Cap de setmana de cels clars i temperatures en ascens a la Comunitat Valenciana

mapa

Mapa de símbols per al divendres 12 d’abril | AEMET

 

El cap de setmana es presenta tranquil, de moment, pel que fa a l’oratge en la Comunitat Valenciana. Així, segons els pronòstics de l’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, els pròxims dies estaran dominats pels cels clars o nuvolats, però sense presència, en principi, de pluges.

 

Per a aquest divendres, les previsions d’Aemet apunten a un dia dominat pels cels clars o poc nuvolats, amb alguns intervals de núvols d’evolució a l’interior. Les temperatures patiran pocs canvis respecte a les de dijous.

 

En aquest sentit, les màximes se situaran en la major part de la Comunitat entre els 18 i els 24 graus centígrads. Així, tindrem 24 ºC a Orihuela; 22 ºC a Elx; 20 ºC a Alacant, Castelló, València Vinaròs o Ontinyent; 19 ºC a Requena, Gandia, la Vall d’Uixó o Dénia; i 18 ºC a Alcoi. Per baix estarà la màxima de Morella, que se situarà en 15 ºC.

 

Quant a les mínimes per a aquest divendres, els termòmetres se situaran en alguns punts entre els 9 i 10 graus. D’aquesta manera, tindrem 10 ºC a punts com Alacant, Dénia, Elx, Vinaròs o Gandia, mentre que es registraran 9 ºC a Castelló, València, Orihuela o la Vall d’Uixó.

 

Per baix estaran els 5 ºC de mínima d’Alcoi i Ontinyent, els 4 ºC de Requena, i els 3 ºC de Morella.

 

Pel que fa al vent, en el nord de la província de Castelló bufarà de mestral (nord-oest) de forma moderada, amb intervals de fort. Posteriorment començarà a bufar més fluix. En la resta del territori el vent bufarà fluix i variable, amb brises en el litoral de vesprada.

 

Cap de setmana

Per a dissabte, Aemet pronostica un dia molt tranquil i estable, amb predomini de cels clars. Les temperatures seguiran sense registrar grans canvis, excepte alguns ascensos en les màximes en les zones d’interior. El vent seguirà bufant fluix i variable, amb brises en el litoral.

 

Per a diumenge, s’espera un dia amb cels poc nuvolats que aniran tendint a cobrir-se. Les temperatures pujaran, mentre que el vent bufarà fluix de ponent (oest), amb intervals de moderat, al matí. De vesprada continuaran les brises en el litoral.

Últimes notícies

Bioparc adapta la dieta i crea pluja artificial per a cuidar els animals davant l’onada de calor

Bioparc València ha reforçat el seu protocol d’estiu per l’alerta roja per calor amb gelats especials, sistemes de pluja artificial i seguiment dels animals més vulnerables.

Reforma integral a Pont de Fusta per a modernitzar la Policia de la Generalitat

La Conselleria d’Emergències i Interior està reformant íntegrament la comissaria de Pont de Fusta, seu central de la Policia de la Generalitat, amb una inversió de 2,13 milions i un termini de 16 mesos, per a millorar ús, seguretat, accessibilitat i eficiència energètica d’un edifici històric protegit.

Trobada una bossa amb ossos humans a l’albelló de València

La Policia Nacional investiga una bossa amb restes òssies, presumptament humanes, localitzada en la xarxa d’albellons de València, a prop de la bomba de Cantarranas, al barri de Natzaret.

Xavi Albert fixa el repte de connectar amb La Fonteta sense rebaixar les expectatives

El nou entrenador del Valencia Basket, Xavi Albert, vol que lafició es veja reflectida en el joc i els valors de lequip, sense caure en comparacions amb la temporada anterior però tampoc rebaixar les expectatives.

Diversos pobles valencians ja passen dels 40 graus a migdia

Les comarques de València i Alacant han superat ja els 40 graus a migdia i tenen activat l’avís roig per màximes que podrien arribar als 44 graus.

Detingut a València per gravar i assetjar set menors, entre elles la seua fillastra

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 51 anys acusat de gravar i assetjar huit dones, set d’elles menors, inclosa la seua fillastra. Ha quedat en llibertat amb una ordre d’allunyament mentres es revisa el material intervingut.

Presó de 17 anys per agredir sexualment dues xiquetes amb qui convivia a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat a 17 anys i mig de presó un home per agredir sexualment dues germanes menors amb qui va conviure entre setembre i novembre de 2024. A més de la pena de presó, se li imposen indemnitzacions, prohibicions d’acostament i inhabilitació per a treballar amb menors.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges i tronades dijous a València i Alacant

Aemet ha activat per a este dijous l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 i tronades en l’interior d’Alacant i el sud de València, amb avisos grocs per pluja i calor en la resta de la Comunitat Valenciana.