12.2 C
València
Dijous, 11 desembre, 2025

Obert el termini per a sol·licitar les ajudes al comerç afectat per la dana a València

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert este dijous el termini per a sol·licitar les ajudes al comerç de la ciutat afectat per dana que el passat 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital, les de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. “A partir de hui es poden sol·licitar les ajudes”, ha indicat l’edil.

Estes ajudes, recollides en el pla ‘En peu, alcem-se’, estan dirigides al comerç, l’hostaleria, els autònoms i les petites empreses l’activitat econòmica de les quals es desenvolupa en el barri de Faitanar de València, en les tres pedanies citades i en les de Pinedo, El Saler, El Perellonet i El Palmar.

El programa, dotat amb un total de 4 milions d’euros, contempla dos tipus d’ajudes: 4.000 euros a els qui han patit danys materials en el seu local comercial en planta baixa i 2.000 euros a persones i petites empreses l’activitat econòmica de les quals s’haja vist afectada per la dana sense patir danys materials.

Este pla s’ha engegat a iniciativa de les regidories de Comerç i Mercats, Turisme i Emprenedoria, i dins del paquet d’ajudes de l’Ajuntament de València per a la recuperació i reconstrucció de les zones de la ciutat afectades per les inundacions generades per la dana.

Per a dotar econòmicament esta iniciativa, el consistori va aprovar la desena modificació de crèdits extraordinaris i suplements de crèdit del pressupost municipal del 2024, ha recordat Caballero.

El pla ‘En peu, alcem-se’ s’ha tramitat de manera urgent “per raons d’interès públic” i amb l'”objectiu principal” d'”ajudar al comerç, l’hostaleria, els autònoms i les empreses de menys de deu treballadors l’activitat econòmica dels quals es desenvolupa en el barri i les pedanies del sud de València, de conformitat amb el que es disposa en l’annex del Reial decret-llei 6/2024, de 5 de novembre, el territori del qual ha sigut declarat ‘Zona afectada greument per una Emergència de Protecció Civil'”.

El portaveu municipal ha recordat que estes ajudes “són compatibles amb la resta d’ajudes” encaminades a pal·liar i afrontar els efectes de la dana atorgades per una altra entitat o institució, com la Generalitat o el Govern central. “Són ajudes complementàries per a ajudar entre tots al fet que puguen alçar-se” estos negocis, ha afegit Caballero.

“El que volem en este ajuntament és que cap negoci es quede arrere i poder també recolzar-los a tirar endavant. Els veïns han perdut molt, l’últim que poden perdre també és la seua ocupació. I allí va a estar l’Ajuntament”, ha insistit el regidor.

QUANTIES FIXES

Les bases d’esta convocatòria indiquen que es concedirà únicament una de les dues quanties fixes establides, atès que no són acumulables.

Així, s’han establit 4.000 euros per a les persones sol·licitants l’activitat econòmica de les quals s’haja vist afectada per patir danys materials en local en planta baixa afecte a l’activitat econòmica i que complisquen els requisits de la convocatòria, i de 2.000 euros als sol·licitants l’activitat econòmica dels quals s’haja vist damnificada sense patir danys materials i que complisquen els requisits.

A estes ajudes poden acollir-se tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica legalment constituïdes i que complisquen, entre altres, els següents requisits: ser titulars d’una activitat econòmica el local de la qual de desenvolupament es trobe en les pedanies del sud de València afectades.

En cas de no disposar de local de desenvolupament de l’activitat, es precisa que el domicili fiscal haurà de trobara en aquestes pedanies. Així mateix, s’establix la necessitat d’estar donat d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social i en l’AEAT, en una activitat econòmica que es desenvolupava en les pedanies del sud el dia 29 d’octubre del 2024.

Igualment, es demana estar inclòs en els supòsits d’exempció del IAE previstos en l’article 82 del Text Refós de la llei d’Hisendes Locals; i que la titularitat de l’activitat corresponga a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals de treballadors en situació d’alta en els dotze mesos anteriors al 29 d’octubre del 2024 o si escau, en el període en què s’estiga d’alta en l’activitat, siga inferior a deu persones emprades.

SOL·LICITUD

Les persones i empreses interessades en estes ajudes han d’emplenar i signar un formulari de sol·licitud que comprèn una declaració responsable on s’ha d’afirmar que complixen els requisits establits en la convocatòria. A més, han d’aportar una sèrie de documents i signar l’autorització de consulta interactiva de dades fiscals. Únicament es pot presentar un màxim d’una sol·licitud per persona física, jurídica o entitat.

El termini de presentació de sol·licituds s’ha obert este dijous, 5 de desembre, després de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) i es tancarà el 31 de desembre del 2024.

Les instàncies poden presentar-se en les tres oficines d’atenció temporal habilitades pel consistori valencià en les alcaldies pedáneas de la Torre, Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral; en els registres d’entrada d’este ajuntament (casa consistorial, Tabaquera, Juntes Municipals de Districte i Alcaldies Pedáneas); en els altres registres regulats per la llei i també a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de València.

Últimes notícies

Pérez Llorca, Tellado i Mompó han acompanyat a Catalá en el sopar de Nadal del PP de València

Mig miler d'afiliats han acudit al sopar de Nadal del PP de València, en la qual Pérez Llorca, Tellado i Mompó han abrigallat a Catalá. L'alcaldessa ha reivindicat unitat, ha fet balanç de gestió i ha carregat contra el PSOE.

Enric Mas competirà en la Challenge Mallorca 2026 després de la seua operació de varices

Enric Mas ja entrena després de passar per quiròfan i fixa la seua reaparició en la Challenge Mallorca 2026. Movistar presenta el seu projecte per a 2026 amb Uijtdebroeks com a aposta de lideratge.

Enric Mas confia a tornar millor després de la seua operació de varices

El mallorquí es va mostrar optimista en la presentació del Movistar Team: després d'operar-se de varices a la cama esquerra, ja entrena i apunta a iniciar 2026 amb bon peu.

Unzué apunta a Uijtdebroeks com a líder del Movistar per a 2026

Movistar va presentar els seus equips i el seu full de ruta per a 2026. Unzué confia a impulsar a Cian Uijtdebroeks com a referent i reforçar el bloc masculí i femení.

El cap de gabinet de Mazón va atestar que no sabia de confinaments i va remetre la decisió a un assessor

José Manuel Cuenca va declarar que desconeixia l'encaix legal d'un confinament durant la dana i va traslladar el dubte a un altre membre del gabinet. Els missatges amb Salomé Pradas il·lustren el debat intern i motiven una nova citació judicial.

Ford renova per sis mesos l’ERTO Xarxa d’Almussafes amb les mateixes condicions

La planta d'Almussafes ha renovat per sis mesos l'ERTO Xarxa amb les regles vigents en 2025: 4.152 afectats de manera rotativa, 996 llocs diaris en regulacion i el 90% del salari amb el 100% de complements.

El sector agroalimentari reclama més innovació per a ser sostenible i competitiu

La IV Trobada Renowagro ha posat el focus en la tecnologia i l'I+D com a palanques per a guanyar rendibilitat, sostenibilitat i competitivitat. Administracions, indústria i científics han defés regles clares per a accelerar l'adopció de solucions en el camp.

La Diputació preveu reobrir la Plaça de Bous de València abans de la Fira de Falles de 2026

La Diputació de València ha avançat al 90% la renovació integral de la il·luminació de la Plaça de Bous i preveu reobrir el cus abans de la Fira de Falles de 2026. L'actuació millora eficiència, seguretat i estàndards per a retransmissió en alta definició.