Un llamp deixa sis ferits en un camp de golf en Atlanta

 

El PGA Tour Championship d’Atlanta de golf va fregar la tragèdia durant l’última jornada. El campionat ‘FedExCup’ es va suspendre per les adverses condicions meteorològiques i els espectadors s’estaven retirant del recorregut quan un llamp va impactar contra un arbre i va ferir a 6 persones que es trobaven prop.

 

 

La tercera ronda de l’últim torneig de la temporada del Tour de la PGA s’havia suspés uns 30 minuts per les tempestes que hi havia en la zona. S’havia demanat als espectadors que buscaren refugi, quan el llamp va caure en la part alta de l’arbre, d’uns 20 metres, just davant del forat número 16, i va disparar cap a terra tota classe de fragments de la corfa de l’arbre.

 

Brad Uhl, resident d’Atlanta, va explicar que «va haver una gran explosió i una ona expansiva tan forta que vam poder sentir-la com si fora vent». «Va ser com un centelleig que vaig percebre de reüll. Estava plovent i tots estàvem soplujats prop de l’arbre».

 

 

Dos llamps simultanis

James H. White III, portaveu de la policia d’Atlanta, va informar que cinc hòmens i una xica es refugiaven al peu de l’arbre que va ser impactat pel llamp. Els sis ferits van ser portats a diferents hospitals per a rebre els tractaments oportuns.

 

Diverses ambulàncies van acudir al club privat, que estava situat a uns cinc quilòmetres del centre d’Atlanta. En el camp, 30 golfistes competien per la Copa FedEx i per un premi de 15 milions de dòlars.

 

 

Mark Russell, vicepresident del Tour de la PGA en matèria de regles i competicions, va dir que, de fet, dos llamps van caure pràcticament simultàniament en la zona, inclòs el que va tocar l’arbre. El Tour de la PGA va cancel·lar les altres d’activitats durant el dissabte.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Manifestació a València reclama millores laborals i menys burocràcia per al professorat

La marxa ha recorregut el centre de València per a exigir menys burocràcia, baixar ràtios i millores salarials, a més de més plantilla i més valencià. Els sindicats pressionen a la Conselleria amb un calendari de mobilitzacions i una vaga convocada per al 31 de març.

L’Ajuntament de València lamenta la decisió de l’AVL i creu que es perd una oportunitat

El consistori ha lamentat que l'AVL mantinga València amb titlla oberta i retrau que no haja publicat l'informe. Anuncia mesures quan ho conega.

Pérez Llorca defén el model fiscal del Consell i subratlla l’alleujament per a rendes baixes i mitjanes

El Consell ha ampliat els llindars de renda per a accedir a deduccions per gastos sanitaris i activitats esportives. La mesura sumarà 300.000 contribuents i elevarà l'estalvi en 2025 fins prop de 100 milions, amb la recaptació autonòmica a l'alça.

L’AVL rebutja la titlla tancada i manté el topònim València

L'Acadèmia Valenciana de la Llengua ha rebutjat el canvi d'accentuació proposat per l'Ajuntament i ratifica València com a nom oficial. L'informe, aprovat per àmplia majoria, s'enviarà a la Generalitat i desactiva la doble denominació Valéncia/València.

Investiguen a un conductor per circular a 223 km/h en l’A-3 a València

La Guàrdia Civil investiga a un home de 61 anys sorprés a 223 km/h en l'A-3, a Venta del Moro. Va superar el límit en 103 km/h i afronta penes penals.

Pluges, pols en suspensió i descens de les màximes en l’últim dia de febrer en la Comunitat Valenciana

Febrer s'acomiada en la Comunitat Valenciana amb pols en suspensió en la mitat sud i pluges febles que s'estenen amb el pas de les hores. Les màximes baixen i el vent rola a nord-est.

Un sistema no invasiu mesura amb precisió les asimetries cranials en bebés i accelera el diagnòstic

Craniamed llança un programari que substituïx el craneómetro amb mesurament ràpid, precisa i exportable. Oferix els índexs CI i CVAI per a diagnòstic i seguiment.

Llevant 2-0 Alabés: Espí tomba a Sivera amb un doblet final i sosté la fe en la permanència

Un doblet de Carlos Espí en el 88 i 97 va decidir un dol que Sivera va sostindre quasi fins al final. Ryan va salvar al Llevant en la primera part i l'expulsió de Parada va canviar el guió.