El canvi climàtic pot convertir la congelada Sibèria en un lloc atractiu per a viure

Sibèria podria tenir un clima més suau amb el canvi climàtic

Sibèria podria tindre un clima més suau amb el canvi climàtic | Arxiu

 

El canvi climàtic ja és imparable i, si els governs no sumen esforços per a reduir les emissions, els seus efectes devastadors poden ser inimaginables. En este sentit, una última investigació ha conclòs una dada sorprenent, i és que l’augment de les temperatures a nivell global pot provocar que una zona tan gèlida com és Sibèria, en Rússia, puga ser atractiva per a viure amb un clima més suau a finals d’este segle.

 
 

Així ho indica un estudi del Centre d’Investigació Federal de Krasnoyarsk (Rússia) i el National Institute of Aerospace d’Estats Units. La investigació ha consistit en plantejar escenaris climàtics de futur comparats amb els actuals examinant el confort climàtic de la Rússia asiàtica i desenvolupant potencials assentaments humans al llarg d’este segle.

 

Imatge d'un riu de Sibèria pràcticament congelat

Imatge d’un riu de Sibèria pràcticament congelat | Arxiu

 

L’estudi, publicat en la revista Environmental Research Letters, ha comptat amb l’anàlisi del paisatge ecològic, la gravetat de les temperatures hivernals i el grau del fred gèlid d’una zona caracteritzada per ser el punt habitat més gelat del món i amb poques precipitacions.

 

Els resultats han determinat un augment d’entre 3,4º i 9,1º de mitjana en hivern, una pujada d’entre 1,9º i 5,7º en estiu i un increment de les precipitacions d’entre 60 i 140 l/m². Açò fa pensar als experts en un clima «més suau» que convertiria part d’esta remota i extensa zona de Rússia en habitable per als humans d’altres regions més temperades.

 

L'ambient és gèlid durant molts mesos de l'any a Sibèria

L’ambient és gèlid durant molts mesos de l’any en Sibèria | Arxiu

 

La Rússia asiàtica, la desconeguda terra gelada

Sibèria es troba dins de la Rússia asiàtica, zona caracteritzada per ser àrida, poc habitable pel seu clima extrem, tant en estiu com en hivern. Esta àrea representa el 77% de la superfície terrestre de Rússia amb els seus 13 milions de km² d’extensió, però només concentra el 27% de la població total del país, la majoria de la qual viu en les grans estepes forestals del sud, on el clima és més confortable i la terra és més fèrtil.

 

Per tant, si es confirma este canvi climàtic en Sibèria, açò provocarà que els assentaments humans s’estenguen per esta zona a finals de segle. Unes migracions humanes que s’han donat sempre al llarg de la història a causa dels canvis climàtics.

 

«Actualment, la Rússia asiàtica és extremadament gelada, però en un futur clima més càlid, és probable que la seguretat alimentària, en termes de distribució de cultius i capacitat de producció, siga més favorable per a què les persones donen suport als assentaments», explica la doctora Elena Parfenova, del Centre d’Investigació Federal Krasnoyarsk, afegint que este canvi haurà d’anar acompanyat de noves inversions en la zona per part de les institucions.  

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.