Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

El subministrament elèctric a Requena i Utiel ha quedat completament restablit al voltant de les 21.20 hores d’este dimecres, després de quasi cinc hores d’apagada que han deixat sense llum a milers de llars i negocis en estes dos localitats de la província de València.

Segons la informació facilitada per la companyia elèctrica, el tall s’ha produït arran de l’accident d’un camió que ha provocat un contacte amb una línia de molt alta tensió de 132 kV a la província d’Albacete. Este incident ha deixat sense subministrament des de les 16.30 hores a les subestacions encarregades de distribuir l’electricitat a Requena i Utiel, la qual cosa ha afectat aproximadament 14.000 clients.

Quasi cinc hores sense llum

Durant la vesprada, els equips tècnics han treballat de forma continuada per a avaluar l’abast dels danys en la infraestructura elèctrica i aplicar la millor solució possible per a recuperar el servici. En esta mena d’incidències, primer es revisen les línies afectades i es determina si és possible reconfigurar la xarxa o desviar el subministrament per altres rutes disponibles, amb l’objectiu de reduir al màxim el temps del tall.

La companyia ha manejat diferents alternatives per a reposar l’electricitat al més prompte possible, combinant tasques d’inspecció sobre el terreny amb maniobres en el sistema de distribució. Este tipus de treballs requerixen confirmar que la instal·lació és segura abans de reenergitzar-la, tant per als tècnics com per als usuaris finals, la qual cosa explica part del temps emprat fins al restabliment total.

Les mateixes fonts han precisat que el camió sinistrat és alié a l’empresa distribuïdora i-DE, per la qual cosa es tracta d’un accident extern que ha tingut conseqüències directes sobre la xarxa elèctrica. En estos casos, encara que l’origen del problema no siga intern, la responsabilitat de recuperar el subministrament recau en la companyia distribuïdora, que ha d’actuar amb rapidesa per a minimitzar les molèsties a la ciutadania.

Els Ajuntaments de Requena i Utiel han informat de l’apagada a través de les seues xarxes socials, on han explicat la situació a la població i han anat actualitzant l’evolució de la incidència. En els seus missatges assenyalaven que es mantenien en contacte permanent amb els responsables tècnics per a seguir la reparació de la línia i traslladar les novetats als veïns.

Les corporacions locals també han agraït la comprensió i la col·laboració de la ciutadania durant el tall de llum, ja que una apagada de diverses hores afecta tant a la vida domèstica com a l’activitat econòmica, des de comerços i establiments hostalers fins a xicotets negocis que depenen de l’electricitat per a mantindre la seua activitat amb normalitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Requena i Utiel recuperen la llum després de quasi cinc hores d’apagada per un accident de camió

Requena i Utiel han recuperat al complet el subministrament elèctric després de quasi cinc hores d'apagada provocada per l'accident d'un camió que va deixar sense llum a uns 14.000 clients.

Un nou peptido permet modular amb precision el dolor cronico

Investigadors de la UMH han dissenyat un peptido capaç d'actuar només en condicions patologicas sobre un enzim clau del dolor, obrint la via a teràpies mes precises per al dolor cronico.

Elvira Mínguez reivindica els nostres monstres interiors en arreplegar el Premi Primavera de Novel·la

Elvira Mínguez rep a València el trenté Premi Primavera de Novel·la per 'L'educació del monstre', una obra que indaga en les pors i monstres interiors de tres dones en diferents èpoques.

La Orquestra de València enlluerna en el seu debut a la Sala Daurada del Musikverein

La Orquestra de València ha debutat a la Sala Daurada del Musikverein de Viena amb un programa eclèctic que ha recuperat la figura de Vicente Martín i Soler, l'anomenat Mozart espanyol, i ha reforçat la projecció internacional de la formació.

Morant reclama més recursos per a l’atenció presencial a immigrants en procés de regularització

Diana Morant insta ajuntaments i administracions a reforçar i organitzar millor l'atenció presencial a immigrants en l'inici del procés de regularització per a garantir un servici adequat i amb drets.

La exedil d’Urbanisme i una exdirectora municipal, investigades per les vivendes públiques d’Alacant

La exconcejala d'Urbanisme d'Alacant Rocío Gómez i l'exdirectora general municipal María Pérez-Hickman hauran de declarar com investigades per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques del complex Els Naus, a la platja de Sant Joan.

Camarero destaca l’aposta del Consell per revitalitzar el barri Miguel Hernández d’Alacant

La vicepresidenta Susana Camarero subratlla la inversió del Consell per a rehabilitar el grup de vivenda pública del barri Miguel Hernández i ampliar l'oferta de vivenda protegida a Alacant.

Detingut a València un taxista il·legal embriac després d’una perillosa fugida amb quatre passatgers

La Policia Local de València deté a un conductor sense permís que exercia com a taxista il·legal, triplicava la taxa d'alcoholèmia i va fugir amb quatre passatgers a bord.