Dijous de pluges generalitzades a tota la Comunitat Valenciana

Aquesta jornada de dijous ens està deixant les primeres pluges de les previstes per als pròxims dies a la Comunitat.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, preveu per a hui un dia amb cels coberts i precipitacions a pràcticament tot el territori valencià. Tot i això, les pluges seran més persistents en la meitat nord de la Comunitat, mentre que en la part sud seran menys intenses i més disperses. Aquestes pluges poden ser localment fortes i anar acompanyades de tempesta.

 

Si ens fixem en els mapes de símbols d’Aemet, amb el pas de les hores, la pluja pot generalitzar-se a les zones del sud. Aquests mapes assenyalen durant el matí cels nuvolats sense precipitacions al nord d’Alacant, i fins i tot algunes ullades de sol en la zona més al sud del territori. No obstant això, a partir de la vesprada les pluges intenses es mantenen a Castelló i València, però també apareixen igualment al sud.

 

Pel que fa a les temperatures, per a hui s’espera que les mínimes pugen, mentre que les màximes patiran descensos, sobretot en zones d’interior i en la meitat sud de la Comunitat.

 

El vent bufarà de gregal (nord-est) de moderat a fort en el cas del litoral, mentre que en la resta del territori bufarà de gregal i llevant (est), de fluix a moderat.

 

Temperatures per a hui dijous

Aquest dijous les màximes registraran valors per baix dels 20 ºC en molts punts de la Comunitat. Així, s’esperen 19 ºC de màxima a Dénia o Vinaròs; 18 ºC a Castelló de la Plana o Gandia; 17 ºC a València o la Vall d’Uixó; 16 ºC a Ontinyent; i 15 ºC de màxima a Alcoi. Per baix d’aquests valors estaran els 13 ºC de Requena i el 12 ºC de Morella.

 

Així mateix, per damunt de tots aquests registres estaran les màximes més elevades de la Comunitat, que se situaran totes al sud. Així, tindrem 24 ºC de màxima a Orihuela, i 23 ºC a punts com Alacant i Elx.

 

Pel que fa a les mínimes, la majoria de valors es mouran entre els 10 i 15 ºC. En aquest sentit, tindrem 15 ºC de mínima a Alacant; 14 ºC a València, Castelló, Elx o Orihuela; 13 ºC a Dénia, Vinaròs i Gandia; 12 ºC a la Vall d’Uixó; 11 ºC a Alcoi; i 10 ºC a Ontinyent.

 

Per davall se situaran els 7 ºC de mínima de Morella i Requena.

 

Previsió per a divendres

Per a divendres s’espera una jornada marcada per les pluges generalitzades a tot el territori. Aquestes precipitacions poden ser localment fortes i acompanyades de forma ocasional de tempestes. A més, seran persistents en el cas de la meitat nord de la Comunitat.

 

De vesprada la pluja continuaria concentrant-se a les províncies de València i Alacant, mentre que a Castelló tendirien a remetre, deixant pas fins i tot a intervals de núvols i alguns clars.

Últimes notícies

Investiguen la mort d’una dona de 64 anys trobada en la platja de Puçol

La Guàrdia Civil investiga la mort d’una dona de 64 anys trobada flotant en la platja de Puçol, sense signes aparents de violència. Els agents esperen confirmar la identitat i no descarten cap hipòtesi, inclosa la del suïcidi.

El PSPV reclama explicacions a À Punt per la cobertura dels incendis a la Comunitat Valenciana

El PSPV-PSOE ha sol·licitat que el director general d'À Punt comparega en Les Corts per a detallar els criteris seguits en la cobertura dels incendis forestals d'este estiu a la Comunitat Valenciana, que els socialistes consideren insuficient en els moments més greus de l'emergència.

Naixen unes 70 cries de tortuga babaua en la platja d’El Torres de la Vila Joiosa

Al voltant de 70 cries de tortuga babaua han eixit d’un niu no detectat a la platja d’El Torres, a la Vila Joiosa. La majoria s’han alliberat al mar i una desena participarà en un programa de conservació a l’Oceanogràfic de València.

València reclama al TSJCV que revise la sentència sobre nous hotels al Cabanyal-Canyamelar

L’Ajuntament de València ha demanat al TSJCV que rectifique la sentència que relaxa la moratòria d’hotels al Cabanyal-Canyamelar, en considerar que no ha tingut en compte deu sol·licituds de nous establiments hotelers.

Els hotels del Cabanyal podran recuperar llicències en suspendre’s part de la moratòria

El TSJCV ha declarat parcialment nul·la la suspensió de llicències d’hotels al Cabanyal-Canyamelar i Compromís alerta d’un possible impacte patrimonial en l’Ajuntament de València.

Les pedregades en la Ribera causen 14,3 milions en danys al camp valencià

La Unió Llauradora ha xifrat en 14,3 milions d’euros les pèrdues al camp valencià per les fortes tempestes de dijous, que han afectat 6.584 hectàrees, sobretot de caqui i cítrics a la Ribera Alta i Baixa.

Les infraccions penals baixen un 9 % a Torrevieja fins juliol però l’alcalde demana més agents

Les infraccions penals a Torrevieja han caigut un 9 % fins juliol de 2026 respecte a 2025, segons el Govern, però l’alcalde denuncia falta de guàrdies civils per a una població en creixement.

Gàtova espera alçar el confinament dilluns si l’incendi continua estabilitzat

Gàtova confia a quedar desconfina este dilluns de vesprada si l’incendi forestal iniciat dijous a Segorbe manté l’evolució positiva i les condicions no empitjoren.