13.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

El canvi climàtic pot convertir la congelada Sibèria en un lloc atractiu per a viure

Sibèria podria tenir un clima més suau amb el canvi climàtic

Sibèria podria tindre un clima més suau amb el canvi climàtic | Arxiu

 

El canvi climàtic ja és imparable i, si els governs no sumen esforços per a reduir les emissions, els seus efectes devastadors poden ser inimaginables. En este sentit, una última investigació ha conclòs una dada sorprenent, i és que l’augment de les temperatures a nivell global pot provocar que una zona tan gèlida com és Sibèria, en Rússia, puga ser atractiva per a viure amb un clima més suau a finals d’este segle.

 
 

Així ho indica un estudi del Centre d’Investigació Federal de Krasnoyarsk (Rússia) i el National Institute of Aerospace d’Estats Units. La investigació ha consistit en plantejar escenaris climàtics de futur comparats amb els actuals examinant el confort climàtic de la Rússia asiàtica i desenvolupant potencials assentaments humans al llarg d’este segle.

 

Imatge d'un riu de Sibèria pràcticament congelat

Imatge d’un riu de Sibèria pràcticament congelat | Arxiu

 

L’estudi, publicat en la revista Environmental Research Letters, ha comptat amb l’anàlisi del paisatge ecològic, la gravetat de les temperatures hivernals i el grau del fred gèlid d’una zona caracteritzada per ser el punt habitat més gelat del món i amb poques precipitacions.

 

Els resultats han determinat un augment d’entre 3,4º i 9,1º de mitjana en hivern, una pujada d’entre 1,9º i 5,7º en estiu i un increment de les precipitacions d’entre 60 i 140 l/m². Açò fa pensar als experts en un clima «més suau» que convertiria part d’esta remota i extensa zona de Rússia en habitable per als humans d’altres regions més temperades.

 

L'ambient és gèlid durant molts mesos de l'any a Sibèria

L’ambient és gèlid durant molts mesos de l’any en Sibèria | Arxiu

 

La Rússia asiàtica, la desconeguda terra gelada

Sibèria es troba dins de la Rússia asiàtica, zona caracteritzada per ser àrida, poc habitable pel seu clima extrem, tant en estiu com en hivern. Esta àrea representa el 77% de la superfície terrestre de Rússia amb els seus 13 milions de km² d’extensió, però només concentra el 27% de la població total del país, la majoria de la qual viu en les grans estepes forestals del sud, on el clima és més confortable i la terra és més fèrtil.

 

Per tant, si es confirma este canvi climàtic en Sibèria, açò provocarà que els assentaments humans s’estenguen per esta zona a finals de segle. Unes migracions humanes que s’han donat sempre al llarg de la història a causa dels canvis climàtics.

 

«Actualment, la Rússia asiàtica és extremadament gelada, però en un futur clima més càlid, és probable que la seguretat alimentària, en termes de distribució de cultius i capacitat de producció, siga més favorable per a què les persones donen suport als assentaments», explica la doctora Elena Parfenova, del Centre d’Investigació Federal Krasnoyarsk, afegint que este canvi haurà d’anar acompanyat de noves inversions en la zona per part de les institucions.  

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Pedro Martínez dona cinc dies de descans al València Basket durant l’aturada de seleccions

En l'aturada per les finestres FIBA, Pedro Martínez ha concedit cinc dies lliures a la plantilla. Tres jugadors marxen amb les seues seleccions i l'equip torna el dilluns 1.

El PP nacional no acudirà al ple d’investidura de Pérez Llorca en Les Corts

La cúpula del PP ha confirmat que no estarà en la tribuna de convidats del debat en Les Corts, encara que avala el sentit del discurs del candidat. Vox condicionarà el seu vot a eixe missatge i les prioritats inclouen la reconstrucció després de la dana d'octubre a la província de València.

Troben una trentena d’agents infecciosos després de la dana, amb major càrrega en els llots

Un estudi després de la dana del 29 d'octubre va detectar una trentena d'agents infecciosos, concentrats sobretot en llots, amb alta contaminació fecal i riscos afegits.

Jimbee Cartagena-Peníscola i Movistar Inter-Palma, semifinals de la Supercopa

El sorteig ha oferit els creus Jimbee Cartagena-Servigroup Peníscola i Movistar Inter-Illes Balears Palma Futsal. La Supercopa es jugarà el 3 i 4 de gener a Son Moix.

Sis detinguts en caure un punt de venda de droga ocult després d’una falsa associació a Dénia

Sis hòmens d'entre 20 i 40 anys han sigut detinguts a Dénia després de desmantellar un punt de venda de marihuana i haixix encobert com a associació. En el local es van trobar 532 grams de marihuana, 16 d'haixix i material per al sovintege.

Sindicats denuncien el bloqueig del conveni en la sanitat privada i exigixen una patronal autonòmica

Desenes de treballadors i treballadores s'han concentrat a València per a denunciar que els grans grups hospitalaris privats impedixen crear una patronal i bloquegen la negociació del conveni, congelat des de 2016. Els sindicats demanen a la CEV que medie i advertixen que, si no hi ha avanços, promouran aplicar un conveni d'una altra comunitat.

El Llevant arriba al primer terç amb un ritme insuficient per a salvar-se

El Llevant ha aconseguit el primer terç de LaLiga EA Sports penúltim i amb una projecció de punts que no li aconseguix per a la permanència. La fragilitat defensiva i el pobre rendiment a casa agreugen la situació.

L’Elx creua el primer terç amb bones sensacions i sense patir

L'Elx completa el primer terç de LaLiga amb 16 punts, invicte en el Martínez Valero i a cinc del descens, malgrat una ratxa de sis jornades sense guanyar.