8.8 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

La nova Thermomix que sap fer paella

Thermomix que cuina paella al punt

El seu preu ascendix a 3.800 euros | Instagram

 

El xef Sergi Escolà, del restaurant Casinet del Vendrell, ha creat un aparell que permet als restaurants controlar els temps i la intensitat de la flama del paeller per a què la cocció de l’arròs siga sempre al punt. D’esta manera, i amb l’ajuda de l’empresa especialitzada en projectes d’enginyeria, es va crear ‘Mimcook’, una variant de la Thermomix amb una llista de receptes programables per a què els cuiners puguen elaborar un plat sempre de forma idèntica. 

 

Segons el diari ‘Ara’, en el cas de la paella, este robot de cuina inclou una pantalla per a què els xefs sàpiguen el moment exacte en el què fer el següent pas de la recepta. Mentres que la tecnologia avança en els forns i altres electrodomèstics de la cuina, «els cremadors de paelles no han evolucionat des de fa anys», afirma Enric Cuadrada, director de projectes de ‘Mimcook’. 

 

 

L’objectiu d’este nou robot de cuina és donar tranquil·litat al xef i rebaixar la pressió d’estar pendent dels fogons. Ara, després d’un any i mig de prova en el Casinet i dos restaurants més, el producte està patentat i ja té una versió comercial. De fet, el seu primer client va ser el xef valencià amb tres estrelles ‘Michelin’ Quique Dacosta, que l’utilitza en el seu restaurant ‘Arros QD’, en Londres.

 

El preu del Mimcook és de 3.800 €, però Cuadrada assegura que la inversió es recupera ràpidament si s’utilitza en un restaurant a on es cuina molt d’arròs. A demés, s’han començat a interessar pel producte altres classes de negoci, com els ‘food trucks’ o les empreses hoteleres, i tenen pensat obrir el mercat cap a l’estranger.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Ha mort Ricard Pérez Casado, alcalde de València en els anys 80

El exalcalde de València entre 1979 i 1989, Ricard Pérez Casado, ha mort als 80 anys. La seua trajectòria va marcar una dècada clau per a l'Ajuntament.

Basset es desmarca de l’orde de mobilitzar i retirar als bombers dels llits el 29-O

L'ex responsable dels bombers de València ha assegurat davant la jutgessa que no va decidir ni la mobilització per a vigilar llits ni la retirada del 29-O. També ha sostingut que l'És_Alert de les 20.11 no ho va acordar el Cecopi i que ell va proposar un avís per a romandre a casa.

El CPFF arranca sense perspectives de consens sobre el finançament autonòmic

El CPFF ha començat per a abordar la proposta de finançament autonòmic del Govern sense aparença d'acord. Només Catalunya s'obri al pla, mentres altres comunitats el rebutgen i protesten per l'anunci bilateral previ.

Colp a una xarxa amb més de 100 robatoris en gasolineres, comerços i vivendes en sis províncies

La Guàrdia Civil ha detingut a quatre membres d'una xarxa a la qual atribuïx més de cent robatoris en gasolineres, comerços i vivendes d'Alacant, Múrcia i altres províncies. L'operació ha permés intervindre diners, joies i vehicles i esclarir assalts comesos de matinada amb un mateix patró.

Basset nega reticències per a enviar l’És_Alert i afirma: ‘calia enviar-la’

L'ex inspector cap José Miguel Basset ha negat reticències al Es_Alert durant la DANA i ha rebutjat que discutira amb el subdirector d'Emergències pel text de l'avís.

Cort en un tram de les línies 4 i 6 de Metrovalencia per danys en la catenària

Les línies 4 i 6 han quedat fora de servici entre Tarongers i Doctor Lluch després d'enganxar-se un camió amb remolc en la catenària. Tècnics valoren els danys i no hi ha hora estimada de normalitat.

Dimecres amb núvols alts, poques variacions tèrmiques i vent fluix en la Comunitat

Jornada estable amb cel poc nuvolós i intervals de núvols alts. El vent bufarà fluix de l'oest i el dijous es mantindrà el mateix patró.

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.