8.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Dijous de pluges generalitzades a tota la Comunitat Valenciana

Aquesta jornada de dijous ens està deixant les primeres pluges de les previstes per als pròxims dies a la Comunitat.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, preveu per a hui un dia amb cels coberts i precipitacions a pràcticament tot el territori valencià. Tot i això, les pluges seran més persistents en la meitat nord de la Comunitat, mentre que en la part sud seran menys intenses i més disperses. Aquestes pluges poden ser localment fortes i anar acompanyades de tempesta.

 

Si ens fixem en els mapes de símbols d’Aemet, amb el pas de les hores, la pluja pot generalitzar-se a les zones del sud. Aquests mapes assenyalen durant el matí cels nuvolats sense precipitacions al nord d’Alacant, i fins i tot algunes ullades de sol en la zona més al sud del territori. No obstant això, a partir de la vesprada les pluges intenses es mantenen a Castelló i València, però també apareixen igualment al sud.

 

Pel que fa a les temperatures, per a hui s’espera que les mínimes pugen, mentre que les màximes patiran descensos, sobretot en zones d’interior i en la meitat sud de la Comunitat.

 

El vent bufarà de gregal (nord-est) de moderat a fort en el cas del litoral, mentre que en la resta del territori bufarà de gregal i llevant (est), de fluix a moderat.

 

Temperatures per a hui dijous

Aquest dijous les màximes registraran valors per baix dels 20 ºC en molts punts de la Comunitat. Així, s’esperen 19 ºC de màxima a Dénia o Vinaròs; 18 ºC a Castelló de la Plana o Gandia; 17 ºC a València o la Vall d’Uixó; 16 ºC a Ontinyent; i 15 ºC de màxima a Alcoi. Per baix d’aquests valors estaran els 13 ºC de Requena i el 12 ºC de Morella.

 

Així mateix, per damunt de tots aquests registres estaran les màximes més elevades de la Comunitat, que se situaran totes al sud. Així, tindrem 24 ºC de màxima a Orihuela, i 23 ºC a punts com Alacant i Elx.

 

Pel que fa a les mínimes, la majoria de valors es mouran entre els 10 i 15 ºC. En aquest sentit, tindrem 15 ºC de mínima a Alacant; 14 ºC a València, Castelló, Elx o Orihuela; 13 ºC a Dénia, Vinaròs i Gandia; 12 ºC a la Vall d’Uixó; 11 ºC a Alcoi; i 10 ºC a Ontinyent.

 

Per davall se situaran els 7 ºC de mínima de Morella i Requena.

 

Previsió per a divendres

Per a divendres s’espera una jornada marcada per les pluges generalitzades a tot el territori. Aquestes precipitacions poden ser localment fortes i acompanyades de forma ocasional de tempestes. A més, seran persistents en el cas de la meitat nord de la Comunitat.

 

De vesprada la pluja continuaria concentrant-se a les províncies de València i Alacant, mentre que a Castelló tendirien a remetre, deixant pas fins i tot a intervals de núvols i alguns clars.

Últimes notícies

L”ionqui dels diners’ torna a la banqueta amb tres empresaris per tripijocs en Cultura de València

Marcos Benavent torna este dilluns a la banqueta al costat de tres empresaris i al exgerente d'una fundació per suposats tripijocs entre 2003 i 2008 en l'àrea de Cultura de València. La Fiscalia demana fins a 6 anys i mig de presó, multes, inhabilitació i devolució de fons per comissions il·lícites.

Descens general de les temperatures el dissabte i vent fort a l’interior de la Comunitat Valenciana

Este dissabte baixen les temperatures en tota la Comunitat Valenciana, amb mínimes al final del dia i ratxes molt fortes de l'oest a l'interior. El diumenge pujaran les màximes, la cota de neu s'elevarà i el vent continuarà bufant amb força en zones interiors.

Alerta groga per vent a l’interior de la Comunitat Valenciana i temporal en la costa

L'interior de Castelló, València i Alacant i el litoral sud d'Alacant estan en avís per vent. La costa de València i Alacant suma alerta per fenòmens costaners.

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.