El Júpiter més gran i brillant dels últims 5 anys, este dilluns de nit

Este diumenge arriba la pluja d’estreles més esperada | Arxiu

 

Este dilluns de nit tenim la primera cita important astronòmica del mes de juny. En este cas, es tracta de Júpiter, el planeta més gran del sistema solar, que farà la seua màxima aproximació de l’any a la Terra i la seua posició permetrà que el puguem vore més gran i brillant que en els últims 5 anys. Segons la revista ‘National Geographic’, este planeta gegant i gasós estarà a «només» 640 milions de quilòmetres de distància de la Terra, uns 18 milions més a prop que en la mateixa fase de l’any passat.

 

A més, els dos planetes i el Sol es col·locaran en línia recta, cosa que farà que vejam el 100% de la seua esfera en el cel il·luminada. Esta combinació de factors permetrà la visió enorme de l’element gasós esta nit.

 

De fet, el juny és l’època de l’any en què Júpiter es veu més brillant i gran des de la Terra. Enguany, la cita és especialment important, i el millor dia per a observar el planeta gegant és este dilluns de nit, dia 10 de juny, i la matinada de dimarts. La gran esfera la podrem observar en el cel des de la posta a l’eixida de sol del dia següent.

 

 

4 de les seues llunes també seran visibles

L’aproximació de Júpiter a la Terra no només permetrà que vejam el planeta més gran que mai sinó que, a més, també podrem observar 4 de les seues llunes que l’orbiten. No obstant, esta visió espectacular no serà possibles a simple vista, ja que haurem d’utilitzar un telescopi per a poder identificar els xicotets puntets al seu voltant.   

 

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra aquest juny

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra en juny | Arxiu

 

També et pot interessar…

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CaixaBank preveu una moderació del ritme de noves hipoteques malgrat el creixement del crèdit

CaixaBank anticipa que la producció de noves hipoteques es frenarà en els pròxims trimestres, malgrat que el crèdit per a vivenda continua creixent i manté taxes positives en balanç.

Les Corts tomben recuperar el Dia de la institució i blindar per sempre les VPO

El ple de Les Corts, amb la majoria de PP i Vox, rebutja recuperar el 25 d'abril com a Dia de la institució i descarta que les VPO siguen permanents i s'adjudiquen per sorteig, mentres recolza mesures per al calçat i la ceràmica valenciana.

El Centre de Tecnificació serà la nova seu de la Copa del Rei d’handbol a Alacant

La fase final de la Copa del Rei d'handbol es disputarà del 5 al 7 de juny en el Centre de Tecnificació d'Alacant, que substituïx al pavelló Pitiu Rochel i reforça el seu paper com a escenari esportiu clau a la ciutat.

Avís groc per fortes tempestes i graníssol este divendres a l’interior de València

La Aemet activa per a este divendres l'avís groc a l'interior de la província de València per tempestes fortes que poden deixar fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibles pedregades.

València defén que hi ha menys trànsit que en 2019 enfront de les crítiques del PSPV

L'Ajuntament de València assegura que el trànsit és hui inferior al de 2019 i que més de la mitat dels cotxes arriben de fora, mentres el PSPV denuncia una ciutat embossada per la política procotxe.

Marcelino vol certificar davant l’afició la classificació del Vila-real per a la Champions

Marcelino dona per virtualment aconseguit la passada del Vila-real a la Lliga de Campions per segon any seguit, però aspira a segellar-ho ja en La Ceràmica enfront del Llevant.

L’ensenyança concertada exigix a Educació desbloquejar una negociació que seguix paralitzada

Docents i personal de l'ensenyança concertada en la Comunitat Valenciana es concentren per a denunciar el bloqueig de la negociació amb la Conselleria d'Educació i reclamar avanços reals en les seues condicions laborals.

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.