Greta Thunberg arriba a Nova York després de 2 setmanes de travessia per l’Atlàntic

 

Finalment, després de 2 setmanes travessant l’Atlàntic en un veler ecològic Malizia II, l’activista sueca de 16 anys, Greta Thunberg, ha desembarcat en Nova York per tal d’assistir a la cimera sobre el clima de les Nacions Unides.

 

La seua arribada ha sigut rebuda amb 17 embarcacions de l’ONU per a acompanyar-la durant l’últim tram de la seua travessia fins al país americà. Cada veler simbolitzava cada un dels 17 Objectius del Desenrotllament Sostenible de l’ONU.  

 

 

La jove sueca, desembarcava a les 9 del matí d’este dimecres (a les 15.00 hores en València) entre els crits de centenars de jóvens que havien anat a rebre al seu ídol. Rachel Lee, de 16 anys, comentava «És una de les grans líders de la nostra generació. Vore com ha crescut en tan poc de temps és un exemple que el món pot respectar als líders climàtics».

 

 

Una travessia de tots els colors

Greta va decidir travessar l’Atlàntic en barco perquè no volia usar un avió per la forta empremta ecològica dels vols. Abans d’arribar al final del seu destí a bord del veler Malizia II, li va tocar navegar amb etapes de fort onatge i tempestes. A més, les condicions del veler no eren les més òptimes en alguns casos, sense llum o amb escassa il·luminació en les cabines o el lavabo.

 

 

Tot i això, el viatge no s’acaba ací, i és que li queda per davant una altra travessia. Just acaba d’arribar a un país a on el seu president, Donald Trump, ha qualificat el canvi climàtic de farsa. «El meu missatge a Donald Trump és que escolte la ciència» remarcava Greta Thunberg.

 

Però el seu viatge, no s’acaba en Nova York. La seua agenda està marcada per events en el Canadà, Mèxic i finalment, Xile, per tal de fer escoltar la seua veu i la de molts estudiants que la crisi climàtica és una amenaça present.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un matrimoni, detingut per un punt de venda de droga en una vivenda d’Agost

La Guàrdia Civil ha detingut un matrimoni que presumptament venia cocaïna, haixix i marihuana al detall des de la seua vivenda d’Agost. En l’operació s’han intervingut drogues, quasi 14.000 euros, una bàscula de precisió, un matxet i bitllets falsos.

La ‘Joyería de Córdoba’ estrena la protecció europea per a artesania

La ‘Joyería de Córdoba’ s’ha convertit en la primera indicació geogràfica espanyola per a productes artesanals reconeguda a tota la Unió Europea, amb un registre gestionat per la EUIPO des d’Alacant que protegix esta tradició mil·lenària front a imitacions i usos indeguts, també en línia.

Detingut a Benidorm un fugitiu belga reclamat per tràfic de drogues

La policia local de Benidorm ha detingut un home belga de 63 anys, reclamat per tràfic de drogues, després de detectar que circulava amb matrícules falses.

Els mitjans aeris es reincorporen al foc de la Vall d’Uixó després d’una nit clau

Els mitjans aeris s'han sumat de nou a l'extinció de l'incendi de la Vall d'Uixó, que continua descontrolat, després d'una nit de treball positiu dels equips terrestres.

CaixaBank guanya 3.203 milions fins a juny per l’impuls del negoci bancari

CaixaBank ha tancat el primer semestre amb un benefici de 3.203 milions d’euros, un 8,5 % més, gràcies al creixement del negoci bancari i dels ingressos per servicis, amb la morositat i la solvència sota control.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua descontrolat però amb menys confinaments

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta este dimecres la cinquena jornada sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades i 10.000 persones desallotjades, encara que s’han alçat alguns confinaments.

L’incendi de la Vall d’Uixó ja arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control, amb 10.000 hectàrees calcinades, 10.000 persones evacuades i un confinament parcialment alçat en La Vilavella, Betxí i Onda.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.
FILMOTECA D'ESTIU