12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

La Comunitat viu la nit més gèlida de l’hivern amb fins a -13 ºC

 

L’onada de fred ha complit les previsions, deixant fortes baixades de termòmetres a la Comunitat durant la nit i matinada. Segons dades d’Avamet, Bocairent (La Vall d’Albaida) ha registrat una de les temperatures més baixes de tot el territori valencià, en arribar als -12,7 °C en l’estació de la Rambla de Mariola. Amb-11,1 °C ha quedat Vistabella del Maestrat (L’Alcalatén), en l’estació de Sant Joan de Penyagolosa.

Entre les -10 °C i els -8 °C han quedat altres zones, com Villena (Alt Vinalopó), que ha registrat -9,8 °C a La Laguna, -8,7 °C a Camino de San Juan i -8,5 °C a La Vereda; Aiora (Vall de Cofrents), que ha registrat -9,7 °C a San Benito; Requena (Requena), que ha arribat als -9,4 °C a Casas del Río i -8,6 °C a Finca San Blas, o Fontanars dels Alforins (Vall d’Albaida), on el mercuri ha marcat -8,2 ºC en l’estació de la Gasolinera.

També a Bocairent s’han registrat -9,1 °C, en aquest cas a l’estació del Càmping Mariola.

Pel que fa a la ciutat de València, aquest matí s’ha despertat amb 2,3 °C a les 7.30 hores, mentre que a l’Aeroport de Manises el termòmetre s’ha quedat en negatiu, amb -1,5 °C.

Aquesta onada de fred ve motivada per l’entrada d’una massa d’aire polar continental, que ha arribat des del nord d’Europa i ha fet desplomar-se els termòmetres a tota la península. La presència de precipitacions, tant d’aigua com de neu, és limitada a causa de poca humitat que acompanya la massa d’aire.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), s’ha posat en avís groc a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, així com al litoral nord de València, per temperatures mínimes. En el cas de l’interior, els termòmetres podrien arribar als -4 ºC, i en el litoral de València a -1 ºC. L’avís s’estén de les 20 hores de hui divendres fins a les 10 hores de demà. També hi ha avís groc per a diumenge, per fortes ratxes de vent, de fins a 80 km/h, a l’interior nord de Castelló.

Consells davant una onada de fred

Des d’Emergències 112 de la Generalitat s’han donat diferents consells per tal d’afrontar la situació d’onada de fred que s’aproxima a la Comunitat. Entre altres, es recomana no tindre estufes de carbó, elèctriques i de gas prop de cortines, i obrir i ventilar les habitacions cada cert temps per renovar l’aire i evitar intoxicacions. També s’aconsella desconnectar aparells elèctrics que no siguen necessaris i tindre prop llanternes, piles i ciris.

Així mateix, es recomana deixar lleugerament obertes les aixes per evitar que les canonades es trenquen per congelació, així com vigilar l’aïllament tèrmic de la casa i evitar corrents. A més a més, cal tindre en compte que els grups de població més vulnerables són els nadons, els majors i persones amb malalties cròniques o en tractament. Així, es desaconsella que s’exposen a l’exterior.

Últimes notícies

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.

La Generalitat va pagar a proveïdors en 31,44 dies al setembre, per damunt de la mitjana

La Generalitat Valenciana va tancar setembre amb un període mitjà de pagament a proveïdors de 31,44 dies, per damunt de la mitjana autonòmica de 27,63 i del límit legal de 30 dies. L'Estat, els ajuntaments i la Seguretat Social van retallar els seus terminis.

Mompó es reafirma davant la comissió de la DANA: ‘Jo no he mentit mai’

El president de la Diputació de València ha defés davant la comissió de la DANA en el Congrés que no ha mentit ni incorregut en contradiccions. Ha negat dirigir l'emergència i ha lamentat el retard en l'enviament del Es-alert.

El CVC recolza l’autonomia i credibilitat de l’AVL davant els intents de desacreditar-la

El ple del CVC ha aprovat una declaració amb 13 vots a favor i un en contra en defensa de l'AVL, criticant retallades i apel·lant a revertir mesures.