Troben en Sibèria el cap d’un llop gegant de 40.000 anys

 

 

Pavel Efimov, general-coronel soviètic i membre del grup d’inspectors generals del Ministeri de Defensa de la URSS, es va endur una gran sorpresa l’estiu passat quan va trobar el cap d’un llop gegant de 40.000 anys quan passejava per la vora del riu Tirekhtyakh, en la Rússia siberiana.

 

El passat estiu, Efimov va topar amb esta sorprenent troballa quan estava buscant restes de mamuts en Yakutia. En el mateix moment va informar de la situació a un grup de científics. La peça trobada va ser mostrada en una trobada internacional sobre mamuts que eixa setmana se celebra en Tòquio, Japó.

 

 

El descobriment d’altres espècies

L’augment de la temperatura i l’erosió del terreny estan destapant altres espècies d’animals que van habitar en la Terra fa molts anys. El canvi climàtic està desfent el ‘permafrost’ de manera molt accelerada. Davall d’eixa capa, el general-coronel soviètic va confondre el llop amb un ós de les cavernes, però va eixir de dubtes quan va apreciar la seua dentadura i musell.

 

 

El mamífer es caracteritza per tindre un cap de 40 centímetres, molt de pelatge i uns grans ullals que li permetien adaptar-se de forma molt positiva a les condicions climàtiques d’aquella època. Este animal s’alimentava de grans mamífers, com són el cas de bisons i cavalls. La desfeta del ‘permafrost’ permet el descobriment d’altres espècies en altres regions de Sibèria.

 

Exemple per a descobriments futurs

En la revista ‘The Siberian Times’, Albert Protopopov, de l’Acadèmia de Ciències de la República de Sakha (Rússia), va anunciar: «Este és un descobriment únic de les primeres restes del llop Pleistocé completament adult amb el seu teixit preservat. El compararem amb els llops de hui dia per a comprendre com ha evolucionat l’espècie i per a reconstruir la seua aparença».

 

Es va crear una agrupació científica de membres de Japó, Rússia i Suècia per tal d’analitzar la mostra del cap gegant del llop. L’exemplar es trobava en perfecte estat, de manera que facilitarà els estudis de genètica per a poder comparar-lo amb altres espècies de llops siberians que podem trobar actualment.

 

També et pot interessar…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.