Parc Sagunt firma la venda de 381.804 m² a Inditex per 64,9 milions

Espais Econòmics Empresarials (EEE), participada al 50% per la Generalitat i Sepides, ha firmat la venda d’una parcel·la de 381.804 m² en Parc Sagunt II a Alveston ITG, del Grup Inditex, per 64,9 milions d’euros. La companyia destinarà el sòl a un gran projecte logístic, d’acord amb la informació de la Generalitat.

La parcel·la està al costat de la gigafactoria de cel·les de Powerco (Volkswagen), en construcció i amb activitat prevista en 2026. Esta proximitat reforça l’atractiu de l’entorn per a operacions industrials i logístiques i apunta a la consolidació d’un node que combinarà producció i distribució en una mateixa àrea. L’inici d’activitat previst per a eixe any marca un horitzó immediat que pot accelerar decisions empresarials i planificació de capacitats.

La directora general de Projectes Estratègics, Ester Olivas, ha destacat que l’operació suposa un pas clau en la consolidació de Parc Sagunt II com un dels grans centres logístics i industrials de l’arc mediterrani i com a pol d’innovació i desenrotllament de la Comunitat Valenciana. També ha subratllat que un dels eixos del Consell és la reindustrialització mitjançant el suport al teixit productiu propi i l’atracció d’inversions que impulsen l’activitat i l’ocupació de qualitat.

Comercialització i terminis

El procés de comercialització de la gran parcel·la, d’1.000.202 m² de superfície total, es va iniciar a l’agost de 2025 amb un preu mínim d’eixida de 160 milions. Al novembre de 2025, Espais Econòmics Empresarials va adjudicar la subparcel·la IN1-C a Alveston ITG per 64.906.707 euros i l’operació s’acaba de firmar, materialitzant l’adjudicació i buidant el camí per al desenrotllament del projecte.

Del total, queden 618.398 m² disponibles. Podran adquirir-se íntegrament o per parts, amb quatre lots previstos de 164.407 m², 388.377 m², 32.816 m² i 32.690 m². Esta segmentació permet acomodar des d’iniciatives de gran escala fins a implantacions de menor grandària, en funció de les necessitats de cada operador. Amb este esquema s’atén l’interés de companyies amb necessitats distintes en superfície i temps d’execució.

Impacte al parc i en la inversió privada

El nou projecte, sumat al de Powerco, reforça el paper de Parc Sagunt II i del municipi de Sagunt com un dels grans centres industrials d’Espanya. La combinació d’activitat manufacturera i logística en l’entorn anticipa sinergies directes que poden traduir-se en major dinamisme empresarial i en una cadena de subministrament més pròxima.

En la mateixa línia de captació d’inversions, al desembre es va aprovar la publicació de nous plecs per a la venda de la resta del sòl de Parc Sagunt II. Amb això es manté actiu el calendari d’oferta pública de sòl i es dona continuïtat a l’estratègia d’atraure projectes d’elevat impacte.

EEE, societat mercantil de titularitat pública, té com a finalitat dotar a la Comunitat Valenciana de sòl urbanitzat per a usos industrials, productius i manufacturers i facilitar l’assentament de projectes estratègics. Amb la firma d’esta venda, l’administració avança en els seus objectius i el sector privat assegura espai per a créixer en un punt d’alt valor logístic.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.