No li abellix cridar-la per a parlar de la reforma del finançament autonòmic. La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant sosté que al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, no li abellix cridar-la per a parlar de la reforma del finançament autonòmic, malgrat que este assumpte és clau per a la Comunitat Valenciana.
No és conscient d’haver rebut cap trucada del president. Morant va explicar davant els mitjans, durant la commemoració del 25 d’abril a les portes de Les Corts Valencianes, que no és conscient d’haver rebut cap trucada del president per a tractar esta qüestió. Segons va detallar, Pérez Llorca va demanar de manera immediata una cita amb el ministre d’Hisenda, Arcadi España, però no amb ella, alguna cosa que interpreta com una falta d’interés a mantindre un diàleg directe amb la direcció del PSPV.
El PSPV disposa de diferents vies per a defendre la seua postura. La dirigent socialista va subratllar, no obstant això, que esta absència de contacte no altera la posició del seu partit. Va afirmar que el PSPV continuarà treballant pels interessos dels valencians a través dels representants institucionals amb els quals ja compta, com el síndic en Les Corts, Arcadi España, o la delegada del Govern, reforçant la idea que el partit disposa de diferents vies per a defendre la seua postura sobre el finançament.
Defensa del model de finançament proposat
El titular d’Hisenda reprén el model que ja està sobre la taula. En ser preguntada per la futura reunió entre el ministre d’Hisenda i Pérez Llorca per a abordar este assumpte, Morant va remarcar que el titular d’Hisenda reprén el model de finançament que ja està sobre la taula. Va insistir que es tracta, al seu juí, del model que necessita la Comunitat Valenciana perquè reconeix de manera explícita la situació d’infrafinançament que arrossega el territori.
Per primera vegada s’assumeix l’infrafinançament com un problema estructural. La secretària general del PSPV va defendre que este plantejament suposa un avanç rellevant, a l’ésser la primera vegada que es presenta una proposta que assumix l’infrafinançament valencià com un problema estructural. En este context, va cridar a defendre a ultrança eixe model, en entendre que corregix un desequilibri històric i pot millorar els recursos disponibles per als servicis públics essencials a la regió.
El debat ja no es centra en l’existència d’infrafinançament, sinó en com aprofitar la proposta. Morant va mostrar la seua incomprensió davant la negativa del president a recolzar esta proposta. Considera que, si la Comunitat Valenciana ha reclamat durant anys el reconeixement del seu infrafinançament, no resulta coherent rebutjar ara un model que precisament incorpora eixa reivindicació. Al seu juí, el debat ja no se centra en si existix o no infrafinançament, sinó en com aprofitar una proposta que la reconeix per a millorar la posició financera de la Comunitat.







