21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Preocupació per la pujada d’aliments bàsics i per a bebés

Les constants pujades del preu de l’electricitat, el butà i els carburants tornen a traslladar-se als preus de l’alimentació, que han tornat a pujar al febrer, en concret un 0,8% (el mateix que l’índex general), la qual cosa suposa un increment anual del 5,6% en aquesta partida, tal com acaba de publicar l’Institut Nacional d’Estadística en les dades desagregades del mes passat.

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) adverteix que aquesta pujada dels preus dels aliments al febrer resulta molt preocupant en diversos productes bàsics, com són la fruita fresca (3,8%), els llegums secs o en conserva (3,1%) i, sobretot, els aliments per a bebés (5,0%). Altres productes bàsics afectats, encara que en menor mesura, són la llet sencera (1,9%), la llet desnatada (1,6%), el peix congelat (1,3%), el pa (1,1%) i el formatge (1,1%).

També crida l’atenció les extraordinàries pujades de salses i condiments (5,2%), l’aigua mineral (5,1%) i els plats preparats (4,5%). Per contra, durant el mes de febrer s’han produït importants baixades de preus en els peixos frescos (-7,1%) i en la carn d’oví (-5,2%), si bé tots dos arrossegaven importants pujades en mesos anteriors.

OCU adverteix que aquestes pujades no han afectat per igual a totes les regions. Entre les quals més han patit l’increment de preus de febrer destaquen Aragó (1,0%), Castella-la Manxa (1,0%), Navarra (0,9%), Andalusia (0,9%) i Comunitat Valenciana (0,9%). Mentre que s’ha sentit una mica menys a Madrid (0,6%), Galícia (0,7%), Canàries (0,7%), Cantàbria (0,7%), Ceuta (0,7%) i Melilla (0,7%).

Ara, més que mai, OCU recomana adquirir productes de temporada i prioritzar els supermercats més barats. Triant bé el lloc on es fa la compra, poden obtindre’s estalvis molt rellevants: uns 1.000 euros a l’any de mitjana (més de 3.500 euros en algunes ciutats).

A més, recomana usar l’aplicació gratuïta OCU Market, que permet comparar el preu de més de 150.000 productes d’alimentació i drogueria en els supermercats del barri.

Finalment, davant la importància de les pujades dels preus de l’alimentació de productes bàsics i les ombrívoles perspectives en l’evolució futura dels preus, OCU demana a les diferents administracions que es plantegen la creació de xecs d’aliments per a les famílies més vulnerables. D’aquesta manera, igual que succeeix amb el bo social tèrmic i elèctric, podrà esmorteir-se el dur colp que la pujada d’aliments té per a les economies més vulnerables.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.

L’Hèrcules i la seua Fundació van anunciar recurs de cassació després de la sentència del cas Abde

L'Hèrcules i la seua Fundació van comunicar que presentaran un recurs de cassació davant el Suprem després de la condemna del TSJCV en el cas Abde. L'entitat defén la legalitat de les seues actuacions i el seu bon nom.

La jutgessa que investiga la DANA cita a 39 agents mediambientals i bombers forestals com a testimonis

La magistrada que instruïx la causa penal per la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat citar a 39 nous testimonis. Entre ells hi ha personal de la CHJ, de la Conselleria i bombers forestals.

El València Basket rep a un ASVEL combatiu després de l’avís de l’EFES

El València Basket rep al cuer ASVEL amb el record recent del colp de l'EFES i el Top 6 en joc. Pedro Martínez alerta d'un rival físic i competitiu.

Arranca l’últim tram per a reforçar el subministrament d’aigua en l’àrea de València

La EMSHI ha iniciat este dimecres l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón, amb 13,5 milions d'inversió. La connexió garantirà el servici a 1,7 milions d'habitants davant incidències com a apagades o inundacions.

Presó provisional per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per la mort a tirs del seu veí a Catarroja. La investigació seguix oberta per homicidi o assassinat.

Pérez Llorca mostra el seu cabreig per les irregularitats en les vivendes protegides d’Alacant

Pérez Llorca ha expressat el seu cabreig i indignació per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan i ha anunciat una revisió exhaustiva.