Un terratrèmol de magnitud 5,8 fa tremolar Istanbul amb alguns desperfectes

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc aquest migdia a Istanbul

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc este dojous a migdia en Istanbul | EMSC

 

Un terratrèmol de la magnitud de 5,8 en l’escala de Richter ha causat este dijous el pànic en tot Istanbul i l’han notat fins i tot en països veïns, encara que de moment no hauria provocat greus danys ni víctimes mortals.

 

El sisme s’ha produït a les 13.59 hora local (10.59 GMT) i l’epicentre es localitza en la Mar de Màrmara, a uns 70 quilòmetres al sud-est del centre de la ciutat, de 15 milions d’habitants, segons les informacions de l’Observatori Sismogràfic de Kandilli en Istanbul.

 

 

Esta institució dona la magnitud com 5,7 en l’escala de Richter, mentres que l’organisme governamental AFAD la situa en 5,8 graus, de totes maneres, es tracta del terratrèmol més fort registrat en Istanbul en més d’una dècada.

 

El terratrèmol ha fet tremolar les vivendes i alguns edificis alts de forma evident durant diversos segons, com ha pogut comprovar l’agencia EFE, sense arribar a causar importants conseqüències. Per sort, pareix que només ha destruït el minaret d’una mesquita d’Istanbul. Sí que hauria causat alguns atacs d’ansietat i el govern local ha anunciat que les escoles tancaven el que quedava de dia.

 

 

 

 

 

Per altra banda, no es descarta que el sisme puga haver causat danys o fins i tot víctimes en algunes zones més pròximes a l’epicentre. Les autoritats han recomanat a la gent que no entre en edificis en mal estat. El dimarts passat la mateixa ciutat va registrar un terratrèmol de magnitud 4,6 amb epicentre vora el lloc actual, que només es va sentir lleugerament en la major part d’Istanbul.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca seguix in situ l’incendi forestal de la Vall d’Uixó

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, s’ha desplaçat al PMA de l’incendi declarat a la Vall d’Uixó, que ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals i a desallotjar preventivament una urbanització.

Arnau Tenas reforça la porteria del Mallorca cedit pel Villarreal

El porter del Villarreal Arnau Tenas jugarà al RCD Mallorca cedit fins a final de temporada, amb l’ascens com a gran objectiu. El meta català arriba com a primera opció per reforçar una porteria amb dubtes.

Set mitjans aeris i nombroses dotacions terrestres combaten un incendi a la Vall d’Uixó

Set mitjans aeris i nombroses unitats terrestres treballen en un incendi declarat este dissabte a la Vall d'Uixó, que ja ha afectat zona forestal i ha obligat a desallotjar una urbanització de forma preventiva.

Seixanta bombers valencians s’incorporen als incendis de Madrid i Àvila

La Comunitat Valenciana ha enviat 60 bombers i més de trenta vehicles i mitjans especialitzats per a ajudar en l’extinció dels incendis forestals de Madrid i Ávila, en una jornada marcada també pel risc extrem de foc en territori valencià.

Lucas Marí torna al València Basket i s’incorpora al primer equip

El jove exterior de Godella, format en la pedrera taronja i amb una temporada a la NCAA, s’incorpora al primer equip del València Basket per al pròxim curs.

Detingut a Paterna un jove per deu robatoris violents a València i Múrcia

La Policia Nacional ha detingut a Paterna un jove de 20 anys acusat de deu robatoris amb violència i altres delictes comesos a diverses localitats de València i a Cartagena.

Marc Aguado celebra que el model continuista de l’Elx beneficie la plantilla

El migcampista de l’Elx Marc Aguado valora positivament el model de continuïtat amb Martín Anselmi, destaca els canterans i celebra la renovació de Josan Ferrández.

Baixen les temperatures a l’interior mentre el litoral manté la calor extrema

L’interior de la Comunitat Valenciana notarà este dissabte un descens de temperatures, sobretot a la província de València, mentres el litoral continuarà amb valors màxims molt alts.