Greta Thunberg arriba a Nova York després de 2 setmanes de travessia per l’Atlàntic

 

Finalment, després de 2 setmanes travessant l’Atlàntic en un veler ecològic Malizia II, l’activista sueca de 16 anys, Greta Thunberg, ha desembarcat en Nova York per tal d’assistir a la cimera sobre el clima de les Nacions Unides.

 

La seua arribada ha sigut rebuda amb 17 embarcacions de l’ONU per a acompanyar-la durant l’últim tram de la seua travessia fins al país americà. Cada veler simbolitzava cada un dels 17 Objectius del Desenrotllament Sostenible de l’ONU.  

 

 

La jove sueca, desembarcava a les 9 del matí d’este dimecres (a les 15.00 hores en València) entre els crits de centenars de jóvens que havien anat a rebre al seu ídol. Rachel Lee, de 16 anys, comentava «És una de les grans líders de la nostra generació. Vore com ha crescut en tan poc de temps és un exemple que el món pot respectar als líders climàtics».

 

 

Una travessia de tots els colors

Greta va decidir travessar l’Atlàntic en barco perquè no volia usar un avió per la forta empremta ecològica dels vols. Abans d’arribar al final del seu destí a bord del veler Malizia II, li va tocar navegar amb etapes de fort onatge i tempestes. A més, les condicions del veler no eren les més òptimes en alguns casos, sense llum o amb escassa il·luminació en les cabines o el lavabo.

 

 

Tot i això, el viatge no s’acaba ací, i és que li queda per davant una altra travessia. Just acaba d’arribar a un país a on el seu president, Donald Trump, ha qualificat el canvi climàtic de farsa. «El meu missatge a Donald Trump és que escolte la ciència» remarcava Greta Thunberg.

 

Però el seu viatge, no s’acaba en Nova York. La seua agenda està marcada per events en el Canadà, Mèxic i finalment, Xile, per tal de fer escoltar la seua veu i la de molts estudiants que la crisi climàtica és una amenaça present.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.