La UE consumix en cinc mesos els seus recursos naturals de tot l’any

 

Definitivament, la Unió Europea (UE) suspén en matèria mediambiental. Eixes són les conclusions d’un informe que l’organització ecologista WWF va publicar el 9 de maig, coincidint amb el Dia d’Europa. Segons eixes dades, la UE ja ha consumit en estos primers dies de maig tots els recursos naturals disponibles per a enguany, és a dir: en només 5 mesos.

 

 

Si extrapolem estes dades, això vol dir que, si tots els habitants del planeta consumiren al mateix ritme que els europeus, els recursos naturals de tots els racons terrestres ja s’haurien esgotat a estes hores i, per tant, la crisi alimentaria i existencial dels humans i de tota la biodiversitat estaria absolutament al límit. L’entitat conclou alarmada que necessitaríem 2,8 Terres a l’any per sostindre eixe ritme.

 

 

Les dades, pitjors del que es pensava, i Espanya no se’n salva

Eixes dades han generat un fort impacte i preocupació entre els membres de l’organització, ja que WWF va establir que la UE esgotaria tots els seus recursos l’1 d’agost i, per tant, eixa data s’ha avançat 83 dies. La data es fixa en funció del consum de cada país i, per exemple, Luxemburg és un dels més contaminants, ja que va esgotar els recursos el 16 de febrer.

 

 

En referència a Espanya, tampoc se salva d’esta greu situació, ja que les dades indiquen que els recursos naturals de la península ens els haurem acabat el 28 de maig. Per posar altres exemples, Alemanya va arribar a eixe límit el 3 de maig, França ho farà el pròxim dia 15 i, com a país ‘més sostenible’ de la UE (per dir-ho d’alguna manera), tenim a Romania, que no esgotarà els recursos fins al 12 de juliol.

 

Segons els experts, acabar-se els recursos naturals tan prompte implica desforestacions globals, pèrdues de la biodiversitat, aigua molt escassa, descens de les reserves pesqueres, més contaminació, erosió del terra i, en definitiva, un accelerament del canvi climàtic. Això pot derivar en greus desastres naturals, com ara sequeres, inundacions o incendis.

Últimes notícies

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.