15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

El riu Segura es torna a desbordar al seu pas per Almoradí

Mota Segura Almoradí

Trencament de la mota del Segura en Almoradí | Confederació Hidrogràfica del Segura

 

ACTUALITZAT 13.35 hores. Finalment, no ha sigut necessari evacuar als veïns de la pedania les Heredades, en la localitat alacantina de l’Almoradí en la comarca del Baix Segura. Un dels municipis més afectats per l’episodi de gota freda i que es va quedar aïllat divendres per les inundacions provocades pel desbordament del riu Segura.

 

Evacuen la pedania de les Heredades en l’Almoradí per un nou desbordament del riu Segura

 

Un nou trencament en la mota del riu Segura en la localitat alacantina d’Almoradí (Baix Segura) ha provocat este diumenge l’eixida de les aigües i ha obligat a evacuar la pedania d’Heredades, segons ha informat la Confederació Hidrogràfica del Segura.

 

El nou trencament s’ha produït al costat de l’anterior, en el pont d’Algorfa. Tècnics de la Confederació Hidrogràfica del Segura avaluen la situació per a reparar-la. La Confederació ha demanat màxima precaució en la zona.

 

L’Ajuntament ha detallat que el nou trencament afecta a una zona aigües avall del pont del riu, en el marge esquerre, però «no pareix que vaja a afectar de manera important al terme». No obstant això, ha indicat que per seguretat s’està evacuant als veïns de les Heredades cap a Rojales, ja que l’alberg habilitat no té més capacitat.

 

La localitat d’Almoradí va quedar aïllada després de veure’s bloquejats tots els seus accessos per un trencament en la mota del riu Segura produïda el divendres. La Confederació Hidrogràfica havia avançat este dissabte que els treballs de reparació estaven quasi acabats. Creu Roja, Protecció Civil, l’UME, Guàrdia Civil, Bombers i Policia Local actuen sobre el terreny.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.