Les boires litorals volen guanyar protagonisme el cap de setmana

Boira en uns aiguamolls

Es preveuen bancs de boira intermitents durant el cap de setmana en la costa valenciana i alacantina | @piliriuss

 

L’anticicló s’ha enganxat sobre la península Ibèrica tot el Nadal. Este dijous i els pròxims dies continuarem amb molta bonança i suavitat. Es presenta un cap de setmana solejat en l’interior i amb bancs de boira o núvols baixos en la costa alacantina i valenciana. De cara a dissabte i diumenge la boira també cobrirà les depressions interiors durant el matí.

 

L’oratge continuarà estable, sense fronts de pluja, però el vent d’origen marítim s’estendrà pel litoral sud. No es preveu que cause més molèstia, tot i que ajudarà a la formació de núvols baixos i boires intermitents que ens donaran un ambient humit i fresc, que ens acompanyarà per a acabar l’any.

Mapa de la previsió per a aquest divendres 27 de desembre

Mapa de la previsió per a este divendres | AEMET

 

Fort contrast entre les zones emboirades i les solejades

A partir de divendres les temperatures baixaran de manera més general, amb valors entre 16 i 19°C en la costa, amb sensació de fred en les zones emboirades. Dissabte tornaran a baixar lleugerament les temperatures diürnes i seran, en general, inferiors als 18°C.

 

Esta tendència seguirà el diumenge, quan poques màximes superaran els 16ºC. Pel que fa a les mínimes, també volen tirar cap avall i de matinada gelarà en comarques com Utiel-Requena, Serrans, Racó d’Ademús, l’Alt Palància, l’Alcalatén, Alt Maestrat i els Ports.

 

La setmana que ve despedirem l’any 2019 amb un oratge anticiclònic calcat als d’estos dies i temperatures suaus dins de la mitjana d’esta època, menys contrastades de la nit al dia, perquè els núvols baixos i l’aire marítim impediran que passen dels 16- 18ºC.

 

També pots llegir…

 

Últimes notícies

El Levante fitxa cedit el francés Axel Tape fins a final de temporada

El Levante UD ha tancat la incorporació en qualitat de cedit del centrecampista francés Axel Tape, de 19 anys, procedent del Bayer 04 Leverkusen fins a final de temporada.

Pego arriba als 37 graus i encapçala la pujada de temperatures a la Comunitat

Les màximes han pujat fins a 7 graus en municipis com Pego, que ha registrat 37 graus. A les comarques de València també s’han superat els 36 graus en alguns punts.

Enric Mas es corona en Aitana i es posa líder de la Vuelta

El mallorquí Enric Mas s’ha imposat en l’Alto de Aitana, ha estrenat el mallot roig i arriba al primer descans com a nou líder sòlid de la Vuelta 2026.

Set migrants arriben en pastera a una platja de Santa Pola en ple migdia

Una pastera amb set migrants d’origen magribí ha arribat este migdia a la platja de Santa Pola del Este, plena de banyistes. Els hòmens, alguns possiblement menors, han fugit pel passeig marítim fins que els han localitzat les forces de seguretat.

Mor un home en colpejar-se el cap al Pou Clar d’Ontinyent

Un home d’entre 35 i 40 anys ha mort este divendres al paratge del Pou Clar d’Ontinyent després de colpejar-se el cap amb una roca mentre estava amb la família.

Retencions a les entrades de Madrid, València i Sevilla en l’últim diumenge d’agost

La tercera jornada de l’operació retorn d’estiu deixa ja retencions a les principals vies d’accés a Madrid, València i Sevilla, amb fins a 6,9 milions de desplaçaments previstos fins dilluns.

S’alcen esta nit les restriccions per l’incendi d’El Saler i es reobrin platges i carreteres

Les limitacions de mobilitat per l’incendi d’El Saler acabaran a les 23.59 hores d’este diumenge, amb la CV-500 i la 401 reobertes i la recuperació del transport públic i les platges, tot i que alguns accessos al bosc continuen tancats per facilitar la faena dels bombers.

Setembre exigent per a l’Elx: Real Sociedad, Athletic, Madrid i Espanyol en dues setmanes

L’Elx afrontarà en setembre quatre partits en només dues setmanes contra Real Sociedad, Athletic, Real Madrid i Espanyol, amb l’obligació de reaccionar després d’un inici fluix en LALIGA.