Un terratrèmol de magnitud 5,8 fa tremolar Istanbul amb alguns desperfectes

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc aquest migdia a Istanbul

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc este dojous a migdia en Istanbul | EMSC

 

Un terratrèmol de la magnitud de 5,8 en l’escala de Richter ha causat este dijous el pànic en tot Istanbul i l’han notat fins i tot en països veïns, encara que de moment no hauria provocat greus danys ni víctimes mortals.

 

El sisme s’ha produït a les 13.59 hora local (10.59 GMT) i l’epicentre es localitza en la Mar de Màrmara, a uns 70 quilòmetres al sud-est del centre de la ciutat, de 15 milions d’habitants, segons les informacions de l’Observatori Sismogràfic de Kandilli en Istanbul.

 

 

Esta institució dona la magnitud com 5,7 en l’escala de Richter, mentres que l’organisme governamental AFAD la situa en 5,8 graus, de totes maneres, es tracta del terratrèmol més fort registrat en Istanbul en més d’una dècada.

 

El terratrèmol ha fet tremolar les vivendes i alguns edificis alts de forma evident durant diversos segons, com ha pogut comprovar l’agencia EFE, sense arribar a causar importants conseqüències. Per sort, pareix que només ha destruït el minaret d’una mesquita d’Istanbul. Sí que hauria causat alguns atacs d’ansietat i el govern local ha anunciat que les escoles tancaven el que quedava de dia.

 

 

 

 

 

Per altra banda, no es descarta que el sisme puga haver causat danys o fins i tot víctimes en algunes zones més pròximes a l’epicentre. Les autoritats han recomanat a la gent que no entre en edificis en mal estat. El dimarts passat la mateixa ciutat va registrar un terratrèmol de magnitud 4,6 amb epicentre vora el lloc actual, que només es va sentir lleugerament en la major part d’Istanbul.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.

El rector de la UV reclama finançament suficient per a garantir una universitat pública equitativa

El rector de la Universitat de València, Juan Luis Gandía, defensa que la universitat pública necessita finançament suficient, planificació a llarg termini i més participació en les decisions polítiques per a garantir una societat més justa i equitativa.

Detingut a Montserrat per apunyalar greument son germà i atrinxerar-se a casa

La Guàrdia Civil ha detingut a Montserrat un home de 50 anys acusat d’intentar matar son germà a ganivetades i atrinxerar-se durant hores amb diverses armes blanques.

Dissabte amb calor extrema i tempestes fortes a la vesprada a l’interior de València

Les màximes tornen a ser molt altes a l’interior de València i sud d’Alacant este dissabte, amb tempestes fortes de vesprada i pols en suspensió. Diumenge s’esperen ruixats i tronades fortes o molt fortes a la província de València.

El FIB aguanta la calor i es rendix a l’indie amb The Kooks i Kaiser Chiefs

La segona jornada del FIB 2026 ha omplit Benicàssim d’indie britànic amb The Kooks i Kaiser Chiefs, i ha confirmat l’empenta de les bandes estatals malgrat la forta calor.