Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

Després de l’acarament davant la jutgessa entre la exconsellera d’Interior Salomé Pradas i l’excap de gabinet en Presidència José Manuel Cuenca, Diana Morant ha elevat el to i ha assegurat que en el PP han començat els ‘jocs de la fam’ per la gestió de la dana. Al seu juí, els populars han passat de defendre que tot es va fer bé el 29 d’octubre de 2024 a retraure’s mútuament les decisions preses. En este context, ha anunciat que el seu grup demanarà la compareixença urgent en Les Corts del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, perquè detalle què es va decidir i qui va manar durant aquelles hores.

Morant ha sostingut que el nou president ha de donar explicacions sobre la gestió d’un episodi que, segons ha recordat, va deixar 230 morts per les inundacions, i ha insistit que a penes se li ha escoltat sobre esta qüestió des que, en les seues paraules, va entrar per la porta de darrere després de la dimissió del seu antecessor, Carlos Mazón, per eixa crisi.

Compareixença i responsabilitats

La dirigent socialista ha augurat que ara es veurà en el PP qui culpa a qui i qui intenta eixir de rositas d’una gestió que ha qualificat de nefasta. Ha remarcat que les responsabilitats aconseguixen a tot el Consell i al conjunt del PP, també en el pla estatal, i ha destacat que pel jutjat han passat com a testimonis diversos dirigents populars, entre ells Alberto Núñez Feijóo, Juanfran Pérez Llorca i Vicent Mompó. Amb eixa compareixença, el PSPV pretén fixar responsabilitats polítiques i aclarir decisions, temps de reacció i coordinació adoptats durant l’emergència, al marge del que oferisca la instrucció judicial.

Un any i quatre mesos després, ha asseverat, la qual cosa és clar és que qui va ser negligent i criminal va ser el Consell del PP, tant l’anterior com l’actual, que considera essencialment el mateix amb Pérez Llorca al capdavant. Per això, ha afirmat que el president no pot amagar-se de la gestió del seu partit ni del seu Govern en la dana.

Morant ha titllat a Pérez Llorca d’encobridor i ha exigit explicacions sobre la qual considera una gestió negligent i sobre la desfilada d’alts càrrecs i ex alts càrrecs del PP davant la jutgessa que instruïx la causa penal. Al seu juí, la cascada de testimoniatges reflectix que la investigació judicial està desentranyant decisions i responsabilitats que el Consell hauria d’aclarir també en seu parlamentària.

Preguntada per si estaria disposada a donar a conéixer els seus wasaps del dia de la dana amb el president del Govern, Pedro Sánchez, i amb la delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha respost que, si tenen algun interés, no tindrà cap problema. Ha destacat que aquell dia va mantindre converses amb multitud d’alcaldes i alcaldesses perquè era evident que una cosa greu estava ocorrent en la Comunitat Valenciana. Segons ha considerat, els únics que van tardar a posar-se en contacte van ser Feijóo i Mazón.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.