12.9 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

El Pont del Rei a Madrid Río acollirà la ‘mascletà’ madrilenya el pròxim 18 de febrer

El Pont del Rei, situat a Madrid Río, acollirà diumenge que ve, 18 de febrer, la ‘mascletà’ que celebrarà la capital, la primera vegada que es portarà fora de la Comunitat Valenciana, tal com ha anunciat l’alcalde de la ciutat, José Luis Martínez-Almeida.

Estic convençut que tot Madrid Río serà un formiguer de gent disposada a gaudir d’un espectacle sense igual com és la ‘mascletà‘”, ha afirmat l’alcalde aquest dilluns davant els periodistes des de la plaça de la Vila.

Segons ha afirmat, l’elecció de Pont del Rey es deu al fet que reuneix els requisits tècnics i de seguretat necessaris, a més d’oferir una de les panoràmiques “més belles de la capital“, als peus de la Catedral de l’Almudena i del Palau Real.

Des de l’Ajuntament de Madrid han justificat que aquest emplaçament permetrà que la ‘mascletà’ siga “una celebració per a tots, en la qual famílies, joves i majors puguen compartir aquest esdeveniment de la cultura valenciana i espanyola”.

A això, han afegit que aquesta celebració serà possible gràcies a “la bona disposició” de l’alcaldessa de València, María José Catalá. Aquesta activitat es troba dins del protocol de col·laboració que van firmar els dos ajuntaments en la passada Fira Internacional de Turisme (Fitur) per a promoure accions de promoció mútua i serà finançada per l’Ajuntament de la capital.

El Consistori de València i el de Madrid van fixar el cap de setmana del 17 i 18 de febrer, previ a la Crida –acte en el qual es dóna el tret d’eixida a les Falles amb la telefonada de les Falleres Majors a la participació en les festes– com a data en la qual es dispararà la primera ‘mascletà’ en la capital d’Espanya, de la mà de Pirotècnia Valenciana.

Últimes notícies

L’afiliació estrangera cau al gener en la Comunitat Valenciana: 9.275 menys i 377.098 ocupats

L'afiliació de treballadors estrangers va baixar en 9.275 al gener en la Comunitat Valenciana, fins a 377.098. Malgrat l'ajust estacional, en l'últim any va sumar 43.850 (+13,16%).

La inflació de gener s’ha situat en el 2,5% en la Comunitat Valenciana, per damunt de la mitjana

La Comunitat Valenciana ha registrat al gener un 2,5%, per damunt del 2,3% nacional després de la revisió a la baixa de l'INE. La subjacent se situa en el 2,6% i els aliments van augmentar un 3%.

Aemet eleva a taronja l’avís per vent des del migdia i preveu ratxes de 120 km/h el dissabte

Aemet ha elevat a taronja els avisos per vent des del migdia d'este divendres a Alacant i València, i des de les 17 hores també a Castelló. El dissabte s'esperen pics de 120 km/h i onatge de 2 a 3 metres en el nord de Castelló.

El vent s’intensifica este dissabte en la Comunitat Valenciana i amainarà el diumenge

El cap de setmana deixarà ratxes fortes i molt fortes, amb probables huracanades a Castelló el dissabte. El diumenge el vent tendirà a remetre i pujaran les màximes.

Suspesa la Línia 1 entre Alberic i Castelló pel trencament d’una catenària

El trencament d'una catenària manté tallat des d'anit el servici entre Alberic i Castelló en la Línia 1. Metrovalencia oferix autobusos entre els dos punts.

Mor un treballador durant el muntatge de les llums d’una falla a Burjassot

Un operari ha mort mentres col·locava la il·luminació de la falla María Ros-Sant Tomàs a Burjassot. La comissió fallera va comunicar el succés i va expressar el seu condol.

Miranda! i Rosalinda Galán lideren el passe a la final del Benidorm Fest 2026

La segona semifinal ha confirmat a Rosalinda Galán com a candidata amb 'Mataora' i ha segellat la passada de Miranda! i bailamamá, Dani J, Maig, The Quinquis i Asha, que es mesuraran als classificats de la primera ronda.

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.