L’incendi de la selva amazònica crema les xarxes socials, a on s’escampen falsos rumors

 

L’immens i catastròfic incendi de l’Amazònia devora la preuada selva, el pulmó verd del món, posant en perill la seua extraordinària biodiversitat i la sorprenent població nativa, enmig d’una creixent indignació popular, una tragèdia que els moviments ecologistes acusen a la incompetència i els interessos econòmics del president de Brasil, Jair Bolsonaro.

 

Milers de persones i ONG van protestar este divendres davant de les ambaixades brasileres contra la inacció de Bolsonaro i l’atac dialèctic que repetix els últims dies, que insinua cada volta més agressivament que les ONG podrien ser les responsables dels incendis provocats en la selva amazònica, que s’estén del Brasil al Perú i Colòmbia. Tot i això, reconeix que eixes sospites no estan provades.

 

Davant del desastre mediambiental, milers de persones es pronuncien per les xarxes socials amb el ‘hashtag’ #PrayForAmazonas enviant missatges crítics, missatges solidaris, informació, etc., que l’han convertit com a tendència global. Tant en Twitter com en Instagram molts famosos han mostrat els últims dies el seu rebuig cap a l’incendi de l’Amazònia. L’allau de missatges i informació és tan brutal que hi ha gent que s’aprofita per a compartir mentires i imatges falses del que està passant.

 

Revelem falsos rumors sobre l’incendi que corren per internet

El verificador de l’Agencia AFP ha arreplegat alguns dels falsos rumors que desprestigien la campanya de solidaritat a les víctimes d’este desastre natural. Hi ha fotos i situacions descontextualitzades d’altres incendis i d’altres anys. Per exemple hi ha falsos rumors protagonitzats per animals cremats:

 

 

També corren falses informacions de pluges que apaguen el foc quan, en realitat, fa més de 20 dies que el foc s’estén descontrolat i pareix que finalment intervindrà l’exèrcit de Brasil per a apagar les flames.

 

 

O també hi ha qui envia vídeos de pobladors nadius que corren entre les flames per a salvar animals i estan fora de lloc i temps. Fins i tot, els famosos s’equivoquen amb les imatges que compartixen i alteren la realitat. Estos són alguns exemples:

 

 

També pots llegir:

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.