8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

La Comunitat viu la nit més gèlida de l’hivern amb fins a -13 ºC

 

L’onada de fred ha complit les previsions, deixant fortes baixades de termòmetres a la Comunitat durant la nit i matinada. Segons dades d’Avamet, Bocairent (La Vall d’Albaida) ha registrat una de les temperatures més baixes de tot el territori valencià, en arribar als -12,7 °C en l’estació de la Rambla de Mariola. Amb-11,1 °C ha quedat Vistabella del Maestrat (L’Alcalatén), en l’estació de Sant Joan de Penyagolosa.

Entre les -10 °C i els -8 °C han quedat altres zones, com Villena (Alt Vinalopó), que ha registrat -9,8 °C a La Laguna, -8,7 °C a Camino de San Juan i -8,5 °C a La Vereda; Aiora (Vall de Cofrents), que ha registrat -9,7 °C a San Benito; Requena (Requena), que ha arribat als -9,4 °C a Casas del Río i -8,6 °C a Finca San Blas, o Fontanars dels Alforins (Vall d’Albaida), on el mercuri ha marcat -8,2 ºC en l’estació de la Gasolinera.

També a Bocairent s’han registrat -9,1 °C, en aquest cas a l’estació del Càmping Mariola.

Pel que fa a la ciutat de València, aquest matí s’ha despertat amb 2,3 °C a les 7.30 hores, mentre que a l’Aeroport de Manises el termòmetre s’ha quedat en negatiu, amb -1,5 °C.

Aquesta onada de fred ve motivada per l’entrada d’una massa d’aire polar continental, que ha arribat des del nord d’Europa i ha fet desplomar-se els termòmetres a tota la península. La presència de precipitacions, tant d’aigua com de neu, és limitada a causa de poca humitat que acompanya la massa d’aire.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), s’ha posat en avís groc a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, així com al litoral nord de València, per temperatures mínimes. En el cas de l’interior, els termòmetres podrien arribar als -4 ºC, i en el litoral de València a -1 ºC. L’avís s’estén de les 20 hores de hui divendres fins a les 10 hores de demà. També hi ha avís groc per a diumenge, per fortes ratxes de vent, de fins a 80 km/h, a l’interior nord de Castelló.

Consells davant una onada de fred

Des d’Emergències 112 de la Generalitat s’han donat diferents consells per tal d’afrontar la situació d’onada de fred que s’aproxima a la Comunitat. Entre altres, es recomana no tindre estufes de carbó, elèctriques i de gas prop de cortines, i obrir i ventilar les habitacions cada cert temps per renovar l’aire i evitar intoxicacions. També s’aconsella desconnectar aparells elèctrics que no siguen necessaris i tindre prop llanternes, piles i ciris.

Així mateix, es recomana deixar lleugerament obertes les aixes per evitar que les canonades es trenquen per congelació, així com vigilar l’aïllament tèrmic de la casa i evitar corrents. A més a més, cal tindre en compte que els grups de població més vulnerables són els nadons, els majors i persones amb malalties cròniques o en tractament. Així, es desaconsella que s’exposen a l’exterior.

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.