Mor Fernando Martínez Castellano, el primer alcalde de València de la democràcia

L’Ajuntament decreta un duel oficial de tres dies i celebrarà un Ple extraordinari en senyal de respecte i de record

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El que va ser primer alcalde de València de la democràcia, Fernando Martínez Castellano, ha mort als 82 anys, segons ha informat el consistori. El polític valencià, que va encapçalar la llista del PSOE en les primeres eleccions democràtiques de la ciutat, va ser triat alcalde el 1979 i va exercir com a primera autoritat municipal durant els primers mesos de la democràcia.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat les seues condolences a familiars i reunits d’aquest valencià “que ha dedicat la seua vida al servei públic i ha sigut referent històric i polític de la ciutat”, segons ha informat el consistori en un comunicat.

Catalá, en nom de tota la corporació i de la ciutadania en general, ha manifestat “el pesar per la pèrdua d’aquesta figura clau en la transició democràtica”. L’Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial, des d’aquest dilluns i fins al dimecres 22 de maig, en els quals les banderes de l’edifici municipal romandran a mitja asta, en senyal de respecte i de record de qui “forma part indiscutible de la història de la història de la ciutat”.

Així constarà en l’acta del ple que, convocat amb caràcter extraordinari, se celebrarà aquest dimarts a les 10.30 hores, en el Saló de Cristall, després d’una reunió de la junta de portaveus, en la qual s’impulsarà una moció conjunta “de condol i reconeixement”.

Durant els tres dies de dol oficial, l’Ajuntament suspendrà tots els actes organitzats pel consistori i posarà a la disposició de la ciutadania un llibre de condolences perquè valencians i valencianes col·loquen les seues paraules de “honra i tribut” cap a Martínez Castellà, així com records i paraules de condol per als seus familiars.

Aquest llibre romandrà exposat al Saló de Cristall el dimarts des de les 12.00 fins a les 14.00 hores, i des de les 17.00 fins a les 20.00. El dimecres també estarà a la disposició de la ciutadania al matí, des de les 10.00 fins a les 14.00, i a la vesprada, amb el mateix horari que el dia anterior.

“EL SEU LLEGAT PERDURARÀ”

Després de conèixer la notícia, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha lamentat “profundament” la defunció de Martínez Castellà. “El seu llegat perdurarà en la història de la nostra ciutat”, ha assegurat en un missatge en les seues xarxes socials, al mateix temps que ha traslladat les seues condolences a la seua família i sers estimats.

Per la seua banda, l’exalcalde de València Joan Ribó ha destacat que el llegat de Fernando Martínez Castellano “va iniciar el camí de la transició en la nostra ciutat”. I ha enviat una abraçada a la família i amics del difunt.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Concentració a València per a exigir la pròrroga dels lloguers i frenar els desnonaments

Desenes de persones es concentren davant la Delegació del Govern a València per a reclamar l'aprovació del Reial decret llei 8/2026, la pròrroga dels lloguers i la fi dels desnonaments.

La Fiscalia arxiva la denúncia contra Revolta per l’ús de fons de la dana de València

La Fiscalia Provincial de Madrid ha arxivat la denúncia de dos exdirigentes de Revolta per presumptes irregularitats en la gestió de fons destinats als afectats per la dana de València en considerar els fets massa genèrics.

Dani Fernández ajorna concerts després de ser operat d’una lesió en el muscle

Dani Fernández posposa diversos concerts a Espanya i Mèxic després de patir una caiguda en el Roig Arena de València que li ha obligat a passar per quiròfan per una lesió en el muscle.

Un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena

L'Audiència d'Alacant condemna a un home de 28 anys a un any de presó per agredir sexualment a dos menors a Villena, amb tocaments a un xiquet d'11 anys i un altre de 12.

Elx i Atlètic es creuen entre la urgència pel descens i el reinici després de la Copa

L'Atlètic de Madrid visita a l'Elx només tres dies després de perdre la final de la Copa del Rei i amb la ment posada en les semifinals de la Lliga de Campions, mentres l'equip il·licità busca escapar del descens.

Educació oferix 2.067 places docents per a 2026 amb reforç en Secundària

La Conselleria d'Educació ha presentat una oferta de 2.067 places d'ocupació pública docent per a 2026, amb especial reforç en Secundària i un augment addicional per a reduir la temporalitat.

Un missatge de Protecció Civil prova que va avisar a Emergències per la rambla de Poio durant la DANA

Un missatge remés per la responsable de Protecció Civil a la cap d'Emergències confirma que es va alertar del desbordament del barranc de Poio i de la falta de resposta al 112 durant la DANA.

Els embassaments del Xúquer i el Segura guanyen aigua mentres descendix lleugerament la mitjana nacional

Els embassaments de les conques del Xúquer i del Segura augmenten les seues reserves enfront del lleuger descens del conjunt d'Espanya, que manté una alta ocupació del 83,5%.