9.9 C
València
Dijous, 4 desembre, 2025

Dijous de pluges generalitzades a tota la Comunitat Valenciana

Aquesta jornada de dijous ens està deixant les primeres pluges de les previstes per als pròxims dies a la Comunitat.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, preveu per a hui un dia amb cels coberts i precipitacions a pràcticament tot el territori valencià. Tot i això, les pluges seran més persistents en la meitat nord de la Comunitat, mentre que en la part sud seran menys intenses i més disperses. Aquestes pluges poden ser localment fortes i anar acompanyades de tempesta.

 

Si ens fixem en els mapes de símbols d’Aemet, amb el pas de les hores, la pluja pot generalitzar-se a les zones del sud. Aquests mapes assenyalen durant el matí cels nuvolats sense precipitacions al nord d’Alacant, i fins i tot algunes ullades de sol en la zona més al sud del territori. No obstant això, a partir de la vesprada les pluges intenses es mantenen a Castelló i València, però també apareixen igualment al sud.

 

Pel que fa a les temperatures, per a hui s’espera que les mínimes pugen, mentre que les màximes patiran descensos, sobretot en zones d’interior i en la meitat sud de la Comunitat.

 

El vent bufarà de gregal (nord-est) de moderat a fort en el cas del litoral, mentre que en la resta del territori bufarà de gregal i llevant (est), de fluix a moderat.

 

Temperatures per a hui dijous

Aquest dijous les màximes registraran valors per baix dels 20 ºC en molts punts de la Comunitat. Així, s’esperen 19 ºC de màxima a Dénia o Vinaròs; 18 ºC a Castelló de la Plana o Gandia; 17 ºC a València o la Vall d’Uixó; 16 ºC a Ontinyent; i 15 ºC de màxima a Alcoi. Per baix d’aquests valors estaran els 13 ºC de Requena i el 12 ºC de Morella.

 

Així mateix, per damunt de tots aquests registres estaran les màximes més elevades de la Comunitat, que se situaran totes al sud. Així, tindrem 24 ºC de màxima a Orihuela, i 23 ºC a punts com Alacant i Elx.

 

Pel que fa a les mínimes, la majoria de valors es mouran entre els 10 i 15 ºC. En aquest sentit, tindrem 15 ºC de mínima a Alacant; 14 ºC a València, Castelló, Elx o Orihuela; 13 ºC a Dénia, Vinaròs i Gandia; 12 ºC a la Vall d’Uixó; 11 ºC a Alcoi; i 10 ºC a Ontinyent.

 

Per davall se situaran els 7 ºC de mínima de Morella i Requena.

 

Previsió per a divendres

Per a divendres s’espera una jornada marcada per les pluges generalitzades a tot el territori. Aquestes precipitacions poden ser localment fortes i acompanyades de forma ocasional de tempestes. A més, seran persistents en el cas de la meitat nord de la Comunitat.

 

De vesprada la pluja continuaria concentrant-se a les províncies de València i Alacant, mentre que a Castelló tendirien a remetre, deixant pas fins i tot a intervals de núvols i alguns clars.

Últimes notícies

El president de la Generalitat recupera el valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla de llengua, identitat i política, i reclama que el valencià siga emprat amb normalitat pels càrrecs públics, independentment de la seua ideologia

Pérez Llorca configura un nou Consell amb onze conselleries i tres vicepresidències

El president manté quasi tot l’equip de Mazón, incorpora perfils del PP i crea les àrees de Presidència i Serveis Socials, Família i Infància

Un home mor en un pis de València després d’una agressió i el company de pis és detingut

Els serveis d’emergència confirmen la mort de la víctima i traslladen a un altre home amb traumatisme mentre la Policia Nacional investiga els fets

Una dona de 29 anys és assassinada a ganivetades a Alacant en un nou cas de violència masclista

La víctima ha sigut trobada sense vida al domicili on encara convivien; l’agressor, de 34 anys, s’ha suïcidat després dels fets

Juanfran Pérez Llorca pren possessió com a president de la Generalitat i obri una nova etapa marcada pel diàleg

El nou cap del Consell assumeix el càrrec després d’un acte solemne en què ha demanat “perdó” a les famílies de les 229 víctimes de la DANA del 29 d’octubre del 2024

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.