La nova Thermomix que sap fer paella

Thermomix que cuina paella al punt

El seu preu ascendix a 3.800 euros | Instagram

 

El xef Sergi Escolà, del restaurant Casinet del Vendrell, ha creat un aparell que permet als restaurants controlar els temps i la intensitat de la flama del paeller per a què la cocció de l’arròs siga sempre al punt. D’esta manera, i amb l’ajuda de l’empresa especialitzada en projectes d’enginyeria, es va crear ‘Mimcook’, una variant de la Thermomix amb una llista de receptes programables per a què els cuiners puguen elaborar un plat sempre de forma idèntica. 

 

Segons el diari ‘Ara’, en el cas de la paella, este robot de cuina inclou una pantalla per a què els xefs sàpiguen el moment exacte en el què fer el següent pas de la recepta. Mentres que la tecnologia avança en els forns i altres electrodomèstics de la cuina, «els cremadors de paelles no han evolucionat des de fa anys», afirma Enric Cuadrada, director de projectes de ‘Mimcook’. 

 

 

L’objectiu d’este nou robot de cuina és donar tranquil·litat al xef i rebaixar la pressió d’estar pendent dels fogons. Ara, després d’un any i mig de prova en el Casinet i dos restaurants més, el producte està patentat i ja té una versió comercial. De fet, el seu primer client va ser el xef valencià amb tres estrelles ‘Michelin’ Quique Dacosta, que l’utilitza en el seu restaurant ‘Arros QD’, en Londres.

 

El preu del Mimcook és de 3.800 €, però Cuadrada assegura que la inversió es recupera ràpidament si s’utilitza en un restaurant a on es cuina molt d’arròs. A demés, s’han començat a interessar pel producte altres classes de negoci, com els ‘food trucks’ o les empreses hoteleres, i tenen pensat obrir el mercat cap a l’estranger.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Detingudes a Elda dos persones per usar documents falsos en tràmits d’estrangeria

La Policia Nacional deté a Elda a una dona i a un home acusats d'utilitzar i facilitar documentació falsa per a obtindre permisos d'estrangeria a canvi de diners.

Alerta taronja per vent de fins a 100 km/h i fort onatge a Castelló este cap de setmana

Aemet i la Generalitat mantenen l'alerta taronja per ratxes de vent de fins a 100 km/h i fenòmens costaners a Castelló este dissabte i diumenge, amb onatge de fins a 3 metres.

Un estudi analitza com la dana del 29 d’octubre va disparar la polarització política en els mitjans digitals

Un estudi de la Universitat Politècnica de València revela que la dana del 29 d'octubre de 2024 es va convertir en un focus de confrontació política, amb notícies més moderades que uns comentaris de lectors molt agressius i ideologitzats.

Vent molt fort a Castelló i lleuger repunt de les màximes en el sud de la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte marcat per ratxes molt fortes de vent del nord-oest a Castelló i sense canvis significatius en les temperatures, excepte un lleuger ascens de les màximes en la mitat sud.

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.