19.7 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

Mor un jove de la Vall d’Uixó en ser cornejat per un bou en Xilxes

Bou Juanito Festes Taurines Xilxes 2019

Bou Juanito (Ramaderia José Mur) mata un xic en Xilxes | Youtube

 

Fran G. P., un jove de 19 anys de la Vall d’Uixó, ha mort este dimarts a causa d’una cornada de bou en Xilxes (la Plana Baixa). La tragèdia ha succeït durant les festes taurines de Sant Vicent Ferrer, segons ha informat la Policia Local, passades les 18.00 hores.

 

L’animal, un bou cerril de la ramaderia catalana de José Mur, se diu Juanito i ha empitonat el jove provocant-li una cornada en l’engonal, cosa que li ha provocat una pèrdua de sang molt gran. Ràpidament, s’ha traslladat al xic de 19 anys a l’Hospital de Sagunt, on finalment ha mort a causa de la ferida.

Suspeses pàrcialment les festes com a mostra de condol

Les festes de bous de la localitat de la Plana han començat el dissabte i tenen previst d’allargar-se fins al dia 4. Amb tot, la Comissió de Clavaris i Festers de Sant Vicent de Xilxes han decidit, conjuntament amb l’equip de govern, suspendre tots els actes programats per a ahir a la nit.

 

En un comunicat fet públic en el seu mur de Facebook, informaren que «Des de la comissió volem donar tot el suport i condolences a la família del jove i a tota la comissió de festes de Sant Vicent de la Vall d’Uixó, d’on ell era membre».

La comarca s’ompli de mostres de dol

Hui està previst guardar 1 minut de silenci «per a mostrar públicament el condol a la família i amics». Des de l’Ajuntament de Xilxes, un municipi de poc més de 30.000 habitants, s’ha fet públic també un missatge lamentant «la mort d’un jove de la Vall d’Uixó en els festejos taurins de Sant Vicent d’esta vesprada».

 

També la localitat veïna de la Vilavella ha mostrat públicament el «condol a la família del jove que va faltar ahir en les festes de Xilxes» i ha vullgut «fer extensiu este condol als aficionats a la festa dels bous al carrer».

 

 

Últimes notícies

València instal·la un monument en homenatge i record a les víctimes de la violència viària

L'Ajuntament ha instal·lat als Jardins de la Glorieta un monument de fosa de dos metres per a homenatjar les víctimes de violència viària. La inauguració ha coincidit amb el Dia Mundial, amb panell de records, manifest de Stop Accidents i un minut de silenci; l'obra s'ha finançat amb al voltant de 60.000 euros dins del Pla Director de Seguretat Viària

Investiguen una possible granja il·legal a València amb 16 gossos en la cuina

L'Ajuntament ha comunicat a la Fiscalia una possible granja il·legal en Quatre Carreres després de la denúncia d'una veïna per olors. Els 16 gossos van ser trobats en la cuina i traslladats per a la seua valoració.

Marco Bezzecchi imposa el seu ritme a Cheste i firma la seua segona victòria seguida i tercera de l’any

L'italià ha guanyat amb autoritat el GP de la Comunitat Valenciana a Cheste, liderant de principi a fi. Raúl Fernández i Fabio di Giannantonio van completar el podi.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal, en la CV-166. S'investiguen les causes.

96-79: València apaga el triple del Tenerife i Taylor sentencia

València Basket va tombar a Tenerife (96-79) desactivant el seu tir exterior després del descans. Kam Taylor va liderar amb 23 punts i Reuvers va ser clau davant la zona.

Merino exigirà en el CPFF la reforma immediata del finançament autonòmic

Ruth Merino ha informat que exigirà en el CPFF d'este dilluns la reforma immediata del sistema de finançament autonòmic i més recursos. La consellera critica que el Govern relegue este debat en l'orde del dia i que no figure entre les seues prioritats.

Izan Guevara gana a Cheste, Moreira es corona i Ortolá aconseguix el seu primer podi

Guevara va aconseguir el seu primer triomf en Moto2 en el Ricardo Tormo després de liderar des de l'eixida. Moreira va amarrar el títol i Ortolá va celebrar el seu primer podi.

Adrián Fernández aconseguix la seua primera victòria en Moto3 i Piqueras reté el subcampionat a València

El madrileny ha dominat a Cheste per a estrenar el seu palmarés en Moto3. Una penalització a Furusato i el quint de Quiles permeten a Piqueras retindre el subcampionat.