L’incendi de la selva amazònica crema les xarxes socials, a on s’escampen falsos rumors

 

L’immens i catastròfic incendi de l’Amazònia devora la preuada selva, el pulmó verd del món, posant en perill la seua extraordinària biodiversitat i la sorprenent població nativa, enmig d’una creixent indignació popular, una tragèdia que els moviments ecologistes acusen a la incompetència i els interessos econòmics del president de Brasil, Jair Bolsonaro.

 

Milers de persones i ONG van protestar este divendres davant de les ambaixades brasileres contra la inacció de Bolsonaro i l’atac dialèctic que repetix els últims dies, que insinua cada volta més agressivament que les ONG podrien ser les responsables dels incendis provocats en la selva amazònica, que s’estén del Brasil al Perú i Colòmbia. Tot i això, reconeix que eixes sospites no estan provades.

 

Davant del desastre mediambiental, milers de persones es pronuncien per les xarxes socials amb el ‘hashtag’ #PrayForAmazonas enviant missatges crítics, missatges solidaris, informació, etc., que l’han convertit com a tendència global. Tant en Twitter com en Instagram molts famosos han mostrat els últims dies el seu rebuig cap a l’incendi de l’Amazònia. L’allau de missatges i informació és tan brutal que hi ha gent que s’aprofita per a compartir mentires i imatges falses del que està passant.

 

Revelem falsos rumors sobre l’incendi que corren per internet

El verificador de l’Agencia AFP ha arreplegat alguns dels falsos rumors que desprestigien la campanya de solidaritat a les víctimes d’este desastre natural. Hi ha fotos i situacions descontextualitzades d’altres incendis i d’altres anys. Per exemple hi ha falsos rumors protagonitzats per animals cremats:

 

 

També corren falses informacions de pluges que apaguen el foc quan, en realitat, fa més de 20 dies que el foc s’estén descontrolat i pareix que finalment intervindrà l’exèrcit de Brasil per a apagar les flames.

 

 

O també hi ha qui envia vídeos de pobladors nadius que corren entre les flames per a salvar animals i estan fora de lloc i temps. Fins i tot, els famosos s’equivoquen amb les imatges que compartixen i alteren la realitat. Estos són alguns exemples:

 

 

També pots llegir:

Últimes notícies

Iniciativa-Compromís renova la seua adreça i tria a Carles Esteve com a nou portaveu

Iniciativa-Compromís celebra el seu 7é Congrés a València, tria a Carles Esteve com a nou portaveu, renova la seua adreça i llança a Mónica Oltra com a candidata a l'Alcaldia de València.

La Processó del Perdó reforça el lideratge femení en la Setmana Santa Marinera

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, destaca el pes majoritari de les dones en la Germanor del Santíssim Crist del Perdó com a mostra que tradició, evolució i igualtat avancen de la mà.

Pilar Bernabé celebra el retorn de Mónica Oltra i el veu com una bona notícia per a la política

Pilar Bernabé valora el retorn de Mónica Oltra a la primera línia com una bona notícia per a la política i per a articular tota l'esquerra a València.

El València Basket doblega al Casademont Zaragoza i es fica en la final de la Copa de la Reina

El València Basket s'imposa per 72-82 al Casademont Zaragoza en una semifinal amb aroma a final i barallarà pel seu segon títol consecutiu de la Copa de la Reina.

Mónica Oltra anuncia el seu retorn per a competir per l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la primera línia política i confirma que es presentarà com a candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys de silenci marcats per la seua causa judicial.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón deixe el seu escó per la dana

Una marxa recorre el centre de València per a reclamar que Carlos Mazón renuncie a la seua acta de diputat per la gestió de la dana i comparega davant la jutgessa de Catarroja.

Mónica Oltra trenca el seu silenci i anuncia que es presenta a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra posa fi a quasi quatre anys de silenci polític i anuncia que serà candidata a l'Alcaldia de València per Iniciativa-Compromís després del seu processament judicial encara pendent de juí.

Mónica Oltra anuncia la seua tornada a la política per a optar a l’Alcaldia de València

Mónica Oltra anuncia el seu retorn a la primera línia política i confirma que es presentarà a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals, després de quatre anys quasi en silenci i amb un juí oral pendent.