Prestigiosos xefs de tota Espanya i del món donaran sopars benèfics simultanis per a reconstruir els negocis

La iniciativa de Ricard Camarena, Begoña Rodrigo i Quique Dacosta traspassarà fronteres fins a arribar a Brasil, Nova York i Roma

VALÈNCIA, 5 (EUROPA PRESS)

Els xefs valencians Ricard Camarena, Begoña Rodrigo i Quique Dacosta han mobilitzat reconeguts companys de professió de tota Espanya i altres països del món per a organitzar sopars benèfics simultanis el pròxim 13 de desembre, la recaptació íntegra dels quals es destinarà a reconstruir els xicotets negocis afectats per la devastadora DANA de València i ajudar a mantindre l’ocupació.

La iniciativa, amb el nom ‘Des de València per a València’ i recolzada per AVE, arribarà a moltes comunitats autònomes i compta amb una ‘fila zero’ per a realitzar donacions, que s’obrirà dijous 7 de novembre.

Entre els noms que s’han sumat estan, a Espanya, Pepe Rodríguez, Joan Roca, Eneko Atxa, Pepe Solla, Vicky Sevilla i Ángel León, encara que la llista espera augmentar en els pròxims dies,

A més, tots els xefs amb tres Estreles Michelin de Roma oferiran un sopar benèfic encapçalats per Massimo Bottura. També han confirmat participació el danés René Redzepi, Harry Sasson des de Colòmbia, Alez Atala a Brasil i José Avillez a Portugal. El xef José Andrés, que oferirà el sopar a Nova York, ha traslladat a Camarena minuts abans de la roda de premsa que realitzarà també una donació d’un milió d’euros a la iniciativa.

Així ho ha explicat Ricard Camarena en una roda de premsa per a presentar la iniciativa, junt amb el secretari general de l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE), Diego Lorente. La institució participa com a ‘partner’ en la campanya.

«La visió d’esta iniciativa solidària és simple però vital: aconseguir recursos econòmics per a reconstruir negocis amb els quals retornar-los l’esperança» a les persones afectades per la DANA», ha explicat el xef.

La totalitat de la recaptació es destinarà així a «reactivar el xicotet comerç, com ara bars, verduleries i comerços que han d’alimentar els nostres veïns». Els costos d’organització els assumiran els xefs impulsors de la iniciativa.

Últimes notícies

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.