Nou atac massiu rus a Kíiv provoca nou morts i més de 70 ferits

Almenys nou persones han mort i més de 70 han resultat ferides en un atac massiu perpetrat esta matinada per l’Exèrcit rus contra la capital ucraïnesa, Kíiv. Aquesta informació ha estat proporcionada per la Policia d’Ucraïna, que apunta que la xifra de víctimes podria augmentar en les pròximes hores.

El Servici Estatal d’Emergències d’Ucraïna ha emès un comunicat a través del seu compte de Telegram, des d’on ha informat que «Rússia ha llançat un atac combinat massiu sobre Kíiv». Així mateix, ha ressaltat que el balanç és provisional, ja que les operacions de rescats continuen, amb 42 ferits hospitalitzats, entre ells seis xiquets.

Les autoritats han verificat danys greus en sis districtes de la ciutat, incloent danys en edificis residencials i establiments comercials, vehicles i fins i tot una estació de metro. «L’operació de rescat està en marxa», han apuntat, ja que els agents estan documentant les conseqüències d’este nou crim de guerra.

El ministre d’Exteriors ucraïnès, Andri Sibiga, ha declarat que este “atac massiu amb míssils i drons” és la prova que «l’obstacle per a la pau és Rússia, no Ucraïna». Ha subratllat que la pressió hauria de ser sobre Moscou, no sobre Kíiv, i ha denunciat que altres ciutats ucraïneses també han estat atacades, provocant més víctimes civils.

“Putin demostra amb les seues accions que no respecta els esforços per la pau”, ha sentenciat Sibiga, afirmant que només la força i la pressió poden detindre estea agressió.

Aquest atac s’ha produït només hores després que el president dels Estats Units, Donald Trump, afirmara haver arribat a un acord amb Rússia per a finalitzar el conflicte a Ucraïna, destacant que correspon a Volodimir Zelenski unir-se a l’acord.

A més, les autoritats ucraïneses havien denunciat prèviament la mort de nou persones en un altre atac amb drons rus contra un autobús a Márjanets, a la província de Dnipropetrovsk, deixant en evidència la greu escalada de violència en la regió.

Últimes notícies

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.

Bernabé acusa a Vox de dictar els pressupostos i al PP d’acatxar el cap

Pilar Bernabé critica l'acord entre PP i Vox sobre els Pressupostos de la Generalitat de 2026 i acusa els populars de sotmetre's a les exigències de la ultradreta.

RH BOTS llança dos robots humanoides de codi obert amb IA Física per a empreses

RH BOTS presenta els humanoides de codigo obert Bonico i Bonica, basats en IA Fisica, per a automatitzar tasques repetitives i millorar l'eficiència en empreses.

Baldoví recolza que Compromís treballe per a fer a Mónica Oltra alcaldessa de València

Joan Baldoví expressa el seu ple suport al fet que Compromís per València treballe perquè Mónica Oltra siga candidata a l'Alcaldia, suport que compartix Isaura Navarro i que també ha explicitat Joan Ribó.