12.9 C
València
Dijous, 8 gener, 2026

La Comunitat viu la nit més gèlida de l’hivern amb fins a -13 ºC

 

L’onada de fred ha complit les previsions, deixant fortes baixades de termòmetres a la Comunitat durant la nit i matinada. Segons dades d’Avamet, Bocairent (La Vall d’Albaida) ha registrat una de les temperatures més baixes de tot el territori valencià, en arribar als -12,7 °C en l’estació de la Rambla de Mariola. Amb-11,1 °C ha quedat Vistabella del Maestrat (L’Alcalatén), en l’estació de Sant Joan de Penyagolosa.

Entre les -10 °C i els -8 °C han quedat altres zones, com Villena (Alt Vinalopó), que ha registrat -9,8 °C a La Laguna, -8,7 °C a Camino de San Juan i -8,5 °C a La Vereda; Aiora (Vall de Cofrents), que ha registrat -9,7 °C a San Benito; Requena (Requena), que ha arribat als -9,4 °C a Casas del Río i -8,6 °C a Finca San Blas, o Fontanars dels Alforins (Vall d’Albaida), on el mercuri ha marcat -8,2 ºC en l’estació de la Gasolinera.

També a Bocairent s’han registrat -9,1 °C, en aquest cas a l’estació del Càmping Mariola.

Pel que fa a la ciutat de València, aquest matí s’ha despertat amb 2,3 °C a les 7.30 hores, mentre que a l’Aeroport de Manises el termòmetre s’ha quedat en negatiu, amb -1,5 °C.

Aquesta onada de fred ve motivada per l’entrada d’una massa d’aire polar continental, que ha arribat des del nord d’Europa i ha fet desplomar-se els termòmetres a tota la península. La presència de precipitacions, tant d’aigua com de neu, és limitada a causa de poca humitat que acompanya la massa d’aire.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), s’ha posat en avís groc a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, així com al litoral nord de València, per temperatures mínimes. En el cas de l’interior, els termòmetres podrien arribar als -4 ºC, i en el litoral de València a -1 ºC. L’avís s’estén de les 20 hores de hui divendres fins a les 10 hores de demà. També hi ha avís groc per a diumenge, per fortes ratxes de vent, de fins a 80 km/h, a l’interior nord de Castelló.

Consells davant una onada de fred

Des d’Emergències 112 de la Generalitat s’han donat diferents consells per tal d’afrontar la situació d’onada de fred que s’aproxima a la Comunitat. Entre altres, es recomana no tindre estufes de carbó, elèctriques i de gas prop de cortines, i obrir i ventilar les habitacions cada cert temps per renovar l’aire i evitar intoxicacions. També s’aconsella desconnectar aparells elèctrics que no siguen necessaris i tindre prop llanternes, piles i ciris.

Així mateix, es recomana deixar lleugerament obertes les aixes per evitar que les canonades es trenquen per congelació, així com vigilar l’aïllament tèrmic de la casa i evitar corrents. A més a més, cal tindre en compte que els grups de població més vulnerables són els nadons, els majors i persones amb malalties cròniques o en tractament. Així, es desaconsella que s’exposen a l’exterior.

Últimes notícies

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.

18 anys i 9 mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella a Alacant i gravar-ho en vídeo

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a 18 anys i nou mesos per agredir sexualment a la neta de la seua parella, de 2 anys, i gravar-lo en vídeo. Va reconéixer els fets després d'un acord amb la Fiscalia i emmagatzemava pornografia infantil des de 2017.

L’Audiència rebutja el sobreseïment i manté la investigació a Salomé Pradas per la DANA

L'Audiència Provincial de València ha confirmat la negativa a l'arxiu lliure de la causa i ha desestimat el recurs de la exconsellera. La instrucció ha seguit oberta en apreciar-se indicis.

CSIF denuncia saturació en Urgències de Llíria i Arnau per falta d’espai i esperes de més de 4 hores

CSIF ha alertat de la saturació en les Urgències dels hospitals de Llíria i Arnau de Vilanova per falta d'espai, amb esperes de més de quatre hores. El sindicat demana reforços de personal i ampliació d'instal·lacions.

La jutgessa de la DANA se centra en la retirada de bombers i ordena identificar als equips

La instructora ha ordenat identificar als bombers que van vigilar llits el 29-O i ha anomenat de nou a un tècnic de Es-Alert. També recapta informació de CHJ i conselleries per a afinar la cronologia i la cadena de decisions.

La Policia d’Indonèsia investiga per negligència al capità del vaixell de valencians que va naufragar en Komodo

La investigació se centra en el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat amb sis valencians a bord. Tres van morir, dos van ser rescatats i un xiquet seguix desaparegut.

Indonèsia accelera el límit per a trobar al xiquet valencià desaparegut després del naufragi en Komodo

L'operatiu en Komodo entra en la seua jornada final per a localitzar a Quique, de 10 anys, després de catorze dies sense resultats. La Policia investiga possible negligència.