Mor Fernando Martínez Castellano, el primer alcalde de València de la democràcia

L’Ajuntament decreta un duel oficial de tres dies i celebrarà un Ple extraordinari en senyal de respecte i de record

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El que va ser primer alcalde de València de la democràcia, Fernando Martínez Castellano, ha mort als 82 anys, segons ha informat el consistori. El polític valencià, que va encapçalar la llista del PSOE en les primeres eleccions democràtiques de la ciutat, va ser triat alcalde el 1979 i va exercir com a primera autoritat municipal durant els primers mesos de la democràcia.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat les seues condolences a familiars i reunits d’aquest valencià «que ha dedicat la seua vida al servei públic i ha sigut referent històric i polític de la ciutat», segons ha informat el consistori en un comunicat.

Catalá, en nom de tota la corporació i de la ciutadania en general, ha manifestat «el pesar per la pèrdua d’aquesta figura clau en la transició democràtica». L’Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial, des d’aquest dilluns i fins al dimecres 22 de maig, en els quals les banderes de l’edifici municipal romandran a mitja asta, en senyal de respecte i de record de qui «forma part indiscutible de la història de la història de la ciutat».

Així constarà en l’acta del ple que, convocat amb caràcter extraordinari, se celebrarà aquest dimarts a les 10.30 hores, en el Saló de Cristall, després d’una reunió de la junta de portaveus, en la qual s’impulsarà una moció conjunta «de condol i reconeixement».

Durant els tres dies de dol oficial, l’Ajuntament suspendrà tots els actes organitzats pel consistori i posarà a la disposició de la ciutadania un llibre de condolences perquè valencians i valencianes col·loquen les seues paraules de «honra i tribut» cap a Martínez Castellà, així com records i paraules de condol per als seus familiars.

Aquest llibre romandrà exposat al Saló de Cristall el dimarts des de les 12.00 fins a les 14.00 hores, i des de les 17.00 fins a les 20.00. El dimecres també estarà a la disposició de la ciutadania al matí, des de les 10.00 fins a les 14.00, i a la vesprada, amb el mateix horari que el dia anterior.

«EL SEU LLEGAT PERDURARÀ»

Després de conèixer la notícia, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha lamentat «profundament» la defunció de Martínez Castellà. «El seu llegat perdurarà en la història de la nostra ciutat», ha assegurat en un missatge en les seues xarxes socials, al mateix temps que ha traslladat les seues condolences a la seua família i sers estimats.

Per la seua banda, l’exalcalde de València Joan Ribó ha destacat que el llegat de Fernando Martínez Castellano «va iniciar el camí de la transició en la nostra ciutat». I ha enviat una abraçada a la família i amics del difunt.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.