L’incendi de la selva amazònica crema les xarxes socials, a on s’escampen falsos rumors

 

L’immens i catastròfic incendi de l’Amazònia devora la preuada selva, el pulmó verd del món, posant en perill la seua extraordinària biodiversitat i la sorprenent població nativa, enmig d’una creixent indignació popular, una tragèdia que els moviments ecologistes acusen a la incompetència i els interessos econòmics del president de Brasil, Jair Bolsonaro.

 

Milers de persones i ONG van protestar este divendres davant de les ambaixades brasileres contra la inacció de Bolsonaro i l’atac dialèctic que repetix els últims dies, que insinua cada volta més agressivament que les ONG podrien ser les responsables dels incendis provocats en la selva amazònica, que s’estén del Brasil al Perú i Colòmbia. Tot i això, reconeix que eixes sospites no estan provades.

 

Davant del desastre mediambiental, milers de persones es pronuncien per les xarxes socials amb el ‘hashtag’ #PrayForAmazonas enviant missatges crítics, missatges solidaris, informació, etc., que l’han convertit com a tendència global. Tant en Twitter com en Instagram molts famosos han mostrat els últims dies el seu rebuig cap a l’incendi de l’Amazònia. L’allau de missatges i informació és tan brutal que hi ha gent que s’aprofita per a compartir mentires i imatges falses del que està passant.

 

Revelem falsos rumors sobre l’incendi que corren per internet

El verificador de l’Agencia AFP ha arreplegat alguns dels falsos rumors que desprestigien la campanya de solidaritat a les víctimes d’este desastre natural. Hi ha fotos i situacions descontextualitzades d’altres incendis i d’altres anys. Per exemple hi ha falsos rumors protagonitzats per animals cremats:

 

 

També corren falses informacions de pluges que apaguen el foc quan, en realitat, fa més de 20 dies que el foc s’estén descontrolat i pareix que finalment intervindrà l’exèrcit de Brasil per a apagar les flames.

 

 

O també hi ha qui envia vídeos de pobladors nadius que corren entre les flames per a salvar animals i estan fora de lloc i temps. Fins i tot, els famosos s’equivoquen amb les imatges que compartixen i alteren la realitat. Estos són alguns exemples:

 

 

També pots llegir:

Últimes notícies

L’onada de calor dispara els 40 graus en municipis de València i Alacant

L’onada de calor ha deixat hui fins a 40,4 graus en Alcoi i valors de 40 graus en Ontinyent i Fontanars dels Alforins, mentres que a les capitals s’han quedat al voltant dels 30 graus.

Mathew Ryan continuarà en la porteria del Levante una temporada més

El porter australià Mathew Ryan ha decidit continuar en el Levante la pròxima temporada després de dubtar sobre el seu futur i disputar el Mundial amb Austràlia. El club ha confirmat que s’incorporarà de manera immediata a la pretemporada.

Els veïns d’Artana i Eslida tornen a casa després de l’incendi de la Vall d’Uixó

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó ha quedat estabilitzat després de set dies i quasi 9.600 hectàrees cremades, i permet el retorn dels veïns d'Artana i Eslida. Les autoritats avisen que el foc encara no està controlat ni extingit i demanen no accedir a la zona.

32,1 milions per a immunitzar nadons i xiquets contra el VRS en la Comunitat Valenciana

El Consell ha autoritzat 32,1 milions per a adquirir 70.000 dosis contra el VRS per a la campanya 2026-2027, i ha aprovat també mesures en justícia, formació digital, medi ambient i agricultura.

El Huerto del Cura suma prestigi amb l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics

El Jardín Artístico Nacional Huerto del Cura, a Elx, ha formalitzat l’ingrés en l’Itinerari Europeu de Jardins Històrics, certificat pel Consell d’Europa, fet que reforça el seu valor patrimonial i turístic.

Sagunt a Escena obri la 43a edició amb dos obres inspirades en el Segle d’Or

El Teatre Romà estrena 'El Narciso en su opinión', mentre l''Off Romà' combina teatre clàssic i dansa contemporània

El dèficit de la Comunitat Valenciana baixa al 0,71% del PIB fins als 1.180 milions

El dèficit públic de la Comunitat Valenciana s’ha reduït una dècima fins al 0,71% del PIB, amb 1.180 milions acumulats fins maig, en un context de menor gasto per la dana i superàvit de la Seguretat Social.

1,7 milions de la Diputació per als pobles afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

La Diputació de Castelló ha aprovat una modificació pressupostària d’1,7 milions d’euros per a impulsar la recuperació dels municipis danyats per l’incendi forestal declarat el 25 de juliol a la Serra d’Espadà, amb ajudes específiques per a pobles menuts i convenis per a la Vall d’Uixó i Onda.
FILMOTECA D'ESTIU