10.2 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Alerta groga per vent a la Comunitat i ratxes de fins a 100 km/h a Castelló

 

Amb el pas dels dies continua bufant el vent amb força a la Comunitat Valenciana. És per això que l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) té activada l’alerta groga a diferents zones de la Comunitat per als pròxims dies.

 

Des de les 0.00 hores de hui dijous fins a les 0.00 hores de demà divendres l’avís groc afectarà l’interior sud de Castelló, l’interior nord i sud de València, així com l’interior i el litoral nord d’Alacant. Les ratxes podran arribar als 80 km/h, amb vent de component oest (ponent).

 

També per a hui dijous queda activada l’alerta groga al litoral nord i sud de València, per vents de 70 km/h, de component oest. El fenomen s’estendrà des de les 6.00 hores del matí a les 18.00 hores de la vesprada.

 

Situació per a divendres

Demà divendres continua la presència del vent, amb avisos en l’interior i la costa. Des de les 9.00 hores del matí de divendres fins a les 0.00 hores de la mitjanit de dissabte a diumenge, l’avís groc per vents de fins a 80 km/h afectarà novament l’interior sud de Castelló, l’interior nord i sud de València, a més de l’interior i el litoral nord d’Alacant.

 

Així mateix, Aemet pronostica fenòmens costaners a les zones de litoral. Des de les 6.00 hores de divendres fins al dissabte a les 8.00 del matí hi haurà vent de component sud-oest (llebeig) amb força 7, i ones de 3 a 4 metres.

 

A la costa castellonenca els fenòmens costaners s’esperen des de demà divendres a les 21.00 hores fins a les 0.00 hores de dissabte, amb vent de l’oest de força 7 tant al litoral nord com al litoral sud de la província.

 

Al litoral nord i sud de València l’avís groc per fenòmens costaners començarà també a les 21.00 hores de la nit de demà divendres, i s’estendrà fins a les 0.00 hores de la mitjanit del dissabte al diumenge.

 

Alerta taronja a Castelló per al dissabte

Dissabte s’activaran noves alertes. L’interior nord de Castelló també tindrà vents de 80 km/h des de la mitjanit fins a migdia, de 0.00 a 12.00 hores del dissabte. Així mateix, l’interior nord de Castelló tindrà alerta groga per vents de fins a 80 km/h des de les 0.00 hores de la mitjanit de dissabte, que es convertirà en alerta taronja, amb vents de fins a 100 km/h, a partir de les 12.00 del migdia d’eixe mateix dia. Aquesta alerta taronja arribarà fins a la mitjanit de dissabte a diumenge.

 

Per últim, el dissabte també hi haurà fenòmens costaners. L’avís groc queda fixat des de les 15.00 hores de dissabte fins a la mitjanit, i afectarà el litoral nord tant de Castelló com d’Alacant.

Últimes notícies

El Vila-real incorpora a Alfon González i negocia el fitxatge d’Alex Freeman

El club ha tancat l'arribada en cessió de Alfon González per a reforçar la banda esquerra i manté converses pel lateral Alex Freeman. La defensa es reordena davant la baixa de llarga duració de Juan Foyth.

Pradas replica a Bernabé i defén que el 29-O va estar al peu del canó

Salomé Pradas ha respost a Pilar Bernabé després de la seua compareixença al Senat per la DANA. La exconsellera ha defés que el 29-O va estar al peu del canó.

La Diputació de València avança a gener la neteja de platges i incorpora noves rastrilladoras

La Diputació de València ha avançat a gener una campanya que solia començar al març i ha sumat dos rastrilladoras per a treballar en la riba. La mesura respon als temporals i busca mantindre les platges netes i segures tot l'any, amb prioritat en el sud i un calendari fins a octubre.

Pérez Llorca oferix al PSPV tornar a la Mesa de Les Corts i desbloquejar els òrgans estatutaris

Pérez Llorca ha tendit la mà al PSPV perquè torne a la Mesa de Les Corts i al Consell de Radiotelevisió Valenciana i per a renovar els òrgans estatutaris. Després de reunir-se amb els síndics, ha defés recuperar la 'normalitat institucional' i s'ha mostrat disposat a formalitzar una reunió amb Diana Morant.

Veïns de València rebran pautes per a prohibir allotjaments turístics en les seues finques

La federació veïnal llança una campanya per a explicar els canvis en la Llei de Propietat Horitzontal que permeten vetar pisos turístics en els edificis. La iniciativa inclou sessions informatives en barris.

Miramar puja a 22,1° i firma la màxima de la península en una jornada d’ascensos

Pujada generalitzada de les màximes enfront del dilluns en la Comunitat Valenciana. Miramar lidera amb 22,1°; les capitals superen els 20é i Fredes queda en 8,2°.

La fiscalia manté 21 anys per a tres acusats per la presumpta violació per torns a una menor a Novelda

L'acusació pública ha ratificat la seua petició de 21 anys per a cada un dels tres jutjats per la presumpta violació per torns a una menor en Nit de cap d'any de 2018. El juí en l'Audiència d'Alacant ha quedat vist per a sentència.

Una manifestació recorrerà el dissabte Benetússer, Sedaví i Alfafar amb el lema ‘Mazón a presó’

Més de 200 entitats i associacions de víctimes van convocar per al dissabte una marxa amb el lema 'Mazón a presó'. Exigixen que Mazón entregue l'acta i declare davant la jutgessa de la dana.