Dissabte amb probabilitat de ruixats i tempestes localment fortes en tota la Comunitat Valenciana

Mapa significatiu de la predicció meteorològica per a hui dissabte 8 de setembre

Mapa significatiu de la predicció meteorològica per a hui dissabte 8 de setembre | AEMET

 

Els cels ennuvolats predominaran en tota la Comunitat Valenciana durant la jornada d’aquest dissabte, 8 de setembre, en la qual hi haurà ruixats i tempestes que podran ser localment fortes en tot el territori.

Mapa d'alerta groga a la Comunitat Valenciana per al dia de hui

Mapa d’alerta groga a la Comunitat Valenciana per al dia hui | AEMET

 

El Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat Valenciana ha decretat preemergència per pluges al litoral sud de València i litoral nord d’Alacant, i el risc de pluges nivell groc a l’interior d’Alacant i Castelló i València. 

  

Les temperatures es mantindran amb pocs canvis pel que fa al divendres. Així, la màxima més elevada es registrarà a Alacant, Dénia i Elx, amb 30 graus, mentre que a Morella tindran la màxima més fresca, amb 22. A València i Castelló, les temperatures no superaran els 27 graus.

  

Per la seua banda, les mínimes rondaran els 20 graus en la costa i seran significativament més baixes a l’interior. Morella registrarà la temperatura mínima més baixa, amb 14 graus, mentre que la més elevada seran els 23 d’Alacant. A València tindran 22 graus i a Castelló, 21.

 

Dos ferits per la caiguda d’un raig

 

Ahir, al voltant de les 12 hores es va alertar al Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències perquè assistiren dos persones que havien patit la caiguda d’un raig en la platja de Bellreguard, a la Safor. Els serveis de socorrisme de la platja van atendre de seguida les dos persones realitzant maniobres de reanimació cardiopulmonar bàsica a un jove de 20 anys que es trobava en parada cardiorespiratòria.

 

A pesar d’això fins al lloc del succés s’ha hagut de desplaçar una unitat del Servei d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU), i quan l’ambulància ha arribat el jove ferit ja es trobava conscient. L’equip mèdic del SAMU ha realitzat un electrocardiograma al xic i han mantingut les seues constants vitals. A continuació l’han evacuat a l’Hospital Francesc de Borja de Gandia. L’altra persona que l’acompanyava, una dona de 50 anys, ha sigut traslladada al mateix centre hospitalari en una unitat del Suport Vital Bàsic (SVB) de Creu Roja per dolor en la cama degut a la fulguració.

 

Últimes notícies

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.