El Pont del Rei a Madrid Río acollirà la ‘mascletà’ madrilenya el pròxim 18 de febrer

El Pont del Rei, situat a Madrid Río, acollirà diumenge que ve, 18 de febrer, la ‘mascletà’ que celebrarà la capital, la primera vegada que es portarà fora de la Comunitat Valenciana, tal com ha anunciat l’alcalde de la ciutat, José Luis Martínez-Almeida.

«Estic convençut que tot Madrid Río serà un formiguer de gent disposada a gaudir d’un espectacle sense igual com és la ‘mascletà‘», ha afirmat l’alcalde aquest dilluns davant els periodistes des de la plaça de la Vila.

Segons ha afirmat, l’elecció de Pont del Rey es deu al fet que reuneix els requisits tècnics i de seguretat necessaris, a més d’oferir una de les panoràmiques «més belles de la capital«, als peus de la Catedral de l’Almudena i del Palau Real.

Des de l’Ajuntament de Madrid han justificat que aquest emplaçament permetrà que la ‘mascletà’ siga «una celebració per a tots, en la qual famílies, joves i majors puguen compartir aquest esdeveniment de la cultura valenciana i espanyola».

A això, han afegit que aquesta celebració serà possible gràcies a «la bona disposició» de l’alcaldessa de València, María José Catalá. Aquesta activitat es troba dins del protocol de col·laboració que van firmar els dos ajuntaments en la passada Fira Internacional de Turisme (Fitur) per a promoure accions de promoció mútua i serà finançada per l’Ajuntament de la capital.

El Consistori de València i el de Madrid van fixar el cap de setmana del 17 i 18 de febrer, previ a la Crida –acte en el qual es dóna el tret d’eixida a les Falles amb la telefonada de les Falleres Majors a la participació en les festes– com a data en la qual es dispararà la primera ‘mascletà’ en la capital d’Espanya, de la mà de Pirotècnia Valenciana.

Últimes notícies

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Alerta groga per fortes pluges i tempestes a l’interior nord de Castelló este dimecres

El Centre de Coordinació d’Emergències ha activat l’alerta groga per pluges intenses i tempestes amb possible granissat este dimecres a l’interior nord de Castelló, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.