17.5 C
València
Dissabte, 14 febrer, 2026

El riu Segura es torna a desbordar al seu pas per Almoradí

Mota Segura Almoradí

Trencament de la mota del Segura en Almoradí | Confederació Hidrogràfica del Segura

 

ACTUALITZAT 13.35 hores. Finalment, no ha sigut necessari evacuar als veïns de la pedania les Heredades, en la localitat alacantina de l’Almoradí en la comarca del Baix Segura. Un dels municipis més afectats per l’episodi de gota freda i que es va quedar aïllat divendres per les inundacions provocades pel desbordament del riu Segura.

 

Evacuen la pedania de les Heredades en l’Almoradí per un nou desbordament del riu Segura

 

Un nou trencament en la mota del riu Segura en la localitat alacantina d’Almoradí (Baix Segura) ha provocat este diumenge l’eixida de les aigües i ha obligat a evacuar la pedania d’Heredades, segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Segura.

 

El nou trencament s’ha produït al costat de l’anterior, en el pont d’Algorfa. Tècnics de la Confederació Hidrogràfica del Segura avaluen la situació per a reparar-la. La Confederació ha demanat màxima precaució en la zona.

 

L’Ajuntament ha detallat que el nou trencament afecta a una zona aigües avall del pont del riu, en el marge esquerre, però «no pareix que vaja a afectar de manera important al terme». No obstant això, ha indicat que per seguretat s’està evacuant als veïns de les Heredades cap a Rojales, ja que l’alberg habilitat no té més capacitat.

 

La localitat d’Almoradí va quedar aïllada després de veure’s bloquejats tots els seus accessos per un trencament en la mota del riu Segura produïda el divendres. La Confederació Hidrogràfica havia avançat este dissabte que els treballs de reparació estaven quasi acabats. Creu Roja, Protecció Civil, l’UME, Guàrdia Civil, Bombers i Policia Local actuen sobre el terreny.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Suprem desestima el recurs de la UMH i consolida el grau de Medicina en la UA

L'alt tribunal inadmet el recurs de cassació de la UMH contra el grau de Medicina de la Universitat d'Alacant, confirma la fallada del TSJCV i imposa costes.

Temporal a Granada: voluntaris de València, rescat en Alfacar i Órgiva sense aigua

El temporal ha activat una resposta solidària i d'emergència: equips de València han secundat els acovardisques a la Vega i Huétor Tájar, la Guàrdia Civil ha evacuat a un veí en Alfacar i Órgiva s'ha quedat sense subministrament d'aigua pel trencament de la canonada general.

El Consell demana actuacions urgents i declarar 60 municipis zones greument afectades per la borrasca Harry

El Consell ha acordat sol·licitar al Govern la declaració de zones greument afectades per a 60 municipis i reclama obres urgents de regeneració del litoral després del temporal.

El PP reclama una auditoria urgent de les infraestructures ferroviàries a la província de València

El PP en la Diputació de València ha presentat una moció per a instar a Adif a una auditoria extraordinària de la xarxa ferroviària provincial. La proposta exigix un pla urgent amb calendari i pressupost i demana responsabilitats polítiques, inclosa la dimissió del ministre Óscar Puente

Donya Letizia visitarà la fàbrica de calçat Pedro García pel seu centenari

Donya Letizia visitarà el 19 de febrer la fàbrica Pedro García a Elda amb motiu del centenari de la firma. Recorrerà la cadena de producció i serà rebuda per autoritats i responsables de l'empresa.

Tanquen el port de València pel temporal i l’avís groc de Aemet

L'Autoritat Portuària de València ha decidit tancar este divendres el port a entrades i eixides per condicions meteorològiques adverses. Aemet ha activat avís groc en el litoral entre les 14 i les 22 hores i Emergències ha elevat les alertes per al dissabte.

Morant ha acusat a Camarero d’impulsar el canvi normatiu que va permetre irregularitats en la VPP d’Alacant

Diana Morant ha denunciat un escàndol en una promoció de VPP a Alacant i ha assenyalat a Susana Camarero per impulsar el canvi normatiu. Ha exigit explicacions en Les Corts i la devolució dels pisos adjudicats de manera irregular.

Morant defén que les paraules d’Óscar López sobre Lambán són una anàlisi política des del respecte

Diana Morant ha emmarcat les declaracions d'Óscar López sobre Javier Lambán com una anàlisi política realitzada des del respecte. Ha reclamat fer oposició al PP per a frenar a la ultradreta, ha rebutjat separar les eleccions generals i ha defés el seu suport a la llei de multireincidència impulsada per Junts.