Preocupació per la pujada d’aliments bàsics i per a bebés

Les constants pujades del preu de l’electricitat, el butà i els carburants tornen a traslladar-se als preus de l’alimentació, que han tornat a pujar al febrer, en concret un 0,8% (el mateix que l’índex general), la qual cosa suposa un increment anual del 5,6% en aquesta partida, tal com acaba de publicar l’Institut Nacional d’Estadística en les dades desagregades del mes passat.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que aquesta pujada dels preus dels aliments al febrer resulta molt preocupant en diversos productes bàsics, com són la fruita fresca (3,8%), els llegums secs o en conserva (3,1%) i, sobretot, els aliments per a bebés (5,0%). Altres productes bàsics afectats, encara que en menor mesura, són la llet sencera (1,9%), la llet desnatada (1,6%), el peix congelat (1,3%), el pa (1,1%) i el formatge (1,1%).

També crida l’atenció les extraordinàries pujades de salses i condiments (5,2%), l’aigua mineral (5,1%) i els plats preparats (4,5%). Per contra, durant el mes de febrer s’han produït importants baixades de preus en els peixos frescos (-7,1%) i en la carn d’oví (-5,2%), si bé tots dos arrossegaven importants pujades en mesos anteriors.

OCU adverteix que aquestes pujades no han afectat per igual a totes les regions. Entre les quals més han patit l’increment de preus de febrer destaquen Aragó (1,0%), Castella-la Manxa (1,0%), Navarra (0,9%), Andalusia (0,9%) i Comunitat Valenciana (0,9%). Mentre que s’ha sentit una mica menys a Madrid (0,6%), Galícia (0,7%), Canàries (0,7%), Cantàbria (0,7%), Ceuta (0,7%) i Melilla (0,7%).

Ara, més que mai, OCU recomana adquirir productes de temporada i prioritzar els supermercats més barats. Triant bé el lloc on es fa la compra, poden obtindre’s estalvis molt rellevants: uns 1.000 euros a l’any de mitjana (més de 3.500 euros en algunes ciutats).

A més, recomana usar l’aplicació gratuïta OCU Market, que permet comparar el preu de més de 150.000 productes d’alimentació i drogueria en els supermercats del barri.

Finalment, davant la importància de les pujades dels preus de l’alimentació de productes bàsics i les ombrívoles perspectives en l’evolució futura dels preus, OCU demana a les diferents administracions que es plantegen la creació de xecs d’aliments per a les famílies més vulnerables. D’aquesta manera, igual que succeeix amb el bo social tèrmic i elèctric, podrà esmorteir-se el dur colp que la pujada d’aliments té per a les economies més vulnerables.

Últimes notícies

Mor un home de 54 anys atropellat a la CV-649 a Vallada

Un home de 54 anys ha mort atropellat este dijous al migdia a la carretera CV-649, al terme de Vallada (València), malgrat la ràpida intervenció dels servicis sanitaris.

Quasi tot l’alumnat valencià supera la PAU de 2026 amb un 95,23 % d’aprovats

Un total de 25.503 estudiants s’han presentat a la convocatòria ordinària de la PAU 2026 a la Comunitat Valenciana i el 95,23 % l’ha superada, amb una nota mitjana de 6,35 en la fase obligatòria.

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2 milions de passatgers en maig i s’acosta als 8 milions en 2025

L’aeroport Alicante-Elche Miguel Hernández ha superat en maig els 2 milions de passatgers, un 12 % més que en 2025, i ha fregat els 8 milions de viatgers en els cinc primers mesos de l’any.

Compromís exigix la dimissió de Camarero i Martínez Mus pels missatges durant la dana

Compromís ha reclamat la dimissió immediata de Susana Camarero i Vicente Martínez Mus pels seus missatges en el xat del Consell durant la dana, i ha registrat un ple extraordinari en Les Corts. Joan Baldoví també ha carregat contra Juanfran Pérez Llorca per no pronunciar-se sobre els missatges de Carlos Mazón i l'ha acusat de protegir-lo.

Anàlisis biomètrics en l’Operació Pas de l’Estret 2026 als ports de València i Alacant

L’Operació Pas de l’Estret 2026 incorpora anàlisis biomètrics i nous sistemes digitals als ports de València i sobretot d’Alacant per a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit de passatgers i vehicles.

822 vivendes públiques noves a Torrevieja estaran llestes en 2028 amb el Pla Vive

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha anunciat l’inici de les obres de 822 vivendes de protecció pública a Torrevieja, repartides en quatre solars municipals i emmarcades en el Pla Vive, amb previsió que estiguen acabades en 2028.

Morant reafirma el seu suport a Zapatero i critica el doble raser de la justícia espanyola

Diana Morant manté el seu suport a José Luis Rodríguez Zapatero davant la investigació del cas Plus Ultra i denuncia un doble raser en la justícia espanyola i en les filtracions a la premsa.

Juan Echanove porta a l’escenari ‘La escopeta nacional’ amb una nova mirada musical

Juan Echanove dirigeix al Teatro Español de Madrid una nova versió teatral de ‘La escopeta nacional’, clàssic de Luis García Berlanga i Rafael Azcona, que incorpora moments musicals sense convertir-se en un musical.