Mor un jove de la Vall d’Uixó en ser cornejat per un bou en Xilxes

Bou Juanito Festes Taurines Xilxes 2019

Bou Juanito (Ramaderia José Mur) mata un xic en Xilxes | Youtube

 

Fran G. P., un jove de 19 anys de la Vall d’Uixó, ha mort este dimarts a causa d’una cornada de bou en Xilxes (la Plana Baixa). La tragèdia ha succeït durant les festes taurines de Sant Vicent Ferrer, segons ha informat la Policia Local, passades les 18.00 hores.

 

L’animal, un bou cerril de la ramaderia catalana de José Mur, se diu Juanito i ha empitonat el jove provocant-li una cornada en l’engonal, cosa que li ha provocat una pèrdua de sang molt gran. Ràpidament, s’ha traslladat al xic de 19 anys a l’Hospital de Sagunt, on finalment ha mort a causa de la ferida.

Suspeses pàrcialment les festes com a mostra de condol

Les festes de bous de la localitat de la Plana han començat el dissabte i tenen previst d’allargar-se fins al dia 4. Amb tot, la Comissió de Clavaris i Festers de Sant Vicent de Xilxes han decidit, conjuntament amb l’equip de govern, suspendre tots els actes programats per a ahir a la nit.

 

En un comunicat fet públic en el seu mur de Facebook, informaren que «Des de la comissió volem donar tot el suport i condolences a la família del jove i a tota la comissió de festes de Sant Vicent de la Vall d’Uixó, d’on ell era membre».

La comarca s’ompli de mostres de dol

Hui està previst guardar 1 minut de silenci «per a mostrar públicament el condol a la família i amics». Des de l’Ajuntament de Xilxes, un municipi de poc més de 30.000 habitants, s’ha fet públic també un missatge lamentant «la mort d’un jove de la Vall d’Uixó en els festejos taurins de Sant Vicent d’esta vesprada».

 

També la localitat veïna de la Vilavella ha mostrat públicament el «condol a la família del jove que va faltar ahir en les festes de Xilxes» i ha vullgut «fer extensiu este condol als aficionats a la festa dels bous al carrer».

 

 

Últimes notícies

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.

Tancament de tots els parcs naturals valencians durant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Generalitat ha decretat el tancament de tots els parcs naturals de la Comunitat Valenciana el 12 d’agost, dia de l’eclipsi solar, per l’alt risc d’incendis i la previsió de tempestes seques. També s’imposen restriccions de pas en terrenys forestals i es recomana observar el fenomen des de punts urbans i oficials.

El control del porc senglar s’intensifica a Castelló amb 228 captures enguany

La Generalitat ha reforçat el dispositiu contra el porc senglar a la Plana, amb 31 caixes trampa i 228 captures des de principi de 2026, 76 d’elles al terme de Castelló.

Igualtat actua contra el cartell sexista d’una penya de Sagunt

El Ministeri d’Igualtat i l’Institut de les Dones han enviat dos oficis a l’Ajuntament de Sagunt i a la Federació de Penyes per la difusió d’un cartell considerat sexista d’una penya festiva. La Generalitat Valenciana també ha reclamat revisar el cas i les ajudes públiques vinculades.