Dijous de pluges generalitzades a tota la Comunitat Valenciana

Aquesta jornada de dijous ens està deixant les primeres pluges de les previstes per als pròxims dies a la Comunitat.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, preveu per a hui un dia amb cels coberts i precipitacions a pràcticament tot el territori valencià. Tot i això, les pluges seran més persistents en la meitat nord de la Comunitat, mentre que en la part sud seran menys intenses i més disperses. Aquestes pluges poden ser localment fortes i anar acompanyades de tempesta.

 

Si ens fixem en els mapes de símbols d’Aemet, amb el pas de les hores, la pluja pot generalitzar-se a les zones del sud. Aquests mapes assenyalen durant el matí cels nuvolats sense precipitacions al nord d’Alacant, i fins i tot algunes ullades de sol en la zona més al sud del territori. No obstant això, a partir de la vesprada les pluges intenses es mantenen a Castelló i València, però també apareixen igualment al sud.

 

Pel que fa a les temperatures, per a hui s’espera que les mínimes pugen, mentre que les màximes patiran descensos, sobretot en zones d’interior i en la meitat sud de la Comunitat.

 

El vent bufarà de gregal (nord-est) de moderat a fort en el cas del litoral, mentre que en la resta del territori bufarà de gregal i llevant (est), de fluix a moderat.

 

Temperatures per a hui dijous

Aquest dijous les màximes registraran valors per baix dels 20 ºC en molts punts de la Comunitat. Així, s’esperen 19 ºC de màxima a Dénia o Vinaròs; 18 ºC a Castelló de la Plana o Gandia; 17 ºC a València o la Vall d’Uixó; 16 ºC a Ontinyent; i 15 ºC de màxima a Alcoi. Per baix d’aquests valors estaran els 13 ºC de Requena i el 12 ºC de Morella.

 

Així mateix, per damunt de tots aquests registres estaran les màximes més elevades de la Comunitat, que se situaran totes al sud. Així, tindrem 24 ºC de màxima a Orihuela, i 23 ºC a punts com Alacant i Elx.

 

Pel que fa a les mínimes, la majoria de valors es mouran entre els 10 i 15 ºC. En aquest sentit, tindrem 15 ºC de mínima a Alacant; 14 ºC a València, Castelló, Elx o Orihuela; 13 ºC a Dénia, Vinaròs i Gandia; 12 ºC a la Vall d’Uixó; 11 ºC a Alcoi; i 10 ºC a Ontinyent.

 

Per davall se situaran els 7 ºC de mínima de Morella i Requena.

 

Previsió per a divendres

Per a divendres s’espera una jornada marcada per les pluges generalitzades a tot el territori. Aquestes precipitacions poden ser localment fortes i acompanyades de forma ocasional de tempestes. A més, seran persistents en el cas de la meitat nord de la Comunitat.

 

De vesprada la pluja continuaria concentrant-se a les províncies de València i Alacant, mentre que a Castelló tendirien a remetre, deixant pas fins i tot a intervals de núvols i alguns clars.

Últimes notícies

Elda decreta dol oficial per la mort d’Andrés Molina, fill predilecte de la ciutat

L’Ajuntament d’Elda ha declarat jornada de dol oficial per la mort als 68 anys d’Andrés Molina Giménez, president d’AMFI i fill predilecte, referent en la defensa dels drets de les persones amb discapacitat.

Deting a Beniparrell amb més de 100 grams de marihuana mentre anava en patinet elèctric

La Guàrdia Civil ha detingut a Beniparrell un home de 32 anys que circulava en patinet elèctric amb més de 100 grams de marihuana en cogolls, destinat presumptament al tràfic de droga. L'arrestat, de nacionalitat algeriana i amb antecedents per fets similars, ha passat a disposició del Decanat del Tribunal de Picassent.

‘Nocturnos’, el còmic amb què Laura Pérez s’endinsa en un lloc que no ens pertany

La il·lustradora valenciana Laura Pérez aprofita el còmic ‘Nocturnos’ per explorar la nit com un espai que no ens pertany del tot i que li ha valgut una nominació als premis Eisner 2026. L’obra, reconeguda també per la Biblioteca Pública de Nova York, combina emocions, misteri i experimentació gràfica.

Dissabte amb pujada notable de les temperatures a l’interior de la Comunitat Valenciana

L’oratge del dissabte estarà marcat per un ambient poc nuvolós, algun ruixat a la vesprada al nord interior i una pujada notable de les temperatures màximes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.