L’Ajuntament suspén l’accés als parcs, jardins i zones amb arbres, i demana als ciutadans que paren atenció a l’afecció que este episodi puga tindre sobre la via pública, a demés de prohibir el bany davant el pronòstic de condicions meteorològiques adverses.

 

Estes restriccions es mantindran fins a un altre avís i en funció de l’evolució de les condicions climatològiques. El primer edil demana a la població precaució, que evite tots els desplaçaments innecessaris i que estiga atenta a la informació sobre l’evolució de les condicions meteorològiques que s’anirà facilitat des de l’Ajuntament d’Alacant.

 

En estes situacions meteorològiques, a causa de la dificultat de combatre estos fenòmens, el seguiment dels consells i l’actitud de la població, a través de l’adopció de mesures preventives i d’autoprotecció, resulta essencial en la reducció del número potencial de successos.

 

 

Prevenció en casa

  • Revisar les cases per a que no hi haja cornises, balcons i façanes en mal estat que puguen produir caigudes i afonaments.
  • Tancar portes i finestres per a evitar corrents d’aire que puguen portar al trencament i caiguda de vidres.
  • Assegurar elements com els tendals, persianes i antenes.
  • Retirar tests, gàbies i qualsevol objecte que puga caure al carrer.

 

No isques si no és necessari

  • Allunya’t de cases velles o en mal estat.
  • Evita els murs i les tanques publicitàries.
  • Els arbres oferixen el perill de caiguda i trencament de grans branques. No transites per parcs o avingudes amb arbres.
  • No passes per davall d’andamis o edificis en construcció.
  • Els pals de llum i torres d’alta tensió són molt perillosos. Allunya’t i en cas de caiguda avisa al 112.

 

Precaució en la carretera

  • Si és possible evita circular. Usa preferentment el transport públic i en cas d’haver d’eixir, informa’t de la predicció meteorològica.
  • Reduïx la velocitat a límits de seguretat. Un colp de vent pot desviar-te de la trajectòria.
  • Les motos i els vehicles de grans dimensions que oferixen una gran superfície de contacte amb el vent (camions, furgonetes, vehicles amb remolc o caravanes) corren el perill de bolcar davant vents transversals.
  • En cas de necessitat, para’t en una zona segura i espera a que amaine el vent.

 

El temporal en zones marítimes

  • Protegeix ta casa davant la possible invasió de l’aigua de la mar.
  • Si estàs en un càmping estigues atent a la possibilitat d’evacuació.
  • No t’arrimes a passejos marítims, espigons o penya-segats. La força de l’aigua et pot arrossegar.
  • No circules amb vehicles per carreteres pròximes a la línia de platja.
  • Evita practicar qualsevol deport nàutic. Si disposes d’embarcació procura assegurar el seu amarrament en un lloc resguardat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Valencia Basket tanca les eixides amb huit baixes i uns cinc milions ingressats

El Valencia Basket ha donat per conclòs el capítol d’eixides que preveia, amb huit baixes en la plantilla i uns cinc milions d’euros ingressats principalment per clàusules de rescissió.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser l’“absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica les paraules de Feijóo sobre l’absentisme laboral i assenyala Mazón i el Consell del PP per la seua actuació el dia de la DANA a València, acusant-los de no estar al seu lloc de treball.

Morant replica a Feijóo i acusa Mazón de ser el “vago i absentista” en la DANA de València

Diana Morant critica Alberto Núñez Feijóo per parlar d’absentisme laboral i acusa Carlos Mazón i el Consell del PP de no estar al seu lloc durant la DANA de València, que va deixar 230 víctimes mortals.

Tellado promet que un govern del PP acabarà amb la “delinqüència” del PSOE i el “carrusel delictiu”

Miguel Tellado acusa el Govern de Pedro Sánchez de afavorir la desigualtat entre territoris i parla d’un “carrusel delictiu”, mentre Juanfran Pérez Llorca reclama una excepcionalitat valenciana en el nou model de finançament per la DANA de 2024.

Les víctimes de la DANA rebutgen la Mesa de Treball i acusen la Generalitat d’ús partidista

L’Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 ha anunciat que no acudirà a la tercera reunió de la Mesa Permanent de Treball perquè considera que la Generalitat està utilitzant este òrgan amb finalitats partidistes a favor del PP.

El Villarreal arranca la pretemporada sobre la gespa amb Iñigo Pérez al comandament

El Villarreal ha començat la pretemporada amb la primera sessió sobre la gespa dirigida per Iñigo Pérez i amb absències destacades per cessions i participació en el Mundial.

Quasi 300 conductors acaben davant del jutge en juny a la Comunitat Valenciana

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 287 conductors en juny a la Comunitat Valenciana per presumptes delictes contra la seguretat viària, sobretot per alcohol i per conduir sense permís.

Extingit l’incendi a la planta de reciclatge de Villena després de més de deu hores de treball

Els bombers han donat per extingit aquesta matinada l’incendi declarat dimecres en una planta de reciclatge de Villena, situat en una campa exterior i que va generar una densa columna de fum visible des de diversos punts.