Preocupació per la pujada d’aliments bàsics i per a bebés

Les constants pujades del preu de l’electricitat, el butà i els carburants tornen a traslladar-se als preus de l’alimentació, que han tornat a pujar al febrer, en concret un 0,8% (el mateix que l’índex general), la qual cosa suposa un increment anual del 5,6% en aquesta partida, tal com acaba de publicar l’Institut Nacional d’Estadística en les dades desagregades del mes passat.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que aquesta pujada dels preus dels aliments al febrer resulta molt preocupant en diversos productes bàsics, com són la fruita fresca (3,8%), els llegums secs o en conserva (3,1%) i, sobretot, els aliments per a bebés (5,0%). Altres productes bàsics afectats, encara que en menor mesura, són la llet sencera (1,9%), la llet desnatada (1,6%), el peix congelat (1,3%), el pa (1,1%) i el formatge (1,1%).

També crida l’atenció les extraordinàries pujades de salses i condiments (5,2%), l’aigua mineral (5,1%) i els plats preparats (4,5%). Per contra, durant el mes de febrer s’han produït importants baixades de preus en els peixos frescos (-7,1%) i en la carn d’oví (-5,2%), si bé tots dos arrossegaven importants pujades en mesos anteriors.

OCU adverteix que aquestes pujades no han afectat per igual a totes les regions. Entre les quals més han patit l’increment de preus de febrer destaquen Aragó (1,0%), Castella-la Manxa (1,0%), Navarra (0,9%), Andalusia (0,9%) i Comunitat Valenciana (0,9%). Mentre que s’ha sentit una mica menys a Madrid (0,6%), Galícia (0,7%), Canàries (0,7%), Cantàbria (0,7%), Ceuta (0,7%) i Melilla (0,7%).

Ara, més que mai, OCU recomana adquirir productes de temporada i prioritzar els supermercats més barats. Triant bé el lloc on es fa la compra, poden obtindre’s estalvis molt rellevants: uns 1.000 euros a l’any de mitjana (més de 3.500 euros en algunes ciutats).

A més, recomana usar l’aplicació gratuïta OCU Market, que permet comparar el preu de més de 150.000 productes d’alimentació i drogueria en els supermercats del barri.

Finalment, davant la importància de les pujades dels preus de l’alimentació de productes bàsics i les ombrívoles perspectives en l’evolució futura dels preus, OCU demana a les diferents administracions que es plantegen la creació de xecs d’aliments per a les famílies més vulnerables. D’aquesta manera, igual que succeeix amb el bo social tèrmic i elèctric, podrà esmorteir-se el dur colp que la pujada d’aliments té per a les economies més vulnerables.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Antonio Tejero ha mort en el seu domicili d’Alzira als 93 anys

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira, on rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera. Tenia 93 anys.

Mor en Alzira Antonio Tejero, figura del 23F, als 93 anys

Antonio Tejero ha mort a Alzira als 93 anys. El decés arriba l'endemà passat del 45 aniversari del 23F i coincidix amb la desclassificació de documents.

Antonio Tejero ha mort als 93 anys en el seu domicili d’Alzira

L'ex tinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort este dimecres a la seua casa d'Alzira als 93 anys. Rebia hospitalització a domicili de l'Hospital de la Ribera.

Mor Antonio Tejero als 93 anys el mateix dia de la desclassificació del 23F

Antonio Tejero ha mort als 93 anys a Alzira. La seua defunció coincidix amb la desclassificació dels documents del 23F, que detallen la temptativa i el seu paper.

Mor Antonio Tejero als 93 anys a Alzira, figura del 23F

L'extinent coronel de la Guàrdia Civil ha mort als 93 anys a Alzira. El decés ha coincidit amb la desclassificació de documents del 23F.

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.