Greta Thunberg arriba a Nova York després de 2 setmanes de travessia per l’Atlàntic

 

Finalment, després de 2 setmanes travessant l’Atlàntic en un veler ecològic Malizia II, l’activista sueca de 16 anys, Greta Thunberg, ha desembarcat en Nova York per tal d’assistir a la cimera sobre el clima de les Nacions Unides.

 

La seua arribada ha sigut rebuda amb 17 embarcacions de l’ONU per a acompanyar-la durant l’últim tram de la seua travessia fins al país americà. Cada veler simbolitzava cada un dels 17 Objectius del Desenrotllament Sostenible de l’ONU.  

 

 

La jove sueca, desembarcava a les 9 del matí d’este dimecres (a les 15.00 hores en València) entre els crits de centenars de jóvens que havien anat a rebre al seu ídol. Rachel Lee, de 16 anys, comentava «És una de les grans líders de la nostra generació. Vore com ha crescut en tan poc de temps és un exemple que el món pot respectar als líders climàtics».

 

 

Una travessia de tots els colors

Greta va decidir travessar l’Atlàntic en barco perquè no volia usar un avió per la forta empremta ecològica dels vols. Abans d’arribar al final del seu destí a bord del veler Malizia II, li va tocar navegar amb etapes de fort onatge i tempestes. A més, les condicions del veler no eren les més òptimes en alguns casos, sense llum o amb escassa il·luminació en les cabines o el lavabo.

 

 

Tot i això, el viatge no s’acaba ací, i és que li queda per davant una altra travessia. Just acaba d’arribar a un país a on el seu president, Donald Trump, ha qualificat el canvi climàtic de farsa. «El meu missatge a Donald Trump és que escolte la ciència» remarcava Greta Thunberg.

 

Però el seu viatge, no s’acaba en Nova York. La seua agenda està marcada per events en el Canadà, Mèxic i finalment, Xile, per tal de fer escoltar la seua veu i la de molts estudiants que la crisi climàtica és una amenaça present.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.