Nou atac massiu rus a Kíiv provoca nou morts i més de 70 ferits

Almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides en un atac massiu perpetrat esta matinada per l’Exèrcit rus contra la capital ucraïnesa, Kíiv. Aquesta informació ha estat proporcionada per la Policia d’Ucraïna, que apunta que la xifra de víctimes podria augmentar en les pròximes hores.

El Servici Estatal d’Emergències d’Ucraïna ha emès un comunicat a través del seu compte de Telegram, des d’on ha informat que “Rússia ha llançat un atac combinat massiu sobre Kíiv”. Així mateix, ha ressaltat que el balanç és provisional, ja que les operacions de rescats continuen, amb 42 ferits hospitalitzats, entre ells seis xiquets.

Les autoritats han verificat danys greus en sis districtes de la ciutat, incloent danys en edificis residencials i establiments comercials, vehicles i fins i tot una estació de metro. “L’operació de rescat està en marxa”, han apuntat, ja que els agents estan documentant les conseqüències d’este nou crim de guerra.

El ministre d’Exteriors ucraïnès, Andri Sibiga, ha declarat que este “atac massiu amb míssils i drons” és la prova que “l’obstacle per a la pau és Rússia, no Ucraïna”. Ha subratllat que la pressió hauria de ser sobre Moscou, no sobre Kíiv, i ha denunciat que altres ciutats ucraïneses també han estat atacades, provocant més víctimes civils.

“Putin demostra amb les seues accions que no respecta els esforços per la pau”, ha sentenciat Sibiga, afirmant que només la força i la pressió poden detindre estea agressió.

Aquest atac s’ha produït només hores després que el president dels Estats Units, Donald Trump, afirmara haver arribat a un acord amb Rússia per a finalitzar el conflicte a Ucraïna, destacant que correspon a Volodimir Zelenski unir-se a l’acord.

A més, les autoritats ucraïneses havien denunciat prèviament la mort de nou persones en un altre atac amb drons rus contra un autobús a Márjanets, a la província de Dnipropetrovsk, deixant en evidència la greu escalada de violència en la regió.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.