El Pont del Rei a Madrid Río acollirà la ‘mascletà’ madrilenya el pròxim 18 de febrer

El Pont del Rei, situat a Madrid Río, acollirà diumenge que ve, 18 de febrer, la ‘mascletà’ que celebrarà la capital, la primera vegada que es portarà fora de la Comunitat Valenciana, tal com ha anunciat l’alcalde de la ciutat, José Luis Martínez-Almeida.

«Estic convençut que tot Madrid Río serà un formiguer de gent disposada a gaudir d’un espectacle sense igual com és la ‘mascletà‘», ha afirmat l’alcalde aquest dilluns davant els periodistes des de la plaça de la Vila.

Segons ha afirmat, l’elecció de Pont del Rey es deu al fet que reuneix els requisits tècnics i de seguretat necessaris, a més d’oferir una de les panoràmiques «més belles de la capital«, als peus de la Catedral de l’Almudena i del Palau Real.

Des de l’Ajuntament de Madrid han justificat que aquest emplaçament permetrà que la ‘mascletà’ siga «una celebració per a tots, en la qual famílies, joves i majors puguen compartir aquest esdeveniment de la cultura valenciana i espanyola».

A això, han afegit que aquesta celebració serà possible gràcies a «la bona disposició» de l’alcaldessa de València, María José Catalá. Aquesta activitat es troba dins del protocol de col·laboració que van firmar els dos ajuntaments en la passada Fira Internacional de Turisme (Fitur) per a promoure accions de promoció mútua i serà finançada per l’Ajuntament de la capital.

El Consistori de València i el de Madrid van fixar el cap de setmana del 17 i 18 de febrer, previ a la Crida –acte en el qual es dóna el tret d’eixida a les Falles amb la telefonada de les Falleres Majors a la participació en les festes– com a data en la qual es dispararà la primera ‘mascletà’ en la capital d’Espanya, de la mà de Pirotècnia Valenciana.

Últimes notícies

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.