19.7 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

La UE consumix en cinc mesos els seus recursos naturals de tot l’any

 

Definitivament, la Unió Europea (UE) suspén en matèria mediambiental. Eixes són les conclusions d’un informe que l’organització ecologista WWF va publicar el 9 de maig, coincidint amb el Dia d’Europa. Segons eixes dades, la UE ja ha consumit en estos primers dies de maig tots els recursos naturals disponibles per a enguany, és a dir: en només 5 mesos.

 

 

Si extrapolem estes dades, això vol dir que, si tots els habitants del planeta consumiren al mateix ritme que els europeus, els recursos naturals de tots els racons terrestres ja s’haurien esgotat a estes hores i, per tant, la crisi alimentaria i existencial dels humans i de tota la biodiversitat estaria absolutament al límit. L’entitat conclou alarmada que necessitaríem 2,8 Terres a l’any per sostindre eixe ritme.

 

 

Les dades, pitjors del que es pensava, i Espanya no se’n salva

Eixes dades han generat un fort impacte i preocupació entre els membres de l’organització, ja que WWF va establir que la UE esgotaria tots els seus recursos l’1 d’agost i, per tant, eixa data s’ha avançat 83 dies. La data es fixa en funció del consum de cada país i, per exemple, Luxemburg és un dels més contaminants, ja que va esgotar els recursos el 16 de febrer.

 

 

En referència a Espanya, tampoc se salva d’esta greu situació, ja que les dades indiquen que els recursos naturals de la península ens els haurem acabat el 28 de maig. Per posar altres exemples, Alemanya va arribar a eixe límit el 3 de maig, França ho farà el pròxim dia 15 i, com a país ‘més sostenible’ de la UE (per dir-ho d’alguna manera), tenim a Romania, que no esgotarà els recursos fins al 12 de juliol.

 

Segons els experts, acabar-se els recursos naturals tan prompte implica desforestacions globals, pèrdues de la biodiversitat, aigua molt escassa, descens de les reserves pesqueres, més contaminació, erosió del terra i, en definitiva, un accelerament del canvi climàtic. Això pot derivar en greus desastres naturals, com ara sequeres, inundacions o incendis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sindicats de SGISE demanen que els bombers forestals no siguen caps de turc de la dana

Els sindicats de SGISE han demanat que no es criminalitze als bombers forestals per la dana de 2024 i han recolzat a huit agents citats com a testimonis. Reclamen suport jurídic, psicològic i reconeixement, i criden a distingir entre tasques de camp i decisions estratègiques.

Bernal i Cancel·le arranquen com a titulars en el Barça; Pedri i Rashford, a la banqueta

El Barça introduïx dos novetats en l'onze davant el Llevant: Marc Bernal i Joao Cancel·le seran titulars. Pedri i Marcus Rashford reben l'alta però comencen en la banqueta.

La pólvora i la música tornen a València en la Crida que obri les Falles 2026

La Crida marcarà l'inici oficial de les Falles 2026 amb milers de fallers davant les Torres de Serrans. La jornada inclou despertà, bandes i la primera mascletà.

Catalá demana canvis en el Codi Tècnic de l’Edificació per a evitar incendis com el de Campanar

Catalá ha reclamat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat després de l'incendi de Campanar. València ha activat una fitxa per a bombers i bonifica el 95% del ICIO, amb 68 sol·licituds en tràmit.

Kipngeno i Hariso dominen la Marató bp Castelló amb victòries en solitari

Els kenians Leonard Kipngeno i Keleitu Kayamo Hariso es van imposar amb autoritat en la Marató bp Castelló. Cap va batre el rècord, però van firmar àmplies victòries.

Pérez Llorca subratlla l’hospitalitat com a nexe entre valencians i andalusos

Pérez Llorca ha reivindicat l'hospitalitat, l'enteniment i l'alegria com a trets compartits per valencians i andalusos. Ho ha fet a Burjassot, en l'acte del Dia d'Andalusia organitzat per FECACV, que enguany ret homenatge a Huelva.

Catalá demana revisar el Codi Tècnic per a evitar incendis com el de Campanar

L'alcaldessa de València ha demanat al Govern modificar el Codi Tècnic de l'Edificació per a reforçar la seguretat i evitar materials que agreugen incendis. Ha detallat mesures locals i ajudes fiscals ja en marxa i l'avanç en 68 sol·licituds.

Cepeda va assegurar que l’Elx està capacitat i apunta a l’Espanyol per a frenar la mala ratxa

El xilé va defendre que l'equip està preparat per a revertir la mala dinàmica i va demanar passar pàgina després de la derrota a Bilbao. Va assenyalar el dol a casa davant l'Espanyol com a opció immediata per a sumar i allunyar el descens.