Pluges en el sud de València i nord d’Alacant, amb vent i mala mar

El cel estarà este dimecres molt nuvolós o cobert en la Comunitat Valenciana, amb precipitacions febles més persistents en el sud de València i el nord d’Alacant. En la mitat sud d’Alacant seran menys probables i de caràcter aïllat. El vent del nord-est bufarà de moderat a fort, amb ratxes molt fortes en punts del litoral i en zones altes o exposades de l’interior. Les temperatures mínimes ascendiran i les màximes es mantindran, deixant un ambient humit i ventós malgrat un termòmetre estable al migdia.

Este escenari afavorirà intervals de pluja intermitent i acumulacions localitzades on més insistisca la precipitació, mentres que el vent reforçat pot alçar l’onatge i empitjorar la mar al costat de la costa. En àrees menys afectades, com l’extrem sud d’Alacant, els ruixats seran més irregulars i breus.

Demà, pluges generalitzades amb fang

Per al dijous es preveu cel cobert i precipitacions generalitzades acompanyades de fang, localment forts i persistents i, de manera ocasional, amb tempesta. Les mínimes presentaran pocs canvis i les màximes descendiran, de manera que l’ambient serà més fresc. La presència de fang implica que la pluja arrossegarà partícules en suspensió i deixarà depòsits sobre vehicles, façanes i paviment.

El vent mantindrà component nord-est i serà moderat amb intervals de fort en el litoral. A l’interior bufarà fluix a moderat de component este, excepte a Alacant, on predominarà la component nord. Este flux afavorix l’entrada d’humitat des de la mar, alimenta la nuvolositat i pot intensificar els ruixats a les comarques més exposades a eixa direcció.

Les temperatures extremes registrades en les últimes 24 hores en les capitals de província han sigut: Castelló, 13,5 i 16,5 graus; València, 13,7 i 15,4; Alacant, 15,6 i 21,8. El rang mostra un contrast notable, amb valors més temperats a Alacant, d’acord amb una major obertura de clars i la influència del vent.

En la mar, el pronòstic apunta a vent del nord i nord-est amb ratxes i estat de la mar de forta maror a gruixuda en tot el litoral. Enfront de Castelló s’esperen forces pròximes a 6 amb xàfecs aïllats; en la costa de València, nord i nord-est 5 a 6; i enfront d’Alacant, nord i nord-est 6 a 7. Estes condicions aconsellen precaució en la navegació i activitats marítimes per l’onatge i el vent sostingut.

Últimes notícies

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.

El PSPV acusa el PP de tindre la Comunitat paralitzada per un president en precari

El síndic del PSPV-PSOE, José Muñoz, acusa el PP de mantindre la Generalitat i les Corts pràcticament paralitzades per la situació d'interinitat de Pérez Llorca i per les lluites internes del partit.

Detinguts quatre lladres per 72 robatoris d’informàtica en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana

Els Mossos i la Guàrdia Civil han detingut a Barcelona quatre hòmens acusats de 72 robatoris de material informàtic en empreses de Catalunya, Aragó i Comunitat Valenciana, valorats en 700.000 euros. L’Audiència d’Instrucció número 1 de Monzón s’encarrega del cas.

Noves ajudes de 2,5 milions per a programes de família i infància el 2026

La Conselleria de Serveis Socials ha convocat 2,5 milions en subvencions per a programes de família, infància i adolescència el 2026, dirigits a ajuntaments i entitats socials. Les ajudes prioritzaran la prevenció de la violència, el bon tracte, l’acolliment familiar i el suport a famílies vulnerables i municipis en risc de despoblament.

La Fe es consolida com a centre capdavanter en tractaments respiratoris mínimament invasius

El Ministeri de Sanitat ha acreditat la Unitat de Neumologia Intervencionista i Endoscòpia d'Adults de La Fe com a CSUR, fet que la convertix en un dels huit centres de referència a Espanya en patologies respiratòries complexes. El reconeixement es basa en l'alta activitat assistencial, la qualitat dels procediments i la seua intensa tasca investigadora i docent.