El riu Segura es torna a desbordar al seu pas per Almoradí

Mota Segura Almoradí

Trencament de la mota del Segura en Almoradí | Confederació Hidrogràfica del Segura

 

ACTUALITZAT 13.35 hores. Finalment, no ha sigut necessari evacuar als veïns de la pedania les Heredades, en la localitat alacantina de l’Almoradí en la comarca del Baix Segura. Un dels municipis més afectats per l’episodi de gota freda i que es va quedar aïllat divendres per les inundacions provocades pel desbordament del riu Segura.

 

Evacuen la pedania de les Heredades en l’Almoradí per un nou desbordament del riu Segura

 

Un nou trencament en la mota del riu Segura en la localitat alacantina d’Almoradí (Baix Segura) ha provocat este diumenge l’eixida de les aigües i ha obligat a evacuar la pedania d’Heredades, segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Segura.

 

El nou trencament s’ha produït al costat de l’anterior, en el pont d’Algorfa. Tècnics de la Confederació Hidrogràfica del Segura avaluen la situació per a reparar-la. La Confederació ha demanat màxima precaució en la zona.

 

L’Ajuntament ha detallat que el nou trencament afecta a una zona aigües avall del pont del riu, en el marge esquerre, però «no pareix que vaja a afectar de manera important al terme». No obstant això, ha indicat que per seguretat s’està evacuant als veïns de les Heredades cap a Rojales, ja que l’alberg habilitat no té més capacitat.

 

La localitat d’Almoradí va quedar aïllada després de veure’s bloquejats tots els seus accessos per un trencament en la mota del riu Segura produïda el divendres. La Confederació Hidrogràfica havia avançat este dissabte que els treballs de reparació estaven quasi acabats. Creu Roja, Protecció Civil, l’UME, Guàrdia Civil, Bombers i Policia Local actuen sobre el terreny.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.