Creen una prova indolora i fiable per a les proves de l’al·lèrgia

Les al·lèrgies són un trastorn molt estés, destaquen sobretot les al·lèrgies respiratòries, concretament al pol·len, mentre que les al·lèrgies als aliments, s’ha duplicat.
Malgrat el comú que és l’al·lèrgia, el seu diagnòstic és complex i, depenent de la mena d’al·lèrgia, els tractaments no sempre funcionen.

Les proves cutànies són la tècnica diagnòstica més utilitzada, però requereixen temps, no són agradables i hi ha risc que provoquen una reacció al·lèrgica exagerada. A més, també es realitzen proves de sang o pegats.

Anuncios

Investigadors de la Universitat de Berna, han desenvolupat ara una prova nova que simplifica enormement el diagnòstic d’al·lèrgies i pot predir de manera fiable l’èxit d’una teràpia.

Les proves cutànies o prick-test es realitzen col·locant en la superfície de l’avantbraç gotetes de diferents extractes al·lergògens (panell). Mitjançant la punció de la pell amb una xicoteta llanceta, s’aconsegueix que l’extracte penetre i siga reconegut pels anticossos d’al·lèrgia. S’espera uns 15-20 minuts perquè la pell reaccione i es puguen mesurar els resultats.

Tals proves cutànies, recorden els investigadors de la Universitat de Berna, són desagradables, a vegades doloroses, requereixen temps i estan associades amb un cert risc de desencadenar una reacció al·lèrgica exagerada.

La nova prova de l’al·lèrgia

Un equip d’investigadors dirigit per Alexander Eggel i Thomas Kaufmann de la Universitat de Berna i l’Hospital Universitari de Berna han desenvolupat ara una prova d’al·lèrgia que, d’una banda, simplifica enormement el diagnòstic i, d’altra banda, pot predir de l’èxit de la immunoteràpia. La troballa s’ha publicat en el Journal of Allergy and Clinical Immunology, segons explica ‘SABER VIVIR TVE’.

L’al·lèrgia tipus I ocorre quan el cos produeix anticossos IgE en entrar per primera vegada en contacte amb un al·lergogen. Una vegada creats aquests anticossos, s’uneixen a unes cèl·lules immunitàries especialitzades anomenades mastòcits.

I quan t’exposes una altra vegada a l’al·lergogen, els mastòcits s’activen i alliberen substàncies inflamatòries com la histamina o els leucotriens, que són els responsables dels símptomes al·lèrgics. Així es produeix l’al·lèrgia.

Per al desenvolupament de la seua nova prova d’al·lèrgia, els investigadors van crear un nou cultiu cel·lular in vitro capaç de generar quasi qualsevol quantitat de mastòcits madurs en uns pocs dies.
Aquests mastòcits contenen receptors d’IgE en la seua superfície i es comporten de manera molt similar als mastòcits del cos humà quan s’exposen a anticossos IgE i a al·lergògens.

Per a realitzar la prova, es posa en contacte sèrum sanguini del pacient amb els mastòcits in vitro. El nivell d’activació d’aquests mastòcits (que és indicatiu d’al·lèrgia) es pot quantificar de manera fàcil i ràpida mitjançant tècniques de laboratori. Es van acabar les enutjoses proves cutànies.

La prova permet mesurar múltiples al·lergògens amb un sol sèrum sanguini o múltiples sèrums junts per al mateix al·lergogen. “Això permetria realitzar unes 200 proves al dia amb aquest procediment, i el procés s’optimitzarà encara més“, aclareix Noemi Zbären de DBMR, autora principal de l’estudi.

A més del diagnòstic inicial d’al·lèrgies, els investigadors esperen que la prova permeta predir si, després de vacunar al pacient, la immunoteràpia serà efectiva i en quina mesura. “Això seria una ajuda important en el procés de presa de decisions per a l’al·lergòleg que tracta al pacient, ja que l’ajudaria a saber si té sentit seguir amb les vacunes o no“, assegura Thomas Kaufmann.

Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia una proposta als sindicats davant la vaga de docents

El president Juanfran Pérez Llorca avança que Educació presentarà este dimarts una proposta als sindicats docents i reclama compatibilitzar el dret de vaga amb la correcta avaluació de l'alumnat.

Sis mesos de presó per a un cambrer de Benidorm per una agressió homòfoba a dos clients

Un cambrer d'un pub de Benidorm ha sigut condemnat a sis mesos de presó i a pagar 1.960 euros per insultar i agredir a dos hòmens per la seua orientació sexual, en una sentència ferma per delicte d'odi i lesions.

El PP reclama una moratòria per a frenar enderrocaments de vivendes per la Llei de Costas

El PP ha registrat al Senat una moció per a exigir al Govern una moratòria immediata dels procediments de partió i enderrocament de vivendes i locals afectats per la Llei de Costas.

Aagesen compareixerà al Senat davant la comissió de la dana de València el 18 de maig

Sara Aagesen, vicepresidenta tercera i ministra per a la Transició Ecològica, compareixerà el 18 de maig davant la comissió de la dana de València al Senat, que reprendrà així els seus treballs després de més de dos mesos d'aturada.

La Fiscalia confirma la seua petició de 162 anys de presó per a un acusat de pedofília per gravar a menors en internet

La Fiscalia manté la seua sol·licitud de 162 anys de presó per a un home acusat de gravar, emmagatzemar i difondre material pornogràfic de menors d'entre 10 i 14 anys a través d'internet al començament de 2021.

La Va unir denúncia que el Govern retarda la reparació de parcel·les danyades per la dana després de 556 dies

La Va unir Llauradora critica que, 556 dies després de la dana, el Govern encara no ha reparat diverses parcel·les agràries ni ha aclarit quan començaran les obres ni qui rebrà totes les ajudes.

El PP critica el retorn de Mónica Oltra a la primera línia política en ple empitjorament de la seua causa judicial

El síndic del PP en Les Corts retrau a Mónica Oltra que torne a la primera línia política i opte a l'Alcaldia de València mentres s'obri juí oral en la causa pel cas dels abusos del seu exmarit.

Les víctimes de la dana critiquen la retirada de reforços en el jutjat de Catarroja

Les principals associacions de víctimes de la dana rebutgen la retirada de quatre dels cinc reforços del Jutjat d'Instrucció 3 de Catarroja i alerten de retards en una causa complexa, mentres la Conselleria de Justícia assegura que es mantindran els recursos necessaris.