Nou atac massiu rus a Kíiv provoca nou morts i més de 70 ferits

Almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides en un atac massiu perpetrat esta matinada per l’Exèrcit rus contra la capital ucraïnesa, Kíiv. Aquesta informació ha estat proporcionada per la Policia d’Ucraïna, que apunta que la xifra de víctimes podria augmentar en les pròximes hores.

El Servici Estatal d’Emergències d’Ucraïna ha emès un comunicat a través del seu compte de Telegram, des d’on ha informat que «Rússia ha llançat un atac combinat massiu sobre Kíiv». Així mateix, ha ressaltat que el balanç és provisional, ja que les operacions de rescats continuen, amb 42 ferits hospitalitzats, entre ells seis xiquets.

Les autoritats han verificat danys greus en sis districtes de la ciutat, incloent danys en edificis residencials i establiments comercials, vehicles i fins i tot una estació de metro. «L’operació de rescat està en marxa», han apuntat, ja que els agents estan documentant les conseqüències d’este nou crim de guerra.

El ministre d’Exteriors ucraïnès, Andri Sibiga, ha declarat que este “atac massiu amb míssils i drons” és la prova que «l’obstacle per a la pau és Rússia, no Ucraïna». Ha subratllat que la pressió hauria de ser sobre Moscou, no sobre Kíiv, i ha denunciat que altres ciutats ucraïneses també han estat atacades, provocant més víctimes civils.

“Putin demostra amb les seues accions que no respecta els esforços per la pau”, ha sentenciat Sibiga, afirmant que només la força i la pressió poden detindre estea agressió.

Aquest atac s’ha produït només hores després que el president dels Estats Units, Donald Trump, afirmara haver arribat a un acord amb Rússia per a finalitzar el conflicte a Ucraïna, destacant que correspon a Volodimir Zelenski unir-se a l’acord.

A més, les autoritats ucraïneses havien denunciat prèviament la mort de nou persones en un altre atac amb drons rus contra un autobús a Márjanets, a la província de Dnipropetrovsk, deixant en evidència la greu escalada de violència en la regió.

Últimes notícies

L’Elx, amb deu jugadors, sorprén l’Espanyol a Cornellà

L’Elx ha guanyat 1-3 l’Espanyol al RCDE Stadium malgrat jugar amb deu des del minut 6, amb doblet de Fer Niño i gol de Valera.

Deting a València el jove que buscaven per matar a colps el seu padrastre

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 23 anys, fugit des del 8 de setembre, acusat de matar a colps amb una mancuerna el seu padrastre al barri de Sant Isidre.

València reobri el Jardí del Túria excepte el tram del Palau de la Música

L'Ajuntament de València ha reobert el Jardí del Túria després del temporal, però manté tancat el tram del voltant del Palau de la Música per treballs de neteja i manteniment després del desbordament d'un col·lector.

Una empresa del Parc Científic d’Alacant crea una tecnologia per a blindar arxius 3D industrials

Curial, empresa vinculada al Parc Científic de la Universitat d’Alacant, ha desenvolupat una tecnologia pròpia que marca de forma indetectable cada arxiu 3D per a reforçar-ne la protecció i rastrejar possibles fugues en projectes industrials d’I+D+i.

Rescaten un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos

Bombers del Consorci Provincial de Castelló han rescatat un voltor que havia caigut a l’aigua a l’embassament de Cirat, a Montanejos, i també han auxiliat un motorista accidentat en una pista forestal entre Adzaneta del Maestrat i Llucena.

Per què Aemet no activa l’avís roig per les últimes pluges a València

Aemet defensa que l’avís roig per pluges a València s’ha de limitar a episodis realment extraordinaris i que els llindars varien segons la freqüència d’estos fenòmens a cada territori.

Més de 3.200 llamps colpegen la Comunitat Valenciana en una vesprada de fortes tempestes

Les tempestes del 16 de setembre han deixat 3.258 llamps núvol-terra a la Comunitat Valenciana i fins a 113,6 l/m2 a L'Eliana, segons Meteorage i Avamet.

Condemnat a més de huit anys de presó per agredir sexualment la seua exparella a Cox

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a huit anys i mig de presó un home per agredir sexualment la seua exparella a Cox en 2022. La sentència imposa també 16 anys i mig d’allunyament, huit de llibertat vigilada i una indemnització de 10.120 euros.