Rescaten cinc gossos, tres gats i un ocell de cases desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó

Un centre caní de Vila-real ha rescatat en les últimes hores cinc gossos, tres gats i un ocell que portaven més de cinc dies sols dins de vivendes de diversos municipis desallotjats per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, a la província de Castelló. Els propietaris no podien tornar per l’alt risc del foc i han recorregut a esta iniciativa solidària per a salvar les seues mascotes.

El responsable del centre caní Vilacan, David Benedito, ha explicat que han actuat a petició de persones afectades per l’evacuació, que els han contactat directament. Segons ha relatat, moltes d’estes persones els han telefonat molt angoixades, perquè no tenien manera de comprovar l’estat dels animals.

‘Fins ara hem recuperat tots els animals que ens han demanat, entrant a les cases ja siga botant reixes o obrint les portes amb la clau que ens han donat’, ha explicat Benedito. També ha assegurat que pensa continuar amb esta faena solidària ‘fins que passe la tragèdia’.

Mascotes nervioses però en condicions relativament bones

Segons ha detallat Benedito, la majoria de mascotes estaven en condicions relativament acceptables, tot i haver passat diversos dies sense atenció directa. Alguns animals portaven també diversos dies sense aigua disponible. Tot i això, els equips de rescat els han trobat vius i amb possibilitat de recuperació.

‘Ara els duem al nostre centre per a ubicar-los com més prompte millor i donar-los una bona alimentació’, ha comentat l’expert. En arribar a les instal·lacions, gossos i gats es mostraven molt nerviosos, cosa que ha obligat el personal a actuar amb rapidesa i cura.

Benedito ha explicat que intenten agarrar els animals ràpidament per a introduir-los en transportins segurs. En el cas dels gats, el procés es complica, perquè ‘no és fàcil perquè tenen unyes i ens ho fan saber’, ha afegit, en referència als esgarrapades i a la resistència dels felins per l’estrés.

Una satisfacció enorme per als propietaris

Una vegada rescatats els animals, el centre contacta amb els propietaris per a informar-los i coordinar la seua reunió, segons ha detallat Benedito. ‘La satisfacció dels amos és brutal’, ha assegurat, ja que molts portaven dies sense notícies de les seues mascotes.

La seua col·laboradora Alexandra Germán ha coincidit en esta valoració i ha explicat que les dificultats per a accedir als municipis desallotjats compliquen encara més la tasca. ‘Sovint les carreteres estan tallades’, ha indicat, la qual cosa els obliga a buscar rutes alternatives o accessos secundaris per a poder arribar a les vivendes.

‘Els amos estan realment molt preocupats i ens telefonen plorant’, ha relatat Germán sobre l’estat emocional de moltes famílies. Per això, ha afirmat que, quan aconseguixen rescatar els animals, ‘és una gratificació molt gran per a nosaltres’, perquè veuen com es reduïx l’angoixa dels propietaris i es garantix el benestar de les mascotes enmig de l’emergència generada per l’incendi.

Últimes notícies

Més Guàrdia Civil per l’Arenal Sound mentre seguix l’incendi de la Vall d’Uixó

La Delegació del Govern ha anunciat un reforç de la Guàrdia Civil amb agents d’altres províncies per cobrir l’Arenal Sound i l’incendi de la Vall d’Uixó.

L’abandó rural convertix el territori en una mecha forestal contínua

El geògraf de la Universitat de València Javier Berenguer alerta que l’abandó rural ha creat una 'mecha forestal ininterrompuda' i augmenta el risc d’incendis, especialment en la frontera entre vivendes i muntanya a la Comunitat Valenciana.

Marcos Benavent, el ‘ionqui dels diners’, ja està empresonat per la primera condemna del cas Imelsa

Marcos Benavent, exgerent d'Imelsa conegut com el 'ionqui dels diners', ja està a la presó de Picassent per complir la primera condemna del cas Imelsa, de quasi huit anys. Va ingressar de manera voluntària abans que expirara el termini marcat per l'Audiència Provincial de València.

Air Nostrum torna als beneficis amb 10,5 milions en 2025 després d’alçar ingressos un 11 %

Air Nostrum ha tancat 2025 amb un benefici net abans d’impostos de 10,5 milions d’euros i uns ingressos de 690,1 milions, un 11 % més que en 2024. La companyia ha millorat ocupació, passatgers i resultat d’explotació, i continua tornant el deute de la pandèmia.

La quarta ona de calor deixarà fins a 40 graus este dijous a la Comunitat

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor en punts d’Alacant i València, amb màximes que podran arribar als 40 graus.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua actiu i arrasa 9.300 hectàrees en un perímetre de 81 km

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó continua sense estar controlat després de cinc dies, amb un perímetre de 81 quilòmetres i 9.300 hectàrees cremades. Més de 1.200 professionals i una trentena de mitjans aeris treballen coordinats en les tasques d’extinció.

El Trofeu Festa d’Elx s’ajorna per les obres al Martínez Valero

L’Elche ha decidit no disputar el Trofeu Festa d’Elx abans de l’inici de LaLiga per les obres de millora al Martínez Valero. El club no descarta buscar una nova data en la finestra de setembre, però no pot garantir que el torneig es jugue enguany.

La nova camiseta del Valencia Basket celebra 40 anys d’història amb el taronja com a senyal d’identitat

El Valencia Basket ha presentat la seua nova primera equipació, batejada com Origen, que lluirà en ACB, Euroliga i Lliga Femenina Endesa i que ret homenatge al 40 aniversari del club amb el taronja com a color central i nous detalls en negre i daurat.
FILMOTECA D'ESTIU