Troben en Sibèria el cap d’un llop gegant de 40.000 anys

 

 

Pavel Efimov, general-coronel soviètic i membre del grup d’inspectors generals del Ministeri de Defensa de la URSS, es va endur una gran sorpresa l’estiu passat quan va trobar el cap d’un llop gegant de 40.000 anys quan passejava per la vora del riu Tirekhtyakh, en la Rússia siberiana.

 

El passat estiu, Efimov va topar amb esta sorprenent troballa quan estava buscant restes de mamuts en Yakutia. En el mateix moment va informar de la situació a un grup de científics. La peça trobada va ser mostrada en una trobada internacional sobre mamuts que eixa setmana se celebra en Tòquio, Japó.

 

 

El descobriment d’altres espècies

L’augment de la temperatura i l’erosió del terreny estan destapant altres espècies d’animals que van habitar en la Terra fa molts anys. El canvi climàtic està desfent el ‘permafrost’ de manera molt accelerada. Davall d’eixa capa, el general-coronel soviètic va confondre el llop amb un ós de les cavernes, però va eixir de dubtes quan va apreciar la seua dentadura i musell.

 

 

El mamífer es caracteritza per tindre un cap de 40 centímetres, molt de pelatge i uns grans ullals que li permetien adaptar-se de forma molt positiva a les condicions climàtiques d’aquella època. Este animal s’alimentava de grans mamífers, com són el cas de bisons i cavalls. La desfeta del ‘permafrost’ permet el descobriment d’altres espècies en altres regions de Sibèria.

 

Exemple per a descobriments futurs

En la revista ‘The Siberian Times’, Albert Protopopov, de l’Acadèmia de Ciències de la República de Sakha (Rússia), va anunciar: «Este és un descobriment únic de les primeres restes del llop Pleistocé completament adult amb el seu teixit preservat. El compararem amb els llops de hui dia per a comprendre com ha evolucionat l’espècie i per a reconstruir la seua aparença».

 

Es va crear una agrupació científica de membres de Japó, Rússia i Suècia per tal d’analitzar la mostra del cap gegant del llop. L’exemplar es trobava en perfecte estat, de manera que facilitarà els estudis de genètica per a poder comparar-lo amb altres espècies de llops siberians que podem trobar actualment.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.