El Júpiter més gran i brillant dels últims 5 anys, este dilluns de nit

Este diumenge arriba la pluja d’estreles més esperada | Arxiu

 

Este dilluns de nit tenim la primera cita important astronòmica del mes de juny. En este cas, es tracta de Júpiter, el planeta més gran del sistema solar, que farà la seua màxima aproximació de l’any a la Terra i la seua posició permetrà que el puguem vore més gran i brillant que en els últims 5 anys. Segons la revista ‘National Geographic’, este planeta gegant i gasós estarà a «només» 640 milions de quilòmetres de distància de la Terra, uns 18 milions més a prop que en la mateixa fase de l’any passat.

 

A més, els dos planetes i el Sol es col·locaran en línia recta, cosa que farà que vejam el 100% de la seua esfera en el cel il·luminada. Esta combinació de factors permetrà la visió enorme de l’element gasós esta nit.

 

De fet, el juny és l’època de l’any en què Júpiter es veu més brillant i gran des de la Terra. Enguany, la cita és especialment important, i el millor dia per a observar el planeta gegant és este dilluns de nit, dia 10 de juny, i la matinada de dimarts. La gran esfera la podrem observar en el cel des de la posta a l’eixida de sol del dia següent.

 

 

4 de les seues llunes també seran visibles

L’aproximació de Júpiter a la Terra no només permetrà que vejam el planeta més gran que mai sinó que, a més, també podrem observar 4 de les seues llunes que l’orbiten. No obstant, esta visió espectacular no serà possibles a simple vista, ja que haurem d’utilitzar un telescopi per a poder identificar els xicotets puntets al seu voltant.   

 

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra aquest juny

Júpiter tindrà la màxima aproximació a la Terra en juny | Arxiu

 

També et pot interessar…

 

Últimes notícies

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.

Sánchez visita la nova fàbrica centenària de condiments Carmencita a Novelda

Pedro Sánchez ha visitat a Novelda la nova fàbrica de l’empresa centenària de condiments Carmencita, que culmina estos dies el trasllat des de les antigues instal·lacions. El recorregut ha inclòs diverses àrees de producció i laboratori, amb explicacions detallades del procés de les espècies.

PLD Space presenta el coet Miura 9 en el seu 15é aniversari

PLD Space ha anunciat el seu nou coet reutilitzable Miura 9, amb el triple de capacitat de càrrega que el Miura 5, coincidint amb el 15é aniversari de la seua fundació a Elx.

Descobrixen a l’Eliana un refugi de la Guerra Civil durant unes obres al centre

Les obres de reordenació del centre de l’Eliana han tret a la llum un refugi antiaeri de la Guerra Civil, que ara s’estudiarà i es protegirà com a part del patrimoni històric del municipi.

Més de 500.000 alumnes valencians patixen les tempestes del 2025, segons Unicef

Un informe d'Unicef assenyala que més de 500.000 estudiants de la Comunitat Valenciana es van vore afectats per les tempestes del 2025 i que la calor extrema va obligar a parar classes en diferents zones d'Espanya.

Les universitats públiques valencianes rebran 1.097 milions de la Generalitat en 2026

La Generalitat ha previst 1.097 milions d’euros en transferències per a les universitats públiques dins dels pressupostos de 2026, la xifra més alta fins ara, i reforça les beques, la gratuïtat de la primera matrícula i el suport a la investigació.