Mor un jove de la Vall d’Uixó en ser cornejat per un bou en Xilxes

Bou Juanito Festes Taurines Xilxes 2019

Bou Juanito (Ramaderia José Mur) mata un xic en Xilxes | Youtube

 

Fran G. P., un jove de 19 anys de la Vall d’Uixó, ha mort este dimarts a causa d’una cornada de bou en Xilxes (la Plana Baixa). La tragèdia ha succeït durant les festes taurines de Sant Vicent Ferrer, segons ha informat la Policia Local, passades les 18.00 hores.

 

L’animal, un bou cerril de la ramaderia catalana de José Mur, se diu Juanito i ha empitonat el jove provocant-li una cornada en l’engonal, cosa que li ha provocat una pèrdua de sang molt gran. Ràpidament, s’ha traslladat al xic de 19 anys a l’Hospital de Sagunt, on finalment ha mort a causa de la ferida.

Suspeses pàrcialment les festes com a mostra de condol

Les festes de bous de la localitat de la Plana han començat el dissabte i tenen previst d’allargar-se fins al dia 4. Amb tot, la Comissió de Clavaris i Festers de Sant Vicent de Xilxes han decidit, conjuntament amb l’equip de govern, suspendre tots els actes programats per a ahir a la nit.

 

En un comunicat fet públic en el seu mur de Facebook, informaren que «Des de la comissió volem donar tot el suport i condolences a la família del jove i a tota la comissió de festes de Sant Vicent de la Vall d’Uixó, d’on ell era membre».

La comarca s’ompli de mostres de dol

Hui està previst guardar 1 minut de silenci «per a mostrar públicament el condol a la família i amics». Des de l’Ajuntament de Xilxes, un municipi de poc més de 30.000 habitants, s’ha fet públic també un missatge lamentant «la mort d’un jove de la Vall d’Uixó en els festejos taurins de Sant Vicent d’esta vesprada».

 

També la localitat veïna de la Vilavella ha mostrat públicament el «condol a la família del jove que va faltar ahir en les festes de Xilxes» i ha vullgut «fer extensiu este condol als aficionats a la festa dels bous al carrer».

 

 

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU