10.4 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Troben en Sibèria el cap d’un llop gegant de 40.000 anys

 

 

Pavel Efimov, general-coronel soviètic i membre del grup d’inspectors generals del Ministeri de Defensa de la URSS, es va endur una gran sorpresa l’estiu passat quan va trobar el cap d’un llop gegant de 40.000 anys quan passejava per la vora del riu Tirekhtyakh, en la Rússia siberiana.

 

El passat estiu, Efimov va topar amb esta sorprenent troballa quan estava buscant restes de mamuts en Yakutia. En el mateix moment va informar de la situació a un grup de científics. La peça trobada va ser mostrada en una trobada internacional sobre mamuts que eixa setmana se celebra en Tòquio, Japó.

 

 

El descobriment d’altres espècies

L’augment de la temperatura i l’erosió del terreny estan destapant altres espècies d’animals que van habitar en la Terra fa molts anys. El canvi climàtic està desfent el ‘permafrost’ de manera molt accelerada. Davall d’eixa capa, el general-coronel soviètic va confondre el llop amb un ós de les cavernes, però va eixir de dubtes quan va apreciar la seua dentadura i musell.

 

 

El mamífer es caracteritza per tindre un cap de 40 centímetres, molt de pelatge i uns grans ullals que li permetien adaptar-se de forma molt positiva a les condicions climàtiques d’aquella època. Este animal s’alimentava de grans mamífers, com són el cas de bisons i cavalls. La desfeta del ‘permafrost’ permet el descobriment d’altres espècies en altres regions de Sibèria.

 

Exemple per a descobriments futurs

En la revista ‘The Siberian Times’, Albert Protopopov, de l’Acadèmia de Ciències de la República de Sakha (Rússia), va anunciar: «Este és un descobriment únic de les primeres restes del llop Pleistocé completament adult amb el seu teixit preservat. El compararem amb els llops de hui dia per a comprendre com ha evolucionat l’espècie i per a reconstruir la seua aparença».

 

Es va crear una agrupació científica de membres de Japó, Rússia i Suècia per tal d’analitzar la mostra del cap gegant del llop. L’exemplar es trobava en perfecte estat, de manera que facilitarà els estudis de genètica per a poder comparar-lo amb altres espècies de llops siberians que podem trobar actualment.

 

També et pot interessar…

Últimes notícies

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.

Un mort i 19 atesos per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per inhalació lleu de fum després de l'incendi d'un pis en Tres Forques. Set han sigut traslladades a hospitals i la Policia Nacional investiga l'origen

El vent aconseguix ratxes de 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi

Ratxes de més de 100 km/h han afectat diverses localitats d'Alacant, amb 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi. Hi ha avís groc i una desena de servicis de bombers.

El València Basket buscarà certificar a Las Palmas la seua condició de cap de sèrie per a la Copa del Rei

L'equip taronja arriba al tancament de la primera volta amb 12 triomfs i un +210 en el basket average i apunta a segellar el seeding amb una victòria davant el Gran Canària.