Anuncios

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes: ‘en el PSOE no caben señoros ni puters’

Diana Morant ha defés l’expulsió del PSOE de l’alcalde d’Almussafes, Toni González, i ha remarcat que en el seu partit no caben señoros, assetjadors ni puters. La líder del PSPV-PSOE s’ha mostrat orgullosa de la decisió perquè, al seu juí, confirma que els socialistes han triat el costat correcte: el de les víctimes. Amb esta posició, ha apuntat, el partit ha traçat un límit clar sobre quines conductes són incompatibles amb les seues sigles i amb l’exercici de responsabilitats públiques.

Durant una jornada sobre igualtat del PSPV-PSOE a València, Morant ha enquadrat l’expulsió comunicada ahir com una resposta coherent amb els principis del partit. Ha sostingut que deixar passar comportaments que revictimitzen o exposen a dones que denuncien seria legitimar abusos des d’una posició de poder. Per això, ha insistit, el missatge intern i extern és de tolerància zero davant l’assetjament.

Expulsió després de mesos de polèmica

González va ser suspés cautelarment de militància al desembre, quan es van fer públiques acusacions d’assetjament sexual i laboral contra ell. Malgrat eixa suspensió, mantenia el càrrec d’alcalde d’Almussafes i la seua acta en el grup socialista. L’expulsió comunicada ahir ha suposat, segons Morant, tancar un procés en el qual el partit ha valorat tant els fets denunciats com el comportament posterior de l’alcalde.

La secretària general ha detallat que el PSOE considera assetge actuacions com aprofitar la posició institucional per a fer fins a dos buzoneos en tot el municipi assenyalant i revictimitzant a les denunciants. També ha citat com a inacceptable que s’haja tirat a una d’elles del seu lloc de treball o que s’hagen mostrat davant els mitjans les denúncies amb el nom de la denunciant. Al seu entendre, estes accions incrementen la pressió sobre els qui denuncien, traslladen un missatge intimidatori a la resta de possibles víctimes i pretenen deslegitimar el relat dels fets mitjançant l’exposició pública de dades sensibles.

Morant ha qualificat eixe comportament d’encreuament de totes les línies roges del moralment acceptable i ha remarcat que es diu assetjament. S’ha preguntat, a més, si algú és capaç de fer això en públic, què no farà en privat quan ningú ho veu. Amb esta reflexió, ha subratllat l’asimetria de poder que existix quan un alcalde es dirigix a tot un poble des de la seua posició institucional i l’obligació d’un partit de protegir als qui denuncien.

Contrast amb el PP valencià

La dirigent socialista ha contraposat l’actuació del PSOE amb la del PPCV. Ha assegurat que, mentres els socialistes defenen a les víctimes enfront de l’assetjament, el president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, continua protegint un assetjador investigat per assetjament sexual a dos menors a Jérica. En la seua opinió, el cas mostra dos maneres d’abordar estes situacions: la que actua i aparta, i la que empara i normalitza.

Morant ha reivindicat un canvi de cultura política en la seua organització i ha llançat un missatge explícit: ‘si ha hagut de vindre una secretària general dona a esta organització perquè se sàpia que ja no caben ni assetjadors ni puters ni eixes velles maneres de practicar la política des del que són señoros, perquè ací estem’. Amb eixa frase, ha volgut deixar clar que les pràctiques que humilien, silenciaven o assenyalaven a dones no tenen recorregut en el partit.

Ha insistit que sempre s’ha de triar el costat correcte i que hi ha víctimes denunciants i altres col·laterals, raó per la qual la conducta del militant expulsat no cap. La direcció, ha dit, ha posat peu en paret i ha evidenciat que les responsabilitats públiques exigixen exemplaritat.

Preguntada per si tem que Toni González vaja a crear un altre partit, Morant ha resolt que ella no compta vots, sinó de quin costat estem. I ha afegit que el PSPV-PSOE està del costat de les víctimes i no dels assetjadors, reforçant la idea que la protecció als qui denuncien guia les decisions adoptades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

CLABE reunix 200 editors i directius de mitjans en un congrés clau sobre intel·ligència artificial i espanyol digital

La cita celebrada en La Rioja reforça el debat sobre el futur del periodisme, els drets d’autor i els nous models de negoci en l’ecosistema mediàtic

Mazón recorre la negativa al fet que l’Audiència revise documents clau de la DANA

La defensa de Carlos Mazón recorre la decisió del jutjat de Catarroja que rebutja enviar a l'Audiència Provincial documents concrets del cas de la DANA i denuncia indefensió.

Alacant obri la negociació per a continuar sent port d’eixida de The Ocean Race més enllà de 2027

L'alcalde d'Alacant confirma que ja s'han iniciat les negociacions per a mantindre a la ciutat com a port d'eixida de The Ocean Race després de 2027, secundat per Generalitat i Diputació, i destaca l'impacte econòmic i d'innovació de l'esdeveniment.

Puig reivindica a la universitat enfront de la cultura fake i el negacionismo

Ximo Puig defén en l'UJI el paper de la universitat i de l'educació humanista com a barrera davant la cultura fake, les faules i l'auge del negacionismo.

Mallorca i València es juguen un respir clau en la lluita per la permanència

Mallorca i València obrin la jornada 33 de LaLiga EA Sports en un dol directe per la permanència. Els dos equips busquen un triomf que els done aire i els permeta posar terra pel mig amb el descens.

Corberán reafirma la seua confiança en la plantilla del València malgrat la falta de punts

Carlos Corberán defén la implicació de la plantilla del València abans de visitar al Mallorca, admet que l'equip hauria de portar més punts i assumix la lluita per la permanència.

Calor i estabilitat per a arrancar la setmana en la Comunitat Valenciana, amb tempestes aïllades a l’interior

La penúltima setmana d'abril comença en la Comunitat Valenciana amb temperatures per damunt dels 25 graus, ambient estable i risc de ruixats vespertins amb tempesta a l'interior nord.

Pérez Llorca critica la regularització de migrants i veu un clar interés electoral

Juanfran Pérez Llorca sosté que la regularització massiva de migrants no està ben organitzada i la vincula a fins electorals, mentres aborda també polèmiques locals a Alacant.