La Comunitat viu la nit més gèlida de l’hivern amb fins a -13 ºC

Ejemplo de shortcode con estilo
  L’onada de fred ha complit les previsions, deixant fortes baixades de termòmetres a la Comunitat durant la nit i matinada. Segons dades d’Avamet, Bocairent (La Vall d’Albaida) ha registrat una de les temperatures més baixes de tot el territori valencià, en arribar als -12,7 °C en l’estació de la Rambla de Mariola. Amb-11,1 °C ha quedat Vistabella del Maestrat […]

 

L’onada de fred ha complit les previsions, deixant fortes baixades de termòmetres a la Comunitat durant la nit i matinada. Segons dades d’Avamet, Bocairent (La Vall d’Albaida) ha registrat una de les temperatures més baixes de tot el territori valencià, en arribar als -12,7 °C en l’estació de la Rambla de Mariola. Amb-11,1 °C ha quedat Vistabella del Maestrat (L’Alcalatén), en l’estació de Sant Joan de Penyagolosa.

Entre les -10 °C i els -8 °C han quedat altres zones, com Villena (Alt Vinalopó), que ha registrat -9,8 °C a La Laguna, -8,7 °C a Camino de San Juan i -8,5 °C a La Vereda; Aiora (Vall de Cofrents), que ha registrat -9,7 °C a San Benito; Requena (Requena), que ha arribat als -9,4 °C a Casas del Río i -8,6 °C a Finca San Blas, o Fontanars dels Alforins (Vall d’Albaida), on el mercuri ha marcat -8,2 ºC en l’estació de la Gasolinera.

També a Bocairent s’han registrat -9,1 °C, en aquest cas a l’estació del Càmping Mariola.

Pel que fa a la ciutat de València, aquest matí s’ha despertat amb 2,3 °C a les 7.30 hores, mentre que a l’Aeroport de Manises el termòmetre s’ha quedat en negatiu, amb -1,5 °C.

Aquesta onada de fred ve motivada per l’entrada d’una massa d’aire polar continental, que ha arribat des del nord d’Europa i ha fet desplomar-se els termòmetres a tota la península. La presència de precipitacions, tant d’aigua com de neu, és limitada a causa de poca humitat que acompanya la massa d’aire.

Des de l’Agència Estatal de Meteorologia (Aemet), s’ha posat en avís groc a l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, així com al litoral nord de València, per temperatures mínimes. En el cas de l’interior, els termòmetres podrien arribar als -4 ºC, i en el litoral de València a -1 ºC. L’avís s’estén de les 20 hores de hui divendres fins a les 10 hores de demà. També hi ha avís groc per a diumenge, per fortes ratxes de vent, de fins a 80 km/h, a l’interior nord de Castelló.

Consells davant una onada de fred

Des d’Emergències 112 de la Generalitat s’han donat diferents consells per tal d’afrontar la situació d’onada de fred que s’aproxima a la Comunitat. Entre altres, es recomana no tindre estufes de carbó, elèctriques i de gas prop de cortines, i obrir i ventilar les habitacions cada cert temps per renovar l’aire i evitar intoxicacions. També s’aconsella desconnectar aparells elèctrics que no siguen necessaris i tindre prop llanternes, piles i ciris.

Així mateix, es recomana deixar lleugerament obertes les aixes per evitar que les canonades es trenquen per congelació, així com vigilar l’aïllament tèrmic de la casa i evitar corrents. A més a més, cal tindre en compte que els grups de població més vulnerables són els nadons, els majors i persones amb malalties cròniques o en tractament. Així, es desaconsella que s’exposen a l’exterior.

Últimes notícies

Pérez Llorca reclama diàleg i gestió per a millorar la vida ciutadana

El president defensa una política útil basada en l’estabilitat, els acords i la col·laboració per a afrontar reptes com la vivenda, l’educació i la justícia.

Luis Enrique alerta: el PSG haurà d’estar al màxim davant del Villarreal

El tècnic del PSG ha advertit de la dificultat del partit de la Liga de Campeones contra el Villarreal i ha demanat als seus jugadors el màxim nivell.

La Comunitat Valenciana matricula 8.680 vehicles a l’octubre, un 2,6 % més

La Comunitat Valenciana ha registrat 8.680 matriculacions a l’octubre, un 2,6 % més interanual. En els deu primers mesos, el total baixa un 11,5 %.

Cinc membres d’una família detinguts a Alacant per l’apunyalament d’un home després d’una discussió de trànsit

Cinc homes d’una mateixa família han sigut detinguts per l’apunyalament greu d’un home de 50 anys a la zona nord d’Alacant. La discussió hauria començat perquè una moto aparcada bloquejava una furgoneta.

Iñigo Pérez: «No hi ha res millor que jugar contra el millor equip»

Iñigo Pérez afronta amb il·lusió el duel contra el PSG i veu el partit com una ocasió per a refer-se de l’última derrota.

El Villarreal C amplia l’avantatge i la lluita pel play-off s’estreny

El Villarreal C conserva el lideratge amb sis punts d’avantatge sobre el Levante B després de la novena jornada. Del tercer al desé classificat només hi ha dos punts de diferència.

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.