El Júpiter més gran i brillant dels últims 5 anys, este dilluns de nit

Este diumenge arriba la pluja d’estreles més esperada | Arxiu

 

Este dilluns de nit tenim la primera cita important astronòmica del mes de juny. En este cas, es tracta de Júpiter, el planeta més gran del sistema solar, que farà la seua màxima aproximació de l’any a la Terra i la seua posició permetrà que el puguem vore més gran i brillant que en els últims 5 anys. Segons la revista ‘National Geographic’, este planeta gegant i gasós estarà a «només» 640 milions de quilòmetres de distància de la Terra, uns 18 milions més a prop que en la mateixa fase de l’any passat.

 

A més, els dos planetes i el Sol es col·locaran en línia recta, cosa que farà que vejam el 100% de la seua esfera en el cel il·luminada. Esta combinació de factors permetrà la visió enorme de l’element gasós esta nit.

 

De fet, el juny és l’època de l’any en què Júpiter es veu més brillant i gran des de la Terra. Enguany, la cita és especialment important, i el millor dia per a observar el planeta gegant és este dilluns de nit, dia 10 de juny, i la matinada de dimarts. La gran esfera la podrem observar en el cel des de la posta a l’eixida de sol del dia següent.

 

 

4 de les seues llunes també seran visibles

L’aproximació de Júpiter a la Terra no només permetrà que vejam el planeta més gran que mai sinó que, a més, també podrem observar 4 de les seues llunes que l’orbiten. No obstant, esta visió espectacular no serà possibles a simple vista, ja que haurem d’utilitzar un telescopi per a poder identificar els xicotets puntets al seu voltant.   

 

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra aquest juny

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra en juny | Arxiu

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.