Pérez Llorca abordarà en Les Corts la situació valenciana i la relació amb el Govern

Nou debat de control a Les Corts Valencianes

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, intervindrà aquest dijous en Les Corts Valencianes en una nova sessió de control centrada en la situació de la Comunitat Valenciana i en el grau de col·laboració del Govern d’Espanya amb els ciutadans valencians. El debat permetrà als grups parlamentaris exposar les seues crítiques i valoracions sobre la gestió del Consell i el context polític, econòmic i social actual.

Serà l’octava sessió de control des que Pérez Llorca va accedir al càrrec, la qual cosa reflectix la continuïtat d’este mecanisme de supervisió parlamentària a l’Executiu autonòmic. La cita se celebra en l’últim ple de Les Corts del mes de maig, un moment en el qual les formacions polítiques aprofiten per a fer balanç de l’acció del Govern valencià abans del parèntesi de l’activitat ordinària.

El format de la sessió seguirà l’esquema habitual de preguntes de control al president del Consell, formulades pels síndics dels diferents grups. Estes intervencions permetran posar sobre la taula tant la valoració global de la situació de la Comunitat com les principals discrepàncies polítiques entre el Govern autonòmic i l’oposició.

Preguntes dels grups a Pérez Llorca

La sessió començarà a les deu del matí amb la intervenció del síndic del grup socialista, José Muñoz, que preguntarà a Pérez Llorca com valora la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana. Amb esta qüestió, el PSPV busca forçar al president a fer un diagnòstic ampli del moment que travessa l’autonomia, des de l’evolució de l’economia i l’ocupació fins al clima polític i la cohesió social.

Després d’eixa primera intervenció, serà el torn del síndic de Compromís, Joan Baldoví. La seua pregunta se centrarà en per què, al seu juí, l’actual Consell és incapaç de resoldre els problemes dels valencians. En vincular l’actual Executiu amb el qual encapçalava Carlos Mazón, Baldoví pretén subratllar la continuïtat de polítiques i responsabilitzar al Govern autonòmic de la falta de solucions a les demandes ciutadanes, segons la interpretació política que realitza el seu grup.

Finalment, el síndic de Vox, José María Llanos, dirigirà la seua pregunta al grau d’implicació i col·laboració que, a la seua entendre, està mostrant el Govern d’Espanya amb els valencians. Amb esta qüestió, el grup posa el focus en la relació entre la Generalitat i l’Executiu central i busca que el president concrete si considera suficient el suport de l’Estat en assumptes que afecten directament la Comunitat.

El conjunt d’estes preguntes permetrà a Pérez Llorca defendre la gestió de la seua Consell, respondre a les crítiques de l’oposició i fixar una posició clara sobre la cooperació amb el Govern central. La sessió de control servirà així per a evidenciar les diferències entre els grups i perquè el president detalle la seua visió sobre els principals reptes que afronta la Comunitat Valenciana.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.