11.3 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

El riu Segura es torna a desbordar al seu pas per Almoradí

Mota Segura Almoradí

Trencament de la mota del Segura en Almoradí | Confederació Hidrogràfica del Segura

 

ACTUALITZAT 13.35 hores. Finalment, no ha sigut necessari evacuar als veïns de la pedania les Heredades, en la localitat alacantina de l’Almoradí en la comarca del Baix Segura. Un dels municipis més afectats per l’episodi de gota freda i que es va quedar aïllat divendres per les inundacions provocades pel desbordament del riu Segura.

 

Evacuen la pedania de les Heredades en l’Almoradí per un nou desbordament del riu Segura

 

Un nou trencament en la mota del riu Segura en la localitat alacantina d’Almoradí (Baix Segura) ha provocat este diumenge l’eixida de les aigües i ha obligat a evacuar la pedania d’Heredades, segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Segura.

 

El nou trencament s’ha produït al costat de l’anterior, en el pont d’Algorfa. Tècnics de la Confederació Hidrogràfica del Segura avaluen la situació per a reparar-la. La Confederació ha demanat màxima precaució en la zona.

 

L’Ajuntament ha detallat que el nou trencament afecta a una zona aigües avall del pont del riu, en el marge esquerre, però «no pareix que vaja a afectar de manera important al terme». No obstant això, ha indicat que per seguretat s’està evacuant als veïns de les Heredades cap a Rojales, ja que l’alberg habilitat no té més capacitat.

 

La localitat d’Almoradí va quedar aïllada després de veure’s bloquejats tots els seus accessos per un trencament en la mota del riu Segura produïda el divendres. La Confederació Hidrogràfica havia avançat este dissabte que els treballs de reparació estaven quasi acabats. Creu Roja, Protecció Civil, l’UME, Guàrdia Civil, Bombers i Policia Local actuen sobre el terreny.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.