12.2 C
València
Dissabte, 22 novembre, 2025

Alacant suspén les activitats a l’aire lliure pel fort temporal de vent

Imatge de palmeres mogudes pel vent

El vent serà el protagonista este dilluns | Arxiu

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, davant la situació de Preemergència per vents nivell taronja i la previsió de fortes ratxes de fins a 90 km/h, i segons el Pla Territorial d’Emergències d’Alacant –PTEMA— ha decretat com a mesura preventiva la suspensió de totes les activitats autoritzades a l’aire lliure a partir de les 00.00 hores del dilluns dia 2 de març fins a un altre avís i en funció de l’evolució. 

 

L’Ajuntament suspén l’accés als parcs, jardins i zones amb arbres, i demana als ciutadans que paren atenció a l’afecció que este episodi puga tindre sobre la via pública, a demés de prohibir el bany davant el pronòstic de condicions meteorològiques adverses.

 

Estes restriccions es mantindran fins a un altre avís i en funció de l’evolució de les condicions climatològiques. El primer edil demana a la població precaució, que evite tots els desplaçaments innecessaris i que estiga atenta a la informació sobre l’evolució de les condicions meteorològiques que s’anirà facilitat des de l’Ajuntament d’Alacant.

 

En estes situacions meteorològiques, a causa de la dificultat de combatre estos fenòmens, el seguiment dels consells i l’actitud de la població, a través de l’adopció de mesures preventives i d’autoprotecció, resulta essencial en la reducció del número potencial de successos.

 

 

Prevenció en casa

  • Revisar les cases per a que no hi haja cornises, balcons i façanes en mal estat que puguen produir caigudes i afonaments.
  • Tancar portes i finestres per a evitar corrents d’aire que puguen portar al trencament i caiguda de vidres.
  • Assegurar elements com els tendals, persianes i antenes.
  • Retirar tests, gàbies i qualsevol objecte que puga caure al carrer.

 

No isques si no és necessari

  • Allunya’t de cases velles o en mal estat.
  • Evita els murs i les tanques publicitàries.
  • Els arbres oferixen el perill de caiguda i trencament de grans branques. No transites per parcs o avingudes amb arbres.
  • No passes per davall d’andamis o edificis en construcció.
  • Els pals de llum i torres d’alta tensió són molt perillosos. Allunya’t i en cas de caiguda avisa al 112.

 

Precaució en la carretera

  • Si és possible evita circular. Usa preferentment el transport públic i en cas d’haver d’eixir, informa’t de la predicció meteorològica.
  • Reduïx la velocitat a límits de seguretat. Un colp de vent pot desviar-te de la trajectòria.
  • Les motos i els vehicles de grans dimensions que oferixen una gran superfície de contacte amb el vent (camions, furgonetes, vehicles amb remolc o caravanes) corren el perill de bolcar davant vents transversals.
  • En cas de necessitat, para’t en una zona segura i espera a que amaine el vent.

 

El temporal en zones marítimes

  • Protegeix ta casa davant la possible invasió de l’aigua de la mar.
  • Si estàs en un càmping estigues atent a la possibilitat d’evacuació.
  • No t’arrimes a passejos marítims, espigons o penya-segats. La força de l’aigua et pot arrossegar.
  • No circules amb vehicles per carreteres pròximes a la línia de platja.
  • Evita practicar qualsevol deport nàutic. Si disposes d’embarcació procura assegurar el seu amarrament en un lloc resguardat.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Torrons Picó fa nevar a Múrcia i complix el somni d’un xiquet de 7 anys

La firma de Xixona va organitzar una nevada festiva en Torreagüera per a anunciar al guanyador del seu concurs de redacció Tot és possible per Nadal. El premi inclou un lot de torrons i 2.000 euros en material per al col·legi del menor.

Les mínimes continuen baixant: quasi -5 °C a Ademuz i sota zero a l’interior

Les mínimes han descendit de nou en la Comunitat Valenciana, amb el valor més baix a Ademuz (-4,8 °C) i diversos municipis de l'interior sota zero.

El València rep al Girona, en alerta per la derrota a Granada i el triomf del rival davant el Barça

El líder de la Lliga Endesa rep al Girona amb la lliçó de Granada encara recent i l'avís del recent triomf gironí davant el Barça. Arriba reforçat per una victòria exigent en l'Eurolliga davant Estrella Roja.

Una exposició a Quart de Poblet homenatja dones silenciades i represaliades

La mostra 'Dones empresonades, entre moltes altres' reunix 28 obres a la Casa de Cultura de Quart de Poblet i s'emmarca en les accions del 25N.

Alacant, primer ‘lloc de memòria democràtica’ valencià pel seu paper com a bastió republicà en 1939

Alacant és des d'este dissabte el primer punt de la Comunitat Valenciana declarat com a 'lloc de memòria democràtica'. La distinció reconeix la seua condició d'últim bastió republicà i activa accions de senyalització i difusió en el Mercat Central, el port i la tomba de Miguel Hernández

El Llevant encadena per segona vegada tres derrotes seguides i toca fons

L'equip granota cau 1-0 a Mestalla, encadena per segona vegada tres derrotes i suma 1 de 15. És penúltim amb nou punts i podria quedar a quatre de la salvació.

Almeida veu a un València en alça i exigix guanyar ja fora de casa

André Almeida sosté que el València està canviant la dinàmica després de l'empat davant el Betis i el triomf enfront del Llevant, i fixa com a prioritat guanyar a domicili.

Detinguts dos hòmens després de robar joies i or en un domicili d’Alzira amb impresioning

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens de 27 i 42 anys per sostraure joies i peces d'or en un domicili d'Alzira mitjançant impresioning. Van ser sorpresos amb 266 euros, joies i ferramentes; els efectes es van retornar i el cas va passar al jutjat de Carlet