La Comunitat viu la nit més gèlida de l’hivern amb fins a -13 ºC

 

L’onada de fred ha complit les previsions, deixant fortes baixades de termòmetres a la Comunitat durant la nit i matinada. Segons dades d’Avamet, Bocairent (La Vall d’Albaida) ha registrat una de les temperatures més baixes de tot el territori valencià, en arribar als -12,7 °C en l’estació de la Rambla de Mariola. Amb-11,1 °C ha quedat Vistabella del Maestrat (L’Alcalatén), en l’estació de Sant Joan de Penyagolosa.

Entre les -10 °C i els -8 °C han quedat altres zones, com Villena (Alt Vinalopó), que ha registrat -9,8 °C a La Laguna, -8,7 °C a Camino de San Juan i -8,5 °C a La Vereda; Aiora (Vall de Cofrents), que ha registrat -9,7 °C a San Benito; Requena (Requena), que ha arribat als -9,4 °C a Casas del Río i -8,6 °C a Finca San Blas, o Fontanars dels Alforins (Vall d’Albaida), on el mercuri ha marcat -8,2 ºC en l’estació de la Gasolinera.

També a Bocairent s’han registrat -9,1 °C, en aquest cas a l’estació del Càmping Mariola.

Pel que fa a la ciutat de València, aquest matí s’ha despertat amb 2,3 °C a les 7.30 hores, mentre que a l’Aeroport de Manises el termòmetre s’ha quedat en negatiu, amb -1,5 °C.

Aquesta onada de fred ve motivada per l’entrada d’una massa d’aire polar continental, que ha arribat des del nord d’Europa i ha fet desplomar-se els termòmetres a tota la península. La presència de precipitacions, tant d’aigua com de neu, és limitada a causa de poca humitat que acompanya la massa d’aire.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), s’ha posat en avís groc a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, així com al litoral nord de València, per temperatures mínimes. En el cas de l’interior, els termòmetres podrien arribar als -4 ºC, i en el litoral de València a -1 ºC. L’avís s’estén de les 20 hores de hui divendres fins a les 10 hores de demà. També hi ha avís groc per a diumenge, per fortes ratxes de vent, de fins a 80 km/h, a l’interior nord de Castelló.

Consells davant una onada de fred

Des d’Emergències 112 de la Generalitat s’han donat diferents consells per tal d’afrontar la situació d’onada de fred que s’aproxima a la Comunitat. Entre altres, es recomana no tindre estufes de carbó, elèctriques i de gas prop de cortines, i obrir i ventilar les habitacions cada cert temps per renovar l’aire i evitar intoxicacions. També s’aconsella desconnectar aparells elèctrics que no siguen necessaris i tindre prop llanternes, piles i ciris.

Així mateix, es recomana deixar lleugerament obertes les aixes per evitar que les canonades es trenquen per congelació, així com vigilar l’aïllament tèrmic de la casa i evitar corrents. A més a més, cal tindre en compte que els grups de població més vulnerables són els nadons, els majors i persones amb malalties cròniques o en tractament. Així, es desaconsella que s’exposen a l’exterior.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.