Greta Thunberg arriba a Nova York després de 2 setmanes de travessia per l’Atlàntic

 

Finalment, després de 2 setmanes travessant l’Atlàntic en un veler ecològic Malizia II, l’activista sueca de 16 anys, Greta Thunberg, ha desembarcat en Nova York per tal d’assistir a la cimera sobre el clima de les Nacions Unides.

 

La seua arribada ha sigut rebuda amb 17 embarcacions de l’ONU per a acompanyar-la durant l’últim tram de la seua travessia fins al país americà. Cada veler simbolitzava cada un dels 17 Objectius del Desenrotllament Sostenible de l’ONU.  

 

 

La jove sueca, desembarcava a les 9 del matí d’este dimecres (a les 15.00 hores en València) entre els crits de centenars de jóvens que havien anat a rebre al seu ídol. Rachel Lee, de 16 anys, comentava «És una de les grans líders de la nostra generació. Vore com ha crescut en tan poc de temps és un exemple que el món pot respectar als líders climàtics».

 

 

Una travessia de tots els colors

Greta va decidir travessar l’Atlàntic en barco perquè no volia usar un avió per la forta empremta ecològica dels vols. Abans d’arribar al final del seu destí a bord del veler Malizia II, li va tocar navegar amb etapes de fort onatge i tempestes. A més, les condicions del veler no eren les més òptimes en alguns casos, sense llum o amb escassa il·luminació en les cabines o el lavabo.

 

 

Tot i això, el viatge no s’acaba ací, i és que li queda per davant una altra travessia. Just acaba d’arribar a un país a on el seu president, Donald Trump, ha qualificat el canvi climàtic de farsa. «El meu missatge a Donald Trump és que escolte la ciència» remarcava Greta Thunberg.

 

Però el seu viatge, no s’acaba en Nova York. La seua agenda està marcada per events en el Canadà, Mèxic i finalment, Xile, per tal de fer escoltar la seua veu i la de molts estudiants que la crisi climàtica és una amenaça present.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.

Arcadi España acusa a Pérez Llorca de desentendre’s de la vaga educativa indefinida

Arcadi España retrau a Juanfran Pérez Llorca que no lidere la negociació de la vaga indefinida del professorat no universitari en la Comunitat Valenciana i li insta a asseure's amb els sindicats.

Els Pressupostos de la Generalitat de 2026 aconseguixen 33.305 milions amb un augment del 3,1%

Els comptes de la Generalitat per a 2026 sumen 33.305 milions, un 3,1% més, prioritzen sanitat, educació i gasto social, i incrementen l'amortització de deute.

Arcadi España acusa el Consell de tindre els Pressupostos pactats amb Vox des de fa temps

Arcadi España critica que els Pressupostos de la Generalitat per a 2026 incloguen la prioritat nacional i sosté que l'acord entre PP i Vox estava tancat des de fa temps.