L’incendi de la selva amazònica crema les xarxes socials, a on s’escampen falsos rumors

 

L’immens i catastròfic incendi de l’Amazònia devora la preuada selva, el pulmó verd del món, posant en perill la seua extraordinària biodiversitat i la sorprenent població nativa, enmig d’una creixent indignació popular, una tragèdia que els moviments ecologistes acusen a la incompetència i els interessos econòmics del president de Brasil, Jair Bolsonaro.

 

Milers de persones i ONG van protestar este divendres davant de les ambaixades brasileres contra la inacció de Bolsonaro i l’atac dialèctic que repetix els últims dies, que insinua cada volta més agressivament que les ONG podrien ser les responsables dels incendis provocats en la selva amazònica, que s’estén del Brasil al Perú i Colòmbia. Tot i això, reconeix que eixes sospites no estan provades.

 

Davant del desastre mediambiental, milers de persones es pronuncien per les xarxes socials amb el ‘hashtag’ #PrayForAmazonas enviant missatges crítics, missatges solidaris, informació, etc., que l’han convertit com a tendència global. Tant en Twitter com en Instagram molts famosos han mostrat els últims dies el seu rebuig cap a l’incendi de l’Amazònia. L’allau de missatges i informació és tan brutal que hi ha gent que s’aprofita per a compartir mentires i imatges falses del que està passant.

 

Revelem falsos rumors sobre l’incendi que corren per internet

El verificador de l’Agencia AFP ha arreplegat alguns dels falsos rumors que desprestigien la campanya de solidaritat a les víctimes d’este desastre natural. Hi ha fotos i situacions descontextualitzades d’altres incendis i d’altres anys. Per exemple hi ha falsos rumors protagonitzats per animals cremats:

 

 

També corren falses informacions de pluges que apaguen el foc quan, en realitat, fa més de 20 dies que el foc s’estén descontrolat i pareix que finalment intervindrà l’exèrcit de Brasil per a apagar les flames.

 

 

O també hi ha qui envia vídeos de pobladors nadius que corren entre les flames per a salvar animals i estan fora de lloc i temps. Fins i tot, els famosos s’equivoquen amb les imatges que compartixen i alteren la realitat. Estos són alguns exemples:

 

 

També pots llegir:

Últimes notícies

Ràfegues de fins a 94 km/h a Zarra i 19 litres en mitja hora a Ayora per les tempestes

Les tempestes desta vesprada a linterior sud de la província de València han deixat ratxes molt fortes de vent a Zarra i una intensa precipitació a Ayora, on shan recollit 19,4 litres per metre quadrat en només mitja hora.

Tres ferits en un accident múltiple al túnel de la Font Roja, a l’A-7 d’Alcoi

Tres persones, entre elles un menor de 16 anys, han resultat ferides en un accident de trànsit a l’A-7, dins dels túnels de la Font Roja a Alcoi, en què s’han vist implicats una moto i diversos vehicles.

Zarra arriba als 39 graus en una nova jornada de calor intens a la Comunitat

Zarra ha registrat 39,3 graus en un diumenge de calor generalitzada a l’interior de València, amb previsions de màximes de fins a 40 graus dilluns.

Detingut per agredir la seua parella en un càmping de Guardamar i fugir amb furgoneta

Un home de 25 anys ha sigut detingut després d'agredir la seua parella en un càmping de Guardamar del Segura i fugir amb una furgoneta. La víctima ha sigut atesa i ja ha rebut l'alta mèdica en no ser greus les lesions.

El quintet valencià Spanish Brass tocarà l’himne d’Espanya en la final del Mundial

El quintet de metalls valencià Spanish Brass ha sigut triat per interpretar este diumenge l’himne nacional en la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina a Nova York.

Torrevieja es convertix en l’epicentre mundial de les habaneres amb 700 coralistes de 13 països

Torrevieja acull fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneras i Polifonia, amb més de 700 cantors de 13 països i quasi 50.000 euros en premis. La gala inaugural s’ha avançat al migdia per no coincidir amb la final del Mundial de futbol entre Espanya i Argentina.

Rescatats a Xàbia dos adults i dos menors arrossegats mar endins amb caiac

Dos adults i dos menors que no podien tornar a la costa en caiac han sigut rescatats per Salvament Marítim a Xàbia després de ser arrossegats mar endins per la corrent.

El FIB de 2027 ja té dates i posa a la venda els primers abonaments este dimarts

El Festival Internacional de Benicàssim celebrarà la seua 31a edició del 15 al 17 de juliol de 2027 i llançarà este dimarts 3.000 primers abonaments promocionals.