Un terratrèmol de magnitud 5,8 fa tremolar Istanbul amb alguns desperfectes

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc aquest migdia a Istanbul

Mapa del terratrèmol de 5,8 que ha tingut lloc este dojous a migdia en Istanbul | EMSC

 

Un terratrèmol de la magnitud de 5,8 en l’escala de Richter ha causat este dijous el pànic en tot Istanbul i l’han notat fins i tot en països veïns, encara que de moment no hauria provocat greus danys ni víctimes mortals.

 

El sisme s’ha produït a les 13.59 hora local (10.59 GMT) i l’epicentre es localitza en la Mar de Màrmara, a uns 70 quilòmetres al sud-est del centre de la ciutat, de 15 milions d’habitants, segons les informacions de l’Observatori Sismogràfic de Kandilli en Istanbul.

 

 

Esta institució dona la magnitud com 5,7 en l’escala de Richter, mentres que l’organisme governamental AFAD la situa en 5,8 graus, de totes maneres, es tracta del terratrèmol més fort registrat en Istanbul en més d’una dècada.

 

El terratrèmol ha fet tremolar les vivendes i alguns edificis alts de forma evident durant diversos segons, com ha pogut comprovar l’agencia EFE, sense arribar a causar importants conseqüències. Per sort, pareix que només ha destruït el minaret d’una mesquita d’Istanbul. Sí que hauria causat alguns atacs d’ansietat i el govern local ha anunciat que les escoles tancaven el que quedava de dia.

 

 

 

 

 

Per altra banda, no es descarta que el sisme puga haver causat danys o fins i tot víctimes en algunes zones més pròximes a l’epicentre. Les autoritats han recomanat a la gent que no entre en edificis en mal estat. El dimarts passat la mateixa ciutat va registrar un terratrèmol de magnitud 4,6 amb epicentre vora el lloc actual, que només es va sentir lleugerament en la major part d’Istanbul.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.