Rècords de temperatures altes i estiuenques a la nit de Cap d’Any

Som a les portes d’un episodi de temperatures excepcionalment altes per a aquestes dates.

Encara que les últimes hores hem tingut encara algunes pluges i cels coberts, les temperatures estan sent molt suaus pels vents temperats de l’oest i sud-oest, explica Samuel Biener, expert de Meteored  (temps.com). Es preveu que la successió de fronts atlàntics dels últims dies finalitze ben prompte. Samuel Biener, climatòleg de Meteored (temps.com): “possible pluja de rècords”.

Les temperatures van augmentant i aquesta setmana acabaran sent molt suaus per a aquesta època de l’any. A la Comunitat Valenciana, Regió de Múrcia i Andalusia els ponents deixaran un ambient primaveral amb registres de fins a 25 °C a les hores centrals.

Demà continuarà plovent a Galícia i també hi haurà precipitacions al Pirineu, amb una cota de neu per sobre dels 2500 metres. No es descarten xàfecs dispersos a l’interior, Andalusia i Extremadura. El vent seguirà bufant amb força al litoral nord, la meitat est peninsular i les Balears.

Rècords la nit de Cap d’Any

 

A partir de demà, i segons el nostre model de referència a Meteored, s’imposarà la dorsal anticiclònica. Així començarà un episodi de temperatures anormalment altes per a aquesta època i és possible que caiguen alguns rècords.

Tot i que pot semblar que la massa d’aire arriba des de l’Àfrica, realment serà aire atlàntic que experimentarà fortes descendències que tendeixen a escalfar la massa d’aire. A uns 1500 metres d’altitud es preveuen temperatures de 10 a 14 °C més altes del que és normal a finals de desembre, això pot donar una idea de la magnitud de l’episodi.

Entre dimecres i divendres s’esperen cels poc ennuvolats o clars a tot el territori, excepte en zones de vall que presenten boira, on la temperatura no pujarà tant. Gaudirem d’un ambient primaveral i en moltes capitals es rondaran o superaran els 20 °C.

Al vessant cantàbric ia Galícia també superaran aquesta xifra, mentre que algunes zones de la meitat arribaran als 25 °C. La nit de Cap d’Any les temperatures podrien ser de 5 a 10 °C més altes del normal a bona part del país.

L’hemisferi nord està vivint un final del 2021 amb rècords de fred i de calor de forma simultània; els recents -30° de el Canadà contrasten amb els 36° existents prop del Golf de Mèxic. Aquests contrastos es produeixen perquè el corrent en raig està extraordinàriament ondulat. Així, a la part ascendent de la dorsal es produeixen temperatures molt altes, mentre que a la part posterior hi ha una descàrrega d’aire molt fred.

A Amèrica del Nord, per exemple, s’han experimentat contrastos impressionants com els -30° d’Alberta (Canadà) davant dels més de 35° de Texas: més de 60° en 3000 quilòmetres de distància. Ahir es van polvoritzar rècords de fred al nord-est del Canadà, amb -50,9° a Rabbit Kettle.

A Europa també es viuen grans contrastos. Les temperatures gairebé estiuenques d’Espanya contrasta amb el fred extrem de Noruega i els punts de Rússia, on estan arribant a -10°. La causa d’aquesta suavitat de temperatures a Europa és el vòrtex polar reforçat al pol nord.

Últimes notícies

València s’unix al minut de silenci per les víctimes de l’incendi forestal d’Almeria

L’Ajuntament de València s’ha sumat al minut de silenci convocat per la FVMP per les 12 víctimes mortals i 23 desapareguts de l’incendi forestal de Los Gallardos, a Almeria.

Morant acusa el PP i assegura que la climatització dels col·legis es pagarà amb fons de l’Estat

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi. També carrega contra la gestió del PP durant la dana a València.

Els col·legis valencians es climatitzaran amb fons de l’Estat, remarca Diana Morant

Diana Morant assegura que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es farà amb finançament del Govern d’Espanya i critica que el PP no preveiera invertir en esta mesura. També retreu la gestió del PP durant la dana a València.

Morant assegura que la climatització dels col·legis valencians es pagarà amb fons del Govern espanyol

Diana Morant afirma que la climatització dels col·legis de la Comunitat Valenciana es finançarà amb fons del Govern d Espanya i critica que el PP no preveiera invertir-hi res. També retreu a l equip de govern de València la seua actuació durant la dana i considera que avisant a temps es podrien haver evitat morts.

Els centres educatius rebran ajudes per a climatització a partir del 16 de juliol

Tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran a partir del 16 de juliol entre 5.000 i 25.000 euros per a atendre les primeres necessitats de climatització, dins del pla anunciat per Juanfran Perez Llorca.

Els col·legis valencians rebran diners per a climatització a partir del 16 de juliol

Els centres educatius de la Comunitat Valenciana rebran entre 5.000 i 25.000 euros des del 16 de juliol per a atendre les primeres necessitats de climatització. La mesura s’emmarca en el Pla de Climatització del Consell i es complementa amb actuacions en La Nucía dins del Pla Edificant i del Pla Recole.

Anabel Medina destaca la maduresa d’Alcaraz i confia en la seua tornada a l’elit

Anabel Medina assegura que Carlos Alcaraz afronta amb molta maduresa la lesió del canell dret i confia que recupere forces per a tornar a l’elit. La directora del BBVA Open Internacional de Valencia també explica el canvi de dates del torneig i analitza el moment del tenis femení espanyol.

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.