12.6 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Alacant suspén les activitats a l’aire lliure pel fort temporal de vent

Imatge de palmeres mogudes pel vent

El vent serà el protagonista este dilluns | Arxiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, davant la situació de Preemergència per vents nivell taronja i la previsió de fortes ratxes de fins a 90 km/h, i segons el Pla Territorial d’Emergències d’Alacant –PTEMA— ha decretat com a mesura preventiva la suspensió de totes les activitats autoritzades a l’aire lliure a partir de les 00.00 hores del dilluns dia 2 de març fins a un altre avís i en funció de l’evolució. 

 

L’Ajuntament suspén l’accés als parcs, jardins i zones amb arbres, i demana als ciutadans que paren atenció a l’afecció que este episodi puga tindre sobre la via pública, a demés de prohibir el bany davant el pronòstic de condicions meteorològiques adverses.

 

Estes restriccions es mantindran fins a un altre avís i en funció de l’evolució de les condicions climatològiques. El primer edil demana a la població precaució, que evite tots els desplaçaments innecessaris i que estiga atenta a la informació sobre l’evolució de les condicions meteorològiques que s’anirà facilitat des de l’Ajuntament d’Alacant.

 

En estes situacions meteorològiques, a causa de la dificultat de combatre estos fenòmens, el seguiment dels consells i l’actitud de la població, a través de l’adopció de mesures preventives i d’autoprotecció, resulta essencial en la reducció del número potencial de successos.

 

 

Prevenció en casa

  • Revisar les cases per a que no hi haja cornises, balcons i façanes en mal estat que puguen produir caigudes i afonaments.
  • Tancar portes i finestres per a evitar corrents d’aire que puguen portar al trencament i caiguda de vidres.
  • Assegurar elements com els tendals, persianes i antenes.
  • Retirar tests, gàbies i qualsevol objecte que puga caure al carrer.

 

No isques si no és necessari

  • Allunya’t de cases velles o en mal estat.
  • Evita els murs i les tanques publicitàries.
  • Els arbres oferixen el perill de caiguda i trencament de grans branques. No transites per parcs o avingudes amb arbres.
  • No passes per davall d’andamis o edificis en construcció.
  • Els pals de llum i torres d’alta tensió són molt perillosos. Allunya’t i en cas de caiguda avisa al 112.

 

Precaució en la carretera

  • Si és possible evita circular. Usa preferentment el transport públic i en cas d’haver d’eixir, informa’t de la predicció meteorològica.
  • Reduïx la velocitat a límits de seguretat. Un colp de vent pot desviar-te de la trajectòria.
  • Les motos i els vehicles de grans dimensions que oferixen una gran superfície de contacte amb el vent (camions, furgonetes, vehicles amb remolc o caravanes) corren el perill de bolcar davant vents transversals.
  • En cas de necessitat, para’t en una zona segura i espera a que amaine el vent.

 

El temporal en zones marítimes

  • Protegeix ta casa davant la possible invasió de l’aigua de la mar.
  • Si estàs en un càmping estigues atent a la possibilitat d’evacuació.
  • No t’arrimes a passejos marítims, espigons o penya-segats. La força de l’aigua et pot arrossegar.
  • No circules amb vehicles per carreteres pròximes a la línia de platja.
  • Evita practicar qualsevol deport nàutic. Si disposes d’embarcació procura assegurar el seu amarrament en un lloc resguardat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat ha registrat ratxes de 63 km/h i Morella de 56 km/h

L'interior de Castelló ha concentrat les ratxes més intenses de la jornada, amb 63 km/h a Atzeneta del Maestrat i 56 km/h a Morella. L'avís groc per vent del nord-oest seguix actiu fins al matí del dijous en diferents punts de la província.

La dana d’octubre va disparar en 2024 la factura per catàstrofes a Espanya fins a 11.330 milions

La factura per catàstrofes a Espanya va ascendir en 2024 a 11.330 milions, més del doble que en 2023, per l'impacte de la dana d'octubre. El cost assegurat es va disparar i el colp econòmic va aconseguir també al PIB i a les emergències.

Controlat l’incendi sense ferits a l’hospital Saint Lucia de Cartagena; demanen auditar la seua façana ventilada

El foc s'ha iniciat en una terrassa, s'ha propagat per la façana pel vent i s'ha controlat en 20 minutos, sense ferits. S'han evacuat 113 pacients i sindicats i PSOE han demanat auditories i retirada de materials inflamables.

El Consorci de Compensació d’Assegurances supera els 4.000 milions en indemnitzacions per la DANA

El Consorci de Compensació d'Assegurances ha superat els 4.000 milions en pagaments per la DANA. Ha gestionat el 98,3% de 250.946 sol·licituds i manté 4.276 pendents.

Robo i trobo

Leo Giménez es lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa el valencià viu i tradicional, reivindica paraules autèntiques que alguns sectors han qualificat erròniament de vulgars o castellanitzants, i critica una visió purista que se separa de la parla

Braxton Key evita una lesió greu de genoll i estarà diversos dies al marge

Les proves van descartar danys importants en el genoll de l'ala pivot del València Basket, que seguirà uns dies apartat mentres completa rehabilitació.

Aldaia se suma a un projecte per a atendre les persones sense llar afectades per la DANA

Aldaia s'ha sumat a una iniciativa per a analitzar l'impacte de la DANA en el sensellarisme i orientar respostes públiques. Este dijous 27 hi haurà un recompte nocturn amb l'equip municipal i voluntariat, també en onze municipis pròxims.

Braxton Key evita una lesió greu de genoll però estarà diversos dies apartat

L'ala pivot del València Basket va caure en l'últim quart davant el Bayern i les proves van descartar una lesió de gravetat. Seguirà rehabilitació i el seu retorn dependrà de l'evolució.