Pluges amb fang i ratxes molt fortes este dimecres per la borrasca Regina

Este dimecres la borrasca Regina deixarà un notable empitjorament del temps en gran part del país. Les precipitacions es generalitzaran des del sud cap al nord amb episodis de pluja amb fang, un acusat descens de les temperatures en la mitat sud i ratxes de vent molt forts en la façana oriental peninsular. Andalusia concentrarà els majors acumulats, especialment en l’Estret, i també plourà amb intensitat a Castella-la Manxa i en la Comunitat de Madrid, sense descartar Extremadura.

Pluges amb fang i ratxes molt fortes

La calitja i la pols en suspensió donaran lloc a ruixats amb fang en àmplies zones de l’est i del centre, deixant depòsits sobre vehicles i superfícies i reduint la visibilitat en cotes altes. A Balears es preveuen cels térbols per calitja amb possibilitat de ruixats ocasionals. A Andalusia els ruixats podran ser localment forts en la mitat oriental, l’Estret i el vessant mediterrani, amb la cota de neu baixant d’uns 2.000 a 1.500 metres. En la Comunitat de Madrid s’esperen precipitacions a la vesprada amb fang, més intenses en la serra i l’àrea central, amb la cota de neu per damunt de 2.100 metres. A Castella-la Manxa les pluges amb fang s’estendran de sud a nord, amb possibilitat de graníssol en el terç sud. A Extremadura les pluges arribaran a la vesprada i la nit i puntualment podran ser fortes i amb graníssol.

El descens tèrmic es notarà sobretot en la mitat sud, on les màximes baixaran, mentres que en el Sistema Central tendiran a pujar. Les mínimes descendiran en el terç sud i en el propi Sistema Central i augmentaran en la mitat nord de l’àrea mediterrània, amb pocs canvis en la resta. La combinació de vent i precipitació accentuarà la sensació tèrmica en zones exposades.

El vent bufarà amb intervals forts i ratxes molt fortes en la façana oriental peninsular, i serà moderat a Balears, l’altiplà sud, la mitat oriental i els litorals, amb ratxes molt fortes probables en el terç sud-est. Estes ratxes podran complicar els desplaçaments, sobretot en àrees altes ou obertes i en trams de litoral.

Per regions, el nord peninsular mantindrà una situació més estable, amb cels poc nuvolosos i possibilitat de ruixats aïllats en punts d’interior de Galícia, Astúries, Cantàbria, País Basc i Castella i Lleó. A Navarra i La Rioja s’esperen intervals nuvolosos i pluges febles disperses. Aragó i Catalunya registraran precipitacions amb fang i pols en suspensió, amb ratxes molt fortes en litoral i prelitoral català i reducció de visibilitat en zones elevades. A la Comunitat Valenciana les pluges seran febles, més persistents en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent moderat a fort i ratxes molt fortes en el litoral i zones altes. La Regió de Múrcia tindrà cels coberts i ruixats amb fang a la vesprada, amb ratxes molt fortes en l’Altiplà i el litoral. A Balears hi haurà boires i calitja, i a Canàries s’esperen cels nuvolosos amb precipitacions més abundants en el nord de les illes, temperatures en ascens i vent fort amb ratxes molt fortes.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.