Greta Thunberg arriba a Nova York després de 2 setmanes de travessia per l’Atlàntic

 

Finalment, després de 2 setmanes travessant l’Atlàntic en un veler ecològic Malizia II, l’activista sueca de 16 anys, Greta Thunberg, ha desembarcat en Nova York per tal d’assistir a la cimera sobre el clima de les Nacions Unides.

 

La seua arribada ha sigut rebuda amb 17 embarcacions de l’ONU per a acompanyar-la durant l’últim tram de la seua travessia fins al país americà. Cada veler simbolitzava cada un dels 17 Objectius del Desenrotllament Sostenible de l’ONU.  

 

 

La jove sueca, desembarcava a les 9 del matí d’este dimecres (a les 15.00 hores en València) entre els crits de centenars de jóvens que havien anat a rebre al seu ídol. Rachel Lee, de 16 anys, comentava «És una de les grans líders de la nostra generació. Vore com ha crescut en tan poc de temps és un exemple que el món pot respectar als líders climàtics».

 

 

Una travessia de tots els colors

Greta va decidir travessar l’Atlàntic en barco perquè no volia usar un avió per la forta empremta ecològica dels vols. Abans d’arribar al final del seu destí a bord del veler Malizia II, li va tocar navegar amb etapes de fort onatge i tempestes. A més, les condicions del veler no eren les més òptimes en alguns casos, sense llum o amb escassa il·luminació en les cabines o el lavabo.

 

 

Tot i això, el viatge no s’acaba ací, i és que li queda per davant una altra travessia. Just acaba d’arribar a un país a on el seu president, Donald Trump, ha qualificat el canvi climàtic de farsa. «El meu missatge a Donald Trump és que escolte la ciència» remarcava Greta Thunberg.

 

Però el seu viatge, no s’acaba en Nova York. La seua agenda està marcada per events en el Canadà, Mèxic i finalment, Xile, per tal de fer escoltar la seua veu i la de molts estudiants que la crisi climàtica és una amenaça present.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’alcalde d’Alcoi perd la moció de confiança i s’obri la porta a una censura

L'alcalde d'Alcoi, Toni Frances, no aconseguix superar la mocion de confiança vinculada als pressupostos de 2026 i s'obri un mes per a registrar una possible mocion de censura.

Colin Jackson veu a Quique Llopis preparat per a aconseguir una medalla olímpica en 110 tanques

Colin Jackson, llegenda dels 110 metres tanques, destaca el talent i la constància de Quique Llopis i creu que pot aconseguir una medalla olímpica si manté la seua progressió.

El Govern aprova la regularització extraordinària per a mig milió de migrants amb requisits estrictes

El Consell de Ministres ha aprovat la regularització extraordinària d'al voltant de mig milió de migrants, amb exigència d'absència d'antecedents penals i un termini de sol·licitud fins al 30 de juny. La mesura, fruit d'una iniciativa legislativa popular, combina tràmits telemàtics i presencials i fixa requisits de temps d'estada i situació administrativa.

PHotoESPAÑA 2026 reunix més de 300 fotògrafs i reforça la mirada femenina

PHotoESPAÑA 2026 programa prop de cent exposicions i més de 300 artistes, amb un 65% de dones, una forta presència internacional i una àmplia xarxa de seus a Madrid i altres ciutats.

Pérez Llorca exigix un nou model de finançament autonòmic i un fons d’anivellament per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca reclama al Ministeri d'Hisenda un nou model de finançament autonòmic i un fons d'anivellament transitori com a gest clar cap a la Comunitat Valenciana.

El PP s’alinea amb Vox per a blindar escuts i símbols franquistes en la Comunitat Valenciana

El PP anuncia que recolzarà en Les Corts la proposta de Vox per a evitar la retirada d'escuts, creus i plaques vinculades al franquisme en la Comunitat Valenciana, al·legant la protecció del patrimoni històric enfront de la llei de memòria democràtica.

Anticorrupció posa sota la lupa a l’alcaldessa de València i a la presidenta del Port per presumpta xarxa de col·locació

La Fiscalia Anticorrupció investiga a l'alcaldessa de València, a la presidenta del Port i a altres responsables municipals per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la suposada col·locació dirigida de personal públic.

Pérez Llorca recolza a Catalá i defén el seu bon fer davant la investigació d’Anticorrupció

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua respecte a la investigació de la Fiscalia Anticorrupció i mostra la seua confiança total en l'alcaldessa de València, María José Catalá, i en la gestió en el Port.