Alacant suspén les activitats a l’aire lliure pel fort temporal de vent

Imatge de palmeres mogudes pel vent

El vent serà el protagonista este dilluns | Arxiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, davant la situació de Preemergència per vents nivell taronja i la previsió de fortes ratxes de fins a 90 km/h, i segons el Pla Territorial d’Emergències d’Alacant –PTEMA— ha decretat com a mesura preventiva la suspensió de totes les activitats autoritzades a l’aire lliure a partir de les 00.00 hores del dilluns dia 2 de març fins a un altre avís i en funció de l’evolució. 

 

L’Ajuntament suspén l’accés als parcs, jardins i zones amb arbres, i demana als ciutadans que paren atenció a l’afecció que este episodi puga tindre sobre la via pública, a demés de prohibir el bany davant el pronòstic de condicions meteorològiques adverses.

 

Estes restriccions es mantindran fins a un altre avís i en funció de l’evolució de les condicions climatològiques. El primer edil demana a la població precaució, que evite tots els desplaçaments innecessaris i que estiga atenta a la informació sobre l’evolució de les condicions meteorològiques que s’anirà facilitat des de l’Ajuntament d’Alacant.

 

En estes situacions meteorològiques, a causa de la dificultat de combatre estos fenòmens, el seguiment dels consells i l’actitud de la població, a través de l’adopció de mesures preventives i d’autoprotecció, resulta essencial en la reducció del número potencial de successos.

 

 

Prevenció en casa

  • Revisar les cases per a que no hi haja cornises, balcons i façanes en mal estat que puguen produir caigudes i afonaments.
  • Tancar portes i finestres per a evitar corrents d’aire que puguen portar al trencament i caiguda de vidres.
  • Assegurar elements com els tendals, persianes i antenes.
  • Retirar tests, gàbies i qualsevol objecte que puga caure al carrer.

 

No isques si no és necessari

  • Allunya’t de cases velles o en mal estat.
  • Evita els murs i les tanques publicitàries.
  • Els arbres oferixen el perill de caiguda i trencament de grans branques. No transites per parcs o avingudes amb arbres.
  • No passes per davall d’andamis o edificis en construcció.
  • Els pals de llum i torres d’alta tensió són molt perillosos. Allunya’t i en cas de caiguda avisa al 112.

 

Precaució en la carretera

  • Si és possible evita circular. Usa preferentment el transport públic i en cas d’haver d’eixir, informa’t de la predicció meteorològica.
  • Reduïx la velocitat a límits de seguretat. Un colp de vent pot desviar-te de la trajectòria.
  • Les motos i els vehicles de grans dimensions que oferixen una gran superfície de contacte amb el vent (camions, furgonetes, vehicles amb remolc o caravanes) corren el perill de bolcar davant vents transversals.
  • En cas de necessitat, para’t en una zona segura i espera a que amaine el vent.

 

El temporal en zones marítimes

  • Protegeix ta casa davant la possible invasió de l’aigua de la mar.
  • Si estàs en un càmping estigues atent a la possibilitat d’evacuació.
  • No t’arrimes a passejos marítims, espigons o penya-segats. La força de l’aigua et pot arrossegar.
  • No circules amb vehicles per carreteres pròximes a la línia de platja.
  • Evita practicar qualsevol deport nàutic. Si disposes d’embarcació procura assegurar el seu amarrament en un lloc resguardat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Alerta taronja per pluges fortes a l’interior de Castelló i València este dissabte

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat per a dissabte l’alerta taronja per pluges i tronades a l’interior nord de Castelló i per pluges a l’interior nord de València, a més de diverses alertes grogues per pluja, tronades i temperatures altes al litoral.

Foios estrena un gran mural en homenatge a Ferran Torres al poliesportiu municipal

Foios ha estrenat un mural gegant al poliesportiu municipal dedicat a Ferran Torres, autor del gol que va donar a Espanya el seu segon Mundial. L’Ajuntament també ha iniciat els tràmits per nomenar-lo Fill Predilecte.

El PSPV acusa el Consell de encarir de nou la vivenda protegida i fer-la inassolible

El PSPV-PSOE ha acusat el Consell del PP d’haver encarit de nou el mòdul de vivenda protegida a la Comunitat Valenciana fins als 2.568 euros per metre quadrat, fet que, segons el partit, la fa cada vegada més inassolible per a famílies, jóvens i classes mitjanes. Els socialistes critiquen també l’oportunitat de la publicació en ple període vacacional i reclamen al president Juanfran Pérez Llorca que revertisca l’augment i revise la seua política d’habitatge.

Així funcionarà la nova política d’entrades del Levante al Ciutat de València

El Levante ha estrenat una política d’entrades amb preus dinàmics i avantatges per als aficionats amb Carnet Simpatizante, així com descomptes per als abonats. El club també incentiva que els socis alliberen el seient quan no puguen acudir.

Polònia serà el país convidat al València Design Fest 2026 amb una gran mostra artesanal

València Design Fest tornarà del 10 de setembre al 15 d’octubre de 2026 amb Polònia com a país convidat i una extensa programació centrada en l’artesania contemporània, el disseny i l’intercanvi professional.

Els zoològics ibèrics detecten canvis en el comportament animal durant l’eclipsi solar

Diversos parcs zoològics d’Espanya i Portugal han registrat canvis en la conducta d’elefants, monos, aus i cérvols durant l’eclipsi solar, amb reagrupaments, fugides i vocalitzacions inusuals. Els centres han participat en un projecte coordinat per a estudiar la resposta dels animals a la baixada de llum.

147 atencions oftalmològiques en la Comunitat Valenciana després de l’eclipsi solar

Els centres de salut i hospitals de la Comunitat Valenciana han atés 147 persones per molèsties oculars relacionades amb l’eclipsi solar, cap d’elles amb necessitat d’ingrés.

Quaranta atesos durant la Nit de l’Albà d’Elx, amb dues ferides greus

La Nit de l'Albà d'Elx ha deixat 40 persones ateses, majoritàriament per lesions lleus, encara que dues menors han patit danys més greus per cremades i impacte de canyes.