Ix a la llum una de les primeres filmacions d’un eclipsi solar l’any 1900

Els eclipsis solars sempre han fascinat a les societats de tots els temps | Arxiu

 

L’Institut de Cine Britànic (BFI) ha publicat una de les primeres filmacions de la història d’un eclipsi solar, en l’any 1900. Estes imàtgens mostren el fenomen astronòmic viscut el 28 de maig de fa 119 anys en Carolina del Nord, en Estats Units, al llarg d’un minut durant el qual es pot vore el moment exacte en què la Lluna tapa completament al Sol.

 

Les imàtgens van ser gravades per l’il·lusionista i inventor britànic Nevil Maskelyne durant una expedició de l’Associació Astronòmica Britànica. Esta persona va portar a terme la gravació d’este xicotet film utilitzant un adaptador telescòpic especial en la seua càmera. El vídeo estava fins a l’actualitat arxivat en la Reial Societat Astronòmica, i va ser reparat fotograma a fotograma i recuperat en qualitat 4k.

 

 

Primer intent frustrat en l’any 1898

L’il·lusionista britànic Maskelyne, autor d’estes imàtgens en l’any 1900, ja va intentar fer la seua primera gravació d’un eclipsi solar l’any 1898 en l’Índia, però per desgràcia li van robar les imàtgens d’este fenomen astronòmic i va haver d’esperar un parell d’anys per a poder publicar amb el seu nom el seu propi eclipsi, esta volta des d’Estats Units.

 

«És increïble vore com els esdeveniments del nostre passat científic recobren vida», explica en un comunicat de la Reial Societat Astronòmica, Mike Cruise, president d’esta organització. En este sentit, Cruise destaca que els astrònoms sempre estan «disposats» a acceptar noves tecnologies, i que fa més d’un segle «no va ser una excepció».

 

Els eclipsis, tant solars com lunars, sempre han fascinat a les societats de tots els segles, arribant a ser un presagi de desgràcies o de càstigs divins molts anys arrere.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Casa 47 encarrega el projecte de 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel

Casa 47 ha adjudicat la redacció del projecte per a construir 30 vivendes de lloguer assequible a Utiel, en la zona residencial de La Celadilla, que s'incorporaran al parc estatal de vivenda assequible.

El PPCV acusa Hisenda de falta de voluntat pel retard en les noves deduccions en la renda

El PPCV denuncia que Hisenda ha tardat huit dies a habilitar les caselles per a aplicar les noves deduccions autonòmiques en la renda en la Comunitat Valenciana i assegura que este retard perjudica contribuents amb rendes baixes i mitjanes.

Mercadona obri el seu supermercat número 72 a Portugal amb una nova botiga en Covilhã

Mercadona reforça la seua expansió a Portugal amb l'obertura del seu supermercat número 72 en Covilhã, primera botiga en el districte de Castelo Branco i generadora de 65 ocupacions indefinides.

El Consell negocia amb els sindicats un nou model de teletreball en l’Administració valenciana

La Generalitat ha presentat als sindicats una proposta per a renovar la regulació del teletreball en l'Administració valenciana, amb l'objectiu de fer-la més àgil, flexible i menys burocràtica.

La romeria de la Santa Faç serà Bé d’Interés Cultural immaterial després de la decisió del Consell

El Consell aprovarà este divendres la declaració de la romeria de la Santa Faç com a Bé d'Interés Cultural immaterial, la qual cosa reforçarà la seua protecció, reconeixement institucional i accés a ajudes públiques, en un context de tensions polítiques a Alacant per la gestió de vivendes públiques.

Catalá reclama que la policia autonòmica assumisca els mesuraments de soroll en els festivals de València

L'alcaldessa de València insistix que la sentència sobre contaminació acústica a la Ciutat de les Arts i les Ciències ha de complir-se i proposa que els mesuraments les realitze la policia autonòmica, mentres es desplacen esdeveniments a nous recintes.

Metges valencians convoquen una asseguda i manifestació a València el 29 d’abril

Els metges de la Comunitat Valenciana convoquen una setmana de vaga del 27 al 30 d'abril que inclou una asseguda i manifestació a València el dia 29 per a reclamar millores laborals i assistencials.

Pedro Martínez prioritza quedar el més amunt possible i evita fer travesses en l’Eurolliga

Pedro Martínez insistix que el València Basket ha de barallar per acabar el més amunt possible en la fase regular de l'Eurolliga i rebutja triar rival per als quarts de final.