15 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Troben en Sibèria el cap d’un llop gegant de 40.000 anys

 

 

Pavel Efimov, general-coronel soviètic i membre del grup d’inspectors generals del Ministeri de Defensa de la URSS, es va endur una gran sorpresa l’estiu passat quan va trobar el cap d’un llop gegant de 40.000 anys quan passejava per la vora del riu Tirekhtyakh, en la Rússia siberiana.

 

El passat estiu, Efimov va topar amb esta sorprenent troballa quan estava buscant restes de mamuts en Yakutia. En el mateix moment va informar de la situació a un grup de científics. La peça trobada va ser mostrada en una trobada internacional sobre mamuts que eixa setmana se celebra en Tòquio, Japó.

 

 

El descobriment d’altres espècies

L’augment de la temperatura i l’erosió del terreny estan destapant altres espècies d’animals que van habitar en la Terra fa molts anys. El canvi climàtic està desfent el ‘permafrost’ de manera molt accelerada. Davall d’eixa capa, el general-coronel soviètic va confondre el llop amb un ós de les cavernes, però va eixir de dubtes quan va apreciar la seua dentadura i musell.

 

 

El mamífer es caracteritza per tindre un cap de 40 centímetres, molt de pelatge i uns grans ullals que li permetien adaptar-se de forma molt positiva a les condicions climàtiques d’aquella època. Este animal s’alimentava de grans mamífers, com són el cas de bisons i cavalls. La desfeta del ‘permafrost’ permet el descobriment d’altres espècies en altres regions de Sibèria.

 

Exemple per a descobriments futurs

En la revista ‘The Siberian Times’, Albert Protopopov, de l’Acadèmia de Ciències de la República de Sakha (Rússia), va anunciar: «Este és un descobriment únic de les primeres restes del llop Pleistocé completament adult amb el seu teixit preservat. El compararem amb els llops de hui dia per a comprendre com ha evolucionat l’espècie i per a reconstruir la seua aparença».

 

Es va crear una agrupació científica de membres de Japó, Rússia i Suècia per tal d’analitzar la mostra del cap gegant del llop. L’exemplar es trobava en perfecte estat, de manera que facilitarà els estudis de genètica per a poder comparar-lo amb altres espècies de llops siberians que podem trobar actualment.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Ortí anuncia reforç de llengua i matemàtiques en Primària i canvis en ESO i Batxillerat

La consellera Carmen Ortí ha presentat el seu full de ruta amb un reforç de llengua i matemàtiques en Primària i ajustos curriculars en ESO i Batxillerat. També ha detallat mesures de convivència, suport a la salut mental, modernització universitària i més impuls a la cultura i el patrimoni

Pérez Llorca diu que va saber ahir de la investigació a l’alcalde de Jérica per agressió sexual

Pérez Llorca ha assegurat que va conéixer ahir la investigació a l'alcalde de Jérica per presumpta agressió sexual a dos menors i que el PP va actuar immediatament amb la suspensió de militància i el cessament com a assessor. La causa s'instruïx a Segorbe amb mesures cautelars vigents.

Augmenten un 22,5% les dones que renuncien a declarar contra el seu agressor: 5.480 en el tercer trimestre

La dispensa legal per a no declarar es va usar per 5.480 dones entre juliol i setembre, el 11,5% del total de víctimes. Denúncies i víctimes van pujar lleument.

Mercadona dona una setmana extra de vacacions a la seua plantilla i anuncia una paga extraordinària en 2026

Mercadona ha acordat una setmana més de vacacions per als seus 110.000 empleats i una paga extraordinària al març de 2026. Les mesures, amb un impacte de 380 milions, eleven a 37 dies el descans anual des de 2026 a Espanya i Portugal i se sumen a la retribució variable.

El Consell anima a consumir carn de porc per Nadal i aprova mesures contra la pesta porcina africana

El Consell ha cridat a consumir carn de porc per Nadal en subratllar que la pesta porcina africana detectada a Catalunya és silvestre i no es transmet a humans. A més, ha aprovat un decret llei amb 6 milions i ajudes de 40 euros per senglar per a reforçar el control i la vigilància en tota la Comunitat

El Consell amplia fins al 28 de febrer de 2026 el termini de baixa definitiva dels cotxes afectats per la dana

El Consell ha aprovat una pròrroga fins al 28 de febrer de 2026 per a tramitar la baixa definitiva dels vehicles sinistrats en la dana del 29 d'octubre de 2024 que van rebre ajudes urgents.

Desallotjats del bloc 8 de Sant Antón acudixen al ple d’Elx per a exigir solucions

Veïns del bloc 8 de Sant Antón, desallotjat per risc estructural, han acudit al ple de pressupostos d'Elx per a reclamar accés als seus estris i una resposta clara.

Aemet preveu en la Comunitat Valenciana el nadal més fred des de 2010

Aemet preveu que Nadal de 2025 en la Comunitat Valenciana siga la més freda des de 2010 per l'entrada d'aire fred, amb clar contrast respecte a anys recents.