10.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

La UE consumix en cinc mesos els seus recursos naturals de tot l’any

 

Definitivament, la Unió Europea (UE) suspén en matèria mediambiental. Eixes són les conclusions d’un informe que l’organització ecologista WWF va publicar el 9 de maig, coincidint amb el Dia d’Europa. Segons eixes dades, la UE ja ha consumit en estos primers dies de maig tots els recursos naturals disponibles per a enguany, és a dir: en només 5 mesos.

 

 

Si extrapolem estes dades, això vol dir que, si tots els habitants del planeta consumiren al mateix ritme que els europeus, els recursos naturals de tots els racons terrestres ja s’haurien esgotat a estes hores i, per tant, la crisi alimentaria i existencial dels humans i de tota la biodiversitat estaria absolutament al límit. L’entitat conclou alarmada que necessitaríem 2,8 Terres a l’any per sostindre eixe ritme.

 

 

Les dades, pitjors del que es pensava, i Espanya no se’n salva

Eixes dades han generat un fort impacte i preocupació entre els membres de l’organització, ja que WWF va establir que la UE esgotaria tots els seus recursos l’1 d’agost i, per tant, eixa data s’ha avançat 83 dies. La data es fixa en funció del consum de cada país i, per exemple, Luxemburg és un dels més contaminants, ja que va esgotar els recursos el 16 de febrer.

 

 

En referència a Espanya, tampoc se salva d’esta greu situació, ja que les dades indiquen que els recursos naturals de la península ens els haurem acabat el 28 de maig. Per posar altres exemples, Alemanya va arribar a eixe límit el 3 de maig, França ho farà el pròxim dia 15 i, com a país ‘més sostenible’ de la UE (per dir-ho d’alguna manera), tenim a Romania, que no esgotarà els recursos fins al 12 de juliol.

 

Segons els experts, acabar-se els recursos naturals tan prompte implica desforestacions globals, pèrdues de la biodiversitat, aigua molt escassa, descens de les reserves pesqueres, més contaminació, erosió del terra i, en definitiva, un accelerament del canvi climàtic. Això pot derivar en greus desastres naturals, com ara sequeres, inundacions o incendis.

Últimes notícies

El València Basket reunix més de 500 aficionats en el seu entrenament nadalenc obert

L'equip masculí va obrir les portes de l'Alqueria del Basket i va reunir 500 seguidors, amb un altre centenar a l'espera. López-Arostegui va completar quasi tota la sessió i podria tornar davant Morabanc Andorra.

L’IVAM proposa un Nadal amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa

L'IVAM reunix estes festes una agenda amb Cristina García Rodero, Kara Walker i Andrea Canepa, al costat de col·lectives i permanents. Horari especial el 31 i tancaments l'1 i 6 de gener

Cinc persones rescatades en l’incendi d’una vivenda a Quart de Poblet

Cinc persones han sigut rescatades d'un edifici de Quart de Poblet després de declarar-se un incendi en una vivenda de la primera planta. També s'ha posat fora de perill a un gos.

El València tornarà als entrenaments este dissabte després de l’aturada nadalenca

L'equip reprendrà el treball el dissabte a les 17.00 després d'una setmana de descans, amb la permanència com a prioritat i un gener clau en Lliga i Copa.

Detingut a València per vendre droga oculta en un rellotge intel·ligent

La Policia Nacional ha detingut a València a un home de 39 anys quan venia droga al carrer. Ocultava dosi en el compartiment d'auriculars d'un rellotge intel·ligent i portava cocaïna i tusi.

Immobilitzen 112 quilos de gamba roja per captura i emmagatzematge il·legals a Santa Pola

El Seprona ha immobilitzat 112,33 quilos de gamba roja en un magatzem no autoritzat de Santa Pola i ha denunciat al responsable. Els expedients s'han remés a l'Administració autonòmica, Salut Pública i l'Ajuntament.

Parell aconseguirà els 250 partits amb el Vila-real si juga davant l’Elx

El migcampista suma 249 partits oficials amb el Vila-real i podria arribar a 250 el 3 de gener davant l'Elx. Seria un inici de 2026 amb fita personal.

El Circuit Ricardo Tormo bat el seu rècord d’activitat i supera els 313.000 aficionats

El traçat de Cheste tanca 2025 amb 329 dies d'acció, el 90,1% de l'any, i 313.819 assistents. La temporada va estar marcada per la reconstrucció d'accessos i aparcaments després de la dana de 2024.