Un terratrèmol de magnitud 5,8 fa tremolar Istanbul amb alguns desperfectes

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc aquest migdia a Istanbul

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc este dojous a migdia en Istanbul | EMSC

 

Un terratrèmol de la magnitud de 5,8 en l’escala de Richter ha causat este dijous el pànic en tot Istanbul i l’han notat fins i tot en països veïns, encara que de moment no hauria provocat greus danys ni víctimes mortals.

 

El sisme s’ha produït a les 13.59 hora local (10.59 GMT) i l’epicentre es localitza en la Mar de Màrmara, a uns 70 quilòmetres al sud-est del centre de la ciutat, de 15 milions d’habitants, segons les informacions de l’Observatori Sismogràfic de Kandilli en Istanbul.

 

 

Esta institució dona la magnitud com 5,7 en l’escala de Richter, mentres que l’organisme governamental AFAD la situa en 5,8 graus, de totes maneres, es tracta del terratrèmol més fort registrat en Istanbul en més d’una dècada.

 

El terratrèmol ha fet tremolar les vivendes i alguns edificis alts de forma evident durant diversos segons, com ha pogut comprovar l’agencia EFE, sense arribar a causar importants conseqüències. Per sort, pareix que només ha destruït el minaret d’una mesquita d’Istanbul. Sí que hauria causat alguns atacs d’ansietat i el govern local ha anunciat que les escoles tancaven el que quedava de dia.

 

 

 

 

 

Per altra banda, no es descarta que el sisme puga haver causat danys o fins i tot víctimes en algunes zones més pròximes a l’epicentre. Les autoritats han recomanat a la gent que no entre en edificis en mal estat. El dimarts passat la mateixa ciutat va registrar un terratrèmol de magnitud 4,6 amb epicentre vora el lloc actual, que només es va sentir lleugerament en la major part d’Istanbul.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.

El capità del vaixell afonat en Komodo amb una família valenciana va comprar la seua llicència, segons la cort

Un tribunal indonesi condemna a 3,5 anys de presó al capità del vaixell turístic afonat al Parc Nacional de Komodo, després de concloure que va comprar la seua llicència sense formació i va actuar amb negligència conscient.

Pérez Llorca acusa el Govern de desemparar als regants alacantins per les retallades del Tajo-Segura

Juanfran Pérez Llorca retrau al Govern central una situació de desemparament prolongat cap als regants valencians per la reducció de cabals del transvasament Tajo-Segura i reclama un gran pacte nacional de l'aigua.