12 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

La UE consumix en cinc mesos els seus recursos naturals de tot l’any

 

Definitivament, la Unió Europea (UE) suspén en matèria mediambiental. Eixes són les conclusions d’un informe que l’organització ecologista WWF va publicar el 9 de maig, coincidint amb el Dia d’Europa. Segons eixes dades, la UE ja ha consumit en estos primers dies de maig tots els recursos naturals disponibles per a enguany, és a dir: en només 5 mesos.

 

 

Si extrapolem estes dades, això vol dir que, si tots els habitants del planeta consumiren al mateix ritme que els europeus, els recursos naturals de tots els racons terrestres ja s’haurien esgotat a estes hores i, per tant, la crisi alimentaria i existencial dels humans i de tota la biodiversitat estaria absolutament al límit. L’entitat conclou alarmada que necessitaríem 2,8 Terres a l’any per sostindre eixe ritme.

 

 

Les dades, pitjors del que es pensava, i Espanya no se’n salva

Eixes dades han generat un fort impacte i preocupació entre els membres de l’organització, ja que WWF va establir que la UE esgotaria tots els seus recursos l’1 d’agost i, per tant, eixa data s’ha avançat 83 dies. La data es fixa en funció del consum de cada país i, per exemple, Luxemburg és un dels més contaminants, ja que va esgotar els recursos el 16 de febrer.

 

 

En referència a Espanya, tampoc se salva d’esta greu situació, ja que les dades indiquen que els recursos naturals de la península ens els haurem acabat el 28 de maig. Per posar altres exemples, Alemanya va arribar a eixe límit el 3 de maig, França ho farà el pròxim dia 15 i, com a país ‘més sostenible’ de la UE (per dir-ho d’alguna manera), tenim a Romania, que no esgotarà els recursos fins al 12 de juliol.

 

Segons els experts, acabar-se els recursos naturals tan prompte implica desforestacions globals, pèrdues de la biodiversitat, aigua molt escassa, descens de les reserves pesqueres, més contaminació, erosió del terra i, en definitiva, un accelerament del canvi climàtic. Això pot derivar en greus desastres naturals, com ara sequeres, inundacions o incendis.

Últimes notícies

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.

El Banc d’Aliments i el València CF renoven la seua labor solidària amb la ‘Nit de Nadal’

El València CF, a través de la seua fundació, ha reeditat la 'Nit de Nadal' al costat del Banc d'Aliments amb repartiment de productes nadalencs i joguets. L'acció reforça el seu compromís social i l'acompanyament a famílies en estes dates.

Obres i finançament del Nou Mestalla marquen el 2025 del València amb Kiat Lim

El València va reactivar les obres del Nou Mestalla i va tancar un finançament clau per a completar l'estadi i reestructurar el seu deute. L'any també va estar marcat per la presidència de Kiat Lim i una junta amb crítiques de part de l'afició.

El PP atribuïx al ‘odi de l’independentisme’ l’atac a la seua seu de Finestrat

El PP de la Comunitat Valenciana ha condemnat l'atac nocturn contra la seua seu a Finestrat i l'ha vinculat al 'odi de l'independentisme' cap al valencià. La formació assegura que fets similars s'han repetit en l'últim any i reclama una condemna unànime.

Els detinguts pels homicidis en una vivenda d’Elx passen a disposició judicial després de dos intents previs d’ocupació

Els dos arrestats per la mort de dos hòmens en una vivenda d'Elx han passat a disposició judicial després de declarar davant la Guàrdia Civil. Es van atrinxerar durant hores i havien intentat ocupar la casa en dos ocasions anteriors.

Bragarnik va afermar a l’Elx el seu model esportiu i de gestió en 2025

En 2025, l'Elx va viure el seu millor any amb Bragarnik: ascens, joc recognoscible i deute saldat van impulsar reformes, rècord d'abonats i projecció internacional.

El Llevant sondeja el mercat d’extrems a l’espera de l’anàlisi de Luís Castro

Cuer en l'aturada nadalenca, el Llevant explora reforços de banda per a gener i supedita les decisions al diagnòstic de Luís Castro.