12.7 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

L’incendi de la selva amazònica crema les xarxes socials, a on s’escampen falsos rumors

 

L’immens i catastròfic incendi de l’Amazònia devora la preuada selva, el pulmó verd del món, posant en perill la seua extraordinària biodiversitat i la sorprenent població nativa, enmig d’una creixent indignació popular, una tragèdia que els moviments ecologistes acusen a la incompetència i els interessos econòmics del president de Brasil, Jair Bolsonaro.

 

Milers de persones i ONG van protestar este divendres davant de les ambaixades brasileres contra la inacció de Bolsonaro i l’atac dialèctic que repetix els últims dies, que insinua cada volta més agressivament que les ONG podrien ser les responsables dels incendis provocats en la selva amazònica, que s’estén del Brasil al Perú i Colòmbia. Tot i això, reconeix que eixes sospites no estan provades.

 

Davant del desastre mediambiental, milers de persones es pronuncien per les xarxes socials amb el ‘hashtag’ #PrayForAmazonas enviant missatges crítics, missatges solidaris, informació, etc., que l’han convertit com a tendència global. Tant en Twitter com en Instagram molts famosos han mostrat els últims dies el seu rebuig cap a l’incendi de l’Amazònia. L’allau de missatges i informació és tan brutal que hi ha gent que s’aprofita per a compartir mentires i imatges falses del que està passant.

 

Revelem falsos rumors sobre l’incendi que corren per internet

El verificador de l’Agencia AFP ha arreplegat alguns dels falsos rumors que desprestigien la campanya de solidaritat a les víctimes d’este desastre natural. Hi ha fotos i situacions descontextualitzades d’altres incendis i d’altres anys. Per exemple hi ha falsos rumors protagonitzats per animals cremats:

 

 

També corren falses informacions de pluges que apaguen el foc quan, en realitat, fa més de 20 dies que el foc s’estén descontrolat i pareix que finalment intervindrà l’exèrcit de Brasil per a apagar les flames.

 

 

O també hi ha qui envia vídeos de pobladors nadius que corren entre les flames per a salvar animals i estan fora de lloc i temps. Fins i tot, els famosos s’equivoquen amb les imatges que compartixen i alteren la realitat. Estos són alguns exemples:

 

 

També pots llegir:

Últimes notícies

Gandia acollirà al maig l’acte nacional del 40 aniversari de la Bandera Blava

Gandia ha sigut triada seu del 40 aniversari de la Bandera Blava, que se celebrarà del 28 al 31 de maig a la platja Nord. El programa combinarà reconeixements, formació tècnica i activitats d'educació ambiental.

Ximo Puig defén que la proposta de finançament no es pot rebutjar i beneficia a la Comunitat

Ximo Puig ha sostingut que l'oferta d'Hisenda no ha de bloquejar-se per partidisme i que la Comunitat és la més beneficiada en haver sigut la més perjudicada. La xifra plantejada ascendix a 3.660 milions per a la regió dins d'un paquet estatal de 21.000 milions.

Copete, absent per molèsties; Cömert i Raba van completar només part de l’entrenament

El València va completar el segon entrenament de la setmana amb Copete absent per molèsties. Cömert i Raba van treballar amb el grup però no van acabar la sessió.

Martínez demana al València Basket recuperar-se en poques hores abans de visitar al Bayern

Pedro Martínez admet que l'equip arriba amb poc marge i quasi sense entrenar pels viatges abans del Bayern. Pradilla destaca la millora del rival a casa.

El temporal derroca tres terrasses d’un edifici a la platja de Tavernes de la Valldigna

Tres terrasses van col·lapsar este dimarts pel fort onatge en un bloc de la platja de Tavernes de la Valldigna. Dos famílies van ser desallotjades i es perimetró la zona a l'espera d'informes tècnics.

El València vol enllaçar triomfs en la pista del Bayern de Pesic

El València visita al Bayern de Munic, ara dirigit per Svetislav Pesic, amb la intenció de donar continuïtat al triomf davant Paris Basketball i afermar-se en la zona alta.

El Port d’Alacant obri el concurs per a la seua primera planta d’hidrogen renovable

L'Autoritat Portuària ha aprovat el concurs per a construir i explotar una planta d'hidrogen renovable en el moll 19. El projecte, amb 30 anys de concessió, preveu 1 MW de electrolizadores i energia pròpia per a reduir la petjada de carboni del port.

Tres partits de sanció per a Cristian Rivero per llançar una pilota al camp

Cristian Rivero ha sigut sancionat amb tres partits per llançar una pilota al camp des de la banqueta davant el Getafe. El València queda amb una sola opció en la porteria si Agirrezabala no es recupera.