14.9 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

El Pont del Rei a Madrid Río acollirà la ‘mascletà’ madrilenya el pròxim 18 de febrer

El Pont del Rei, situat a Madrid Río, acollirà diumenge que ve, 18 de febrer, la ‘mascletà’ que celebrarà la capital, la primera vegada que es portarà fora de la Comunitat Valenciana, tal com ha anunciat l’alcalde de la ciutat, José Luis Martínez-Almeida.

Estic convençut que tot Madrid Río serà un formiguer de gent disposada a gaudir d’un espectacle sense igual com és la ‘mascletà‘”, ha afirmat l’alcalde aquest dilluns davant els periodistes des de la plaça de la Vila.

Segons ha afirmat, l’elecció de Pont del Rey es deu al fet que reuneix els requisits tècnics i de seguretat necessaris, a més d’oferir una de les panoràmiques “més belles de la capital“, als peus de la Catedral de l’Almudena i del Palau Real.

Des de l’Ajuntament de Madrid han justificat que aquest emplaçament permetrà que la ‘mascletà’ siga “una celebració per a tots, en la qual famílies, joves i majors puguen compartir aquest esdeveniment de la cultura valenciana i espanyola”.

A això, han afegit que aquesta celebració serà possible gràcies a “la bona disposició” de l’alcaldessa de València, María José Catalá. Aquesta activitat es troba dins del protocol de col·laboració que van firmar els dos ajuntaments en la passada Fira Internacional de Turisme (Fitur) per a promoure accions de promoció mútua i serà finançada per l’Ajuntament de la capital.

El Consistori de València i el de Madrid van fixar el cap de setmana del 17 i 18 de febrer, previ a la Crida –acte en el qual es dóna el tret d’eixida a les Falles amb la telefonada de les Falleres Majors a la participació en les festes– com a data en la qual es dispararà la primera ‘mascletà’ en la capital d’Espanya, de la mà de Pirotècnia Valenciana.

Últimes notícies

Morant demana a Pérez Llorca acceptar la condonació del deute en la seua cita amb Sánchez

Morant ha instat a Pérez Llorca a acceptar la condonació de 11.000 milions en la seua reunió amb Sánchez. També ha reclamat suport al pla de vivenda i al pacte climàtic.

Feijóo, després de ser citat per la dana, ha defés que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

El líder del PP ha afirmat que el 29 d'octubre de 2024 va exigir al Govern l'emergència nacional i ha assegurat que mantindrà eixa posició després de la seua citació com a testimoni.

Cuenca assegura que denunciarà insults i amenaces després de declarar per la DANA

L'excap de gabinet de Carlos Mazón ha afirmat després de declarar com a testimoni per la gestió de la DANA que ha patit insults i amenaces i que presentarà denúncies. També ha demanat respecte i protecció per a la seua família després d'una 'setmana difícil'.

El PSPV demana suspendre a José Vicente Berlanga i la seua dimissió de càrrecs per la trama de Leire Díaz

El PSPV-PSOE ha sol·licitat la suspensió immediata de militància i la dimissió de tots els càrrecs orgànics de José Vicente Berlanga, investigat per la Guàrdia Civil en la trama vinculada a Leire Díaz. També ha demanat l'obertura d'un expedient disciplinari.

Morant insta a Feijóo a aclarir davant la jutgessa si Mazón el va informar en la DANA o va ser mentida

Diana Morant ha instat a Alberto Núñez Feijóo a precisar davant la jutgessa de la DANA si Carlos Mazón li va mantindre informat o si tot va ser mentida. La dirigent socialista ha qualificat de greu mentir en una crisi i ha retret al PP el seu historial de falsedats.

El Govern valencià exigix la destitució immediata de Pilar Bernabé pel cas Salazar

El Consell ha demanat el cessament immediat de la secretària d'Igualtat del PSOE pel cas Salazar. La direcció socialista ha qualificat els fets com falta molt greu i ha oferit suport a les denunciants.

L’Atlètic reinicia la seua Lliga en el Metropolità davant un València amb dubtes

L'Atlètic, a nou punts del lideratge després de dos derrotes, s'agarra a la seua fortalesa a casa per a frenar a un València invicte en quatre jornades però amb baixes i dubtes.

Martínez Mus confia en un canvi del Govern després de la reunió Pérez Llorca-Sánchez

El conseller Vicente Martínez Mus espera que la trobada entre Pérez Llorca i Sánchez impulse la col·laboració del Govern central en la recuperació després de la DANA i desbloquege projectes clau.