16.3 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Un terratrèmol de magnitud 5,8 fa tremolar Istanbul amb alguns desperfectes

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc aquest migdia a Istanbul

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc este dojous a migdia en Istanbul | EMSC

 

Un terratrèmol de la magnitud de 5,8 en l’escala de Richter ha causat este dijous el pànic en tot Istanbul i l’han notat fins i tot en països veïns, encara que de moment no hauria provocat greus danys ni víctimes mortals.

 

El sisme s’ha produït a les 13.59 hora local (10.59 GMT) i l’epicentre es localitza en la Mar de Màrmara, a uns 70 quilòmetres al sud-est del centre de la ciutat, de 15 milions d’habitants, segons les informacions de l’Observatori Sismogràfic de Kandilli en Istanbul.

 

 

Esta institució dona la magnitud com 5,7 en l’escala de Richter, mentres que l’organisme governamental AFAD la situa en 5,8 graus, de totes maneres, es tracta del terratrèmol més fort registrat en Istanbul en més d’una dècada.

 

El terratrèmol ha fet tremolar les vivendes i alguns edificis alts de forma evident durant diversos segons, com ha pogut comprovar l’agencia EFE, sense arribar a causar importants conseqüències. Per sort, pareix que només ha destruït el minaret d’una mesquita d’Istanbul. Sí que hauria causat alguns atacs d’ansietat i el govern local ha anunciat que les escoles tancaven el que quedava de dia.

 

 

 

 

 

Per altra banda, no es descarta que el sisme puga haver causat danys o fins i tot víctimes en algunes zones més pròximes a l’epicentre. Les autoritats han recomanat a la gent que no entre en edificis en mal estat. El dimarts passat la mateixa ciutat va registrar un terratrèmol de magnitud 4,6 amb epicentre vora el lloc actual, que només es va sentir lleugerament en la major part d’Istanbul.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.