El Júpiter més gran i brillant dels últims 5 anys, este dilluns de nit

Este diumenge arriba la pluja d’estreles més esperada | Arxiu

 

Este dilluns de nit tenim la primera cita important astronòmica del mes de juny. En este cas, es tracta de Júpiter, el planeta més gran del sistema solar, que farà la seua màxima aproximació de l’any a la Terra i la seua posició permetrà que el puguem vore més gran i brillant que en els últims 5 anys. Segons la revista ‘National Geographic’, este planeta gegant i gasós estarà a «només» 640 milions de quilòmetres de distància de la Terra, uns 18 milions més a prop que en la mateixa fase de l’any passat.

 

A més, els dos planetes i el Sol es col·locaran en línia recta, cosa que farà que vejam el 100% de la seua esfera en el cel il·luminada. Esta combinació de factors permetrà la visió enorme de l’element gasós esta nit.

 

De fet, el juny és l’època de l’any en què Júpiter es veu més brillant i gran des de la Terra. Enguany, la cita és especialment important, i el millor dia per a observar el planeta gegant és este dilluns de nit, dia 10 de juny, i la matinada de dimarts. La gran esfera la podrem observar en el cel des de la posta a l’eixida de sol del dia següent.

 

 

4 de les seues llunes també seran visibles

L’aproximació de Júpiter a la Terra no només permetrà que vejam el planeta més gran que mai sinó que, a més, també podrem observar 4 de les seues llunes que l’orbiten. No obstant, esta visió espectacular no serà possibles a simple vista, ja que haurem d’utilitzar un telescopi per a poder identificar els xicotets puntets al seu voltant.   

 

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra aquest juny

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra en juny | Arxiu

 

També et pot interessar…

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un xiquet i quatre adults, atesos per inhalació de fum en un incendi a Dénia

Un xiquet de 3 anys i quatre adults han sigut atesos per inhalació de fum després d'un incendi en un edifici del carrer Pare Pere, a Dénia. Tots han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia i el foc ja ha quedat extingit.

La Lliga O suspén els partits del Reial Madrid i València Basket per tancament aeri a Abu Dhabi

La competició sub-22 va ajornar la jornada de Reial Madrid i València Basket en quedar les seues plantilles encallades a Abu Dhabi pel tancament de l'espai aeri. La nova data s'anunciarà.

Huit anys de presó per pilotar una pastera en la qual van morir cinc persones

L'Audiència d'Alacant ha imposat huit anys de presó al pilot d'una pastera que va eixir d'Alger i va quedar a la deriva 16 dies. La fallada acredita que va intentar afavorir la immigració clandestina de 19 persones en una barca sobrecarregada i sense mitjans de seguretat.

Educació publica el calendari d’admissió i matrícula per a 2026-2027

La Conselleria ha publicat en el Diari Oficial de la Generalitat el calendari d'admissió i matrícula per a 2026-2027 en Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Educació Especial. Inclou millores que avancen terminis en Secundària i novetats sobre la llengua base.

Pérez Llorca advoca per més publicitat i arrelament en l’adjudicació de vivenda pública

El president ha defés que els nous protocols incloguen molta més publicitat i el criteri d'arrelament. Ha reivindicat que sí que hi ha pla amb unes 5.000 vivendes en construcció, ha defés el Pla Viu i ha al·ludit a un cas de suposada informació privilegiada en Els Naus.

Pérez Llorca manté el contacte amb l’equip júnior del València Basket a Abu Dhabi

El president confirma que la delegació de 33 persones roman a l'espera d'indicacions de l'ambaixada després del tancament de l'espai aeri pel conflicte amb l'Iran.

Consell i Ajuntament impulsen zones d’ombra en patis escolars d’Alacant

La Generalitat i l'Ajuntament treballen en un pla per a instal·lar sombrajes en patis escolars i prioritzar centres segons necessitat. També avancen licitacions i obres en col·legis i patrimoni.

PLD Space alçarà a Elx una nova fàbrica de coets i duplicarà la plantilla

PLD Space construirà una planta en l'àrea Porta d'Elx per a escalar producció i operacions. La companyia preveu arribar a prop de 1.000 ocupacions a partir de mediats de 2028.