La UE consumix en cinc mesos els seus recursos naturals de tot l’any

 

Definitivament, la Unió Europea (UE) suspén en matèria mediambiental. Eixes són les conclusions d’un informe que l’organització ecologista WWF va publicar el 9 de maig, coincidint amb el Dia d’Europa. Segons eixes dades, la UE ja ha consumit en estos primers dies de maig tots els recursos naturals disponibles per a enguany, és a dir: en només 5 mesos.

 

 

Si extrapolem estes dades, això vol dir que, si tots els habitants del planeta consumiren al mateix ritme que els europeus, els recursos naturals de tots els racons terrestres ja s’haurien esgotat a estes hores i, per tant, la crisi alimentaria i existencial dels humans i de tota la biodiversitat estaria absolutament al límit. L’entitat conclou alarmada que necessitaríem 2,8 Terres a l’any per sostindre eixe ritme.

 

 

Les dades, pitjors del que es pensava, i Espanya no se’n salva

Eixes dades han generat un fort impacte i preocupació entre els membres de l’organització, ja que WWF va establir que la UE esgotaria tots els seus recursos l’1 d’agost i, per tant, eixa data s’ha avançat 83 dies. La data es fixa en funció del consum de cada país i, per exemple, Luxemburg és un dels més contaminants, ja que va esgotar els recursos el 16 de febrer.

 

 

En referència a Espanya, tampoc se salva d’esta greu situació, ja que les dades indiquen que els recursos naturals de la península ens els haurem acabat el 28 de maig. Per posar altres exemples, Alemanya va arribar a eixe límit el 3 de maig, França ho farà el pròxim dia 15 i, com a país ‘més sostenible’ de la UE (per dir-ho d’alguna manera), tenim a Romania, que no esgotarà els recursos fins al 12 de juliol.

 

Segons els experts, acabar-se els recursos naturals tan prompte implica desforestacions globals, pèrdues de la biodiversitat, aigua molt escassa, descens de les reserves pesqueres, més contaminació, erosió del terra i, en definitiva, un accelerament del canvi climàtic. Això pot derivar en greus desastres naturals, com ara sequeres, inundacions o incendis.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.