Morant a la jutgessa: ‘Els alcaldes no tenien informació per protegir els ciutadans’

La ministra de Ciència i secretària general del PSPV, Diana Morant, ha manifestat que «els alcaldes i alcaldesses no van tenir cap informació per a protegir els seus ciutadans el dia de la dana i això és el que li han de contar a la jutgessa» encarregada de la causa sobre la gestió del 29 d’octubre.

Aquesta afirmació la va fer Morant durant la seva visita a Sedaví, acompanyada per l’eurodiputada Leire Pajín, en resposta a les preguntes dels mitjans, després que la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció núm. 3 de Catarroja haguera citat a declarar com a testimonis l’alcaldessa de València, María José Catalá, i altres 15 alcaldes de les zones més afectades per la riuada, que va deixar 228 morts i danys de milers de milions d’euros a la província.

Morant ha afirmat que els alcaldes i alcaldesses «no tenen cap problema a declarar davant la jutgessa i explicaran el desemparament institucional que han patit els ajuntaments el 29 d’octubre i els dies següents». La ministra va assegurar que la jutgessa entendrà com algunes d’elles, sense rebre la informació necessària, van haver de prendre decisions difícils durant una situació d’urgència.

Sobre la negativa de la jutgessa a investigar al president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX), Miguel Polo, Morant va assenyalar que «la jutgessa té molt clar que, conforme a la Llei, l’Estatut d’Autonomia i el Pla d’Inundacions de la Comunitat Valenciana, la responsabilitat per protegir la gent en cas d’emergències és de la Generalitat Valenciana».

La ministra ha recalcat que «el missatge d’alerta (ES-Alert) es va enviar a les 20.11 hores, quan ja era massa tard». Ha expressat que «el màxim responsable de l’enviament tard i malament d’aquest missatge és el senyor Mazón», referint-se a la comunicació amb el president de la Generalitat el mateix dia de la riuada.

Morant també ha lamentat les «deficiències» en el servei d’emergències 112, ressaltant que «no es pot permetre tenir un sistema d’emergències que presente fallades». Ha manifestat la seva preocupació pel fet que, malgrat saber-ho per treballadors del servei, no s’accionen millores.

Per acabar, la ministra va denunciar que Mazón «ha lliurat la institució valenciana a la ultradreta», demanant un avançament electoral per tal de recuperar les necessitats reals dels valencians i no les del seu govern actual.

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU