El canvi climàtic pot convertir la congelada Sibèria en un lloc atractiu per a viure

Sibèria podria tenir un clima més suau amb el canvi climàtic

Sibèria podria tindre un clima més suau amb el canvi climàtic | Arxiu

 

El canvi climàtic ja és imparable i, si els governs no sumen esforços per a reduir les emissions, els seus efectes devastadors poden ser inimaginables. En este sentit, una última investigació ha conclòs una dada sorprenent, i és que l’augment de les temperatures a nivell global pot provocar que una zona tan gèlida com és Sibèria, en Rússia, puga ser atractiva per a viure amb un clima més suau a finals d’este segle.

 
 

Així ho indica un estudi del Centre d’Investigació Federal de Krasnoyarsk (Rússia) i el National Institute of Aerospace d’Estats Units. La investigació ha consistit en plantejar escenaris climàtics de futur comparats amb els actuals examinant el confort climàtic de la Rússia asiàtica i desenvolupant potencials assentaments humans al llarg d’este segle.

 

Imatge d'un riu de Sibèria pràcticament congelat

Imatge d’un riu de Sibèria pràcticament congelat | Arxiu

 

L’estudi, publicat en la revista Environmental Research Letters, ha comptat amb l’anàlisi del paisatge ecològic, la gravetat de les temperatures hivernals i el grau del fred gèlid d’una zona caracteritzada per ser el punt habitat més gelat del món i amb poques precipitacions.

 

Els resultats han determinat un augment d’entre 3,4º i 9,1º de mitjana en hivern, una pujada d’entre 1,9º i 5,7º en estiu i un increment de les precipitacions d’entre 60 i 140 l/m². Açò fa pensar als experts en un clima «més suau» que convertiria part d’esta remota i extensa zona de Rússia en habitable per als humans d’altres regions més temperades.

 

L'ambient és gèlid durant molts mesos de l'any a Sibèria

L’ambient és gèlid durant molts mesos de l’any en Sibèria | Arxiu

 

La Rússia asiàtica, la desconeguda terra gelada

Sibèria es troba dins de la Rússia asiàtica, zona caracteritzada per ser àrida, poc habitable pel seu clima extrem, tant en estiu com en hivern. Esta àrea representa el 77% de la superfície terrestre de Rússia amb els seus 13 milions de km² d’extensió, però només concentra el 27% de la població total del país, la majoria de la qual viu en les grans estepes forestals del sud, on el clima és més confortable i la terra és més fèrtil.

 

Per tant, si es confirma este canvi climàtic en Sibèria, açò provocarà que els assentaments humans s’estenguen per esta zona a finals de segle. Unes migracions humanes que s’han donat sempre al llarg de la història a causa dels canvis climàtics.

 

«Actualment, la Rússia asiàtica és extremadament gelada, però en un futur clima més càlid, és probable que la seguretat alimentària, en termes de distribució de cultius i capacitat de producció, siga més favorable per a què les persones donen suport als assentaments», explica la doctora Elena Parfenova, del Centre d’Investigació Federal Krasnoyarsk, afegint que este canvi haurà d’anar acompanyat de noves inversions en la zona per part de les institucions.  

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Mor un home en un accident de trànsit a l’A-35 a l’altura de Moixent

Un home de 69 anys ha mort en un accident de trànsit este dilluns a l’A-35, al terme de Moixent, després d’intents de reanimació sense èxit i del tall temporal de la via.

Calor de ple estiu a la Comunitat amb 35,3 graus a Orihuela i més de 34 a l’interior de València

Orihuela ha registrat este dilluns 35,3 graus, la màxima de la Comunitat Valenciana, en una jornada de calor de ple estiu que ha deixat més de 34 graus en municipis com Xàtiva, Bicorp o Llíria i tempestes seques amb risc d’incendis a l’interior.

Mor un motorista i queda ferida greu la seua acompanyant en la N-332 a La Vila Joiosa

Un motorista de 35 anys ha mort i la dona que l’acompanyava, de 24, ha resultat ferida greu en un accident este diumenge a la vesprada a la N-332 al seu pas per La Vila Joiosa. La Guàrdia Civil investiga les causes i no descarta una velocitat inadequada.

Tres persones ferides en un xoc frontal a la N-340 a Castelló

Dos hòmens i una dona han resultat ferits amb politraumatismes en un xoc frontal entre un cotxe i una furgoneta a la N-340, dins del terme municipal de Castelló, i han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló.

Marta Suárez reforça el Valencia Basket Femení fins a la temporada 2028-29

L’alero asturiana Marta Suárez s’incorpora al Valencia Basket Femení per a les pròximes tres temporades, després de destacar en el bàsquet universitari dels Estats Units i en les categories inferiors de la selecció espanyola.

Queden en llibertat cinc motoristes detinguts per conducció temerària en grup a l’A-7 a Torrent

El jutjat d’instrucció 5 de Llíria ha deixat en llibertat cinc motoristes detinguts per conduir de manera temerària en grup per l’A-7 a l’altura de Torrent, encara investigats per delictes de conducció temerària i falsedat.

Sorprès robant material en una obra de Paiporta i detingut per la Policia Local

La Policia Local de Paiporta ha detingut un home en ser sorprés carregant material robat d'una obra en un vehicle dins del terme municipal.

Descomptes i més talent valencià en la sisena edició del festival FRESCA! a Alacant

La sisena edició del festival FRESCA!, del 17 al 25 de juliol a Alacant, reforça el talent valencià i amplia els descomptes per a públic jove i familiar.