19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Dissabte amb probabilitat de ruixats i tempestes localment fortes en tota la Comunitat Valenciana

Mapa significatiu de la predicció meteorològica per a hui dissabte 8 de setembre

Mapa significatiu de la predicció meteorològica per a hui dissabte 8 de setembre | AEMET

 

Els cels ennuvolats predominaran en tota la Comunitat Valenciana durant la jornada d’aquest dissabte, 8 de setembre, en la qual hi haurà ruixats i tempestes que podran ser localment fortes en tot el territori.

Mapa d'alerta groga a la Comunitat Valenciana per al dia de hui

Mapa d’alerta groga a la Comunitat Valenciana per al dia hui | AEMET

 

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha decretat preemergència per pluges al litoral sud de València i litoral nord d’Alacant, i el risc de pluges nivell groc a l’interior d’Alacant i Castelló i València. 

  

Les temperatures es mantindran amb pocs canvis pel que fa al divendres. Així, la màxima més elevada es registrarà a Alacant, Dénia i Elx, amb 30 graus, mentre que a Morella tindran la màxima més fresca, amb 22. A València i Castelló, les temperatures no superaran els 27 graus.

  

Per la seua banda, les mínimes rondaran els 20 graus en la costa i seran significativament més baixes a l’interior. Morella registrarà la temperatura mínima més baixa, amb 14 graus, mentre que la més elevada seran els 23 d’Alacant. A València tindran 22 graus i a Castelló, 21.

 

Dos ferits per la caiguda d’un raig

 

Ahir, al voltant de les 12 hores es va alertar al Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències perquè assistiren dos persones que havien patit la caiguda d’un raig en la platja de Bellreguard, a la Safor. Els serveis de socorrisme de la platja van atendre de seguida les dos persones realitzant maniobres de reanimació cardiopulmonar bàsica a un jove de 20 anys que es trobava en parada cardiorespiratòria.

 

A pesar d’això fins al lloc del succés s’ha hagut de desplaçar una unitat del Servei d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), i quan l’ambulància ha arribat el jove ferit ja es trobava conscient. L’equip mèdic del SAMU ha realitzat un electrocardiograma al xic i han mantingut les seues constants vitals. A continuació l’han evacuat a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia. L’altra persona que l’acompanyava, una dona de 50 anys, ha sigut traslladada al mateix centre hospitalari en una unitat del Suport Vital Bàsic (SVB) de Creu Roja per dolor en la cama degut a la fulguració.

 

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.