Mor Fernando Martínez Castellano, el primer alcalde de València de la democràcia

L’Ajuntament decreta un duel oficial de tres dies i celebrarà un Ple extraordinari en senyal de respecte i de record

VALÈNCIA, 20 (EUROPA PRESS)

El que va ser primer alcalde de València de la democràcia, Fernando Martínez Castellano, ha mort als 82 anys, segons ha informat el consistori. El polític valencià, que va encapçalar la llista del PSOE en les primeres eleccions democràtiques de la ciutat, va ser triat alcalde el 1979 i va exercir com a primera autoritat municipal durant els primers mesos de la democràcia.

L’alcaldessa de València, María José Catalá, ha expressat les seues condolences a familiars i reunits d’aquest valencià «que ha dedicat la seua vida al servei públic i ha sigut referent històric i polític de la ciutat», segons ha informat el consistori en un comunicat.

Catalá, en nom de tota la corporació i de la ciutadania en general, ha manifestat «el pesar per la pèrdua d’aquesta figura clau en la transició democràtica». L’Ajuntament ha decretat tres dies de dol oficial, des d’aquest dilluns i fins al dimecres 22 de maig, en els quals les banderes de l’edifici municipal romandran a mitja asta, en senyal de respecte i de record de qui «forma part indiscutible de la història de la història de la ciutat».

Així constarà en l’acta del ple que, convocat amb caràcter extraordinari, se celebrarà aquest dimarts a les 10.30 hores, en el Saló de Cristall, després d’una reunió de la junta de portaveus, en la qual s’impulsarà una moció conjunta «de condol i reconeixement».

Durant els tres dies de dol oficial, l’Ajuntament suspendrà tots els actes organitzats pel consistori i posarà a la disposició de la ciutadania un llibre de condolences perquè valencians i valencianes col·loquen les seues paraules de «honra i tribut» cap a Martínez Castellà, així com records i paraules de condol per als seus familiars.

Aquest llibre romandrà exposat al Saló de Cristall el dimarts des de les 12.00 fins a les 14.00 hores, i des de les 17.00 fins a les 20.00. El dimecres també estarà a la disposició de la ciutadania al matí, des de les 10.00 fins a les 14.00, i a la vesprada, amb el mateix horari que el dia anterior.

«EL SEU LLEGAT PERDURARÀ»

Després de conèixer la notícia, el president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha lamentat «profundament» la defunció de Martínez Castellà. «El seu llegat perdurarà en la història de la nostra ciutat», ha assegurat en un missatge en les seues xarxes socials, al mateix temps que ha traslladat les seues condolences a la seua família i sers estimats.

Per la seua banda, l’exalcalde de València Joan Ribó ha destacat que el llegat de Fernando Martínez Castellano «va iniciar el camí de la transició en la nostra ciutat». I ha enviat una abraçada a la família i amics del difunt.

Últimes notícies

Carlos Álvarez deixa el Levante i fitxa pel Club América mexicà

El Levante ha tancat el traspàs del migcampista Carlos Álvarez al Club América de Mèxic després de dues temporades i mitja i 105 partits com a granota.

Milers de persones omplin València per a defensar que Ceuta no està sola

Milers de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de València per a mostrar suport a Ceuta i exigir la dimissió de Pedro Sánchez, enmig de crits contra el Govern i pancartes contra la gestió de la crisi migratòria de juliol.

Les víctimes de la DANA veuen l’escrit de Mazón com una prova que ha de ser investigat

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre consideren que l’escrit remés per Carlos Mazón al jutjat reforça la necessitat que siga investigat pel retard en l’avís Es-Alert, que veuen clau en les 232 morts.

Carlos Romero transmet calma al Villarreal i confia que els triomfs arribaran prompte

Carlos Romero ha assegurat en la presentació dels fitxatges del Villarreal que l’equip està tranquil i confiat, malgrat no haver guanyat encara en Lliga, i afronta amb il·lusió el retorn a La Cerámica i el repte de la Champions.

La parella detinguda per la desaparició del seu bebé serà traslladada al jutjat d’Amposta

La parella arrestada este dimecres a València per la presumpta desaparició del seu bebé a Tarragona serà traslladada en els pròxims dies al jutjat d’Amposta, que porta una causa secreta oberta pel cas.

Les màximes pugen fins als 36,5 graus a Utiel en un dia de calor intensa

Les temperatures màximes han pujat cinc graus este dimecres a la Comunitat Valenciana i han arribat als 36,5 graus a Utiel, amb diversos municipis d’interior per damunt dels 36 graus.

La Fiscalia rebutja que Bernabé entregue els missatges de la DANA del 29-O

La Fiscalia ha demanat desestimar la petició de Salomé Pradas perquè la delegada del Govern, Pilar Bernabé, entregue totes les seues comunicacions sobre l’emergència per la DANA del 29 d’octubre, en considerar-la innecessària i merament prospectiva.

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.