El canvi climàtic pot convertir la congelada Sibèria en un lloc atractiu per a viure

Sibèria podria tenir un clima més suau amb el canvi climàtic

Sibèria podria tindre un clima més suau amb el canvi climàtic | Arxiu

 

El canvi climàtic ja és imparable i, si els governs no sumen esforços per a reduir les emissions, els seus efectes devastadors poden ser inimaginables. En este sentit, una última investigació ha conclòs una dada sorprenent, i és que l’augment de les temperatures a nivell global pot provocar que una zona tan gèlida com és Sibèria, en Rússia, puga ser atractiva per a viure amb un clima més suau a finals d’este segle.

 
 

Així ho indica un estudi del Centre d’Investigació Federal de Krasnoyarsk (Rússia) i el National Institute of Aerospace d’Estats Units. La investigació ha consistit en plantejar escenaris climàtics de futur comparats amb els actuals examinant el confort climàtic de la Rússia asiàtica i desenvolupant potencials assentaments humans al llarg d’este segle.

 

Imatge d'un riu de Sibèria pràcticament congelat

Imatge d’un riu de Sibèria pràcticament congelat | Arxiu

 

L’estudi, publicat en la revista ‘Environmental Research Letters’, ha comptat amb l’anàlisi del paisatge ecològic, la gravetat de les temperatures hivernals i el grau del fred gèlid d’una zona caracteritzada per ser el punt habitat més gelat del món i amb poques precipitacions.

 

Els resultats han determinat un augment d’entre 3,4º i 9,1º de mitjana en hivern, una pujada d’entre 1,9º i 5,7º en estiu i un increment de les precipitacions d’entre 60 i 140 l/m². Açò fa pensar als experts en un clima «més suau» que convertiria part d’esta remota i extensa zona de Rússia en habitable per als humans d’altres regions més temperades.

 

L'ambient és gèlid durant molts mesos de l'any a Sibèria

L’ambient és gèlid durant molts mesos de l’any en Sibèria | Arxiu

 

La Rússia asiàtica, la desconeguda terra gelada

Sibèria es troba dins de la Rússia asiàtica, zona caracteritzada per ser àrida, poc habitable pel seu clima extrem, tant en estiu com en hivern. Esta àrea representa el 77% de la superfície terrestre de Rússia amb els seus 13 milions de km² d’extensió, però només concentra el 27% de la població total del país, la majoria de la qual viu en les grans estepes forestals del sud, on el clima és més confortable i la terra és més fèrtil.

 

Per tant, si es confirma este canvi climàtic en Sibèria, açò provocarà que els assentaments humans s’estenguen per esta zona a finals de segle. Unes migracions humanes que s’han donat sempre al llarg de la història a causa dels canvis climàtics.

 

«Actualment, la Rússia asiàtica és extremadament gelada, però en un futur clima més càlid, és probable que la seguretat alimentària, en termes de distribució de cultius i capacitat de producció, siga més favorable per a què les persones donen suport als assentaments», explica la doctora Elena Parfenova, del Centre d’Investigació Federal Krasnoyarsk, afegint que este canvi haurà d’anar acompanyat de noves inversions en la zona per part de les institucions.  

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Empat del València en el debut d’Aguirre a El Sardinero

Javier Aguirre ha debutat com a tècnic del València CF amb un empat 2-2 al camp del Racing de Santander, en un partit obert fins al final. L’equip ha deixat bones sensacions malgrat les alternatives en el marcador.

Xavi Albert assumix la derrota del València Basket a Barcelona després d’arribar al límit

L’entrenador del València Basket, Xavi Albert, admet que costa assumir la derrota ajustada contra el Barça després d’haver portat el rival al límit, però recorda que estos finals entren dins d’una temporada llarga.

El Barça frena el Valencia Basket amb un triple final de Parra (89-86)

El Barça ha derrotat el Valencia Basket per 89-86 en un partit molt intens i ple d’alternatives, decidit per un triple final de Joel Parra. Els taronja, vigents campions de la Lliga Endesa, han tingut un últim llançament per forçar la pròrroga amb Nikola Mirotic.

Extingit l’incendi forestal declarat diumenge a Bocairent

L’incendi forestal declarat este diumenge a Bocairent, en una zona de pinada, s’ha donat per extingit després d’hores de treball terrestre i aeri. En l’extinció han participat efectius de València i Alacant, bombers forestals de la Generalitat i voluntaris locals.

Mor un camioner en caure el camió d’un pont de l’AP-7 a Benicarló

Un home de 46 anys ha mort esta matinada després que el camió que conduïa caiguera des d’un pont de l’AP-7 a Benicarló, des d’uns huit metres d’alçada.

Xàtiva i Carcaixent, entre les quatre temperatures més altes d’Espanya amb 30,1 ºC

Xàtiva i Carcaixent han marcat hui 30,1 ºC, la tercera i quarta temperatura més alta d’Espanya, segons l’AEMET. Altres punts de la Comunitat Valenciana també han registrat valors inusualment elevats per a octubre.

Rescaten un escalador amb una fractura oberta al Penyal d’Ifac

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han rescaten un escalador amb una fractura oberta en una cama al Penyal d’Ifac, a Calp. L’operatiu ha mobilitzat el Grup de Rescat i l’helicòpter MV9.

Empat sense gols entre l’Elx i el Celta en un duel pla al Martínez Valero

Elx i Celta han empatat 0-0 al Martínez Valero en un partit sense ritme ni ocasions clares, que manté l’equip gallec invicte fora de casa i prolonga els dubtes dels il·licitans com a locals.