Pilar Bernabé exigeix a Carlos Mazón explicacions sobre la seva actuació durant la dana del 29O

En una roda de premsa realitzada a València, la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, ha instat al president de la Generalitat, Carlos Mazón, a proporcionar una explicació sobre el seu comportament i les decisions preses el passat 29 d’octubre, el dia en què una dana va devastar gran part de la província de València, resultant en la pèrdua de 228 vides. Bernabé ha expressat la seva frustració afirmant que «portem sis mesos d’apagada informativa», ressaltant la importància de la transparència en la gestió d’emergències.

El passat 29O, Mazón només ha estat vist en una imatge entrant al Centre de Coordinació Operativa Integrat (Cecopi) a les 20.28 hores, una situació que Bernabé considera inacceptable. «Sis mesos després de la catàstrofe, ell ha d’explicar què feia durant el moment més crític de la tragèdia», ha comentat, subratllant que la seva falta de comunicació ha generat una creixent inquietud entre la població valenciana.

Bernabé ha exigit més responsabilitat per part de Mazón, recordant que la jutgessa de Catarroja li ha donat ocasió de declarar en seu judicial, però no ha respost. «La valoració que està fent el poble valencià és clara: és frustrant veure un president que viatja a Miami o Nova York en comptes de fer front a les seves responsabilitats domèstiques», ha afirmat.

A més, ha destacat que el Govern d’Espanya ha mobilitzat 16.600 milions d’euros per a fer front a les conseqüències de la catàstrofe, una xifra que supera en 20 vegades els recursos disponibles de la Generalitat. D’aquesta manera, Bernabé ha emfatitzat la descoordinació i la manca de resposta efectivament planificada davant l’emergència, amb una crítica sobre els contínuos atacs de Mazón al Govern central en comptes de centrar-se en solucionar problemes locals.

En relació amb les actuacions durant la dana, ha revelat que el president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer (CHX) va advertir sobre la situació d’emergència amb antelació, però no va ser suficient per activar les mesures necessàries. Les alertes rebudes i les telefonades al servei d’emergències no van ser gestionades adequadament, cosa que va contribuir al caos. «El Cecopi no va telefonar a ningú el 29O, cosa que podria haver ajudat a prevenir els danys», ha detallat.

Bernabé ha acabat la seva intervenció insistint que el lideratge i la resposta davant d’emergències són fonamentals, i que la falta d’acció pot portar a conseqüències devastadores. Els ciutadans esperen que, després de sis mesos, Mazón mostri un compromís real amb la seva responsabilitat de protegir la comunitat valenciana davant de desastres naturals.

Últimes notícies

A presó una banda que assaltava bancs i sales de joc a Alacant i València

Cinc membres d’una banda, de nacionalitats sèrbia i espanyola, han ingressat a presó acusats de 52 robatoris en bancs i sales de joc de nou províncies, incloses Alacant i València. La Guàrdia Civil d’Albacete ha desmantellat l’organització, especialitzada en el robatori de caixes fortes i màquines de canvi.

Incautat prop d’un milió d’euros d’una xarxa que portava cocaïna per ports espanyols

La Guàrdia Civil i la Policia Nacional d’Equador han desarticulat una organització internacional que ha intentat introduir més de 21 tones de cocaïna per ports com València, Màlaga i Algesires, i han incautat prop d’un milió d’euros en metàl·lic a Arnedo.

El PP reclama que es retire el macrovertedero projectat a Zarra per l’alt impacte ambiental

El PP en Les Corts ha demanat a l’empresa promotora del macrovertedero de Zarra que retire el projecte, que considera un greu risc ambiental per al Valle de Ayora-Cofrentes i rebutjat per ajuntaments i veïnat.

Agents francesos patrullen Benidorm per a atendre millor els turistes

Dos agents de la Police Nationale patrullen este mes d’agost amb la Policia Nacional pels punts més turístics de Benidorm per a millorar l’atenció i la seguretat dels visitants estrangers dins del programa europeu de comissaries.

Detingut a Torrevella amb una pistola carregada en plena via pública

Un home ha sigut detingut a Torrevella quan caminava pel carrer amb una pistola semiautomàtica carregada, munició addicional i documentació presumptament falsa. Tant ell com l’acompanyant tenien antecedents per tinença il·lícita d’armes i pertinença a grup criminal.

Detingut a València un jove de 25 anys per apunyalar un menor de 14

La Policia Nacional ha detingut a València un jove de 25 anys acusat d'apunyalar un menor de 14 anys després d'una discussió prèvia entre dos grups d'amics. L'agressió s'ha produït de matinada en la calle Reus i la víctima ha sigut traslladada a un hospital amb ferides en el costat, l'engonal i el colze dret.

Ruixats amb tempesta a l’interior nord i descens de les màximes

L’interior de la mitat nord pot registrar hui ruixats amb tempesta i pedra, mentre les temperatures màximes baixen en quasi tot el territori. Demà es preveuen noves tempestes, sobretot a l’interior de Castelló i punts de l’interior de València.

Així volen preparar els boscos europeus davant un clima cada volta més extrem

El projecte europeu Informa Forests, coordinat per l’Institut ITACA de la UPV, proposa diversificar espècies, reforçar la gestió sostenible i donar més suport a propietaris per a fer front a sequera, incendis i fenòmens extrems als boscos europeus.
FILMOTECA D'ESTIU