14.8 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El Júpiter més gran i brillant dels últims 5 anys, este dilluns de nit

Este diumenge arriba la pluja d’estreles més esperada | Arxiu

 

Este dilluns de nit tenim la primera cita important astronòmica del mes de juny. En este cas, es tracta de Júpiter, el planeta més gran del sistema solar, que farà la seua màxima aproximació de l’any a la Terra i la seua posició permetrà que el puguem vore més gran i brillant que en els últims 5 anys. Segons la revista ‘National Geographic’, este planeta gegant i gasós estarà a «només» 640 milions de quilòmetres de distància de la Terra, uns 18 milions més a prop que en la mateixa fase de l’any passat.

 

A més, els dos planetes i el Sol es col·locaran en línia recta, cosa que farà que vejam el 100% de la seua esfera en el cel il·luminada. Esta combinació de factors permetrà la visió enorme de l’element gasós esta nit.

 

De fet, el juny és l’època de l’any en què Júpiter es veu més brillant i gran des de la Terra. Enguany, la cita és especialment important, i el millor dia per a observar el planeta gegant és este dilluns de nit, dia 10 de juny, i la matinada de dimarts. La gran esfera la podrem observar en el cel des de la posta a l’eixida de sol del dia següent.

 

 

4 de les seues llunes també seran visibles

L’aproximació de Júpiter a la Terra no només permetrà que vejam el planeta més gran que mai sinó que, a més, també podrem observar 4 de les seues llunes que l’orbiten. No obstant, esta visió espectacular no serà possibles a simple vista, ja que haurem d’utilitzar un telescopi per a poder identificar els xicotets puntets al seu voltant.   

 

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra aquest juny

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra en juny | Arxiu

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes