El canvi climàtic pot convertir la congelada Sibèria en un lloc atractiu per a viure

Sibèria podria tenir un clima més suau amb el canvi climàtic

Sibèria podria tindre un clima més suau amb el canvi climàtic | Arxiu

 

El canvi climàtic ja és imparable i, si els governs no sumen esforços per a reduir les emissions, els seus efectes devastadors poden ser inimaginables. En este sentit, una última investigació ha conclòs una dada sorprenent, i és que l’augment de les temperatures a nivell global pot provocar que una zona tan gèlida com és Sibèria, en Rússia, puga ser atractiva per a viure amb un clima més suau a finals d’este segle.

 
 

Així ho indica un estudi del Centre d’Investigació Federal de Krasnoyarsk (Rússia) i el National Institute of Aerospace d’Estats Units. La investigació ha consistit en plantejar escenaris climàtics de futur comparats amb els actuals examinant el confort climàtic de la Rússia asiàtica i desenvolupant potencials assentaments humans al llarg d’este segle.

 

Imatge d'un riu de Sibèria pràcticament congelat

Imatge d’un riu de Sibèria pràcticament congelat | Arxiu

 

L’estudi, publicat en la revista Environmental Research Letters, ha comptat amb l’anàlisi del paisatge ecològic, la gravetat de les temperatures hivernals i el grau del fred gèlid d’una zona caracteritzada per ser el punt habitat més gelat del món i amb poques precipitacions.

 

Els resultats han determinat un augment d’entre 3,4º i 9,1º de mitjana en hivern, una pujada d’entre 1,9º i 5,7º en estiu i un increment de les precipitacions d’entre 60 i 140 l/m². Açò fa pensar als experts en un clima «més suau» que convertiria part d’esta remota i extensa zona de Rússia en habitable per als humans d’altres regions més temperades.

 

L'ambient és gèlid durant molts mesos de l'any a Sibèria

L’ambient és gèlid durant molts mesos de l’any en Sibèria | Arxiu

 

La Rússia asiàtica, la desconeguda terra gelada

Sibèria es troba dins de la Rússia asiàtica, zona caracteritzada per ser àrida, poc habitable pel seu clima extrem, tant en estiu com en hivern. Esta àrea representa el 77% de la superfície terrestre de Rússia amb els seus 13 milions de km² d’extensió, però només concentra el 27% de la població total del país, la majoria de la qual viu en les grans estepes forestals del sud, on el clima és més confortable i la terra és més fèrtil.

 

Per tant, si es confirma este canvi climàtic en Sibèria, açò provocarà que els assentaments humans s’estenguen per esta zona a finals de segle. Unes migracions humanes que s’han donat sempre al llarg de la història a causa dels canvis climàtics.

 

«Actualment, la Rússia asiàtica és extremadament gelada, però en un futur clima més càlid, és probable que la seguretat alimentària, en termes de distribució de cultius i capacitat de producció, siga més favorable per a què les persones donen suport als assentaments», explica la doctora Elena Parfenova, del Centre d’Investigació Federal Krasnoyarsk, afegint que este canvi haurà d’anar acompanyat de noves inversions en la zona per part de les institucions.  

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.