Troben en Sibèria el cap d’un llop gegant de 40.000 anys

 

 

Pavel Efimov, general-coronel soviètic i membre del grup d’inspectors generals del Ministeri de Defensa de la URSS, es va endur una gran sorpresa l’estiu passat quan va trobar el cap d’un llop gegant de 40.000 anys quan passejava per la vora del riu Tirekhtyakh, en la Rússia siberiana.

 

El passat estiu, Efimov va topar amb esta sorprenent troballa quan estava buscant restes de mamuts en Yakutia. En el mateix moment va informar de la situació a un grup de científics. La peça trobada va ser mostrada en una trobada internacional sobre mamuts que eixa setmana se celebra en Tòquio, Japó.

 

 

El descobriment d’altres espècies

L’augment de la temperatura i l’erosió del terreny estan destapant altres espècies d’animals que van habitar en la Terra fa molts anys. El canvi climàtic està desfent el ‘permafrost’ de manera molt accelerada. Davall d’eixa capa, el general-coronel soviètic va confondre el llop amb un ós de les cavernes, però va eixir de dubtes quan va apreciar la seua dentadura i musell.

 

 

El mamífer es caracteritza per tindre un cap de 40 centímetres, molt de pelatge i uns grans ullals que li permetien adaptar-se de forma molt positiva a les condicions climàtiques d’aquella època. Este animal s’alimentava de grans mamífers, com són el cas de bisons i cavalls. La desfeta del ‘permafrost’ permet el descobriment d’altres espècies en altres regions de Sibèria.

 

Exemple per a descobriments futurs

En la revista ‘The Siberian Times’, Albert Protopopov, de l’Acadèmia de Ciències de la República de Sakha (Rússia), va anunciar: «Este és un descobriment únic de les primeres restes del llop Pleistocé completament adult amb el seu teixit preservat. El compararem amb els llops de hui dia per a comprendre com ha evolucionat l’espècie i per a reconstruir la seua aparença».

 

Es va crear una agrupació científica de membres de Japó, Rússia i Suècia per tal d’analitzar la mostra del cap gegant del llop. L’exemplar es trobava en perfecte estat, de manera que facilitarà els estudis de genètica per a poder comparar-lo amb altres espècies de llops siberians que podem trobar actualment.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

Ordre d’evacuació a Catí per l’incendi forestal de Tírig via Es-Alert

Emergències ha ordenat evacuar Catí per l’avanç de l’incendi forestal de Tírig i ha avisat la població amb un Es-Alert. Els veïns han de eixir per la CV-128 o la N-232 en direcció a Xert i seguir les indicacions de la Guàrdia Civil.

224 vivendes públiques per a famílies vulnerables en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha adjudicat en l’últim any 224 vivendes del parc públic a famílies vulnerables, la majoria a la província de València, amb un servici d’acompanyament social per a garantir una integració estable.

Castelló ultima els preparatius per a viure l’eclipsi solar com un esdeveniment històric

Castelló ha posat en marxa dos grans escenaris a les platges del Gurugú i del Pinar per a seguir l’eclipsi total de sol del 12 d’agost, amb divulgadors científics de primer nivell. L’Ajuntament ha treballat més de dos anys per convertir la cita en un esdeveniment històric.

La belga Skywings obrirà un nou centre de formació al aeroport de Castelló

L’escola de pilotatge belga Skywings ha acordat amb l’aeroport de Castelló obrir un nou centre de formació que reforçarà l’activitat operativa i generarà ocupació al territori. La companyia ja té quatre aeronaus basades a Castelló i uns 60 alumnes belgues hi fan pràctiques cada any.

Els bombers forestals alerten d’una situació crítica en Sgise en plena campanya d’incendis

La Secció Sindical SPPLB Bombers Forestals GVA ha denunciat una situació operativa crítica en Sgise en plena campanya estival d’incendis, amb unitats sota mínims i negociacions laborals bloquejades. El sindicat adverteix de conseqüències greus si la Conselleria no aplica millores i no reforça el dispositiu.

Trobeu mort un home de 45 anys en una hamaca a la platja de La Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha localitzat este diumenge el cos sense vida d’un home de 45 anys en una hamaca d’una platja de La Vila Joiosa, sense signes de violència aparent. La causa de la mort es determinarà amb l’autòpsia a l’Institut Anatòmic Forense.

El PSPV porta a Fiscalia Massó per dir que Sánchez és ‘capo de la màfia corrupta’

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia davant la Fiscalia Provincial de València contra la presidenta de Les Corts, Llanos Massó (Vox), per un presumpte delicte d’injúries amb publicitat després d’haver qualificat Pedro Sánchez de ‘capo de la màfia corrupta’ en la xarxa social X.

Més de 2.700 jóvens ja tenen aval de la Generalitat per a comprar la seua primera vivenda

La Generalitat ha avalat 2.718 jóvens de la Comunitat Valenciana en set mesos de 2026 per a comprar 1.812 vivendes, amb més de 39 milions en garanties i finançament de fins al 100 % del preu.