Dijous de pluges generalitzades a tota la Comunitat Valenciana

Aquesta jornada de dijous ens està deixant les primeres pluges de les previstes per als pròxims dies a la Comunitat.

 

L’Agència Estatal de Meteorologia, Aemet, preveu per a hui un dia amb cels coberts i precipitacions a pràcticament tot el territori valencià. Tot i això, les pluges seran més persistents en la meitat nord de la Comunitat, mentre que en la part sud seran menys intenses i més disperses. Aquestes pluges poden ser localment fortes i anar acompanyades de tempesta.

 

Si ens fixem en els mapes de símbols d’Aemet, amb el pas de les hores, la pluja pot generalitzar-se a les zones del sud. Aquests mapes assenyalen durant el matí cels nuvolats sense precipitacions al nord d’Alacant, i fins i tot algunes ullades de sol en la zona més al sud del territori. No obstant això, a partir de la vesprada les pluges intenses es mantenen a Castelló i València, però també apareixen igualment al sud.

 

Pel que fa a les temperatures, per a hui s’espera que les mínimes pugen, mentre que les màximes patiran descensos, sobretot en zones d’interior i en la meitat sud de la Comunitat.

 

El vent bufarà de gregal (nord-est) de moderat a fort en el cas del litoral, mentre que en la resta del territori bufarà de gregal i llevant (est), de fluix a moderat.

 

Temperatures per a hui dijous

Aquest dijous les màximes registraran valors per baix dels 20 ºC en molts punts de la Comunitat. Així, s’esperen 19 ºC de màxima a Dénia o Vinaròs; 18 ºC a Castelló de la Plana o Gandia; 17 ºC a València o la Vall d’Uixó; 16 ºC a Ontinyent; i 15 ºC de màxima a Alcoi. Per baix d’aquests valors estaran els 13 ºC de Requena i el 12 ºC de Morella.

 

Així mateix, per damunt de tots aquests registres estaran les màximes més elevades de la Comunitat, que se situaran totes al sud. Així, tindrem 24 ºC de màxima a Orihuela, i 23 ºC a punts com Alacant i Elx.

 

Pel que fa a les mínimes, la majoria de valors es mouran entre els 10 i 15 ºC. En aquest sentit, tindrem 15 ºC de mínima a Alacant; 14 ºC a València, Castelló, Elx o Orihuela; 13 ºC a Dénia, Vinaròs i Gandia; 12 ºC a la Vall d’Uixó; 11 ºC a Alcoi; i 10 ºC a Ontinyent.

 

Per davall se situaran els 7 ºC de mínima de Morella i Requena.

 

Previsió per a divendres

Per a divendres s’espera una jornada marcada per les pluges generalitzades a tot el territori. Aquestes precipitacions poden ser localment fortes i acompanyades de forma ocasional de tempestes. A més, seran persistents en el cas de la meitat nord de la Comunitat.

 

De vesprada la pluja continuaria concentrant-se a les províncies de València i Alacant, mentre que a Castelló tendirien a remetre, deixant pas fins i tot a intervals de núvols i alguns clars.

Últimes notícies

Les màximes freguen els 39 °C a Xàtiva i superen els 36 °C en molts punts

Xàtiva ha registrat hui 38,7 °C, la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, i diverses localitats han superat els 36 °C. Aemet alerta d’una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous, amb màximes que podrien arribar als 42 o 43 °C.

Un incendi en una empresa de palets d’Algar s’estén a zona forestal

Un incendi originat en una empresa de palets de fusta a Algar del Palància s’ha estés a terreny forestal i ha mobilitzat bombers de València, Castelló i mitjans aeris de la Generalitat.

Bejís i Toràs demanaran ser zona catastròfica per la tromba d’aigua

Bejís i Toràs han patit greus danys per la tromba d’aigua i granís del dissabte i preparen la sol·licitud de zona afectada per emergència de protecció civil.

El Valencia CF recupera Sadiq per al debut i manté el dubte de Rioja

El Valencia CF afronta el debut de LaLiga davant el Celta amb Sadiq Umar ja recuperat i Luis Rioja encara entre cotons per una lesió al quàdriceps dret.

Sis anys de presó per a un pare i dos fills per apunyalar un familiar a El Puig

La Secció Quinta de l'Audiència Provincial de Valencia ha condemnat a sis anys de presó un pare i els seus dos fills per intentar matar a ganivetades un familiar el 3 d’agost de 2024 a El Puig de Santa Maria. A més de la pena de presó, els tres hòmens hauran d’indemnitzar la víctima i tenen prohibit acostar-se-li durant 20 anys.

Temperatures de fins a 43 graus i ponent persistent este dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana

Aemet ha activat avisos per una situació meteorològica molt adversa dimecres i dijous a la Comunitat Valenciana, amb vent de ponent persistent, fins a 43 graus i risc extrem d'incendis, especialment a les províncies de València i Alacant.

Disney deixarà un impacte directe de més de 40 milions en la Comunitat Valenciana en 2026

La producció d’“Enredados” de Disney, centrada a Ciudad de la Luz d’Alacant, ha generat un impacte directe estimat de més de 40 milions d’euros en la Comunitat Valenciana i quasi un any d’activitat continuada al sector audiovisual. El rodatge s’estén per diversos punts d’Espanya i consolida el complex alacantí com a centre neuràlgic de la superproducció.

Aemet activa l’avís groc per calor extrema en bona part de la província de València

Aemet ha activat per a dimarts l’avís groc per calor en l’interior i el litoral sud de la província de València, amb temperatures que poden arribar als 38 graus. Dimecres es repetiran els avisos a València i Alacant, mentre que este dilluns hi ha risc de fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló.