Obert el termini per a sol·licitar les ajudes al comerç afectat per la dana a València

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

L’Ajuntament de València ha obert este dijous el termini per a sol·licitar les ajudes al comerç de la ciutat afectat per dana que el passat 29 d’octubre va devastar localitats d’esta província i tres pedanies de la seua capital, les de la Torre, Castellar-l’Oliveral i Forn d’Alcedo.

Així ho ha indicat el portaveu de l’executiu municipal, Juan Carlos Caballero, en la roda de premsa posterior a la Junta de Govern Local. “A partir de hui es poden sol·licitar les ajudes”, ha indicat l’edil.

Estes ajudes, recollides en el pla ‘En peu, alcem-se’, estan dirigides al comerç, l’hostaleria, els autònoms i les petites empreses l’activitat econòmica de les quals es desenvolupa en el barri de Faitanar de València, en les tres pedanies citades i en les de Pinedo, El Saler, El Perellonet i El Palmar.

El programa, dotat amb un total de 4 milions d’euros, contempla dos tipus d’ajudes: 4.000 euros a els qui han patit danys materials en el seu local comercial en planta baixa i 2.000 euros a persones i petites empreses l’activitat econòmica de les quals s’haja vist afectada per la dana sense patir danys materials.

Este pla s’ha engegat a iniciativa de les regidories de Comerç i Mercats, Turisme i Emprenedoria, i dins del paquet d’ajudes de l’Ajuntament de València per a la recuperació i reconstrucció de les zones de la ciutat afectades per les inundacions generades per la dana.

Per a dotar econòmicament esta iniciativa, el consistori va aprovar la desena modificació de crèdits extraordinaris i suplements de crèdit del pressupost municipal del 2024, ha recordat Caballero.

El pla ‘En peu, alcem-se’ s’ha tramitat de manera urgent “per raons d’interès públic” i amb l'”objectiu principal” d'”ajudar al comerç, l’hostaleria, els autònoms i les empreses de menys de deu treballadors l’activitat econòmica dels quals es desenvolupa en el barri i les pedanies del sud de València, de conformitat amb el que es disposa en l’annex del Reial decret-llei 6/2024, de 5 de novembre, el territori del qual ha sigut declarat ‘Zona afectada greument per una Emergència de Protecció Civil'”.

El portaveu municipal ha recordat que estes ajudes “són compatibles amb la resta d’ajudes” encaminades a pal·liar i afrontar els efectes de la dana atorgades per una altra entitat o institució, com la Generalitat o el Govern central. “Són ajudes complementàries per a ajudar entre tots al fet que puguen alçar-se” estos negocis, ha afegit Caballero.

“El que volem en este ajuntament és que cap negoci es quede arrere i poder també recolzar-los a tirar endavant. Els veïns han perdut molt, l’últim que poden perdre també és la seua ocupació. I allí va a estar l’Ajuntament”, ha insistit el regidor.

QUANTIES FIXES

Les bases d’esta convocatòria indiquen que es concedirà únicament una de les dues quanties fixes establides, atès que no són acumulables.

Així, s’han establit 4.000 euros per a les persones sol·licitants l’activitat econòmica de les quals s’haja vist afectada per patir danys materials en local en planta baixa afecte a l’activitat econòmica i que complisquen els requisits de la convocatòria, i de 2.000 euros als sol·licitants l’activitat econòmica dels quals s’haja vist damnificada sense patir danys materials i que complisquen els requisits.

A estes ajudes poden acollir-se tant les persones físiques o jurídiques, com les comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica legalment constituïdes i que complisquen, entre altres, els següents requisits: ser titulars d’una activitat econòmica el local de la qual de desenvolupament es trobe en les pedanies del sud de València afectades.

En cas de no disposar de local de desenvolupament de l’activitat, es precisa que el domicili fiscal haurà de trobara en aquestes pedanies. Així mateix, s’establix la necessitat d’estar donat d’alta en el règim corresponent de la Seguretat Social i en l’AEAT, en una activitat econòmica que es desenvolupava en les pedanies del sud el dia 29 d’octubre del 2024.

Igualment, es demana estar inclòs en els supòsits d’exempció del IAE previstos en l’article 82 del Text Refós de la llei d’Hisendes Locals; i que la titularitat de l’activitat corresponga a autònoms o empreses la plantilla mitjana de les quals de treballadors en situació d’alta en els dotze mesos anteriors al 29 d’octubre del 2024 o si escau, en el període en què s’estiga d’alta en l’activitat, siga inferior a deu persones emprades.

SOL·LICITUD

Les persones i empreses interessades en estes ajudes han d’emplenar i signar un formulari de sol·licitud que comprèn una declaració responsable on s’ha d’afirmar que complixen els requisits establits en la convocatòria. A més, han d’aportar una sèrie de documents i signar l’autorització de consulta interactiva de dades fiscals. Únicament es pot presentar un màxim d’una sol·licitud per persona física, jurídica o entitat.

El termini de presentació de sol·licituds s’ha obert este dijous, 5 de desembre, després de la publicació de l’extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de la Província (BOP) i es tancarà el 31 de desembre del 2024.

Les instàncies poden presentar-se en les tres oficines d’atenció temporal habilitades pel consistori valencià en les alcaldies pedáneas de la Torre, Forn d’Alcedo i Castellar-l’Oliveral; en els registres d’entrada d’este ajuntament (casa consistorial, Tabaquera, Juntes Municipals de Districte i Alcaldies Pedáneas); en els altres registres regulats per la llei i també a través de la seu electrònica de l’Ajuntament de València.

Últimes notícies

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.

La planta d’Almussafes acoblarà des de 2028 el nou Ford Bast

La fàbrica de Ford a Almussafes produirà a partir de 2028 el Bast, un SUV compacte i robust amb diferents opcions de propulsió, reforçant el pes industrial de la planta valenciana.

Awa Fam deixa el València Basket per a fer el salt a la WNBA sense haver sigut encara dominant

La pivot alacantina Awa Fam s'acomiada del València Basket i del bàsquet europeu per a iniciar la seua carrera en la WNBA i en la nova lliga privada Project B després de dos anys de creixement sense arribar encara a ser dominant.