El temps aquest dilluns 14 de març

Després d’un cap de setmana on hem pogut disfrutar del sol i de temperatures suaus encetem la setmana gran de les Falles patint per l’oratge i per les conseqüències que pot tindre la borrasca que des de hui mateix ens enviarà franges de núvols, inestabilitat, pluges, vent i mala mar a la major part de la Comunitat Valenciana.

L’experiència ens diu que estes situacions meteorològiques solen donar més pluja a la mitad nord de la Comunitat i que al sud tenen poca o menys incidència, però tot està en funció d’on acabe situant-se el centre del baixes pressions.

Anuncios

De moment hui el centre de la borrasca quedarà ubicat a l’oest de l’Estret des d’on enviarà vent del xaloc (sud-est) que anirà reforçant-se amb el pas de les hores. Des d’allà també anirà enviant franges de núvols que ens garanteixen oratge inestable i amenaça de pluja per a bona part de la setmana.

De tota manera estes situacions meteorològiques van ‘ballant’ en funció de les actualitzacions del models de previsió i hem d’anar canviant els mapes de previsió sovint.

Al mapa volem donar la idea que no estarà tot el dia plovent. La pluja serà la protagonista de hui dilluns des de bon de matí fins a migdia, però esta vesprada els núvols perdran activitat i només a Castelló continuarà plovent i ho podrà fer amb certa intensitat. Al centre i al sud o no plourà o només es registraran pluges dèbils.

Demà dimarts veiem dos importants centres d’altes pressions. Un ubicat al centre d’Europa i l’altre a  l’Atlàntic mantenintla borrasca atrapada al sud de la Península, amb el seu centre a l’Estret.

Dimarts no es mostrarà massa activa, i encara que el sol no el vorem en tota la jornada tampoc cal esperar pluges importants ni generals.

L’estat de la mar anirà empitjorant amb ones de 3-4 metres a la zona marítima del nord de València i de Castelló i de vora 3 metres  ala d’Alacant.

Dimecres cal esperar les pluges més quantioses al nord de València i a Castelló on localment els núvols podran descarregar amb intensitat moderada a forta. Les temperatures baixaran un parel de graus, quedant l’ambient més fresc.

Fa un parell de dies les previsions donaven ponent i oratge més estable al sud de la Comunitat per a dijous i divendres, però hui han canviat les coses donant persistència del llevant i de la pluja.

Anuncios

Últimes notícies

Urpa de Cap Verd el creuer amb brot de hantavirus rumb a Canàries

El creuer MV Hondius ha partit de Cap Verd cap al port de Granadilla de Abona, a Tenerife, després d'evacuar a tres persones amb hantavirus. A la seua arribada s'activarà un dispositiu sanitari per a avaluar i repatriar a tot el passatge, inclosos els espanyols a bord.

València Basket assalta el OAKA, força el 1-2 i allarga la sèrie davant el Panathinaikos

València Basket firma una exhibició col·lectiva en el OAKA, derrota al Panathinaikos per 87-91 i manté visca l'eliminatòria de quarts de final de l'Eurolliga.

El Crystal Palace s’interessa per Marcelino per a rellevar a Glasner

El Crystal Palace ha realitzat un primer sondeig per Marcelino García Toral per a ocupar la banqueta la pròxima temporada després de l'eixida anunciada d'Oliver Glasner, que deixarà el club al final del curs.

Aemet alerta de tempestes intenses en la serra que poden causar inundacions locals

Aemet manté avisos taronja i groc per tempestes que poden descarregar més de 40 litres per metre quadrat en una hora en el sud de València i nord d'Alacant, amb el risc d'inundacions locals.

Els bombers rescaten a un conductor atrapat per la pala d’un carretó en un polígon de Rafelbunyol

Un conductor ha resultat atrapat en el seu turisme en incrustar-se la pala d'un carretó en l'habitacle i ha hagut de ser rescatat pels bombers en un polígon industrial de Rafelbunyol.

Denuncien un intent d’agressió amb un cristall d’un pres de Picassent a diversos funcionaris

Acaip UGT denuncia que un pres del centre penitenciari de Picassent va intentar agredir amb un tros de cristall a diversos funcionaris, que van resultar ferits de diversa consideració.

València estrenarà este estiu punts de bany a la platja per a persones amb paràlisi cerebral

L'Ajuntament de València posarà en marxa este estiu un projecte pilot de punts de bany adaptats per a persones amb paràlisi cerebral a la platja del Cabanyal, que s'estendrà posteriorment a altres trams del litoral.

La Policia Local de València immobilitza 129 patinets i reforça els controls en barris conflictius

La Policia Local de València ha controlat 161 patinets elèctrics des de finals d'abril, dels quals ha immobilitzat 129 i ha imposat 219 denúncies en diversos barris per infraccions tècniques i de circulació.